Keresés

Részletes keresés

zkmchy Creative Commons License 4 órája 0 0 423082

Ha 5000 huf a repülőjegy Riminibe akkor meg kell szokni, hogy mindég lesz valami, amíg valamelyiket követően aztán hosszabb időre nyugi.

 

SARS02--------->MERS12------>COVID19--->?23

Előzmény: arnys2 (423066)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 8 órája -2 0 423081

Más a fogásuk. :)

Előzmény: najahahu (423077)
Capibara Creative Commons License 8 órája 0 0 423080

Elkészült Törökország és Európa első hengeres lítium-ion akkumulátor gyártó üzeme

https://twitter.com/SSDergilik/status/1528652513154674688

Capibara Creative Commons License 8 órája 0 0 423079

Mondtam:) Lehet pampogni, de ők az erősebb kutya.

https://www.youtube.com/watch?v=wR5X8lsF9nk

Előzmény: Auralianus (423068)
zkmchy Creative Commons License 9 órája 0 0 423078

Hát szokott, de nem feltétlenül minden esetben természetesen. Ez pl most beindulni látszik, kevergetni kell sok embernek kell érintkezni sok emberel ha pandémiát akarunk.

Előzmény: Leginer (423070)
najahahu Creative Commons License 10 órája 0 0 423077

Hm...

 

Bizony !

 

 

Mert az ÁRAM alatt lévő  vezetéket  csak  az különbözteti meg az ÁRAM alatt NEM lévő vezetéktől,  hogy másképpen RÁZ.....

Előzmény: farkaséhes oroszlán (423075)
rev251 (morális hulla) Creative Commons License 10 órája 0 0 423076

Vagy a szolgáltató áramtalanít, de a napelemek miatt mégis feszültség alatt marad a szakasz.

Régóta ismert dolog, van megoldása is.

 

Ilyen az, ha a kreatív IT-s előrendel néhány szettet.

Előzmény: L.C.S. (423074)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 10 órája -2 0 423075

Akinek két lakása van, az két szettet is előrendel.

Aki hülye, az is marad. (by Cipő)

Előzmény: najahahu (423072)
L.C.S. Creative Commons License 11 órája 0 0 423074

Erre kiváncsi leszek a gyakorlatban, majd írd meg a tapasztalatokat. Főleg az érdekelne, hogy önmagában mire elég egy ilyen rendszer, mondjuk egy áramszünet esetén (gyanítom a hűtőt se bírná el, de valamire elég lehet).

Előzmény: Auralianus (423068)
najahahu Creative Commons License 11 órája 0 0 423073

Elég egyszerű  leellenőrizni:

 

Egy áramtermelő generátort  rá kell csatlakoztatni a sima házi hálózatra, és meg kell nézni mi történik, mikor valami a hálózatról kapott áramra még rátölt privátban..........

 

 

 

Előzmény: najahahu (423072)
najahahu Creative Commons License 11 órája 0 0 423072

".Az egész úgy érthető meg a legjobban, hogy a napelemeket lényegében közvetlenül összekötik azzal a géppel, amely az áramot éppen felhasználja. Ha süt a nap, a lakó pedig porszívózik, akkor a porszívó – a lakás vezetékein keresztül – közvetlenül a napelemtől kapja az áramot (legalább részben)...."

 

 

 

Ez már nagyon  dilettánssan  hangzik....

 

Ez qrva bajosan hangzik, hogy a napelemes  dolgot csak úgy ráköti a lakás  vezetékes hálózatára......

akkor most azon jön áram, vagy nem jön áram???

 

Vagy  csak úgy dilettáns módjára  egy hálózatba  bárhonnan bármikor bármennyi áramot be lehet csatlakoztatni ???

 

Mert ez qrvára  szarul hangzik, még számomra is, laikus számára, mert  azért  annyit konyítok hozzá, hogy ez  nem csak úgy megy.....

Előzmény: Auralianus (423068)
Capibara Creative Commons License 12 órája 0 0 423071
Leginer Creative Commons License 13 órája 0 0 423070

Nem lesz ebből semmi. 

Előzmény: zkmchy (423065)
Capibara Creative Commons License 14 órája 0 0 423069

Lakóparkoknál gáz, ahol biztosítani kell az egységes megjelenését a háznak.

Előzmény: Auralianus (423068)
Auralianus Creative Commons License 15 órája 0 0 423068
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 18 órája 0 0 423067

Mondjuk jó esetben 1,5V 80A termel 1 perc alatt 1 liter gázt. Mekkora teljesítményt tud ezzel leadni a motor, és ebből mennyi áramot képes leadni a generátor?

Ehez kevés árammal sok gázt termelő gázgenerátor, magas hatásfokú motor , és magas hatásfokú generátor kellene.

Előzmény: Laikus No1 (423049)
arnys2 Creative Commons License 27 órája 0 0 423066

Örülsz neki, mi?

Előzmény: zkmchy (423065)
zkmchy Creative Commons License 27 órája 0 0 423065

Ez berobban. Ha ausztriában van akkor itt is, ha tered akkor mutál is.

 

https://merce.hu/2022/05/22/bevezettek-az-elso-majomhimlo-karantent-europaban-ausztriaban-is-van-mar-fertozott/

Laikus No1 Creative Commons License 27 órája -3 0 423064

akkor nem infláció van, hanem hiány? szerinted a hiányos árunak megy az ára? ráadásul az emelt ár azeladónál több bevételt generál. ha pl. felmegy az energia ára, akkor a termelőnél, v. az értékesítőnél bevétel többlet. gazdagodik, v. mi? na de ha felmegy az ára az energiának, visz mindent fel, vagyis elviszi a többlet bevételt, hiszen mindennek felmegy az ára. mire jó az áremelés?

 

Előzmény: mica-r (423063)
mica-r Creative Commons License 28 órája 0 0 423063

Fals elképzelés. Ha hibrid lenne mind, akkor a "hibridség" alkatrészek gyártásának menne fel az ára jelentősen. Gondolom nem tűnik fel, hogy amiből nagyon sok kell, az drágul.

Előzmény: Laikus No1 (423053)
Laikus No1 Creative Commons License 28 órája -1 0 423062

gondolom 7Mrd ember kitermelendő napi szükséganyaga csak képes pótolni a hiányzó mennyiséget! legfeljebb belépnek a gyűjtőállomások. :O

új foglalkozás neve; fecalius collector  :))

 

Előzmény: zkmchy (423061)
zkmchy Creative Commons License 30 órája 0 0 423061
Laikus No1 Creative Commons License 30 órája -1 0 423060

Audi e-tron 355LE

 

Electric Engine PRODUCTION - Audi e-tron MOTOR

 

https://youtu.be/uWBEPEspbWI

 

Laikus No1 Creative Commons License 1 napja -1 0 423059

növekvő takarékosság, növekvő környezetvédelem hogyan passzol a növekvő árakhoz?

anno a drágaságot a pazarlásra fogták. már nincs pazarló gazdaság, gazdálkodás, viszont emelkednek az árak. hogyan lehet ez?

 

Előzmény: Laikus No1 (423058)
Laikus No1 Creative Commons License 1 napja -2 0 423058

na de nem emelkedett a kereslet és az orosz ad el gázt, nem csak a barátoknak is. továbbá, ha az olaj keresletét nézem pl. 2000 óta, akkor annak a motorok takarékosabbá és szennyeződés mentesebbé tétele óta alapjaiban kellett csökkennie, nem belevéve az etanol benzinhezl adását. az etanol benzinhez keverése tovább kellett csökkentse az olajigényeket. de tovább megyek, hiszen manapság rengeteg az Emotort használó autók aránya 2000-hez képest, ami bizony az olajszükségletekben szintén csökkenést kellett eredményezzen. nem szólva a hybridekről.

ha mégtovább megyünk és megnézzük az olajtüzelésű hőerőműveket, akkor bizony a 2000 óta a magán és a ipari szektorban egyaránt bekövetkező energiatakarékosság tovább növeli az olaj igényének szükségének apadását.

nem beszéltünk a megújulókról! szóval a fentieket nézve összességében megtudnád mondani valójában mennyivel csökkentek az olajigények? hagyjuk most a "láttani akarok" stat-ot, mi a valóság?

 

Előzmény: Windhook (423038)
zkmchy Creative Commons License 1 napja 0 0 423057

A lakossági méret hőszivattyúban még csökkenő árat fog hozni, a napelem stagnál.

 

Nem a kompresszor a problémás nem is a hőcserélő bár szerintem ezeknek sincs csökkenő ártrendje már vagy 20 éve, hanem a talaj csövezés, annak az árcsökkenésére semmi ok nem látszik. Azon szoktak spórolni ez okozza ha van rossz híre.

Előzmény: Gázos_Gaz (423056)
Gázos_Gaz Creative Commons License 1 napja 0 0 423056

És ez is csak részben igaz. Ft-ban valóban emelkednek az árak, és én az ipari méretekről beszéltem.

A lakossági méret hőszivattyúban még csökkenő árat fog hozni, a napelem stagnál. Illetve ha 2010- 2012-t nézem, akkor ahhoz képest csökkent az ár.

 

 

Előzmény: farkaséhes oroszlán (423034)
Gázos_Gaz Creative Commons License 1 napja 0 0 423055

De ez nem igaz.

Két okból sem:

- a gázár drágulás már korábban, 2021 március-áprilisban kezdődött

- az orosz gáz ára magasabb most, mint a piaci ár.

 

És további apróság:

Az okosabb országoknál a lakosság leszokik a gázról, a gáz az iparba és a villamosenergia termelésbe hőhasznosítással.

 

De a villamosenergia jelentős szegmensét már megújulók adják, támogatott beruházással, atomerőművekkel - semmi baj a korszerű atomenergia előállítással  - olcsó üzemeltetéssel, gáz kiegyensúlyozással.

 

Előzmény: Windhook (423038)
Laikus No1 Creative Commons License 1 napja -1 0 423054

b

 

Előzmény: Laikus No1 (423053)
Laikus No1 Creative Commons License 1 napja -1 0 423053

megoldódna a "széna" és biomassza (nem a szemét égetésének kérdése is, visszakerülhetne az ezekre használt termőterület a kenyér és olaj alapanyagok területeihez. ha az autók összessége "holnaptól" hybriddé cserélődne, már ez is az olajigényt min. harmadával csökkentené. ez nemhogy hiányt, hanem töbletet okozna az olajpiacon, ami kényszerűen csökkentené értékét. hybridként még a teherautók, kamionok és buszok is működhetnének, amely nem csökkentené, hanem emelné munkába fogható erejüket. a fogyasztásuk csökkenne, de nem lenne töltőidő szükség menet közben.

 

Előzmény: Laikus No1 (423052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!