Keresés

Részletes keresés

kilenctizenegy Creative Commons License 2005.11.03 0 0 4525

"hatodanyi pénzböl építhentek ugyananyi atomerőművet,ami akkor üzemel amikor kell , a néhány gátat meg használhatják a csúcsfogyasztás kiegyenlítésére.Az atomerőművet meg oda rakhatják ahol a fogyasztó van,és nem oda ahol a szél fú."

 

Ezzel kénytelen vagyok egyetérteni. Támadhatatlan.

Előzmény: Törölt nick (4523)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.02 0 0 4524

A GM vesztesége perpil 1 miiliárd fölött van negyedévente.

A delphi USA operációi meg azért vannak chapter 11-ben,mert ezzel 0-ni tudják az UAW szerződéseket illetve a 11 milliárd healtcare kötelezetséget vissza tudják paszolni a GM-nek.

Tehát hidd el még nem lefutott játszma a jövő évi UAW tárgyalás.

Előzmény: csagal (4518)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.02 0 0 4523

Na ja,már csak valahogyan el kell juttatni azt az energiát a szélerőműtöl a fogyasztokig akkor hálózattal,mint a valahány gát,csak éppen hatodakkor átlag teljesítménnyel.....

Komolyra fordítva:hatodanyi pénzböl építhentek ugyananyi atomerőművet,ami akkor üzemel amikor kell , a néhány gátat meg használhatják a csúcsfogyasztás kiegyenlítésére.Az atomerőművet meg oda rakhatják ahol a fogyasztó van,és nem oda ahol a szél fú.

Előzmény: kilenctizenegy (4517)
vomit Creative Commons License 2005.11.02 0 0 4522
diesel meghalasa sem volt egyszeru tortenet. ugy remlik, hogy anglia fele hajozott, mert mindenhol mashol kirohogtek, de az atcuccolasa sem volt megengedheto, ezert elsullyedt.
Előzmény: hubab (4508)
Első Polgár Creative Commons License 2005.11.02 0 0 4521
kb, mint Kókának
Előzmény: malócz (4520)
malócz Creative Commons License 2005.11.02 0 0 4520

Mennyire hisztek az IEA-nak? Most olvasok egy cikke a Profiterol című újságban, szöveg: D. V. (nincs név), szerintem úgy másfél éves infókból dolgozhat, és az IEA előrejelzésire támaszkodik. E szerint 7-8 ezer milliárd hordóra tehető a Föld teljes kőolajkészlete, ebből 3 ezer milliárd kitermelhető és 1 ezer milliárdot már kiszedtünk. Durván 75 évre elegendőnek jósolják tehát, és ez csak a hagyományos. Ha hozzáteszük az olajhomokból és a palaolajból nyerhető vegyületeket (akár 2 ezer milliárd hordó kitermelhető), akkor még nyugodtabban alhat az emberiség.

Ilyen táblázat van előttem: A világ bizonyított olajkészleteinek alakulása 1980-2004. Természetesen folyamatosan növeszik, a végén 1000*1000 milliárd hordót ír. Meg úgyis lesz még sok nagy felfedezés. A peak oil természetesen fel sem merül, mint fogalom.

Szóval, mennyire hisztek az IEA-nak?

csagal Creative Commons License 2005.11.02 0 0 4519

Valaki fizikában járatos meg tudná mondani, hogy a szélkerekek által felfogott energiát miért nem éri meg más formában tárolni (kinetikus, pneumatikus), és azután átalakítani elektromos energiává? Ez túl nagy veszteség lenne?

csagal Creative Commons License 2005.11.02 0 0 4518

Ez mondjuk azért volt érdekes, mert pont a Delphi ment csődbe októberben, egyébként a megállapodás megszületett a gm és az uaw között. Ez évi 1 mrd USD megtakarítást jelent a cégnek.

 

link:

 

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/10/20/AR2005102002078.html

Előzmény: Törölt nick (4512)
kilenctizenegy Creative Commons License 2005.11.02 0 0 4517

"A kínaiaknak nincs földgázuk a szélkerekek müködtetéséhez."

 

Ezt légy szíves részletezd! Addig értem, hogy a kínaiaknak nincs földgázuk. Így igaz.

 

Vagy a szélerőmű alatt, vagy a földgáz alatt nem ugyanazt értjük. :-)

 

Még ha beruházást és nem működtetést írnál, akkor arra gondolnék, hogy sokba kerül a szélerőmű legyártása, tehát energiaigényes, amit lassan termel vissza.

 

Vagy arra gondolsz, hogy a szél anomáliáit földgázturbinákkal kell kiegyenlíteni? Nos ez csak akkor lenne valódi probléma, ha Kína energiaellátásának nagy részét szélerőművekkel terveznék megoldani, de ettől még nagyon messze vagyunk. Addig is, ha nem fúj elég szél, kicsit több vizet engednek a Három Szurdok Gát turbináira.

Előzmény: Törölt nick (4514)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.01 0 0 4516
Ahoz vannak szokva,hogy ha sokat fogyasztanak elmegy a táp.Ahoz nem,hogy kevés fogyasztás esetén is ez történik....
Előzmény: hubab (4515)
hubab Creative Commons License 2005.11.01 0 0 4515

Hát azt az 1 000 000 MW kapacitást, amit a Greenpeace becsül Kínában biztos nem fogják tudni kihasználni.

Habár azt írják, hogy a jelen rendszerben is rengeteg a blackout, egy ilyen rendszerben a szél bizonytalansága tán nem is lenne olyan tragédia, hozzá vannak szokva...

Előzmény: Törölt nick (4514)
Törölt nick Creative Commons License 2005.11.01 0 0 4514

A kínaiaknak nincs földgázuk a szélkerekek müködtetéséhez.

Előzmény: hubab (4513)
hubab Creative Commons License 2005.11.01 0 0 4513

Ma láttam a CNN-en egy riportot a kínai szélerőművek fejlesztéséről.

Meglepett, mert azt hittem, hogy ebben a szédületes extenzív feljődésben még nem nagyon törődnek a megújuló energiaforrásokkal.

Igaz, bemutatták a borzalmasan szennyezett levegőjű iparvidékeket is, amelyek szénből nyert energiával működnek.

 

Szédületes volt a Belső-Mongóliai szélerőmű park, amely ma már működik egy olyan elmaradott környezetben, hogy a tövükben birkanyájak legelésznek, és a helyi pásztorok jurtákat állítanak, abszurd volt az egész, a nomád világ és a legmodernebb technika találkozása.

 

Találtam egy cikket a témáról:

 

http://64.233.183.104/search?q=cache:fXeN9Bg12-kJ:china.lbl.gov/china_renewable-wind.html++%22china%27s+wind+power+industry%22&hl=hu

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4512

Delphi Chief Sees GM Bankruptcy Without U-Turn on Wages, Health

Oct. 11 (Bloomberg) -- Delphi Corp. Chief Executive Officer Steve Miller said General Motors Corp., his biggest customer, will have to file for bankruptcy if it can't wrest wage and benefit concessions from the United Auto Workers union during their next contract talks.

Miller took Delphi, the largest U.S. auto-parts supplier, into bankruptcy after he couldn't get financial aid from GM and was unable to persuade the UAW to cut pay for long-time workers by as much as 64 percent to as little as $10 an hour.

``If GM comes out of 2007 with a labor agreement that looks like what today's agreement is, they are inevitably headed toward Chapter 11,'' Miller said in an interview yesterday.

Three days after filing the biggest manufacturing bankruptcy in U.S. history, Miller, 63, outlined what he described as a pivotal point for U.S. industrial society. Delphi's dilemma is ``simply a flashpoint and a test case'' for this crisis, said Miller, who has steered auto companies, steelmakers and airlines through bankruptcies over the past two decades.

The very existence of GM, Ford Motor Co. and many Detroit- area auto suppliers is threatened by the steady increase in wages, health-care costs and pensions that the United Auto Workers union has won for its members since 1947, he said. Retirement costs were manageable when workers retired at age 65 and died five years later; they're debilitating to companies when workers retire at 50 and live 40 more years, Miller said.

Miller, who became Delphi's CEO on July 1, said he doesn't expect GM and Ford to go bankrupt after 2007 contract talks, predicting the UAW will accept fewer jobs and smaller wages and benefits. The alternative, he said, would be for the UAW to cripple GM and Ford, where most of its highest-paid members work.

Who Will Buy Cars?

He called on government, labor and business leaders to collaborate on creating a ``new deal'' on health care that wouldn't concentrate both costs and risks on individual companies, particularly when workers themselves are opting to switch employers more frequently.

``High wages didn't just drop out of the sky,'' said Harley Shaiken, a labor professor at the University of California at Berkeley. They reflected ``companies that made a lot of money while they were paying them. The fundamental question is still who's going to buy the cars. If autoworkers can't do it, who exactly is going to have the purchasing power to promote demand- led growth?''

Still Negotiating

Separately, GM and the UAW are still negotiating on the automaker's demand that blue-collar workers make out-of-pocket health-care payments closer to those of salaried workers. GM believes it has a legal right to cut health care for retirees without the union's consent, but still hopes the union will agree, Miller said.

Salaried workers at GM pay 27 percent of the cost of their health-insurance costs, compared with 7 percent for UAW members, said Toni Simonetti, a GM spokeswoman.

Simonetti declined to comment on 2007 contract talks. She confirmed that GM is still talking to the UAW about trimming health costs. ``Our strong preference is to do so cooperatively with the union, but we need to get this done one way or the other,'' she said.

``Speculation on what may or may not happen with our UAW contract is way premature,'' said Jon Pepper, a Ford spokesman.

Right Idea

GM had the right idea when it spun off Delphi in 1999, Miller said. The automaker had reduced its labor and wage costs while seeding a new company with ``sophisticated technologies'' to keep new products flowing to the automaker.

Problems arose as a decline in GM's North American production reduced revenue, leaving Delphi unable to cover the high union wages it inherited from the automaker. GM, having cut production, couldn't take back excess workers from Delphi as planned. That left Delphi saddled with 4,000 idled workers that it had to pay under contract.

Delphi's bankruptcy stems from ``the fundamental problems that have crippled the domestic auto industry: an inflexible and uncompetitively expensive labor union, along with a toxic relationship between automaker and supplier,'' said Credit Suisse First Boston analyst Chris Ceraso said in a research note.

GM, Ford and DaimlerChrysler AG's Chrysler unit, the three biggest U.S. carmakers can no longer cover ``premium wages'' because they are being undercut by the Asian and European rivals that are paying workers less in their U.S. plants, Miller said.

``There is now such a critical mass with non-traditional automakers in North America,'' Miller said. ``The Big Three no longer have the pricing power, and the pricing power is being set by the low-cost producers.

``This is what happened in steel and airlines and what is happening now before your eyes in the automotive industry,'' said Miller, who has helped lead Bethlehem Steel Corp. and United Airlines parent UAL Corp. through Chapter 11 restructurings.

To the Streets

UAW members are ``resigned'' that they are going to have to take some cutbacks, said Al Benchich, president of UAW Local 909 at a GM transmission factory in Warren, Michigan. They won't agree to let the company cut everything.

``People fought and died to win the benefits and wages that we've gotten over the years,'' said Benchich. ``It wasn't just handed to us. So now we'll probably have to take to the streets again to keep what we've won or get it back.''

Miller said if Delphi workers strike, their plants will risk being shut.

Rick Wagoner, GM's chief executive, has been negotiating with the UAW to lower health-care costs and retiree benefits. Those costs, GM says, add more than $1,500 to the cost of every car and truck sold in the U.S.

$14 an Hour

In June, Wagoner announced the company would eliminate 25,000 jobs, or 17 percent of the company's workforce, by 2008 and close an unspecified number of plants. The automaker also plans to buy more parts in lower-wage paying countries to reduce costs.

Negotiations aimed at a reorganization plan filed voluntarily with the bankruptcy judge could include bonuses to encourage long-time Delphi workers to retire, quit or accept lower pay, Miller said. These ``buyouts'' would enable Delphi to hire a new workforce starting at $14 an hour, and in turn, save both Delphi and GM money. GM will have to decide whether the savings would be sufficient for the company to help pay for Delphi's buyouts, Miller said.

Asked to compare his situation to Wagoner's, Miller said: ``My problem is more urgent; Rick's problem is more serious.''


http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=10000103&sid=ajapi3MuNpGk&refer=us

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4511

http://www.detnews.com/2005/autosinsider/0509/28/A01-330541.htm

 

 

"Can we keep losing $400 million a year paying workers in the jobs bank, and $400 million a quarter on operations?" Miller said. "No, we cannot deal with that indefinitely. And we can't wait until 2007."

The 2007 date refers to the expiration of the union's national agreement with Delphi and GM, Ford Motor Co. and the Chrysler Group.

Under the current contract, GM has some obligations for health care and pensions for thousands of former GM hourly workers now employed by Delphi.

Analysts estimate that GM may be liable for as much as $6 billion in pensions and other obligations. Miller, however, said he cannot specify what is required of GM under the current contract.

 

 

Az USA-ban Miller (a Delphi no1-e) 28$-röl 10$-re akarja levinni az orabéres opok alapbérét.

A héten bevágok egy király kis levelet eröl.

Előzmény: Első Polgár (4510)
Első Polgár Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4510
Az egyes pontról hol tudok többet olvasni?
Előzmény: Törölt nick (4505)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4509

Russia to finish building world's largest nuclear icebreaker
13:55 | 31/ 10/ 2005 
 

ST. PETERSBURG, October 31 (RIA Novosti - Northwest, Olga Vtorova) - The St. Petersburg Baltic Factory has begun dockside trials of the world's largest nuclear icebreaker, the company's press office said Monday.

The project to build the icebreaker was launched December 29, 1993 but was later suspended due to a lack of financing. Partial financing was resumed in the late 1990s.

The vessel, a modernized version of the Arktika series icebreakers, is the world's largest nuclear icebreaker measuring 150 meters in length (about 522 feet) and 30 meters in width (about 98 feet), with a displacement of 25,000 metric tons.

It is designed to break through ice as thick as 2.8 meters and will be ready for use in 2006.

 

 

http://en.rian.ru/russia/20051031/41943909.html

hubab Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4508

Az előbbi német cikkből egy érdekes rész:

 

Fakt ist, dass seit Diesels Tod der Antrieb der nach ihm benannten Motoren nahezu ausschließlich mit fossilem Öl erfolgt; auch den Weiterentwicklungen von Nachfolgern wie Ludwig Elsbett, die weiter auf das Bio-Öl setzten, ist bis heute kein echter Durchbruch gelungen. Das mag damit zusammenhängen, dass zu den wichtigsten Großaktionären der Automobilindustrie schon immer die Mineralölindustrie zählte, die verständlicherweise wenig Interesse an einem Pflanzenölmotor hat: Jede Bauerngenossenschaft, die Raps, Sonnenblumen oder Hanf anbaut, könnte dann einfach eine Tankstelle aufmachen. Einzige technische Voraussetzung wäre eine simple und billige Ölpresse, sowie an Pflanzenöl angepasste Motoren, wie sie Diesel ursprünglich vorschwebten, doch bis heute nur von Kleinfirmen wie Elsbett angeboten werden.

Der "Bio-Diesel", den die Mineralölindustrie mittlerweile verkauft, geht denn auch den genau umgekehrten Weg: Statt den Motor an Pflanzenöl anzupassen, wird das Pflanzenöl in einem energieaufwendigen chemischen Verfahren zu Methylesther umgewandelt, um es an die auf Mineralöl getrimmten aktuellen Dieselmotoren anzupassen. Die dazu notwendigen kapitalaufwändigen Anlagen sorgen dafür, dass auch "Beyond Petroleum" – so der neue Öko-Slogan von BP – der Markt unter Kontrolle der Großindustrie bleibt.

 

 

Tény, hogy Diesel halála óta a róla elnevezett motorok meghajtása csaknem kizárólag fosszilis olajjal történik, a Ludwig Elsbetthez hasonló, továbbra is a növényi olajokban gondolkodó követők továbbfejlesztései sem tudtak valódi áttörést elérni. Ez meglehet azzal függ össze, hogy az autóipar legnagyobb részvényesei közé mindíg is az ásványolajipar tartozott, amelynek érthető módon kevés érdeke volt egy növényiolaj motorban.

Bármely termelőszövetkezet, amely repcét, napraforgót vagy kendert termel, egyszerűen felállíthatna egy üzemanyagkutat. Az egyedűl szükséges technikai előfeltétel egy egyszerű és olcsó olajprés lenne, valamint növényi olajra állított motorok, melyeket eddig csak az Elbetthez hasonló kis cégek kínálnak.

 

A bio-Diesel, melyet az ásványolajipar közben felvásárolt, pontosan az ellenkező úton halad: ahelyett, hogy a motort igazítaná a növényi olajhoz, a növényi olajat alakítja át egy energiaigényes kémiai eljárással metilészterré, hogy azt az ásványi olajokra kifejlesztett Diesel-motorokhoz igazítsa. Az ehhez szükséges tőkeigényes berendezések biztosítják, hogy a BP új öko szlogenjeként "Beyond Petroleum" korszakra a piac a nagyipar ellenőrzése alatt maradjon.

hubab Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4507

A Ford is küszködik hasonló bajokkal, mint a GM...

 

And Ford is so desperate to fill 200 open jobs in its hybrid program that it's competing with Toyota to hire engineers from the software and aerospace industries. The stakes are high: Ford and GM announced third-quarter losses of nearly $2 billion combined last week, thanks in part to plunging sales of SUVs.

 

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,1122047,00.html

Előzmény: Első Polgár (4503)
hubab Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4506

Szép lesz,ha a kocsi és vezetője is ugyanazon a speeden fog futni...

 

A cikk azzal foglalkozik, hogy Diesel, majd később Ford is intenzíven foglalkoztak a maguk korában a növényi olajokkal, mint üzemanyaggal. Sőt Diesel először növényi olajokra fejlesztette találmányát, amit később át kellett tervezni a gázolajra.

 

És ami érdekes, az akkori kísérletek szerint a legjobbnak a kenderolaj mutatkozott nagy hozama miatt, de a drogtörvények miatt ellehetetlenült a termelése.

 

A németek most újra vizsgálják a dolgot, állítólag a földet a legkevésbé zsarolja, köztesnövénynek használható, jó a hektáronkénti hozam.

 

Ezenkívül van egy technológia, amivel általános biomasszából is tudnak jó minőségű, olaj jellegű üzemanyagot előállítani, tehát az olajnövények maradékából, és akár erdei nyesedékekből is.

 

http://www.heise.de/tp/r4/artikel/21/21089/1.html

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4505

1.,A GM fő baja a magas healtcare cost.Ezt tudta ellensúlyozni a SUV-ok magas árával,de olcsobb/kisebb autókat a jelenleg ami dolgozói állományával nem tud nyomatni.Jelenleg a csőd nem valószínű,mivel eleve jövő évben lesz az UAW (a szakszervezet) szerződésének újratárgyalása.

2.,A GM az egyik fő nyomója a hidrogéncelláknak

3.,A hidrogéncella nem a jövő erőforrása.Ez egy nagy scam.

 

 

Egyébként az ami jeenlegi kollektív szerződés olyan,hogy mindenki csak nyalná az úját utánna.Jelen szerződés melett jobban megéri a GM-nél a szalag melett dolgozni , mint x év tanulás után szoftot vagy járművet fejleszteni.

Előzmény: lcoder (4504)
lcoder Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4504
Szegény GM, szinte sajnálom. Esetleg lehet hogy még fejleszteni is kell nekik ha piacon akarnak maradni. A kínaiak mindenesetre már a cellás autón dolgoznak. Ami azért is érdekes, mert eleddig a kínaiak nem annyira a saját fejlesztésekrõl voltak híresek.
Előzmény: Első Polgár (4503)
Első Polgár Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4503
Összeomlás előtt a GM

Rossza lóra tett a GM, ezért most jön a büntetés. A SUVok iránti kereslet visszaesőben, októberben állítólag 26%kal csökkennek az autóeladásaik.
Ez egy potenciális lavinaindító esemény lehet.
lcoder Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4502
Igazából az elsõ az ami inkább igaz. Állam bácsinak kell a dézsma, és abból szedi amit jól meg lehet ideologizálni. Az alkohol öl butít és nyomorba dönt, a dohányzás káros az egészségre, az autózás globális felmelegedést okoz. Így aztán jó sok adót be lehet szedni, és az átlagember lelkiismerete is megnyugszik és nem kezd el olyan zavaró gondolatokkal foglalkozni hogy amíg az olaj eladása és a hagyományos belsõégésû motorok gyártása nyereséges lesz addig bizony olaj alapú lesz a gazdaság mivel senki nem foglalkozik komolyabban azzal hogy alternatívát találjon. Most hogy az olaj kezd drágulni elkezdtek foglalkozni a dologgal, de ha még 50 évre elég lenne az olaj és nem kezdene melegedni a levegõ a kutya nem foglalkozna a dologgal.
Előzmény: keopsz (4497)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.31 0 0 4501
Fishy economics

When lobster was fertiliser

 

http://www.economist.com/displaystory.cfm?story_id=5091088

 

 

Ha valakit érdekel hogy mivel jár ha ráálunk mindenféle ipari proceszeket alakítani a bioszféra elemeire....

Törölt nick Creative Commons License 2005.10.30 0 0 4500

China may grant loan for floating nuclear power unit in Russian north
14:41 | 30/ 10/ 2005 
 

BEIJING, October 30 (RIA Novosti) - China could give Russia an export loan to build a floating energy unit for the nuclear power plant being constructed in Severodvinsk in Russia's European Far North, a source in the Russian delegation currently visiting Beijing said Sunday.

The Russian delegation led by Russian Vice Premier Alexander Zhukov is making preparations for the 10th regular meeting of the two countries' heads of government scheduled for November 3.

According to the source, Russia and China aim to resolve as soon as possible the issue of the project's financing through a Chinese loan.

The parties also aim to reach a swift agreement over building a hull for the floating station at a Chinese shipyard.

Russia is building a floating atomic power plant in Severodvinsk under a 2003 contract signed between China's Mashimpex and the Russian companies Rosenergoatom and Sudoimport.

According to the source, China also plans to design a pilot energy unit with a 600 MWt fast-neutron facility based on a closed fuel cycle.

Russia and China are already building a 65 MWt fast-neutron experimental facility under an inter-governmental agreement signed in July 2002. The parties plan to test the reactor between May 2006 and December 2008, and to put it into operation on December 31, 2008.

 

According to the source, Russia's cooperation with China in the nuclear fuel cycle has strong potential given China's plans to bring the capacity of its atomic power plants up to 200 Gigawatts by 2020.

 

http://en.rian.ru/world/20051030/41936948.html

keopsz Creative Commons License 2005.10.30 0 0 4499
Ezek nem okok. Ezek csak termektipusok amikre kivetik az adot.
Előzmény: Első Polgár (4498)
Első Polgár Creative Commons License 2005.10.30 0 0 4498
A jövedéki adónak két oka van:
1. jórészt luxuscikkekre vetik ki, de legalábbis olyan dolgokra, amelytek az élethez nem nélkülözhetetlenek
2. olyan cikkekre, amelyek kereslete rugalmatlan az árra, azaz egy cigis piás vagy egy kávés teljesen árérzéketlen, tökmindegy mennyi adót raknak bele, úgyis megveszi az adagját
Előzmény: keopsz (4497)
keopsz Creative Commons License 2005.10.29 0 0 4497
A rovid valasz: csak. Az allam azt adoztat meg amit akar.

A hosszu valasz:
A jovedeki adot valami karos dolog miatt talaltak ki. Pl. alkohol, cigaretta. Ezeken azert van ez az adonem, mert a fogyasztok ez altal fizetik meg a kijozanitast vagy a tudorak kezeleset.

Az uzemagyag elegetese is karos. Tehat az ado mogotti ideologia az, hogy a befolyt osszeggel csokkentik az okozott kart. Ha olyan uzemanyagot hasznalsz amin nincs ado, akkor ugy okozol kart, hogy nem fizeted meg a kar kovetkezmenyeit.
Előzmény: mlas (4494)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.28 0 0 4496

Russian Budget Earmarks R6bn for Innovative Nuclear Reactor - Lawmaker

Text of report by Russian news agency ITAR-TASS

Yekaterinburg, 28 October: Funding of R6bn for construction of a BN-800 reactor at the Beloyarsk nuclear power plant has been included in the 2006 federal budget, chairman of the State Duma energy, transport and communications committee Valeriy Yazev has announced on Friday [28 October] in Yekaterinburg.

"This reactor is, actually, a pioneering technology in the innovative development of atomic energy on the basis of the fast neutron closed fuel cycle. Introduction of the reactor will advance the solution of the problem of recycling irradiated nuclear fuel," said the member of parliament.


 

"In March [2005] Russia joined the countries who signed the Vienna Convention on Civil Liability for Nuclear Damage, [Russian] legislation has to be brought into compliance with the Convention," Yazev said. He explained that that means [introducing] liability and compensation for nuclear damage guaranteed by the state.

Yazev said that the [existing] "laws on atomic energy activities in Russia hold back the sector's development and private investment into this promising area".

"State-private partnership would allow for a high-quality modernization of the technology-intensive and expensive atomic energy sector, would make it economically attractive and secure," Yazev said.

He said that atomic energy makes up 17 per cent of Russia's energy and in the foreseeable future its share is to grow. Nuclear power plants account for 25 per cent of the energy produced in the European part of Russia, in the Northwest of Russia this share amounts to 40 per cent.


Source: BBC Monitoring Former Soviet Union

 

http://www.rednova.com/news/science/287206/russian_budget_earmarks_r6bn_for_innovative_nuclear_reactor__lawmaker/index.html?source=r_science

 

Russia to build new nuclear reactor

WASHINGTON, Oct. 28 (UPI) -- Russia will spend $210 million next year to build a reactor at its Beloyarsk nuclear power plant, MosNews said Friday.

The BN-800 reactor uses a "pioneering technology in the innovative development of atomic energy on the basis of the fast neutron closed fuel cycle," a government official said.

Nuclear power comprises about 17 percent of Russia's energy and in the foreseeable future its share is set to grow. Nuclear power plants account for 25 percent of the energy produced in the European part of Russia.

 

http://www.upi.com/NewsTrack/view.php?StoryID=20051028-014634-5241r

 

Naszóval,a ruszkik építenek néhány reaktort,ami érdekes hogy adnak pénzt a BN-800-as mgépítésére is...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!