Keresés

Részletes keresés

Első Polgár Creative Commons License 2005.07.17 0 0 2833
Hat egy Hold vagy Mars utazas szvsz biztos tobbe kerul, mint a NASA 16 mrdos koltsegvetese.
ITER= lottotos Bartlett (vagy hogyhivjak) szenatortol tetszett hallani?
O egy kicsit szkeptikusan all az atomenergiahoz. Szvsz az,hogy az ITER a tervek szerint mukodni fog kozelebb all az 1:2 hoz, mint az 1:48 milliohoz. A bizonytalansag inkabb az, hogy mikor es mennyi koltseg aran.
Szvsz az, hogy a NASAnak van evi 16 milliardja es az ITERnek 500 millioja, az onnan kovetkezik, hogy a 60-70-80 evek scifijei, amelyen a jelen kor valasztoi felnottek nem a fuzios eromurol, hanem urhajokrol es urallomasokrol szoltak.

A piramisepitesek haszna szvsz a felesleges eroforrasok lekotese, a piramisepitok ( akik a kozhidelemmel ellentetben nem rabszolgak voltak, hiszen az okori kelet allamaiban a munka oroszlanreszet a koznep vegezte, a rabszolgak csak luxusnbak voltak) egyebkent valszeg csak felesleges dolgokon tortek volna a fejuket ( pl. lazadas a farao ellen), ezenkivul a piramisepites jo apropo lehetett arra, hogy az allamkincstarban lecsapodott penzt visszaaramoltassak a gazdasagba.
Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2832)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.07.17 0 0 2832

 

"Ez itt offtopic de a mars utazas a legnagyobb baromsag, ami a tudomany neveben elkovetheto."

Erőforrások allokálása - szerintem nagyon is ontopik.

 

"az igazsag az, hogy a marsra szant penzek nem a hadikiadasokkal versengenek, hanem eppenhogy kiegeszitik azt."

A hadikiadások évi 500 milliárdot emésztenek fel, a Shuttle évi 5 milliárdot.  Ez se nem verseny, se nem kiegészítés.  Ez az Elefánt és az egér barátsága :))

 

A Shuttle-t 2010-ben nyugdíjazzák (ekkor fejezik be az űrlabor építését).  Az új jármű CEV (Crew Exploration Vehicle) - ez 2008-ban fog repülni először pilóta nélkül, és 2014-ben pilótával.  2020-ban ezzel a járművel fog megvalósulni a Holdútazás.  A Mars-útazáson még csak ezután kezdenek el gondolkozni és pénzt allokálni.

A Hold-útazásnak sincs külön pénz félretéve.   Ezt a NASA-nak kell kigazdálkodnia a jelenlegi forrásokból - leginkább pedig a Shuttle nyugdíjazása után felszabaduló összegekből.

 

http://www.telegraph.co.uk/connected/main.jhtml?xml=/connected/2005/07/13/ecfspac13.xml&sSheet=/connected/2005/07/13/ixconnrite.html

In January 2004, President Bush announced a new space exploration strategy, which was hailed as visionary - and rightly, if it comes to pass. The space station would be completed by 2010, after which the shuttle would be retired. Americans would return to the Moon by 2020, and, at some mistier future date, move on to Mars.

 

A crucial element of this plan was a new manned spacecraft. Bush proclaimed: "The CEV will be capable of ferrying astronauts and scientists to the space station after the shuttle is retired. But the main purpose of this spacecraft will be to carry astronauts beyond our orbit to other worlds. This will be the first spacecraft of its kind since the Apollo command module." The CEV was to fly unmanned by 2008, with a first manned mission by 2014, 10 years after Bush's announcement.

 

The money for this vision would mostly come from the scrapping of the shuttle, which currently costs an astounding $5 billion a year, about a third of Nasa's total budget.

 

 

"az egsz mars utazasnak kb annyi ertelme van, mint a piramis epitesnek. aminek van ertelme ugyan, ha eppen nem vagyunk kepesek semmi ertelmesebb dolgot kitalalni. de szvsz manapsag nem ez a helyzet, hogy csak egy peldat mondjak, ott van egybol az ITER."

 

Szerintem a Hold/Mars útazás illetve a piramis építés olyasmi mint az állatvilágban a kinek van nagyobb agancsa/agyara.  Amikor a vezérhím nagyon hangosan elbőgi magát, akkor annak látszólag nincs sok értelme, de ebből ért a többi állat, tudja hol a helye, és a vezérhím sok hatalmi harctól kíméli meg magát.

Ezen kívül a  piramisoknak az Egyiptomi birodalomban igen fontos szerepük volt: az Egyiptomi birodalom a Főnix madárhoz hasonlóan többször is újjászületett a hamvaiból - és ebben nagy szerepük lehetett a piramisoknak, hiszen az újabb generációk látták azt, hogy milyen örökséget hagytak rájuk az ősök.

 

az ITER sikerének valószínűsége felér egy lottó 5-össel.  Természetesen ki kell próbálni, meg kell adni neki az esélyt, és ha mégsem jön be, akkor legalább játszottunk és tanultunk belőle.

ha az ITER sikerének valószínűsége elérné a lottó 2-esét, akkor az Usákiában épülne.

 

Érdekes egy pillantást vetni az Usák piramisokra:

a hadikiadások piramisa 500 méter magas

a Shuttle piramisa 5 méter magas

az ITER piramisa kb 50 cm magas, de Usákia ebből 5 cm-t vállal.

Előzmény: Első Polgár (2830)
vomit Creative Commons License 2005.07.16 0 0 2831
azert ahhoz is naivnak kell lenni, hogy elhidd, az ursiklok jelentik a mai technika csucsat. a hetvenes evekben, amikor megmutattak, akkor lehetett tobb evtizedes a cucc.
Előzmény: Első Polgár (2830)
Első Polgár Creative Commons License 2005.07.16 0 0 2830
Ez itt offtopic de a mars utazas a legnagyobb baromsag, ami a tudomany neveben elkovetheto.
az igazsag az, hogy a marsra szant penzek nem a hadikiadasokkal versengenek, hanem eppenhogy kiegeszitik azt.
az egesz elbaszott urrepulogep program a hideghaboruban felfujt nemzetvedelmi komplexum utolso mentoove. erre rakott volna meg egy lapattal a mars expedicio.
tudomanyosan semmi ertelme nincsen, robotokkal 10ed vagy 100adannyi koltsegbol lehetne kozetmintat hozni.
mondjuk az emberkiserlet resze a dolognak ( urhajosok kitevese x Bq sugarzasnak + sulytalansagnak 2 evig ) nyilvan nehezen megvalosithato foldi korulmenyek kozt, amde e kiserlet eredmenyenek praktikus alkalmazasait nem igazan latom.
viszont! egy csomo ertelmes low cost vagy viszonylag low cost kutatasi programot meglottek a mars idiotizmus miatt, pld: Terrestrial Planet Finder, Hubble utolso karbantartasi misszio (=-2 ev uzemido), stb.
az egsz mars utazasnak kb annyi ertelme van, mint a piramis epitesnek. aminek van ertelme ugyan, ha eppen nem vagyunk kepesek semmi ertelmesebb dolgot kitalalni. de szvsz manapsag nem ez a helyzet, hogy csak egy peldat mondjak, ott van egybol az ITER.
Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2829)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.07.16 0 0 2829

 

"Persze, de ennek sokkal inkább politikai oka volt. Ugyanebbõl a pénzbõl háborúzhatott is, és ez a bigott amcsi szavazók számára sokkal nagyobb mozgósító erõ mint egy ûrprogram."

 

Előbb volt az Iraki háború, és utána mondta, hogy majd mennek a Holdra és a Marsra. 

1969-ben a GDP 4..5%-a ment a hidegháborús kiadásokra, és mostanában is a GDP kb 4..5%-a képviseli a hadikiadásokat. 

 

Az Usák polgárok kb 40%-a helyesli, és kb 60%-a ellenzi a programot.  Így volt ez 1969-ben is, pedig akkor még filmfelvétel is készült a sikeres holdsétáról.

 

 

http://www.space.com/news/050712_rft_shuttlepolicy.html

Public confidence

 

The results of a new CNN/USA Today/Gallup poll released July 11 found that most Americans say they have at least a "fair amount" of confidence in NASA to prevent another disaster akin to the Columbia disaster in February 2003.

Nearly three in four Americans favor a continuation of the space shuttle program. And a majority believes that NASA is moving at an appropriate pace in restarting the shuttle effort. A majority also evaluates NASA positively for the job it is doing overall. 

 

The poll, carried out June 24-26, found that 74 percent of Americans say the United States should continue the space shuttle program, while 21 percent disagree. "Historically, Americans have supported the program, even in the immediate aftermath of the Challenger and Columbia shuttle disasters," reported Jeffrey Jones of the Gallup Poll group.

 

While Americans express support for NASA in general and the space shuttle program in particular, the new poll found the public apparently less likely to favor a human trek to Mars, one of NASA’s—and President George W. Bush’s—future goals for space exploration.

 

Fifty-eight percent say they oppose setting aside the money for an attempted manned Mars landing, while 40% are in favor. Gallup pollsters asked the same question in 1999 and right after the touchdown of Apollo 11 on the Moon in 1969 and found similar results. 

Előzmény: lcoder (2821)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.07.16 0 0 2828

 

"Ha van árama,akkor a mérnökök majd kitalálják hogyan lehet a szállítást viszaterelni áramalapúra."

 

Talán jobb lenne előbb átgondolni a visszaterelés, és csak utána nekiállni az építkezéseknek.  Az úgy logikus ugyebár, hogy párhúzamosan történjen az erőműépítés és a szállítás átállítása.

 

"Milló lehetőség van:

vasút

elektromos autok(komplexebb infrastrukturával,de lehetséges)

hidrogénbontás(olajgyártás)"

 

- a vasút megvan most is

- az elektromos autók akkuval vagy vezetékkel?

- a hidrogénbontás az vízbontás, hidrogén a végeredménye, de ez még nem megoldás.  Az olajgyártás megoldás, de nem az áramalapú közlekedésre.

Előzmény: Törölt nick (2825)
Első Polgár Creative Commons License 2005.07.16 0 0 2827
Ha visszaszámolod,akkor kiderül hogy 74 Gwe kapacitás vált ki 1 milló hord/nap-os kőolajmennyiséget.
ezt hogy szamoltad ki?
nem kotekedni akarok csak kivancsi vagyok, en nem tudom, hogy indukljak el.
vagy egyszeruen leosztottad az olajban levo termikus energiat az 1GWe aramban levo energiaval?
Előzmény: Törölt nick (2824)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.16 0 0 2826

Évi 100 atomreaktor ép0téséröl beszélünk.Világszerte.

Ráadásul az ép0tési költségek az idővel nem növekedek olyan mértékban,mint a lehoyható teljes0tmény a reaktorokbol.

Nem azt mondom , hogy nem nehéz(gyakorlatilag teljes gazdasági strukturaváltást igényel az egész),de nem lehetetlen.

Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2819)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.16 0 0 2825

Ha van árama,akkor a mérnökök majd kitalálják hogyan lehet a szállítást viszaterelni áramalapúra.

Milló lehetőség van:

vasút

elektromos autok(komplexebb infrastrukturával,de lehetséges)

hidrogénbontás(olajgyártás)

 

Ha belegondolunk,a troli is áramjahtású busz:-)

Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2820)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.16 0 0 2824

Ha visszaszámolod,akkor kiderül hogy 74 Gwe kapacitás vált ki 1 milló hord/nap-os kőolajmennyiséget.

Magyarországon félig "alvó" állapotban 5 Gwe/év erőművi építő kapacitás van.

Előzmény: Első Polgár (2816)
Vadista Szandál Creative Commons License 2005.07.16 0 0 2823
lcoder Creative Commons License 2005.07.16 0 0 2822
Szerencsére azért ennél jobb a helyzet. A laptopoknak és mobiloknak hála azért némi fejlesztés van üzemanyagcella és akkumlátor fronton, valamennyire a napelemeket is fejlesztették az utóbbi 10-15 évben bár ezeket a dolgokat azért nem viszik túlzásba. De nekem az is furcsa például hogy az e-paper is létezik, piaca is lenne, még sincs elterjedve.
Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2812)
lcoder Creative Commons License 2005.07.16 0 0 2821
Bush nagyon hamar feladta újabb Holdra- és Marsra-szálló terveit
Persze, de ennek sokkal inkább politikai oka volt. Ugyanebbõl a pénzbõl háborúzhatott is, és ez a bigott amcsi szavazók számára sokkal nagyobb mozgósító erõ mint egy ûrprogram.
Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2819)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.07.15 0 0 2820

 

"Egyébként ebben a peak oil dologban azért alaposan alul van becsülve az ipar lehetőségeinek határa."

 

Dehogyis becsülöm le az ipar lehetőségeit.  Évi 1000 milliárd dollár értékben állítanak elő fegyvereket világszerte.  Szerintem ez komoly fegyvertény :))

 

"Ha van pénz (pontosabban:munkearő) akkor csak magyarország képes annyi erőműépítési kapacitást felsorakoztatni,amivel kiváltható néhány év alatt az olajfelhasználás (vagyis annyi áramtermelő kapacitást felsorakoztatni,ami annyi energiát termel mint amit olajban felhasználunk)."

 

Hiába termelünk áramot, ha üzemanyagra és nyersanyagra van szükség.

Ugyanakkor remélem az új áramtermelés nem foszilis tüzelőanyagon alapul, mert az csöbörből vödörbe.

Marad tehát az atomerőmű.

Ez végülis elképzelhető.  Azonban ha jobban visszagondolok a '80-as évek olajválságára, akkor valahogyan nem az volt a jellemző, hogy világszerte nekiálltak volna atomerőművekre alapozni a jövő energiáját.  Pont fordítva.  Akkoriban kezdett lemondani az emberiség az atomenergiáról - olyannyira, hogy ma már csak hébe-hóba építenek atomerőművet.

Előzmény: Törölt nick (2814)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.07.15 0 0 2819

 

"Ha van c;lod,akkor azt gyorsan el tudod érni."

 

célja válogatja.

 

"Az atomerőműépítés csucsán 20 GWe kapacitást csináltak évente.

Ez megfelel 300 000 hordó /nap olajtermelő kapacitás kiépitésének évente."

 

Manapság évente kb 1,5..2 millió hordó / nap fogyasztásnövekedéssel kell számolni. 

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=10000100&sid=agy5pPyEcy2o

 

Ha eljön a Peak Oil, akkor pótolnunk kell a kiesést + biztosítanunk a növekedést => 3..4 millió hordó / nap olajat kellene helyettesíteni atommal - ez 10..12-szerese annak amikor még csúcson volt az ilyesfajta tevékenység.

 

"Ha nekifeküdnek az atomerőmű építésnek,akkor évi 1 millió hordó /nap olajtermelő kapacitásak megfelelő atomerőművet lehet építeni."

 

Kevés lesz.  Még akkor is, ha ugyanolyan könnyen lehetne elektromos áramot tankolni, mint benzint.

 

"A lényeg hogy célvezérelten (apolló program) és nem eszközvezérelten (shutle program) kell viszelkedni."

 

Éppenséggel arra céloztam, hogy ez az Apollo program egyszeri és megismételhetetlen médiaeseménynek tűnik, semmint olyan megvalósításnak, amelyre alapozva újabb és távolibb célok tűzhetők ki (Bush nagyon hamar feladta újabb Holdra- és Marsra-szálló terveit)

Előzmény: Törölt nick (2813)
Első Polgár Creative Commons License 2005.07.15 0 0 2818
Na en is jo nagy hulye vagyok, a legkorbol akarok kivonni CO2-t, amikor az oceanban a CO2 koncentracioja sokkal magasabb. Kb 50-60xosa a legkori koncentracionak, raadasul minnel mellyebre megyunk annal tobb van belole.
Viszont O2bol annal kevesebb!
http://ic.ucsc.edu/~jzachos/eart1/Notes/Lec7.html
http://duedall.fit.edu/ocn1010eng/week5-2.htm
tehat meg erre a suritgeteses modszerre sincs szukseg, amit lentebb irtam, "egyszeruen" vizet kell melegiteni par szaz meter melyen es kivezetni a felszabdulo a CO2-t!
Tkp egy atomtengeralattjarorol van szo, amely rogzitve van es a torzsen keresztul aramoltatja a vizet es felmelegiti, a keletkezo CO2-t, meg egy csovon keresztul a felszinre elvezeti
Előzmény: Első Polgár (2817)
Első Polgár Creative Commons License 2005.07.15 0 0 2817
0 celsius fokon a Co2 kb 50 atm nyomason cseppfolyosodik.
ez kb egy nyomottvizes atomeromu szekunder korenek nyomasa
http://www.npp.hu/mukodes/tipusok/pwr.htm
azt nem tudom hogy lehet ebbol a nyomasbol suritett levegot csinalni, de biztos hogy lehet valahogyan :)
tehat az atomeromu direktbe tud legkori levegot 50 atmoszferera suriteni, amely tenger ala vezetve lehul es a CO2 kicsapodik. persze hogy hany m3/sec lehet a levegosurito teljesitmenye egy atomeromunek azt megbecsulni nem tudom.
a folyekony CO2-bol aztan az atomeromuben termelt hidrogennel metant gyartunk Sabatier reakcioval vagy RWGS reakcioval
http://rtreport.ksc.nasa.gov/techreports/2001report/100/106.html
a Sabatier reakciohoz mindossze 300 C es nikkel katalizator kell, 300 C fok a nyomottvizes reaktor primer korenek homerseklete.
http://www.pnl.gov/microcats/aboutus/research/hydrocarbo.html
tehat elmeletileg a szukseg nyomas es homerseklet legyarthato az atomeromuves metan gyartashoz a legkor CO2jebol es a viz hidrogenjebol. kerdes mekkora lehet egy 1 GW-os eromu metankibocsatasa realisan.
Előzmény: Első Polgár (2816)
Első Polgár Creative Commons License 2005.07.15 0 0 2816
En meg mindig azt mondom, hogy az uzemanyagnak a jo oreg oktan a legjobb, A hidrogennek is sok elonye van, viszont marha nehez szallitani es tarolni.
Most epp azon gondolkodom, hogyan lehetne teljes reciklalast vegezni, azaz vizbol es CO2bol benzint gyartani.
Most eppen ott tartok, hogy atomneromuvel aramot kell gyartani. Az aram segitsegevel vizbol hidrogent eklektrolizissel. es CO2t suritett levegobol -40-50 fokon ( sarkvidek kozeleben) desztilalni. A tiszta folyekony CO2-t meg elektrolizissel oxigenre es szenre bontani.
Aztan a szenbol es hidrogenbol mar gyerekjatek oktant csinalni.
Vajon 1 GW hany hordo benzin/napot valatan ki ilyen modon?
Előzmény: malócz (2815)
malócz Creative Commons License 2005.07.15 0 0 2815

a fő gond a járművek fogyasztásának kielégítése + a kőolajszármazékokból készült használati tárgyak árának emelkedése. és ezeket helyettesíteni ma még nem lehet másssal. és ugye ott tartunk hogy, nem sokan törik magukat a magoldáson.

Előzmény: Törölt nick (2814)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.15 0 0 2814

Egyébként ebben a peak oil dologban azért alaposan alul van becsülve az ipar lehetőségeinek határa.

Ha van pénz (pontosabban:munkearő) akkor csak magyarország képes annyi erőműépítési kapacitást felsorakoztatni,amivel kiváltható néhány év alatt az olajfelhasználás (vagyis annyi áramtermelő kapacitást felsorakoztatni,ami annyi energiát termel mint amit olajban felhasználunk).

Törölt nick Creative Commons License 2005.07.15 0 0 2813

Ha van c;lod,akkor azt gyorsan el tudod érni.

Az atomerőműépítés csucsán 20 GWe kapacitást csináltak évente.

Ez megfelel 300 000 hordó /nap olajtermelő kapacitás kiépitésének évente.

 

Ma ennek töbszörösét meg lehet valósítani.

Ha nekifeküdnek az atomerőmű építésnek,akkor évi 1 millió hordó /nap olajtermelő kapacitásak megfelelő atomerőművet lehet építeni.

A lényeg hogy célvezérelten (apolló program) és nem eszközvezérelten (shutle program) kell viszelkedni.

Előzmény: ezerkilenszaznyolcvannegy (2812)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.07.15 0 0 2812

 

"Ha senki se vásárolt fel semmit és most kell nekiállni kifejleszteni, akkor a Mad Max filmvigjáték a jövőről..."

 

Ennél egy picit rosszabb a helyzet, hiszen még most sem áll neki senki sem fejleszteni.  Az Apollo projektnél egyszerű volt: kitűzték a célt, hogy holdra kell szállni, aztán 10 év múlva készítettek egy filmet, hogy ez sikerült. 

Egy majdani Energia-projektnél egy propaganda filmnél több kell.

Előzmény: krezidiesel (2811)
krezidiesel Creative Commons License 2005.07.14 0 0 2811
Ha senki se vásárolt fel semmit és most kell nekiállni kifejleszteni, akkor a Mad Max filmvigjáték a jövőről...
Előzmény: vomit (2810)
vomit Creative Commons License 2005.07.14 0 0 2810
>Senki nem vásárolt fel semmit, ez tündérmese. Ki kell fejleszteni. Elhatározás és pénz kérdése.

csak addig nem hiszed, amig nem teged sanyargatnak.
ez a szegeny bacsi peldaul akkor banta meg, hogy megszuletett, amikor az orszaga (uj-zeland) miniszterelnoketol kert segitseget, hogy valami erdekeset talalt
http://www.murray.net.au/~egel/adamsmotor.htm
http://www.geocities.com/theadamsmotor/cdmotor.html
a cucc a tekercsek osszeesesekor merheto negativ impulzust csipi el.

ennek a tetejen van egy moricka rajz, hogyan vezerli onmagat
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/1287/adams/adamsall.htm
itt vki az elmeleti nyitjat keresi
http://wmsn.net/Adams%20Motor%20Theory.htm

amugy a feltalaloktol elkobzott amerikai szabadalmak tobbsege ilyenekrol meg uzemanyagcellakrol szol (plusz szupravezetes, raketahajtomu, gondolatbefolyasolas meg titkositas). a publikusba atcsuszottak kozott se vacakolnak, soknal ott diszeleg a tulajdonosok kozott a shell vagy az exxon.
persze a legegyszerubb azt hinni, hogy mindenki a javadat akarja.
http://freeenergynews.com/Directory/Essays/suppression_bird.htm
Előzmény: kilenctizenegy (2804)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.07.14 0 0 2809

 

"Mult heten szabin voltam, es a londoni robbantas utan olvastam, hogy esett az olajar. Gondoltam, biztos ugy 52 lehet, erre bejovok hetfon, es ilyen hatvan koruli arat latok... Azt hittem, valami el van baszva, es rossz ticket latok... :-)"

 

Én is hallottam a rádióban, hogy a robbantás hírére 8 dollárral esett az olajár (még meg is indokolták, hogy csökken a gazdaság => kevesebb olaj is elég), de aztán azt gondoltam, hogy biztos rosszul hallok.  Otthon aztán ránéztem az olajárra, és láttam, hogy még mindig ott van 60$ körül, így hát meggyőződtem, hogy hallucináltam.

 

Most azonban, hogy te is ilyeneket hallottál, hogy robbantás hírére esik az olaj ára, utánanéztem.

Az alábbi ábrából kitűnik, hogy 9/11-kor az olaj ára nem változott, utána viszont szép emelkedésbe kezdett.

 

http://www.wtrg.com/oil_graphs/oilprice1947.gif

 

 

oilprice1947-2004
Előzmény: Törölt nick (2806)
ezerkilenszaznyolcvannegy Creative Commons License 2005.07.14 0 0 2808

 

"Pár éve láttam egy olyan honlapot, ahol real-timeban pörgött lefelé, hogy mennyi olaj van hátra. Nem ismeri valaki, mert a világért se tanálom?"

 

ezen a Chevron által létesített honlapon van egy számláló, ez ugyan nem azt méri, hogy mennyi van hátra, hanem azt, hogy a böngészés során hány hordó olaj fogy, és ez is elég hatásos :))

 

 

http://willyoujoinus.com/

 

Előzmény: malócz (2800)
dode Creative Commons License 2005.07.14 0 0 2807
hmm... van igazsag abban, amit mondasz ...  de szerintem a lakossagnak az is eppen elegge meggyozo lesz, ha majd 50 Ft-ba kerul 1 kWh áram...
Előzmény: kilenctizenegy (2803)
Törölt nick Creative Commons License 2005.07.14 0 0 2806
Mult heten szabin voltam, es a londoni robbantas utan olvastam, hogy esett az olajar. Gondoltam, biztos ugy 52 lehet, erre bejovok hetfon, es ilyen hatvan koruli arat latok... Azt hittem, valami el van baszva, es rossz ticket latok... :-)
Előzmény: Mezőbándi (2805)
Mezőbándi Creative Commons License 2005.07.14 0 0 2805
Mai kedvenc szalagcímem:

"Oil Prices Decline to $60 Per Barrel"

60 dollárra CSÖKKENT az olajár.

Sic transit...
kilenctizenegy Creative Commons License 2005.07.14 0 0 2804

"Elkeserítően elecsony a hatásfok jelenleg."

 

A benzinmotor hatásfoka sem olyan egetverő. Majd javul!

 

"Még ha a titkos terveket fel is vásárolták az olajcégek..."

 

Senki nem vásárolt fel semmit, ez tündérmese. Ki kell fejleszteni. Elhatározás és pénz kérdése.

 

"...már tegnap meg kellett volna kezdeni a szükséges infrastruktúra kiépítését."

 

Egy okkal több, hogy ma elkezdjük. Vagy szerinted adjuk fel és nézzük meg naponta 2x a Mad Max-et, hogy készüljünk a jövőre?

Előzmény: malócz (2800)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!