azt gondolták, hogy a tervgazdaság hatékonyabb lesz mint a piac, és hogy kevesebb felesleges dolgot fognak legyártani, marad erőforrás a fontos dolgokra
(ebben egyébként igazuk is van abban az értelemben hogy a tervgazdaság hadiállapotban előnyösebb)
de a valóságban pont hogy képtelenek voltak helyesen felmérni a központi tervező irodákban hogy miből mennyi kell, meg főleg hiába terveztek meg egy termelési adatot, ha a valóságban ennek a fele sikerült, és aztán ez a hiba végig gördülhetett a gazdaság egészén anomáliákat okozva mindenfelé
erről mindig az jut eszembe, hogy mekkora szerencse a komcsik lemaradása a számítógépek terén
a tervgazdaság sikerességét óriási mértékben javította volna egy számítógépes rendszer, ami az emberi agy adafeldolgozó képességét sokszorosan felülmúlja, tehát pont azt oldja meg, hogy a sok részletet is nyilvántarthatóvá és követhetővé teszi
nem is beszélve persze az állampolgárok ellenőrzéséről, ebben is óriási lehetőséget kínál a számítástechnika, az olcsó kamerák, mikrofonok,, adattárolás, hogy az elkészült felvételeket lehessen tárolni, és mesterséges intelligencia ami elemezni is tudja, akár meg is érti az elhangzott szöveget
közben meg itt van Kína, akik hivatalosan kommunisták...és már megvan az informatikai háttér
és ez nagyon könnyen követendő példává is válhat a világ többi része számára is
meg itt vannak a multik, a gigantikus ERP szoftvereikkel, amelyek házon belül pont úgy viselkednek mint egy tervgazdaságos kommunista állam, ott senkinek nincs saját tőkéje és vállalkozása, mindenki a cég alkalmazottja, és állása van meg pozíciója, mindenki bürokrata, talán a takarítónőt meg a soron dolgozó kétkezi melóst kivéve
nálunk a helyzet pont fordított, itt az építőiparnak nincsenek lekötetlen extra kapacitásai, hanem a szakemberek jelentős része kivándorolt, és az EU gazdagabb államaiban csicskul a gyarmatosítóknak... de az itteni pénzek sokszorosáért
emiatt igazából az építőipar kapacitása erősen korlátos
erre a korlátos építőiparra tolta rá Orbán a családtámogatásokat, felújítási támogatást, a stationépítéseket, meg egyéb állami beruházásokat
plusz még a piac is akar irodaházakat építeni
az alap hogy le kellett volna állítani az állami státus építkezéseket, és addig várni velük amíg beüt egy igaz válság, ami a keresletet rombolja le
így viszont masszívan hozzájárult az ingatlanok drágulásához, és azon keresztül az infláció elszabadulásához
az infláció most óriási probléma, egyrészt nagyon törékeny a gazdaság, és nyilván nem választás előtt szeretne a kormány korrigálni ezen
másfelől a nemzetközi kamatkörnyezet is alacsony, és ha az MNB csak a magyar gazdaság állapotát nézve kamatot emel, miközben az EKB és a többi EU tagállam nem, akkor abból arbitrálható profit lesz, elkezdik behordani a magyar betétekbe a pénzt, ez pedig erősítené a forintot, és bedöntené az exportot
ha bedől az export, és közben költ a kormány ezerrel, akkor viszont jön a kettős hiány, meg majd a parázás hogy a mesterségesen felpumpált árfolyam összeomlik, akkor már csak ezért sem lehet a magas kamat politikából kiszállni
Az eszetlen MÁRKI azt javasolja, hogy az emberek a zöldhályogjukat műtessék Indiában, még repjegyet is ad rá.
Csak a balga föl nem fogja, hogy ezzel gyakorlatilag éppen a KLÍMAVÉDELEMnek tesz alá de qrvára, mert olyan embereket küldözget repülővel a világ másik fertályára, ahova önmaguktól eszük ágába sem lenne elmenni..
BALGA hibbantak ezek, de tényleg.... Képtelenek a komplex gondolkodásra.
Miközben önmagukat hirdetik a klíma meg környezet védőjének....
Már az autópálya csomópontot is agyrémnek tartottam. Időközben azon spekulálok, hogy ha egy területre távolról kell vinni a zúzott kavicságyat, akkor lehet hogy egyszerűbb gyorsabb ez az oszlopos építés. Úgy látom, hogy szinte ahol csak lehet ezt használják. Esetleg ha a terület vízrendezése nem megoldott, akkor is lehet hogy ez az egyszerűbb. Az autópálya csomópontnál az volt az érzésem, hogy egy cél volt, nagyobb legyen mint az addigi első amerikai. A várható jövőnkre is érdekes következtetések adódhatnak - főleg az autópálya csomópontok alapján.
ebben tudod az a vicc, hogy ha a németek irányt váltanának, és elkezednének építeni egy tucat új atomerőművet, akkor ripsz-ropsz meglenne a Paks2 engedélyezése is, és pár év alatt fel is épülne
ugyanis ebben az esetben egyből kikerülne az obstruálók mögül a hátszél, és már nem lennének képesek jogászkodással akadályozni az atomerőmű építését, lekerülne az ellenzék programjából a projekt szétkúrása etc
órási probléma amit a németek csinálnak, messze a határaikon túl is kifejti a negatív hatását
Aztán majd pár év múlva lesz NEP (Novaja Ekonomicseszkaja Polityika, ami itt annyi tesz, hogy nem szabad a boltokat kifosztani, mert rosszat tesz a gazdadásgnak)
Hogy utána lesznek-e perek, diktatúra, azt nem tudom.
Boszorkányperek lehetnek (ottani államvallás ügyben), a polgáháború még nem orosz 1917-24-es szintű.
Viszont nem látom a belügyes/katonai diktatúrát az USA-ban
Mas oka is lehet. Latni kene nagyobb meretben, hogy hogy folytatodik, talan mas oka is van, hogy ennyire felemeltek.
A minap beraktam egy autopalya csomopontot, ahol 55 meteres magassagbol kell lehozni a lehajtot, ezert ot szineten tekeredik. Ott egy nagyobb kepen szepen latszik, hogy egy alagutbol jon es egy alagutba megy az autopalya hegyeken keresztul, azert van annyira felemelve.
A kedvencem az a kinai autopalya ut, ami egy hegyvideki teruleten egy folyo medreben halad kilometereken at. Ha mashogy akartak volna megoldani, akkor hegyeket kellett volna elhordani, a folyo viszont szepen kialakitott egy kozel vizszintes utat.
erről is szokott cikkezni a Shellenberger, azokat nem szoktam belinkelni, mert erősen USA belpol téma
Los Angeles és California államokban a balos vezetés egy sor bűncselekményt visszaminősített szabálysértésre, és leépítették a rendőrséget
nyílt drogtáborok vannak, ahol lehet drogot fogyasztani, és értelemszerűen árulni is, legfeljebb szociális munkások mennek ki a helyszínre ápolni a leginkább szétcsúszottakat
közben mennek fel a bűnözési mutatók, köztük a rablógyilkosságok, is meg a cikkhez hasonló kisebb lopások/fosztogatások is
belvárosi üzletek zárnak be, mert rászoktak hogy tömegesen megrohanják, és visznek a polcokról mindent amit lehet (parfüm, ruha etc)
nyilván remekül bemutatja, hogy a woke baloldal kormányzása hova vezet
és azért ez még a baloldalra se volt mindig jellemző, ezt a woke csinálja
szerintem leginkább azért, hogy az egész államiságot teljesen aláássa és meggyengítse, ami megágyazhat az új szélsőbal diktatúrának, tehát ez itt most a káosz/anarchia létrehozása, amiből majd kimentik az országot egy kőkemény diktatúrával
Mikor Angliában volt fosztogatás hullám, egy tanár embert kérdeztek miért, annyira kellett neki az a kenyérpirító vagy nem tudom mi is volt éppen nála?
Meg lehet védeni fegyveres őrséggel, vagy csinálhatsz valami rettegésre alapozott világot, de azt a fene már úgy eszi meg úgy is ahogyan van. Nem tudsz csak egyet lelőni, vagy adsz ilyen jogot fegyver használatra vagy nem.
ez engem sokkal inkább a sehova sem vezető hidak, és autópályák, meg az üresen álló komplett városok történetére emlékeztet
valami, amit lehetett volna sokkal olcsóbbra és egyszerűbbre is csinálni, már pusztán azzal hogy a két sín közül az egyik a talajon/töltésen van nem lábakon
de nem ez volt az érdek, hanem minnél több pénzt elkölteni.... betonra
merthogy a betont gyártó cég csődbe megy, ha nem tud elegendő betont eladni, és nincs kihasználva a kapacitása
tipikus túltermelés jelenség, egy eltúlzott állami beavatkozással karöltve
Kínában meg megvan az esély mindkettőre, ott maradtak az építőipari kapacitások a NAGY BETONOZÁS után, és most is próbálnak neki munkát adni
illetve a kormányzat minden rezdülésre hogy 6% alá esik a gdp növekedés egyből 'élénkítésbe' kezd, pont ilyen voluntarista módon
holott erre már rég nem lenne szükségük, és a szerkezetátalakítás amire a kínai gazdaságnak szüksége van, elkerülhetetlenül lassabb - de kitartóbb - növekedést kell jelentsen
Gondolom tudják mit csinálnak, bár nagyképűségnek tűnik.
Szoktam vonat cockpit videókat nézni. A Tajvani 300 km/h-s vonat sem megy mindig 300-zal, néha belassít 120-ra is egyenes pályán. Az pedig meglepő hogy sok váltó van a pályán, bár csak egyenesen megy át rajtuk nagy sebességel.
Nagysebessegu vasut, valoszinuleg nem szeretik a valtokat (ott lassitani kell). Ezert van a rengeteg magas vezetes is, hogy ne legyenek nagy szintkulonbsegek (van olyan vasutvonal a hegyi szakaszokon, ami 70%-ban hidon es alagutban megy).
Az elso kepen van egy elesebb kanyar a lentebbi vonalon. Az nem tudom, hogy milyen sebessegu, valoszinuleg kisebb, a felso 250 kilometer/oras. A masodik kepen levo felso vonal 350 kilometeres.
Ahogy nézem, itt valami hatalmas forgalomnak kell lennie, hogy gazdaságos legyen a csomópont. Kb 2-3 perc követéssel, mert egyébként megoldható lett volna simán váltókkal is a feladat.
Sejted mi lesz ha az idegenforgalom elkezdi szórni a fenet tudja mi antibiotikummal nem kezelhető fertőzéseket? Miközben a folyamatos oltakozás meg leépítette a saját immunrendszeredet?
Írtam is már ide, hogy gyanús, hogy Kínában nem e azért ragaszkodnak a zéró covidhoz mert nem mernek ráereszteni valamit arra a beoltott embertömegre. ADE hatás vagy fene tudja, akármi is lehet. Persze nem tudom, csak hangosan gondolkodok, de ahogy jönnek az események egyre több logika látszik ebben.
Elenyésző áram kell hozzá, a rendszerek méretéhez képest, és ezek a legkönnyebb átállítani megújulóra, mivel nagy teljesítmény kell, érdemes akkumulátorokat telepíteni a töltőkhöz, nem folyamatosan lekötni akkora teljesítményt.
Idővel majd rájönnek a vonatszállítás előnyére. Kicsit lassabb, de ez lesz a megoldás, nem a többezer km-es chamionozás. Akkus kamionnal csak a vonatállomásról kell kiszállítani a kacatokat a környékre.