Most megy a birkozas az Euro7-rol. Az EU lerakott egy tervezetet ami konkretan az ICE betiltasaval egyenlo (keves, draga kiveteltol eltekintve). Az ACEA persze elmondta hogy mi lesz annak a kovetkezmenye, es nehany jozanabb fumcionarius fel is fogta, ugyhogy most az ACEAt kertek meg hogy tegyen az asztalra egy ellenjavaslatot. Tudtommal a napokban ez meg is tortent, most az EU oldalan van a labda.
A BMW természetesen egy másik univerzumban készült Samsung cellákat használ, amik 25 évig bírják. :-)
Csak halkan jegyzem meg, hogy az összes EV gyár tönkrement volna, ha a 8 év garanciás akkujait nagy számban kellett volna cserélgetni... ráadásul a Tesla korai km-korlát nélküli garanciájával.... akkora árrést nem lehet rátenni, hogy nagy százalékban beleférjen egy akkucsere.
Nem beszélve arról, hogy a szervízköltségek külön soron szerepelnek az eredménykimutatásban, látni lehetne, ha minden autóban akkut kellene cserélni.
Szerintem ahelyett, hogy elkezdenék vitatkozni veled, inkább megvárom amíg a BMW is elkezdi majd nagyobb számban tolni az elektronyosokat és PiBu kartács majd elmeséli neked helyettem miért böszmeség ilyen módon
vonni párhuzamot az EV és a mobiltelefon-laptop akkuk közé ;)
szerintem az únió politikai vezetése meg van róla győződve, hogy az EV korszak mindenképp el fog jönni, függetlenül az európai autógyártók hozzáállásától, és azért erőlteti az átállást, mert attól tartanak, hogy amíg ez magukra a gyártókra van bízva, ők elodázni akarják az átállást. Így viszont lemaradnak, és hosszabb távon az európai autóipar piaci részesedése fog óriásit zuhanni - főleg a kínaiakkal szemben, akik minden módon próbálnak betörni az autóiparba, és az EV átállás, kombinálva az elektronikai ipar, és az akku gyártás keletre településével, ennek rendkívül jó alapot ad
namost lehet hogy az eu döntéshozó tévednek, felültek egy zöldhype-nak meg egy új termék-hype-nak, de az EV ebben a formában nem helyettesítő terméke az eredeti ICE autónak
de lehet hogy nem tévednek, és ha nem is a ma általános folyadék elektrolitos akkumulátorral, hanem pl szilárd elektrolitos akkuval mégis hatékony eszköz lesz belőle
amire a jelenkorban elérhető akkuval használható járműveket lehet építeni, az a városi szaladgálós autó, ahol a belsőégésű fel sem melegszik a rövid utakon, nincs nagy sebesség etc, és ehhez passzoló kis motorizáltság, és kis akkumulátor van, gyakorlatilag nem is személyautó, hanem mopedautó kategória
namost ezt megint elkúrták az EU döntéshozók, mert erre az ésszerű terelésre jogszabályokat kellene módosítani, járműkategóriák közti rést kell betölteni
ez látványosan sikertelen az elektromos robogók/kerékpárok/rollerek kapcsán is, de ugyanígy kategóriák sorozatát kellene definiálni, és EU szerte egységesen elfogadtatni, a személyautó és a ma létező mopedautó közé, amire már lehet hatékony és olcsó EV-t gyártani
az ilyen kicsi EV viszont egyrészt borzasztó távol áll a Tesla/Rivian féle hájptól, és még távolabb van a zöldek autóellenességétől, a baloldal mindig kitüremkedő tömeg-megoldásaitól, tömegközlekedés favorizálásától
Így van. Sőt, az első Leafok már el is múltak tíz évesek.
Viszont, ha vettél volna magadnak egy kis fáradtságot, és utána néztél volna - akkor rájöhettél volna, hogy a 2014-15 előtti időszakból szó szerint lámpással kell keresni még használható eredeti akkus Teslákat és Leafokat - és az a néhány kocsi, amelyik fellelhető, az kivétel nélkül alig valamit futott. Egyetlen 2012-es Leafot találtam például "12 bars" kapacitás-kijelzéssel és állítólag eredeti akkuval - 31 ezer mérföldet futott, tehát évi ötezer km-t sem mentek vele (ki az a - nem is tudom, hogy fogalmazzak - sültbolond barom, aki gyakorlatilag nulla futásteljesítményre vesz egy bűndrága EV-t? - minek, még a bébifókákat is öli vele, egy ilyen kocsi kb: 100 ezer km után kerül CO2 egálba például egy hibrid Priushoz képest).
Akármekkora kíméletlen brutalitással nyomatják is az EV-t változatlanul eszméletlen sanszos, hogy kis túlzással "civilizációs bukás" lesz a vége a dolognak, az átlagos autósok átlagos autója EV esetén az akkuk várható élettartama alatt jó esetben is csak egyenszintre kerül a takarékosabb ICE kocsikkal a CO2 egyenleg tekintetében - pont a kis futásteljesítményű városi szaladgálós-bevásárló autókkal pedig KONKRÉTAN ÁRTUNK, az autók-akkuk előállítása a mai technológiákkal akkora CO2 többletet generál, ami a kocsi meg az akku élettartama alatt nem fog kiegyenlítődni.
A végén majd elmondhatjuk, hogy az operáció sikerült, a beteg meghalt...
A helyzet olyan mértében xar, hogy komolyan vakarózik most mindenki, hogy a céges-magán autóbeszerzéseket most gyorsan le kell tudni a kifutó - még használható, emberi - modellekből, mert olyan agyrém motorokkal olyan borzalmak lesznek ránk erőltetve a következő pár évben - míg a döntéshozók esetleg, ha szerencsénk van, be nem látják, hogy teljes tévútra vitték az ügyet - amelyek használhatatlanok lesznek.
Szerintem a következő években nem kizárt, hogy sikerrel tönkretesszük saját magunknak az EU-s autóipart, és átjátsszuk az egészet a rizseseknek meg az USA-nak...
Ezen most csak vigyorogni tudok - pont a mai nap szembesültem azzal, hogy a 3 éves, nem éppen alapszintű Samsungom akkuja úgy felpúposodott, hogy felnyomta a hátlapot... Egyébként így is tök jó és a kapacitása is megvan, de egyértelműen ki kell cserélni - mielőtt valami huncutságot művelne.
Előtte volt iPhone-m hosszú ideig - két plusz akkut evett meg a lecseréléséig, nagyjából kétévente meghaltak, az eredeti gyári lassan felpúposodott és eltűnt a kapacitása, a második viszont látszólag jó volt, viszont elkezdte azt csinálni, hogy kb: 50-55% töltöttségi szintig szépen merült és jónak mondta magát - majd huss, kikapcsolt... Ott egyértelmű, hogy nagyjából fél töltöttség környékétől nem bírta a minimálisan szükséges áramot sem leadni - aztán amikor a harmadik is ugyanezt kezdte csinálni, lecseréltem, fiókba tettem. Van egy erre rendszeresített dobozom - mikor betettem az iPHonet, kezembe akadt az elődje, egy Nokia N95 (??) talán - no az akkor már az állásban szintén ledobta a hátlapját, olyan púpos lett az amúgy szintén lítiumos akkuja.
Most meg a Samsung... Laptopokban rendszeresen cserélgetjük szintén az akkukat, heti szinten kotlik meg az ügyfeleknél néhány (már csupa lítiumos, "Tesla-cellás") - mindenféle tünet van, totál zárlatostól a "húsz percet még bír" szintig bármi megesik, a hengeres cellák ugyanakkor elég biztonságosnak tűnnek, viszont a lapos "lágy" tasakos tokozású, beépített celláknál a púposodás szintén előfordul.
És legalább annyira időfüggő a jelenség, mint ciklusszám-függő. Nagyon keveset használt akkuk is kipurcannak általában 5-6 éves koruk körül - ezért is vagyok eszméletlenül szkeptikus az EV-ket illetően, teljesen illuzórikusnak gondolom, hogy majd tízévesen is jók lesznek ezek az akkuk. Biztos lesz köztük olyan, mint amiről te itt most posztoltál, ami régi is, sokat használt is, mégis jó - de minden ilyenre fog jutni 2-3 másik, amelyik rég kipurcant teljesen...
A Samshit Note 7 is emlékezetes volt akku szempontjából. Lehet hogy az új Mission Impossible sorozatba szánták? " a telefon 10 s múlva megsemmisíti önmagát"
Akku témában eszembe jutott, hogy kedvenc telóm meghalt tavaly, benne felejtettem az akkut.
Sokat megélt Note feladta nyolc évnyi szolgálat után, ám az akkuja akkor még bírta.
Ez idő alatt közel ezerszer fel lehetett töltve, a nyarakat a szélvédőn töltötte, jó párszor "halt" hőhalált, amikor némi vizes borogatással tudtam csak újraéleszteni. Végül közel egy évig nullára kisütött állapotban hánykódott egy doboz mélyén.
Egyszóval minden olyat átélt, amitől óvni kell egy lítiumos akkut. Megjegyzem ezek az akkuk nem a gépjárművekbe gyártott nagy strapabírású kémiával készültek, nem szempont, hogy 10-20 évig bírják.
Most előbányásztam, íme az eredmény. A gyári kapacitás 2500 mAh.
Tehát kilenc naptári év, közel ezer ciklus, és igen mostoha körülmények közötti használat után...
Igen, de elfogyott az olaj hozzá, az részletkérdés, hogy a covid szúrta ki a léggömböt.
1920-2020, ez volt az olajkorszak, a jobbanélünkminttízéve korszak, 2030. ben nem lesz jobb mint 20 ban volt és 40 ben se mint 30-ban. ezt tekinthetitek próféciának is. (-:
A zuhanás mint gravitációs szabadesés, egyre gyorsul.
A Net Zero-val (Klimaneutral) az energiaszektorban kitörölhetjők a seggünket, nem ér semmit annyira tele fogják
rakni kiskapukkal, hogy érdemi változást nem nagyon fog hozni.
Mivel a mezőgazdaság és nagy valószínűséggel az építőipar GHG kibocsájtása semmiféle ma létező módszerrel nem csökkenthető nullára, ezért az energiaszektorban és a közlekedésben abszolút zérót kell elérni 2045-ig és
az összes létező NET-et (Negative Emission Technology) alkalmazni kell ahhoz, hogy kezelhető maradjon a szitu.
Ezt lehet szeretni, meg nemszeretni, de valamiféle csodás technológiai áttörés nélkül bizony ez a rideg valóság.
A 2045-ben szükséges fotovoltaikus rendszerek beépített kapacitása 385 gigawatt. A Climate-Neutral Germany 2050 tanulmány összehasonlító évéhez képest ez 70 gigawattos növekedést jelent. A szélenergia érdekében még nagyobb tágulási folyosókra van szükség. A szárazföldi szélenergiához 2045-ben 145 gigawattos termelési kapacitásra van szükség, és a tengeri szélenergia 70 gigawattra történő kibővítését 2045-re kell előrehozni. A Climate-Neutral Germany 2050 tanulmányhoz képest ez 2045-re 17 gigawattos szárazföldi és 9 gigawatt tengeri növekedést jelent a szárazföldön.
Az iparban folytatódik az áram és a hidrogén, valamint az energiaforrásként részben biomassza felé irányuló tendencia, így az ipar 2040-re nagyrészt éghajlat-semleges lesz. A vegyi alapanyagokat ( alapanyagokat ) 2030-tól fokozatosan felváltja a nem fosszilis CO₂-ra alapuló vegyi újrafeldolgozás és szintetikus alapanyagok is.
Az építőiparban a felújítási tevékenység 2030 után felgyorsul. A teljes lakásállományon alapuló átlagos éves felújítási ráta 2030 és 2045 között körülbelül 1,75 százalékra nő. Ez valamivel magasabb, mint a 2030 és 2050 közötti időszakra vonatkozó „Éghajlat-semleges Németország 2050” forgatókönyvben feltételezett 1,6 százalék. Ugyanakkor a hőszivattyúk piaci elterjedtsége és a távfűtés bővülése a 2030 utáni időszakban is felgyorsul a „Klímasemleges Németország 2050” forgatókönyvhöz képest.
A forgalomban a 2050-es forgatókönyvhöz viszonyított változások elsősorban a villamosítás sebességét befolyásolják. 2032-ben már nem regisztrálják a belső égésű motorral ellátott autókat. 2045-re szinte az összes belső égésű motorral felszerelt járművet elektromos autók váltják fel. A közúti teherszállítást is szinte kizárólag akkumulátoros elektromos, felsővezetékes és üzemanyagcellás járművek működtetik 2045-től, csakúgy, mint a buszokat és a vonatokat. Összességében a személyszállítási teljesítmény nagyjából a mai szinten marad, míg az áruszállítási teljesítmény a gazdasági növekedés miatt tovább emelkedik.
A törvénytervezetet a kabinet már elfogadta, és ezen a csütörtökön első olvasatban tárgyalják a Bundestagban. A módosított törvénynek a nyári szünet előtt - tehát az általános választások előtt - hatályba kell lépnie. Patrick Graichen, az Agora Energiewende igazgatója elmagyarázza, hogyan lehet elérni az éghajlat-semlegesség célját 2045-ig.
Legfeljebb a megújulóellenes propaganda állított ilyet. :-)
Pontosan... tisztán atommal nem, de tisztán fosszilissel nem csak tudna, hanem számtalan helyen működik is. Nagyon szuper rendszerek építhetők ki fosszilis erőművekkel.