Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.06.10 0 3 393926

Így van. Sőt, az első Leafok már el is múltak tíz évesek.

 

Viszont, ha vettél volna magadnak egy kis fáradtságot, és utána néztél volna - akkor rájöhettél volna, hogy a 2014-15 előtti időszakból szó szerint lámpással kell keresni még használható eredeti akkus Teslákat és Leafokat - és az a néhány kocsi, amelyik fellelhető, az kivétel nélkül alig valamit futott. Egyetlen 2012-es Leafot találtam például "12 bars" kapacitás-kijelzéssel és állítólag eredeti akkuval - 31 ezer mérföldet futott, tehát évi ötezer km-t sem mentek vele (ki az a - nem is tudom, hogy fogalmazzak - sültbolond barom, aki gyakorlatilag nulla futásteljesítményre vesz egy bűndrága EV-t?  - minek, még a bébifókákat is öli vele, egy ilyen kocsi kb: 100 ezer km után kerül CO2 egálba például egy hibrid Priushoz képest).

 

Akármekkora kíméletlen brutalitással nyomatják is az EV-t változatlanul eszméletlen sanszos, hogy kis túlzással "civilizációs bukás" lesz a vége a dolognak, az átlagos autósok átlagos autója EV esetén az akkuk várható élettartama alatt jó esetben is csak egyenszintre kerül a takarékosabb ICE kocsikkal a CO2 egyenleg tekintetében - pont a kis futásteljesítményű városi szaladgálós-bevásárló autókkal pedig KONKRÉTAN ÁRTUNK, az autók-akkuk előállítása a mai technológiákkal akkora CO2 többletet generál, ami a kocsi meg az akku élettartama alatt nem fog kiegyenlítődni.

 

A végén majd elmondhatjuk, hogy az operáció sikerült, a beteg meghalt...

 

A helyzet olyan mértében xar, hogy komolyan vakarózik most mindenki, hogy a céges-magán autóbeszerzéseket most gyorsan le kell tudni a kifutó - még használható, emberi - modellekből, mert olyan agyrém motorokkal olyan borzalmak lesznek ránk erőltetve a következő pár évben - míg a döntéshozók esetleg, ha szerencsénk van, be nem látják, hogy teljes tévútra vitték az ügyet - amelyek használhatatlanok lesznek.

Szerintem a következő években nem kizárt, hogy sikerrel tönkretesszük saját magunknak az EU-s autóipart, és átjátsszuk az egészet a rizseseknek meg az USA-nak...

Előzmény: z_a_p (393924)
z_a_p Creative Commons License 2021.06.10 0 0 393925

Helyesen: Elso Tesla S-ek lassan par ev es 10 evesek lesznek.

Előzmény: z_a_p (393924)
z_a_p Creative Commons License 2021.06.10 0 0 393924

Elso Tesla S-ek lassan par ev es 10 evesek lesznek.

Előzmény: advocatusdiaboli (393922)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.06.10 0 1 393923

Milyen szakterület? Honvédelmi-hadtudományi területen már láttam effélét, de amúgy nem is hallottam róla.

Előzmény: Salvor2 (393921)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.06.10 0 3 393922

Ezen most csak vigyorogni tudok - pont a mai nap szembesültem azzal, hogy a 3 éves, nem éppen alapszintű Samsungom akkuja úgy felpúposodott, hogy felnyomta a hátlapot... Egyébként így is tök jó és a kapacitása is megvan, de egyértelműen ki kell cserélni - mielőtt valami huncutságot művelne.

Előtte volt iPhone-m hosszú ideig - két plusz akkut evett meg a lecseréléséig, nagyjából kétévente meghaltak, az eredeti gyári lassan felpúposodott és eltűnt a kapacitása, a második viszont látszólag jó volt, viszont elkezdte azt csinálni, hogy kb: 50-55% töltöttségi szintig szépen merült és jónak mondta magát - majd huss, kikapcsolt... Ott egyértelmű, hogy nagyjából fél töltöttség környékétől nem bírta a minimálisan szükséges áramot sem leadni - aztán amikor a harmadik is ugyanezt kezdte csinálni, lecseréltem, fiókba tettem. Van egy erre rendszeresített dobozom - mikor betettem az iPHonet, kezembe akadt az elődje, egy Nokia N95 (??) talán - no az akkor már az állásban szintén ledobta a hátlapját, olyan púpos lett az amúgy szintén lítiumos akkuja.

Most meg a Samsung...  Laptopokban rendszeresen cserélgetjük szintén az akkukat, heti szinten kotlik meg az ügyfeleknél néhány (már csupa lítiumos, "Tesla-cellás") - mindenféle tünet van, totál zárlatostól a "húsz percet még bír" szintig bármi megesik, a hengeres cellák ugyanakkor elég biztonságosnak tűnnek, viszont a lapos "lágy" tasakos tokozású, beépített celláknál a púposodás szintén előfordul.

 

És legalább annyira időfüggő a jelenség, mint ciklusszám-függő. Nagyon keveset használt akkuk is kipurcannak általában 5-6 éves koruk körül - ezért is vagyok eszméletlenül szkeptikus az EV-ket illetően, teljesen illuzórikusnak gondolom, hogy majd tízévesen is jók lesznek ezek az akkuk. Biztos lesz köztük olyan, mint amiről te itt most posztoltál, ami régi is, sokat használt is, mégis jó - de minden ilyenre fog jutni 2-3 másik, amelyik rég kipurcant teljesen...

Előzmény: szilvatövis (393914)
Salvor2 Creative Commons License 2021.06.10 0 0 393921

Ilyet sem lattam eddig: egy zarovizsga (allamvizsga) elott allo hallgato diplomamunkaja titkositott.

QuantumSingularitas Creative Commons License 2021.06.10 0 0 393920

A Samshit Note 7 is emlékezetes volt akku szempontjából. Lehet hogy az új Mission Impossible sorozatba szánták? " a telefon 10 s múlva megsemmisíti önmagát"

Előzmény: FRANKYE (393916)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2021.06.10 0 0 393919

Nekem Samshitből olyan volt, ami 1,5 szeresére púposodott ami lenyomta hátlapot.

Előzmény: szilvatövis (393914)
,m,1710 Creative Commons License 2021.06.10 0 0 393918

Ez nem akurol meg klimárol hanem "rasizmus " a Magyar-Ir focimeccs 

nagy meglepetésre a Ir csapat letérdelt a pályán olyan BLM stilusba a közönség egyrésze fütyülni kezdet

a maccset meuszták döntetlenel

szilvatövis Creative Commons License 2021.06.10 0 0 393917

Ühüm... és milyen következtetéseket vonsz le ebből?

Előzmény: FRANKYE (393916)
FRANKYE Creative Commons License 2021.06.10 0 1 393916

Samsung olyan jó akkumulátorokat csinált tavaly, hogy a Kugákban és sok bmw-ben ki kellett cserélni őket mert kigyulladtak. :) 

Előzmény: szilvatövis (393914)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.10 0 2 393915

Es akkor egy akkubol maris keszitettunk egy statisztikat. 

Előzmény: szilvatövis (393914)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.10 0 0 393914

Akku témában eszembe jutott, hogy kedvenc telóm meghalt tavaly, benne felejtettem az akkut.

Sokat megélt Note feladta nyolc évnyi szolgálat után, ám az akkuja akkor még bírta.

Ez idő alatt közel ezerszer fel lehetett töltve, a nyarakat a szélvédőn töltötte, jó párszor "halt" hőhalált, amikor némi vizes borogatással tudtam csak újraéleszteni. Végül közel egy évig nullára kisütött állapotban hánykódott egy doboz mélyén.

Egyszóval minden olyat átélt, amitől óvni kell egy lítiumos akkut. Megjegyzem ezek az akkuk nem a gépjárművekbe gyártott nagy strapabírású kémiával készültek, nem szempont, hogy 10-20 évig bírják.

Most előbányásztam, íme az eredmény. A gyári kapacitás 2500 mAh.

 

 

Tehát kilenc naptári év, közel ezer ciklus, és igen mostoha körülmények közötti használat után...

 

zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393913

Igen, de elfogyott az olaj hozzá, az részletkérdés, hogy a covid szúrta ki a léggömböt.

1920-2020, ez volt az olajkorszak, a jobbanélünkminttízéve korszak, 2030. ben nem lesz jobb mint 20 ban volt és 40 ben se mint 30-ban. ezt tekinthetitek próféciának is. (-:

A zuhanás mint gravitációs szabadesés, egyre gyorsul.

Előzmény: ,m,1710 (393912)
,m,1710 Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393912

Semi probléma minden müködik  és fog, az emberiség átélt két VH és megvan soha nemlátott életszinvonalén a bolygo történelmébe

Előzmény: zöldkomcsi: (393911)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393911

Tévúton jártok, nem akarjátok látni, hogy

2020. egy korszak vége.

Azon kell már gondolkodni, hogy hogyan lehet élni folyamatos korlátlan energia rendelkezésreállása nélkül.

Auralianus Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 393910

A Net Zero-val (Klimaneutral) az energiaszektorban kitörölhetjők a seggünket, nem ér semmit annyira tele fogják

rakni kiskapukkal, hogy érdemi változást nem nagyon fog hozni.

 

Mivel a mezőgazdaság és nagy valószínűséggel az építőipar GHG kibocsájtása semmiféle ma létező módszerrel
nem csökkenthető nullára, ezért az energiaszektorban és a közlekedésben abszolút zérót kell elérni 2045-ig és

az összes létező NET-et (Negative Emission Technology) alkalmazni kell ahhoz, hogy kezelhető maradjon a szitu.

 

 

Ezt lehet szeretni, meg nemszeretni, de valamiféle csodás technológiai áttörés nélkül bizony ez a rideg valóság.

 

Előzmény: _Berci (393908)
_Berci Creative Commons License 2021.06.09 -10 0 393909

 

A 2045-ben szükséges fotovoltaikus rendszerek beépített kapacitása 385 gigawatt. A Climate-Neutral Germany 2050 tanulmány összehasonlító évéhez képest ez 70 gigawattos növekedést jelent. A szélenergia érdekében még nagyobb tágulási folyosókra van szükség. A szárazföldi szélenergiához 2045-ben 145 gigawattos termelési kapacitásra van szükség, és a tengeri szélenergia 70 gigawattra történő kibővítését 2045-re kell előrehozni. A Climate-Neutral Germany 2050 tanulmányhoz képest ez 2045-re 17 gigawattos szárazföldi és 9 gigawatt tengeri növekedést jelent a szárazföldön.

Az iparban folytatódik az áram és a hidrogén, valamint az energiaforrásként részben biomassza felé irányuló tendencia, így az ipar 2040-re nagyrészt éghajlat-semleges lesz. A vegyi alapanyagokat ( alapanyagokat ) 2030-tól fokozatosan felváltja a nem fosszilis CO₂-ra alapuló vegyi újrafeldolgozás és szintetikus alapanyagok is.

Az építőiparban a felújítási tevékenység 2030 után felgyorsul. A teljes lakásállományon alapuló átlagos éves felújítási ráta 2030 és 2045 között körülbelül 1,75 százalékra nő. Ez valamivel magasabb, mint a 2030 és 2050 közötti időszakra vonatkozó „Éghajlat-semleges Németország 2050” forgatókönyvben feltételezett 1,6 százalék. Ugyanakkor a hőszivattyúk piaci elterjedtsége és a távfűtés bővülése a 2030 utáni időszakban is felgyorsul a „Klímasemleges Németország 2050” forgatókönyvhöz képest.

A forgalomban a 2050-es forgatókönyvhöz viszonyított változások elsősorban a villamosítás sebességét befolyásolják. 2032-ben már nem regisztrálják a belső égésű motorral ellátott autókat. 2045-re szinte az összes belső égésű motorral felszerelt járművet elektromos autók váltják fel. A közúti teherszállítást is szinte kizárólag akkumulátoros elektromos, felsővezetékes és üzemanyagcellás járművek működtetik 2045-től, csakúgy, mint a buszokat és a vonatokat. Összességében a személyszállítási teljesítmény nagyjából a mai szinten marad, míg az áruszállítási teljesítmény a gazdasági növekedés miatt tovább emelkedik.

https://www-agora--energiewende-de.translate.goog/presse/neuigkeiten-archiv/klimaneutralitaet-in-deutschland-bereits-2045-moeglich/?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=de&_x_tr_pto=ajax,se

 

Előzmény: _Berci (393908)
_Berci Creative Commons License 2021.06.09 -8 0 393908

 

A törvénytervezetet a kabinet már elfogadta, és ezen a csütörtökön első olvasatban tárgyalják a Bundestagban. A módosított törvénynek a nyári szünet előtt - tehát az általános választások előtt - hatályba kell lépnie. Patrick Graichen, az Agora Energiewende igazgatója elmagyarázza, hogyan lehet elérni az éghajlat-semlegesség célját 2045-ig.

 

https://translate.google.com/translate?sl=de&tl=hu&u=https://www.n-tv.de/politik/Sprit-wird-teurer-Strom-billiger-article22606702.html

 

Előzmény: Salvor2 (393903)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393907

Nem hiszem, hogy ha valakinek EU forgalomban lévő autójában tönkremegy az akku, ne legyen hova leadnia. Erre törvény kötelezi a gyártókat.

https://raketa.hu/ez-tortenik-az-elektromosauto-akkumulatorral-ha-kiszolgalja-az-idejet

 

Az eseti jelleggel szürkeimportból származó akkuk sorsa viszont valóban a tulajdonos felelőssége.

Előzmény: padisah (393901)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 393906

Legfeljebb a megújulóellenes propaganda állított ilyet. :-)

Pontosan... tisztán atommal nem, de tisztán fosszilissel nem csak tudna, hanem számtalan helyen működik is. Nagyon szuper rendszerek építhetők ki fosszilis erőművekkel.

Előzmény: Salvor2 (393903)
SoherMajom Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393905

dehogynem, elektronyikai hulladek.

Előzmény: padisah (393904)
padisah Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393904

oda nem dobhatsz LiIon akkumulátort

Előzmény: SoherMajom (393902)
Salvor2 Creative Commons License 2021.06.09 0 1 393903

Nem arrol volt szo, hogy tisztan megujuloval is mukodni fog?

 

Tisztan fosszilissal es atommal tudna mukodni.

Előzmény: szilvatövis (393898)
SoherMajom Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393902

bedobod az akksi/haztartasigep gyujtobe az auchanban.

Előzmény: padisah (393899)
padisah Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393901

ja, és nem csak nekem van ezzel gondom, hanem más elektromos barkácsolóknak is

Előzmény: padisah (393899)
padisah Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393900

akkor nincs mivel energiát termelni, tehát visszamennek a középkorba

Előzmény: szilvatövis (393898)
padisah Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393899

nem a ceruza elemekkel van problémám, hanem elhasználódott és kisütött, zacskós Li-vasfoszfát akkukkal

ezeket sehol nem veszik át

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (393894)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 393898

Ha nem lennének nap- és szélerőművek, akkor mit csinálnának nukleáris és fosszilis nélkül?

Előzmény: Salvor2 (393896)
_Berci Creative Commons License 2021.06.09 -10 0 393897

Nem MOST kell megnezni, hanem majd akkor kell, amikor ~2,5-szer ennyi megujulo lesz, mint most van ... es raadasul a legolcsobb fajtabol.

MOST azt lehet kivesezni, hogy mi lenne akkor, ha "Pax1 van es semmi mas" ...

Előzmény: Salvor2 (393896)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!