Akku témában eszembe jutott, hogy kedvenc telóm meghalt tavaly, benne felejtettem az akkut.
Sokat megélt Note feladta nyolc évnyi szolgálat után, ám az akkuja akkor még bírta.
Ez idő alatt közel ezerszer fel lehetett töltve, a nyarakat a szélvédőn töltötte, jó párszor "halt" hőhalált, amikor némi vizes borogatással tudtam csak újraéleszteni. Végül közel egy évig nullára kisütött állapotban hánykódott egy doboz mélyén.
Egyszóval minden olyat átélt, amitől óvni kell egy lítiumos akkut. Megjegyzem ezek az akkuk nem a gépjárművekbe gyártott nagy strapabírású kémiával készültek, nem szempont, hogy 10-20 évig bírják.
Most előbányásztam, íme az eredmény. A gyári kapacitás 2500 mAh.
Tehát kilenc naptári év, közel ezer ciklus, és igen mostoha körülmények közötti használat után...
Igen, de elfogyott az olaj hozzá, az részletkérdés, hogy a covid szúrta ki a léggömböt.
1920-2020, ez volt az olajkorszak, a jobbanélünkminttízéve korszak, 2030. ben nem lesz jobb mint 20 ban volt és 40 ben se mint 30-ban. ezt tekinthetitek próféciának is. (-:
A zuhanás mint gravitációs szabadesés, egyre gyorsul.
A Net Zero-val (Klimaneutral) az energiaszektorban kitörölhetjők a seggünket, nem ér semmit annyira tele fogják
rakni kiskapukkal, hogy érdemi változást nem nagyon fog hozni.
Mivel a mezőgazdaság és nagy valószínűséggel az építőipar GHG kibocsájtása semmiféle ma létező módszerrel nem csökkenthető nullára, ezért az energiaszektorban és a közlekedésben abszolút zérót kell elérni 2045-ig és
az összes létező NET-et (Negative Emission Technology) alkalmazni kell ahhoz, hogy kezelhető maradjon a szitu.
Ezt lehet szeretni, meg nemszeretni, de valamiféle csodás technológiai áttörés nélkül bizony ez a rideg valóság.
A 2045-ben szükséges fotovoltaikus rendszerek beépített kapacitása 385 gigawatt. A Climate-Neutral Germany 2050 tanulmány összehasonlító évéhez képest ez 70 gigawattos növekedést jelent. A szélenergia érdekében még nagyobb tágulási folyosókra van szükség. A szárazföldi szélenergiához 2045-ben 145 gigawattos termelési kapacitásra van szükség, és a tengeri szélenergia 70 gigawattra történő kibővítését 2045-re kell előrehozni. A Climate-Neutral Germany 2050 tanulmányhoz képest ez 2045-re 17 gigawattos szárazföldi és 9 gigawatt tengeri növekedést jelent a szárazföldön.
Az iparban folytatódik az áram és a hidrogén, valamint az energiaforrásként részben biomassza felé irányuló tendencia, így az ipar 2040-re nagyrészt éghajlat-semleges lesz. A vegyi alapanyagokat ( alapanyagokat ) 2030-tól fokozatosan felváltja a nem fosszilis CO₂-ra alapuló vegyi újrafeldolgozás és szintetikus alapanyagok is.
Az építőiparban a felújítási tevékenység 2030 után felgyorsul. A teljes lakásállományon alapuló átlagos éves felújítási ráta 2030 és 2045 között körülbelül 1,75 százalékra nő. Ez valamivel magasabb, mint a 2030 és 2050 közötti időszakra vonatkozó „Éghajlat-semleges Németország 2050” forgatókönyvben feltételezett 1,6 százalék. Ugyanakkor a hőszivattyúk piaci elterjedtsége és a távfűtés bővülése a 2030 utáni időszakban is felgyorsul a „Klímasemleges Németország 2050” forgatókönyvhöz képest.
A forgalomban a 2050-es forgatókönyvhöz viszonyított változások elsősorban a villamosítás sebességét befolyásolják. 2032-ben már nem regisztrálják a belső égésű motorral ellátott autókat. 2045-re szinte az összes belső égésű motorral felszerelt járművet elektromos autók váltják fel. A közúti teherszállítást is szinte kizárólag akkumulátoros elektromos, felsővezetékes és üzemanyagcellás járművek működtetik 2045-től, csakúgy, mint a buszokat és a vonatokat. Összességében a személyszállítási teljesítmény nagyjából a mai szinten marad, míg az áruszállítási teljesítmény a gazdasági növekedés miatt tovább emelkedik.
A törvénytervezetet a kabinet már elfogadta, és ezen a csütörtökön első olvasatban tárgyalják a Bundestagban. A módosított törvénynek a nyári szünet előtt - tehát az általános választások előtt - hatályba kell lépnie. Patrick Graichen, az Agora Energiewende igazgatója elmagyarázza, hogyan lehet elérni az éghajlat-semlegesség célját 2045-ig.
Legfeljebb a megújulóellenes propaganda állított ilyet. :-)
Pontosan... tisztán atommal nem, de tisztán fosszilissel nem csak tudna, hanem számtalan helyen működik is. Nagyon szuper rendszerek építhetők ki fosszilis erőművekkel.
az élettartamokat 70%-ra vagy néha 80%-ra szokták megadni, vagyis az eredeti kapacitás 70%-ra csökkenése jelenti a cella élettartamának a végét, és erre vállalnak garanciákat is
namost ami grafikonokat láttam a ciklusszám és kapacitás mentén, ott ez a 70% egy gyorsuló degradáció küszöbértéke is egyben, tehát ami elért idáig, az már nagyon gyorsan tönkre fog teljesen menni, és addig is egyre inkább holtsúly egy járműben
ezeket a teszteket olyan géppel csinálják, ami kisüti a cellát, majd feltölti, és ezt ismételgeti több ezerszer, kb órás ciklusidővel, néhány hét alatt kivégezve azt. Ez ugye a naptári élettartam miatt érdekes, ezek a cellák a 2000-dik kisütést követően is még csak pár hetesek.
az fkf-től páros lábbal rúgtak ki, legfeljebb ólomakkumulátort vesznek át, ahogy máshol is, azért viszont fizetnek is
a rebat mint ahogy a honlapja írja is, használt elemet, és akkumulátort vesz át, vagyis ceruzaelemet, meg AAA és AA
méretű NiMh, NiCd akkukat, esetleg nem újratölthető Li elemet, de ezt már nem biztos
ami nálam van akku, hozzám használtan került, illetve Kínából rendeltem, úgyhogy ezt senki nem fogja átvenni
igazából elektromos építős topikokban egyre többször kerül elő, hogy a használt pakkot igyekeznek olcsón vagy ingyen átadni másik építőnek, hogy másé legyen a leadás vesződsége
a Samsung-nak van Magyarországon egy hulladékfeldolgozó üzeme, de azok nem vesznek át semmit, a Samsung hengeres cellákat gyártó üzemétől veszik át a selejtet - tehát a saját technológiájukba talán vissza tudják forgatni mondjuk az elektrolitot, de másét nem fogják átvenni
Tecsőn-n mondta egy teslás, hogy cserélték az akksit, nagyobbra és olcsóbb volt ha adta a régit. Ha nulla az akksi akkor bizonyára mérgező hulladék, de ha 30%-os akkor viszont bőven van/lehet/lesz másodpiaca. Ami viszont rombolja a keresletet, tehát érdemes gyártó oldalról áldozni rá. A Mariana-árok pedig elég sokat be tud fogadni belőle. A szállítás meg nem költség. Innen jött a kérdés, a gondolat.
Van nálad egy-két kg lítium akku és nem tudsz megszabadulni tőle?
Meglepő tájékozatlanság párosul hasonló magabiztossággal.
Magyarországon visszavételi kötelezettsége van a gyártónak, neked csak az a dolgod, hogy felkeresd a legközelebbi elemgyűjtő pontot, vagy hulladékudvart.