Keresés

Részletes keresés

szilvatövis Creative Commons License 2021.06.10 0 0 393917

Ühüm... és milyen következtetéseket vonsz le ebből?

Előzmény: FRANKYE (393916)
FRANKYE Creative Commons License 2021.06.10 0 1 393916

Samsung olyan jó akkumulátorokat csinált tavaly, hogy a Kugákban és sok bmw-ben ki kellett cserélni őket mert kigyulladtak. :) 

Előzmény: szilvatövis (393914)
PinkBull Creative Commons License 2021.06.10 0 2 393915

Es akkor egy akkubol maris keszitettunk egy statisztikat. 

Előzmény: szilvatövis (393914)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.10 0 0 393914

Akku témában eszembe jutott, hogy kedvenc telóm meghalt tavaly, benne felejtettem az akkut.

Sokat megélt Note feladta nyolc évnyi szolgálat után, ám az akkuja akkor még bírta.

Ez idő alatt közel ezerszer fel lehetett töltve, a nyarakat a szélvédőn töltötte, jó párszor "halt" hőhalált, amikor némi vizes borogatással tudtam csak újraéleszteni. Végül közel egy évig nullára kisütött állapotban hánykódott egy doboz mélyén.

Egyszóval minden olyat átélt, amitől óvni kell egy lítiumos akkut. Megjegyzem ezek az akkuk nem a gépjárművekbe gyártott nagy strapabírású kémiával készültek, nem szempont, hogy 10-20 évig bírják.

Most előbányásztam, íme az eredmény. A gyári kapacitás 2500 mAh.

 

 

Tehát kilenc naptári év, közel ezer ciklus, és igen mostoha körülmények közötti használat után...

 

zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393913

Igen, de elfogyott az olaj hozzá, az részletkérdés, hogy a covid szúrta ki a léggömböt.

1920-2020, ez volt az olajkorszak, a jobbanélünkminttízéve korszak, 2030. ben nem lesz jobb mint 20 ban volt és 40 ben se mint 30-ban. ezt tekinthetitek próféciának is. (-:

A zuhanás mint gravitációs szabadesés, egyre gyorsul.

Előzmény: ,m,1710 (393912)
,m,1710 Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393912

Semi probléma minden müködik  és fog, az emberiség átélt két VH és megvan soha nemlátott életszinvonalén a bolygo történelmébe

Előzmény: zöldkomcsi: (393911)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393911

Tévúton jártok, nem akarjátok látni, hogy

2020. egy korszak vége.

Azon kell már gondolkodni, hogy hogyan lehet élni folyamatos korlátlan energia rendelkezésreállása nélkül.

Auralianus Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 393910

A Net Zero-val (Klimaneutral) az energiaszektorban kitörölhetjők a seggünket, nem ér semmit annyira tele fogják

rakni kiskapukkal, hogy érdemi változást nem nagyon fog hozni.

 

Mivel a mezőgazdaság és nagy valószínűséggel az építőipar GHG kibocsájtása semmiféle ma létező módszerrel
nem csökkenthető nullára, ezért az energiaszektorban és a közlekedésben abszolút zérót kell elérni 2045-ig és

az összes létező NET-et (Negative Emission Technology) alkalmazni kell ahhoz, hogy kezelhető maradjon a szitu.

 

 

Ezt lehet szeretni, meg nemszeretni, de valamiféle csodás technológiai áttörés nélkül bizony ez a rideg valóság.

 

Előzmény: _Berci (393908)
_Berci Creative Commons License 2021.06.09 -10 0 393909

 

A 2045-ben szükséges fotovoltaikus rendszerek beépített kapacitása 385 gigawatt. A Climate-Neutral Germany 2050 tanulmány összehasonlító évéhez képest ez 70 gigawattos növekedést jelent. A szélenergia érdekében még nagyobb tágulási folyosókra van szükség. A szárazföldi szélenergiához 2045-ben 145 gigawattos termelési kapacitásra van szükség, és a tengeri szélenergia 70 gigawattra történő kibővítését 2045-re kell előrehozni. A Climate-Neutral Germany 2050 tanulmányhoz képest ez 2045-re 17 gigawattos szárazföldi és 9 gigawatt tengeri növekedést jelent a szárazföldön.

Az iparban folytatódik az áram és a hidrogén, valamint az energiaforrásként részben biomassza felé irányuló tendencia, így az ipar 2040-re nagyrészt éghajlat-semleges lesz. A vegyi alapanyagokat ( alapanyagokat ) 2030-tól fokozatosan felváltja a nem fosszilis CO₂-ra alapuló vegyi újrafeldolgozás és szintetikus alapanyagok is.

Az építőiparban a felújítási tevékenység 2030 után felgyorsul. A teljes lakásállományon alapuló átlagos éves felújítási ráta 2030 és 2045 között körülbelül 1,75 százalékra nő. Ez valamivel magasabb, mint a 2030 és 2050 közötti időszakra vonatkozó „Éghajlat-semleges Németország 2050” forgatókönyvben feltételezett 1,6 százalék. Ugyanakkor a hőszivattyúk piaci elterjedtsége és a távfűtés bővülése a 2030 utáni időszakban is felgyorsul a „Klímasemleges Németország 2050” forgatókönyvhöz képest.

A forgalomban a 2050-es forgatókönyvhöz viszonyított változások elsősorban a villamosítás sebességét befolyásolják. 2032-ben már nem regisztrálják a belső égésű motorral ellátott autókat. 2045-re szinte az összes belső égésű motorral felszerelt járművet elektromos autók váltják fel. A közúti teherszállítást is szinte kizárólag akkumulátoros elektromos, felsővezetékes és üzemanyagcellás járművek működtetik 2045-től, csakúgy, mint a buszokat és a vonatokat. Összességében a személyszállítási teljesítmény nagyjából a mai szinten marad, míg az áruszállítási teljesítmény a gazdasági növekedés miatt tovább emelkedik.

https://www-agora--energiewende-de.translate.goog/presse/neuigkeiten-archiv/klimaneutralitaet-in-deutschland-bereits-2045-moeglich/?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=de&_x_tr_pto=ajax,se

 

Előzmény: _Berci (393908)
_Berci Creative Commons License 2021.06.09 -8 0 393908

 

A törvénytervezetet a kabinet már elfogadta, és ezen a csütörtökön első olvasatban tárgyalják a Bundestagban. A módosított törvénynek a nyári szünet előtt - tehát az általános választások előtt - hatályba kell lépnie. Patrick Graichen, az Agora Energiewende igazgatója elmagyarázza, hogyan lehet elérni az éghajlat-semlegesség célját 2045-ig.

 

https://translate.google.com/translate?sl=de&tl=hu&u=https://www.n-tv.de/politik/Sprit-wird-teurer-Strom-billiger-article22606702.html

 

Előzmény: Salvor2 (393903)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393907

Nem hiszem, hogy ha valakinek EU forgalomban lévő autójában tönkremegy az akku, ne legyen hova leadnia. Erre törvény kötelezi a gyártókat.

https://raketa.hu/ez-tortenik-az-elektromosauto-akkumulatorral-ha-kiszolgalja-az-idejet

 

Az eseti jelleggel szürkeimportból származó akkuk sorsa viszont valóban a tulajdonos felelőssége.

Előzmény: padisah (393901)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 393906

Legfeljebb a megújulóellenes propaganda állított ilyet. :-)

Pontosan... tisztán atommal nem, de tisztán fosszilissel nem csak tudna, hanem számtalan helyen működik is. Nagyon szuper rendszerek építhetők ki fosszilis erőművekkel.

Előzmény: Salvor2 (393903)
SoherMajom Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393905

dehogynem, elektronyikai hulladek.

Előzmény: padisah (393904)
padisah Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393904

oda nem dobhatsz LiIon akkumulátort

Előzmény: SoherMajom (393902)
Salvor2 Creative Commons License 2021.06.09 0 1 393903

Nem arrol volt szo, hogy tisztan megujuloval is mukodni fog?

 

Tisztan fosszilissal es atommal tudna mukodni.

Előzmény: szilvatövis (393898)
SoherMajom Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393902

bedobod az akksi/haztartasigep gyujtobe az auchanban.

Előzmény: padisah (393899)
padisah Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393901

ja, és nem csak nekem van ezzel gondom, hanem más elektromos barkácsolóknak is

Előzmény: padisah (393899)
padisah Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393900

akkor nincs mivel energiát termelni, tehát visszamennek a középkorba

Előzmény: szilvatövis (393898)
padisah Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393899

nem a ceruza elemekkel van problémám, hanem elhasználódott és kisütött, zacskós Li-vasfoszfát akkukkal

ezeket sehol nem veszik át

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (393894)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 393898

Ha nem lennének nap- és szélerőművek, akkor mit csinálnának nukleáris és fosszilis nélkül?

Előzmény: Salvor2 (393896)
_Berci Creative Commons License 2021.06.09 -10 0 393897

Nem MOST kell megnezni, hanem majd akkor kell, amikor ~2,5-szer ennyi megujulo lesz, mint most van ... es raadasul a legolcsobb fajtabol.

MOST azt lehet kivesezni, hogy mi lenne akkor, ha "Pax1 van es semmi mas" ...

Előzmény: Salvor2 (393896)
Salvor2 Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393896

Mar megint nem fuj a szel Nemetorszagban. Megneznem, hogy mit csinalnanak ilyenkor fosszilis es nuklearis nelkul.

 

szilvatövis Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393895

Valami nevenincs kínai ipari akkuja van, ebből kalkulálta ki a megoldatlan akkubegyűjtést.

Egzotikus problémára valóban nincs felkészülve még a hulladékbegyűltési rendszer kishazánkban, verébre nem lőnek ágyúval.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (393894)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393894

Bármelyik áruházban ott van az elem konténer.

Előzmény: padisah (393891)
orgonatündér Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393893

Kerületenként változik a hulladékudvari gyakorlat. Van, ahol a katódsugárcsövet nem "szeretik" átvenni, máshol mást.

Így lehet a lítiummal is. Telefonálgatni kell!

 

Ha elem-kidobás, akkor IKEA.

Előzmény: padisah (393891)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 1 393892

az élettartamokat 70%-ra vagy néha 80%-ra szokták megadni, vagyis az eredeti kapacitás 70%-ra csökkenése jelenti a cella élettartamának a végét, és erre vállalnak garanciákat is

 

namost ami grafikonokat láttam a ciklusszám és kapacitás mentén, ott ez a 70% egy gyorsuló degradáció küszöbértéke is egyben, tehát ami elért idáig, az már nagyon gyorsan tönkre fog teljesen menni, és addig is egyre inkább holtsúly egy járműben

 

ezeket a teszteket olyan géppel csinálják, ami kisüti a cellát, majd feltölti, és ezt ismételgeti több ezerszer, kb órás ciklusidővel, néhány hét alatt kivégezve azt. Ez ugye a naptári élettartam miatt érdekes, ezek a cellák a 2000-dik kisütést követően is még csak pár hetesek.

Előzmény: Konfliktuselmelet (393890)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 1 393891

az fkf-től páros lábbal rúgtak ki, legfeljebb ólomakkumulátort vesznek át, ahogy máshol is, azért viszont fizetnek is

 

a rebat mint ahogy a honlapja írja is, használt elemet, és akkumulátort vesz át, vagyis ceruzaelemet, meg AAA és AA

méretű NiMh, NiCd akkukat, esetleg nem újratölthető Li elemet, de ezt már nem biztos

 

ami nálam van akku, hozzám használtan került, illetve Kínából rendeltem, úgyhogy ezt senki nem fogja átvenni

igazából elektromos építős topikokban egyre többször kerül elő, hogy a használt pakkot igyekeznek olcsón vagy ingyen átadni másik építőnek, hogy másé legyen a leadás vesződsége

 

a Samsung-nak van Magyarországon egy hulladékfeldolgozó üzeme, de azok nem vesznek át semmit, a Samsung hengeres cellákat gyártó üzemétől veszik át a selejtet - tehát a saját technológiájukba talán vissza tudják forgatni mondjuk az elektrolitot, de másét nem fogják átvenni

 

 

 

Előzmény: szilvatövis (393889)
Konfliktuselmelet Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393890

Tecsőn-n mondta egy teslás, hogy cserélték az akksit, nagyobbra és olcsóbb volt ha adta a régit. Ha nulla az akksi akkor bizonyára mérgező hulladék, de ha 30%-os akkor viszont bőven van/lehet/lesz másodpiaca. Ami viszont rombolja a keresletet, tehát érdemes gyártó oldalról áldozni rá. A Mariana-árok pedig elég sokat be tud fogadni belőle. A szállítás meg nem költség. Innen jött a kérdés, a gondolat.

Előzmény: padisah (393877)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393889

Van nálad egy-két kg lítium akku és nem tudsz megszabadulni tőle?

Meglepő tájékozatlanság párosul hasonló magabiztossággal.

Magyarországon visszavételi kötelezettsége van a gyártónak, neked csak az a dolgod, hogy felkeresd a legközelebbi elemgyűjtő pontot, vagy hulladékudvart.

https://www.fkf.hu/jelenleg-leadhato-hulladekfajtak

http://www.rebat.hu/public/choose_county.php

 

Előzmény: padisah (393877)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393888

Nem kell oda valami katalizátor? Platina?

Előzmény: padisah (393886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!