Keresés

Részletes keresés

Salvor2 Creative Commons License 2021.06.09 0 1 393903

Nem arrol volt szo, hogy tisztan megujuloval is mukodni fog?

 

Tisztan fosszilissal es atommal tudna mukodni.

Előzmény: szilvatövis (393898)
SoherMajom Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393902

bedobod az akksi/haztartasigep gyujtobe az auchanban.

Előzmény: padisah (393899)
padisah Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393901

ja, és nem csak nekem van ezzel gondom, hanem más elektromos barkácsolóknak is

Előzmény: padisah (393899)
padisah Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393900

akkor nincs mivel energiát termelni, tehát visszamennek a középkorba

Előzmény: szilvatövis (393898)
padisah Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393899

nem a ceruza elemekkel van problémám, hanem elhasználódott és kisütött, zacskós Li-vasfoszfát akkukkal

ezeket sehol nem veszik át

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (393894)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.09 -1 0 393898

Ha nem lennének nap- és szélerőművek, akkor mit csinálnának nukleáris és fosszilis nélkül?

Előzmény: Salvor2 (393896)
_Berci Creative Commons License 2021.06.09 -10 0 393897

Nem MOST kell megnezni, hanem majd akkor kell, amikor ~2,5-szer ennyi megujulo lesz, mint most van ... es raadasul a legolcsobb fajtabol.

MOST azt lehet kivesezni, hogy mi lenne akkor, ha "Pax1 van es semmi mas" ...

Előzmény: Salvor2 (393896)
Salvor2 Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393896

Mar megint nem fuj a szel Nemetorszagban. Megneznem, hogy mit csinalnanak ilyenkor fosszilis es nuklearis nelkul.

 

szilvatövis Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393895

Valami nevenincs kínai ipari akkuja van, ebből kalkulálta ki a megoldatlan akkubegyűjtést.

Egzotikus problémára valóban nincs felkészülve még a hulladékbegyűltési rendszer kishazánkban, verébre nem lőnek ágyúval.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (393894)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393894

Bármelyik áruházban ott van az elem konténer.

Előzmény: padisah (393891)
orgonatündér Creative Commons License 2021.06.09 0 0 393893

Kerületenként változik a hulladékudvari gyakorlat. Van, ahol a katódsugárcsövet nem "szeretik" átvenni, máshol mást.

Így lehet a lítiummal is. Telefonálgatni kell!

 

Ha elem-kidobás, akkor IKEA.

Előzmény: padisah (393891)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 1 393892

az élettartamokat 70%-ra vagy néha 80%-ra szokták megadni, vagyis az eredeti kapacitás 70%-ra csökkenése jelenti a cella élettartamának a végét, és erre vállalnak garanciákat is

 

namost ami grafikonokat láttam a ciklusszám és kapacitás mentén, ott ez a 70% egy gyorsuló degradáció küszöbértéke is egyben, tehát ami elért idáig, az már nagyon gyorsan tönkre fog teljesen menni, és addig is egyre inkább holtsúly egy járműben

 

ezeket a teszteket olyan géppel csinálják, ami kisüti a cellát, majd feltölti, és ezt ismételgeti több ezerszer, kb órás ciklusidővel, néhány hét alatt kivégezve azt. Ez ugye a naptári élettartam miatt érdekes, ezek a cellák a 2000-dik kisütést követően is még csak pár hetesek.

Előzmény: Konfliktuselmelet (393890)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 1 393891

az fkf-től páros lábbal rúgtak ki, legfeljebb ólomakkumulátort vesznek át, ahogy máshol is, azért viszont fizetnek is

 

a rebat mint ahogy a honlapja írja is, használt elemet, és akkumulátort vesz át, vagyis ceruzaelemet, meg AAA és AA

méretű NiMh, NiCd akkukat, esetleg nem újratölthető Li elemet, de ezt már nem biztos

 

ami nálam van akku, hozzám használtan került, illetve Kínából rendeltem, úgyhogy ezt senki nem fogja átvenni

igazából elektromos építős topikokban egyre többször kerül elő, hogy a használt pakkot igyekeznek olcsón vagy ingyen átadni másik építőnek, hogy másé legyen a leadás vesződsége

 

a Samsung-nak van Magyarországon egy hulladékfeldolgozó üzeme, de azok nem vesznek át semmit, a Samsung hengeres cellákat gyártó üzemétől veszik át a selejtet - tehát a saját technológiájukba talán vissza tudják forgatni mondjuk az elektrolitot, de másét nem fogják átvenni

 

 

 

Előzmény: szilvatövis (393889)
Konfliktuselmelet Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393890

Tecsőn-n mondta egy teslás, hogy cserélték az akksit, nagyobbra és olcsóbb volt ha adta a régit. Ha nulla az akksi akkor bizonyára mérgező hulladék, de ha 30%-os akkor viszont bőven van/lehet/lesz másodpiaca. Ami viszont rombolja a keresletet, tehát érdemes gyártó oldalról áldozni rá. A Mariana-árok pedig elég sokat be tud fogadni belőle. A szállítás meg nem költség. Innen jött a kérdés, a gondolat.

Előzmény: padisah (393877)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393889

Van nálad egy-két kg lítium akku és nem tudsz megszabadulni tőle?

Meglepő tájékozatlanság párosul hasonló magabiztossággal.

Magyarországon visszavételi kötelezettsége van a gyártónak, neked csak az a dolgod, hogy felkeresd a legközelebbi elemgyűjtő pontot, vagy hulladékudvart.

https://www.fkf.hu/jelenleg-leadhato-hulladekfajtak

http://www.rebat.hu/public/choose_county.php

 

Előzmény: padisah (393877)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393888

Nem kell oda valami katalizátor? Platina?

Előzmény: padisah (393886)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393887

Ott van, nátriumot, na azt tényleg lehet tengervízből, ennyi, lehet kezdeni csinálni. Ja? Akkor már nem is érdekes? (-:

Előzmény: padisah (393885)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393886

igen

Előzmény: zöldkomcsi: (393884)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393885

 

lemaradt a kép, remélem most felmegy

Előzmény: padisah (393882)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393884

Annál amit írtál magnézium-szulfid lenne az üzemanyag és szulfát menne vissza a gyárba?

Előzmény: padisah (393882)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393883

A drót már ott van minden házban, minden utcán, csak rá kell dugni.

Ha ennél olcsóbb a cső az lesz a nyerő.

 

Hogyne lenne olcsóbb???? Sokkal egyszerűbb ha a feltöltés egy központi helyen gyárban van.

A családiházakban ott van, bár elég pengeélen táncol az, itt nyáron szoktak lenni több órás áramszünetek amikor bekapcsolnak késő délután a klímagépek az ablakokban.

Más ezzel a baj, az, hogy ezt máris lehetne csinálni, akkor meg már nem is kell.

A troli se lett álltalános tömegközlekedési eszköz, pedig azt mondod ott az áram csak be kell dugni, az a felső vezeték költségben pár % lehet az akkumulátorokhoz képest.

Előzmény: szilvatövis (393868)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393882
Előzmény: zöldkomcsi: (393879)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393881

Es olomhiany sehol sem fenyeget.

 

Hogyne fenyegetne, annyi környében sincs mint amennyi ilyesmihez kellene. ...de szívesen se látnám a hétköznapokban mert előbb utóbb úgy is megjelenik a káposzta főzelékemben is. )-:

Előzmény: pert2 (393870)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393880

Láttam valahol egy képet amin rengeteg elektromos autó várakozik az újrahasznosítóra, India se hajlandó visszafogadni a gyártó ország. Lehet persze, miért is ne lehetne, de idő és pénz kérdése.

Előzmény: padisah (393877)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393879

A nátrium mellett szól az ára és az, hogy alacsony az olvadáspontja, a kén úgyszintén, pl Kazahsztán fizet 7 usd/t annak aki elviszi onnan. Ezt a két anyagot az isten is elektromos energia tárolásra teremtette. (-: Az ionvezető kerámia a problémás ami elválasztja őket és persze a nátrium se szulfid hanem poliszulfid, tehát a nagy kén felesleg miatt kevesebb a fajlagos tárolás (lítiummal ez még rosszabb). Na de lemondva a tölthatőségről, akkor ugyebár csak cseppenként van adagolva mind a kettő, ha megreped a membrán se katasztrofa, a benzin motorban se az egész üzemanyag tank ég egyszerre (-:

Nátriumot és ként tankolna és nátrium-sulviddal a viszfuvarban is rakott lenne a tartálykocsi ami jár az üzemanyag gyárból a "benzinkutakhoz". Egy ilyenben csupa buta anyag van, nátrium-aluminát a membrán és kén és nátrium, tárolni mindent egyszerű. Nem látom az okot miért kell tölthető akkumulátor a járművekbe.

Egyébként az ólom is ilyen, ha ólom-dioxid és fém ólom az üzemanyag az se sokkal tárol kevesebbet mint egy lítiumos ami olyan, hogy a töltés kisütés egy berendezésben történik.

Nem látom az okát ennek a kinlódásnak, hogy a garázsban lehessen tankolni az autót, a benzint se ott tesszük bele.

Előzmény: padisah (393876)
szilvatövis Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393878

Nekem volt NiCd-s, álmomban se jöjjön vissza. :-)

Előzmény: pert2 (393875)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393877

a Li alapú akksik újrahasznosítása NEM megoldott, nálam is van belőle 1-2 kg és sehova nem tudom leadni, még úgy sem hogy fizetnék érte, árokpartra meg ugye nem szeretném...

 

és egyébként veszélyes hulladék, mérgező vezetősó van benne, elégetve is mérgező, rákkeltő anyagok keletkeznek belőle

 

tehát szerintem nincs olyan hogy a leadott pakkért a gyártó fizet, inkább az elszállítása is benne van a csere árába, és aztán maga a gyártó ülhet rajta

Előzmény: Konfliktuselmelet (393874)
padisah Creative Commons License 2021.06.08 0 1 393876

az van a Zebra akkuban, elméletileg valami 400wh/kg is tud, ebből eddig nem túl sok jött ki

 

viszont szerintem a Zebra sokkal alkalmasabb egész napos üzemben működő EV-k működtetésére mint a Li alapúak, tömeggyártva olcsóbb is lehet, és mivel melegen kell tartani, nem függ az évszaktól a hatótáv amit biztosít, és a hulladékhő ami keletkezik töltés/kisütés közben felhasználható az utastér fűtésére

 

ami nekem érdekes kémiai reakció az:

MgS + 2O2 -> MgSO4

nem néztem utána mennyi energia szabadul fel,de a kénatomot viszi -2 oxidációs számról +6-ra, ezért gondolom sok lehet fajlagosan

az 'égéstermék' meg szilárd, tehát nem bocsájt ki anyagot magából, mehet zárt üzemanyagciklusba

mindhárom összetevő olcsó, a a földkéregben gyakori anyagok, amit könnyű leválasztani

Előzmény: zöldkomcsi: (393867)
pert2 Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393875

Mobilokba igazabol.nikkel cadmium aku kene, cdak ezek sokkal tovab birjak mint a mobil elavulasi ideje, igy inkabb litium akkut alkalmaznak amik kevesbe birjak. Raadasul eloiras hogy minden uj mobilt masfajta meretu akkuval gyartsanak, es a regi akkuk gyartasa meg be van tiltva. 

Előzmény: szilvatövis (393872)
Konfliktuselmelet Creative Commons License 2021.06.08 0 0 393874

Azért kell cserélni, mert kuka, nullás lett az aksi vagy azért, mert már nem tolerálható mértékűre degradálódott, de mondjuk 30%-os? Mennyit adnak a gyártók egy ilyen cserés akksiért (, pontosabban mennyivel adják olcsóbban az újat, ha megkapják a régit)? Azért kérdezlek,mert úgy tűnik van/lehet infód ezekről is.

Előzmény: padisah (393869)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!