az élettartamokat 70%-ra vagy néha 80%-ra szokták megadni, vagyis az eredeti kapacitás 70%-ra csökkenése jelenti a cella élettartamának a végét, és erre vállalnak garanciákat is
namost ami grafikonokat láttam a ciklusszám és kapacitás mentén, ott ez a 70% egy gyorsuló degradáció küszöbértéke is egyben, tehát ami elért idáig, az már nagyon gyorsan tönkre fog teljesen menni, és addig is egyre inkább holtsúly egy járműben
ezeket a teszteket olyan géppel csinálják, ami kisüti a cellát, majd feltölti, és ezt ismételgeti több ezerszer, kb órás ciklusidővel, néhány hét alatt kivégezve azt. Ez ugye a naptári élettartam miatt érdekes, ezek a cellák a 2000-dik kisütést követően is még csak pár hetesek.
az fkf-től páros lábbal rúgtak ki, legfeljebb ólomakkumulátort vesznek át, ahogy máshol is, azért viszont fizetnek is
a rebat mint ahogy a honlapja írja is, használt elemet, és akkumulátort vesz át, vagyis ceruzaelemet, meg AAA és AA
méretű NiMh, NiCd akkukat, esetleg nem újratölthető Li elemet, de ezt már nem biztos
ami nálam van akku, hozzám használtan került, illetve Kínából rendeltem, úgyhogy ezt senki nem fogja átvenni
igazából elektromos építős topikokban egyre többször kerül elő, hogy a használt pakkot igyekeznek olcsón vagy ingyen átadni másik építőnek, hogy másé legyen a leadás vesződsége
a Samsung-nak van Magyarországon egy hulladékfeldolgozó üzeme, de azok nem vesznek át semmit, a Samsung hengeres cellákat gyártó üzemétől veszik át a selejtet - tehát a saját technológiájukba talán vissza tudják forgatni mondjuk az elektrolitot, de másét nem fogják átvenni
Tecsőn-n mondta egy teslás, hogy cserélték az akksit, nagyobbra és olcsóbb volt ha adta a régit. Ha nulla az akksi akkor bizonyára mérgező hulladék, de ha 30%-os akkor viszont bőven van/lehet/lesz másodpiaca. Ami viszont rombolja a keresletet, tehát érdemes gyártó oldalról áldozni rá. A Mariana-árok pedig elég sokat be tud fogadni belőle. A szállítás meg nem költség. Innen jött a kérdés, a gondolat.
Van nálad egy-két kg lítium akku és nem tudsz megszabadulni tőle?
Meglepő tájékozatlanság párosul hasonló magabiztossággal.
Magyarországon visszavételi kötelezettsége van a gyártónak, neked csak az a dolgod, hogy felkeresd a legközelebbi elemgyűjtő pontot, vagy hulladékudvart.
A drót már ott van minden házban, minden utcán, csak rá kell dugni.
Ha ennél olcsóbb a cső az lesz a nyerő.
Hogyne lenne olcsóbb???? Sokkal egyszerűbb ha a feltöltés egy központi helyen gyárban van.
A családiházakban ott van, bár elég pengeélen táncol az, itt nyáron szoktak lenni több órás áramszünetek amikor bekapcsolnak késő délután a klímagépek az ablakokban.
Más ezzel a baj, az, hogy ezt máris lehetne csinálni, akkor meg már nem is kell.
A troli se lett álltalános tömegközlekedési eszköz, pedig azt mondod ott az áram csak be kell dugni, az a felső vezeték költségben pár % lehet az akkumulátorokhoz képest.
Hogyne fenyegetne, annyi környében sincs mint amennyi ilyesmihez kellene. ...de szívesen se látnám a hétköznapokban mert előbb utóbb úgy is megjelenik a káposzta főzelékemben is. )-:
Láttam valahol egy képet amin rengeteg elektromos autó várakozik az újrahasznosítóra, India se hajlandó visszafogadni a gyártó ország. Lehet persze, miért is ne lehetne, de idő és pénz kérdése.
A nátrium mellett szól az ára és az, hogy alacsony az olvadáspontja, a kén úgyszintén, pl Kazahsztán fizet 7 usd/t annak aki elviszi onnan. Ezt a két anyagot az isten is elektromos energia tárolásra teremtette. (-: Az ionvezető kerámia a problémás ami elválasztja őket és persze a nátrium se szulfid hanem poliszulfid, tehát a nagy kén felesleg miatt kevesebb a fajlagos tárolás (lítiummal ez még rosszabb). Na de lemondva a tölthatőségről, akkor ugyebár csak cseppenként van adagolva mind a kettő, ha megreped a membrán se katasztrofa, a benzin motorban se az egész üzemanyag tank ég egyszerre (-:
Nátriumot és ként tankolna és nátrium-sulviddal a viszfuvarban is rakott lenne a tartálykocsi ami jár az üzemanyag gyárból a "benzinkutakhoz". Egy ilyenben csupa buta anyag van, nátrium-aluminát a membrán és kén és nátrium, tárolni mindent egyszerű. Nem látom az okot miért kell tölthető akkumulátor a járművekbe.
Egyébként az ólom is ilyen, ha ólom-dioxid és fém ólom az üzemanyag az se sokkal tárol kevesebbet mint egy lítiumos ami olyan, hogy a töltés kisütés egy berendezésben történik.
Nem látom az okát ennek a kinlódásnak, hogy a garázsban lehessen tankolni az autót, a benzint se ott tesszük bele.
a Li alapú akksik újrahasznosítása NEM megoldott, nálam is van belőle 1-2 kg és sehova nem tudom leadni, még úgy sem hogy fizetnék érte, árokpartra meg ugye nem szeretném...
és egyébként veszélyes hulladék, mérgező vezetősó van benne, elégetve is mérgező, rákkeltő anyagok keletkeznek belőle
tehát szerintem nincs olyan hogy a leadott pakkért a gyártó fizet, inkább az elszállítása is benne van a csere árába, és aztán maga a gyártó ülhet rajta
az van a Zebra akkuban, elméletileg valami 400wh/kg is tud, ebből eddig nem túl sok jött ki
viszont szerintem a Zebra sokkal alkalmasabb egész napos üzemben működő EV-k működtetésére mint a Li alapúak, tömeggyártva olcsóbb is lehet, és mivel melegen kell tartani, nem függ az évszaktól a hatótáv amit biztosít, és a hulladékhő ami keletkezik töltés/kisütés közben felhasználható az utastér fűtésére
ami nekem érdekes kémiai reakció az:
MgS + 2O2 -> MgSO4
nem néztem utána mennyi energia szabadul fel,de a kénatomot viszi -2 oxidációs számról +6-ra, ezért gondolom sok lehet fajlagosan
az 'égéstermék' meg szilárd, tehát nem bocsájt ki anyagot magából, mehet zárt üzemanyagciklusba
mindhárom összetevő olcsó, a a földkéregben gyakori anyagok, amit könnyű leválasztani
Mobilokba igazabol.nikkel cadmium aku kene, cdak ezek sokkal tovab birjak mint a mobil elavulasi ideje, igy inkabb litium akkut alkalmaznak amik kevesbe birjak. Raadasul eloiras hogy minden uj mobilt masfajta meretu akkuval gyartsanak, es a regi akkuk gyartasa meg be van tiltva.
Azért kell cserélni, mert kuka, nullás lett az aksi vagy azért, mert már nem tolerálható mértékűre degradálódott, de mondjuk 30%-os? Mennyit adnak a gyártók egy ilyen cserés akksiért (, pontosabban mennyivel adják olcsóbban az újat, ha megkapják a régit)? Azért kérdezlek,mert úgy tűnik van/lehet infód ezekről is.