Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.04.08 0 1 391168

Az is az, de ezt már megbeszéltük. A városok nem a normálisan működő és normális állapotú Euro6-os járművek miatt büdösek, hanem a széttaposott, régi szarok miatt - és sok felé ebbe még egy extra nagyot belerúg télen a fűtés is.

 

Az viszont egy jogos kérdés, hogy a 2014 szeptemberétől érvényes Euro6-os normának megfelelő, már mindenképpen komolyan elektronizált kocsik többsége mennyire lesz idősen életben tartható. Mivel ezek közül még az elsők is csak most kezdenek el kicsit megöregedni (hat évesek az elsők !!), még nincs hosszú távú tapasztalat, miközben azért azt már kezdi a piac észrevenni, hogy még a korábbi, kevésbé agyonbonyolított Euro 3-4-5-ös kocsik is tizenévesen és sok kilométerrel fenntarthatatlan rémálommá válhatnak, gazdaságosan már nem javítható (és házilagosan nem kendácsolható) hibákkal.

A mai Mercikből sem lesz ám "zöldséges", 15-20 évesen mennek a bontóba.

Előzmény: SoherMajom (391167)
SoherMajom Creative Commons License 2021.04.08 0 1 391167

a lokalis szennyezest viszont jelentosen csokkenti. varosban az is fontos.

Előzmény: advocatusdiaboli (391166)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.04.08 0 2 391166

Ez ugyanolyan túlzó és kategorikus vélemény, mint tövisé. SZVSZ...

 

Nem biztos, hogy kisebb, az sem, hogy nagyobb - meg kell vizsgálni, üzemeltetési profiltól, helyi adottságoktól függ. Globálisan nézve, a mostani globális energiamix és mostani akkutechnológia mellett általánosságban viszont tényleg TÉNY, hogy az EV nem jelent valós előnyt, sőt, még egálba is csak akkor tud kerülni egy takarékosabb ICE kocsival, ha kihasználják rendesen (sokat mennek vele).

Ellenben a mai tipikus EV felhasználás, amikor második-harmadik autónak, bevásárolni, évi sokszor 5-10-15 ezres futásteljesítményekre (tessék megnézni a vonatkozó USA EV használt-kocsis honlapokat, mennyit futott Teslákkal, Leafokkal vannak tele - jóval az ottani átlag alatt futnak ezek !!!) - hát az sanszos, hogy totális öngól, konkrétan többet árt a bioszférának, mint használ.

Taxi üzemben meg már előnyösebb. Valamivel. Valójában ott sem ver agyon egy hibridet.

Előzmény: Platon (391162)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.04.08 -1 0 391165

Nyugodjon már le mindenki, hamarosan úgy is megjön a napszél és aztán 30 évig úgy is nyugiban lesz minden autó aminek elektronikája van. Ezt a pár évet már ki lehet várni, azután majd szerintem is az elektromos fog terjedni, ha nem is 500km hatótávval és százával a lóerőkkel, hanem mint a konflis vagy a parasztszekér.

Na, megnyugodott mindenki? 

zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.04.08 0 0 391164

Kevesebb van belőle, a lángossütőnek nincs annyi olaja mint a benzinkutasnak.

Előzmény: GPS (391157)
szilvatövis Creative Commons License 2021.04.08 -4 1 391163

 ...a tartós ICE járművek teljes élettartamra vetített környezeti lábnyoma sokkal sokkal kisebb mint a BEV-eké.

 De sürgős volt validálni a toxikus ICE fanok veszélyes tévhiteiről szóló megállapításaim. :-)

Előzmény: Platon (391162)
Platon Creative Commons License 2021.04.08 0 1 391162

Tövis tövis....

 

Megint a hazugságok meg a szalma bábozás. Rajtad kívül senki nem mondta hogy a dízel nem szennyez. Az hangzott el, hogy a tartós ICE járművek teljes élettartamra vetített környezeti lábnyoma sokkal sokkal kisebb mint a BEV-eké.

 

Ez ugye egy tény, vitatni nem tudod, tehát be is indul nálad a dezinformációs automata.

Előzmény: szilvatövis (391161)
szilvatövis Creative Commons License 2021.04.08 -4 1 391161

Sajnos az ICE superfanok még mindig ott tartanak, hogy a dízel nem szennyez, az EV szennyez. Nem csak a dízelek kipufogógázai toxikusak, hanem ezek a hittanok is, de ez a cikk túlmegy minden határon, az idiotizmus mintapéldája lehetne.

szilvatövis Creative Commons License 2021.04.08 -3 0 391160

Dióolajat minden tankba!

Előzmény: szilvatövis (391159)
szilvatövis Creative Commons License 2021.04.08 -3 0 391159

Nem tudom mit szólna a sok dízelfan, ha dióolajjal kellene az autójuk hajtatni. Rögtön tisztább lenne a városok levegője. :-)

Előzmény: GPS (391157)
GPS Creative Commons License 2021.04.08 -3 1 391158

 

"Jelenleg egy új autó élettartama körülbelül hét év,

 

Melyik univerzumban?

Hány ország van a világon, ahol 7 év családi használat után már csere-kényszer lenne?

- Az, hogy létezik egy-két ország, ahol akkorák a szerviz-órabérek, hogy csak garancia-ideig érdemes autót tartani - az egy dolog.
- De akkora faszságot kijelenteni, hogy: "egy mai autó élettartama átlag 7 év" - hát ehhez jó nagy marhának kell lenni.

 

FIGYELEM: Egy mai autó, emberi (tehát nem vadmarha) használatban - 7 éves korában ÚJSZERŰ állapotban van! kívül is, belül is - motorikusan meg pláne.

 

Ki mondta, hogy 7 év az élettartam?

.

Előzmény: PinkBull (391155)
GPS Creative Commons License 2021.04.08 -2 0 391157

 

Sőt, benzinkútra sincs szükség, hiszen mindenféle hulladék olajjal elpöfögnek, így tényleg környezetbarát CO2-semleges módon működtethetők:

 

Ez biztos? Tehát a használt sütőzsír a "CO2 semlegesség" záloga? - nem is értem mijafaszért kell ennyit agyalni a korszerű üzemanyagokon.

 

.

Előzmény: Kisfiatal (391137)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.04.08 0 1 391156

Jól látod, pontosan erről van szó, ilyesmiben nem szabad megkérdezni az emberek véleményét, hogy mit akarnak.

A jövő már nem erről szól, hogy "te" mit akarsz vagy mit nem, hanem mit lehet vagy nem lehet.

Előzmény: PinkBull (391154)
PinkBull Creative Commons License 2021.04.08 0 1 391155

"Jelenleg egy új autó élettartama körülbelül hét év, legyen az benzines, dízel, vagy elektromos."

 

Ez netto huiyeseg amugy. 

Előzmény: Kisfiatal (391137)
PinkBull Creative Commons License 2021.04.08 -1 0 391154

Tok mindegy mennyibe kerulne, en mint ujauto vasarlo nem akarom megfizetni ezt a felarat, mert nem fogom 25 evig hasznalni az autot.

Előzmény: Platon (391145)
Platon Creative Commons License 2021.04.08 0 1 391153

Ne hazudj.

 

8 év vagy 160.000 km, ami előbb eljön. Ez 3-5 év. 

Előzmény: szilvatövis (391151)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.04.08 0 0 391152

A tesla soha nem lesz annyira elterjedt.

Előzmény: szilvatövis (391151)
szilvatövis Creative Commons License 2021.04.08 -5 0 391151

Ekkora marhaságot már régen olvastam.

A Tesla hajtásláncra 8 év a garancia.

Előzmény: Kisfiatal (391137)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.04.08 0 0 391150

A nem tudom milyen merci amit használtam időnként még éve körül, az 13 évesen 400 000km után vált gazdaságilag totálkárossá. de sokasodtak vele a bajok már előtte is, csak csapda helyzet mindég, ha már ennyi annyi rá lett költve. 

Előzmény: ,m,1710 (391148)
Platon Creative Commons License 2021.04.08 0 2 391149

Olvasd el figyelmesen,

 

Lehetne modern felszereléssel is tartós autót gyártani. 

 

Azaz pont ugyanazt az autót kapod csak tovább tart.

Előzmény: mica-r (391147)
,m,1710 Creative Commons License 2021.04.08 -2 0 391148

A ma gyártott autok sokkal jobbak biztonságossabak kényelmessebbek tisztábbak nemrozsdádonak olcsobbak  csak egyegy olaj csere, egyszerü a hibakeresés (obd)

mamár mindenkinek jut egy a kasszjához képest

Előzmény: Platon (391145)
mica-r Creative Commons License 2021.04.08 -1 2 391147

Csak ennyi? Nahát!

Én nem szeretnék 20-30 évvel ezelőtti biztonsági fejlettségi szinten gyártott autót. 

Előzmény: Platon (391145)
kzdiesel Creative Commons License 2021.04.08 0 2 391146

A W124 volt a legjobb Mercedes, nem véletlen van egekben az ára egy-egy megkíméltebb darabnak. 100 000 euro feletti példányok vannak a neten de 5000 euro alatt nem veszel épkézlábat belőle. A 123-ast tudták megfizetni az afrikaiak, ki is hordták az összeset jó 10-15 éve amikor mindenki szabadulni akart tőlük.
A cikkel egyetértek, hogy nem fenntartható a kacatgyártás. Azon része nem igaz, hogy egy modernebb dizel autó nem megy el bármivel . Még a VE köradagolós EDC autók (2005-ig gyártották) is elmennek szinte  bármivel, ha nincs benne szilárd szennyeződés. Ülepített fáradt olajjal is. Black diesel néven rákereshetsz a neten. Egyébként még a Golf 4 padlólemezére épült autók  egész fenntartható technikák az adagolós 1,9 tdi-vel, nem ritka belőlük a 600-800ekm-t futott. A W123-as motorjait (OM 616-617) jellemzően 400-500ekm után generálozni kellett, nem volt annyira tartós mint a W124-es motojai (OM 601-606) amik 1mil felett képesek elmenni.

Előzmény: zöldkomcsi: (391143)
Platon Creative Commons License 2021.04.08 0 2 391145

Teljesen igaza van.

 

Csak a mamutoknak nem érdeke tartós terméket gyártani. Lehetne modern felszereléssel is tartós autót gyártani. Kérdezd meg bull-t mennyivel kerülne többe 25 évre és egymillió kilométerre méretezni az autókat. Úgy saccra 5-10% költség növekedés se lenne. 

 

A környezeti lábnyom meg jóval kisebb lenne. És nem nagy ördöngösség csak a bizottságnak el kéne rendelnie hogy csak 10-15 év garival lehet európában új autót forgalomba helyezni.

 

És hirtelen tartós autók érkeznének.

Előzmény: ,m,1710 (391144)
,m,1710 Creative Commons License 2021.04.08 -1 0 391144

Bulvár irás

csak azoknak akik vissza sirják a régi szépidöket, amikor még nevoltak klima b**ik

Előzmény: zöldkomcsi: (391143)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.04.08 0 0 391143
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.04.08 0 0 391142

((((((((((((((-: Megtörtént? Meg. Na, ez van.

Előzmény: Tomsz85 (391139)
FRANKYE Creative Commons License 2021.04.08 0 0 391141

Ne válaszolj elolvastam miket szoktál "írni" más csoportokban.

KÖSZI!!

Előzmény: FRANKYE (391140)
FRANKYE Creative Commons License 2021.04.08 -1 0 391140

Ez a stadionozás idegbecsípődés nálatok????

Előzmény: kobab (391095)
Tomsz85 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 391139

Beleillik, neked, mert bele akarod illeszteni. Tőlem gyárthatod  a konteókat, az általában nem érdekel. De mikor olyan kijelentéseket teszel amiket szoktál, mint most is, ne az ordas nagy baromság. 

Előzmény: zöldkomcsi: (391123)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!