hm...hm..... ez most az jelenti, hogy jól éreztem? Légiutas számban az usa kb 10 szerese a kínainak? Mondom nem tudom, csak eddig én így valahogyan néztem a világot.
(ez itt ún. beszélgetés, van aki ezt tud van aki azt, van aki így gondolja van aki úgy.... más meg amúgy)
Pauli mondta Heisenbergnek egyetemi hallgato korukban, amikor az utobbi kezdo egyetemistakent rogton a kvantumelmelettel akart kezdeni: Tobb eselye van a kvantumelmeletben olyan valakinek, akit nem akadalyoz a klasszikus fizika fennseges egysege. Csak vigyazz, mert a tudatlansag meg nem garancia a sikerre.
Ez szokott eszembe jutni rolad: a fantazmagoriaidat nem akadalyozza az adatok ismerete. Csak vigyazz, mert az adatok nem ismerete meg nem garancia a sikerre.
2019-es adatok (az utolso bekeev). USA belfoldi legiutasok 811 millio, nemzetkozi 241 millio, osszesen 1053 millio (ebbol 926 milliot szallitottak USA legitarsasagok). Kina, csak a kinai legitarsasagok adatai (ez a belfoldi utasokra a teljes szam, a teljes nemzetkozi szam ennel nagyobb), belfoldi utas 585 millio, nemzetkozi 74 millio, osszesen 659 millio. Az utolso szam 2000-ben 62 millio volt, 19 ev alatt a 10-szeresere nott.
Biztosan akad itt aki tud jobban tájékozódni, szerintem Kína belterületén a légiutas forgalom olyan 10% lehet az usa hoz képest és az európai is sokkal kisebb annál.
Ha allora fekezed a kereket, akkor egyedul a kerek es az ut kozott disszipalod a mozgasi energiat. A forgo kerek eseten minden mas forgo alkatresznel. Tehat valojaban nem az allo kerek adja a legnagyobb fekhatast.
Nem tapadáshatáron van a legnagyobb súrlódási erő, hanem a csúszva gördüléskor. Amikor a kerék kb. 10%-kal lassabban forog mint a haladási sebesség, így egyszerre csúszik és forog. ekkor a legnagyobb a fékező erő.
Ezt én is így látom.
És van még egy szempont: amikor a kerék megáll - az ABS elengedi róla a féknyomást - és a kerék elkezd forogni. Ha pedálnyomás folyamatosan rajta marad - akkor újból fékezi a kereket, megint a megállításig (vagy legalábbis a nagyon lassú forgásig).
Na most ennek a "ráadom-elveszem, ráadom-elveszem a féknyomatékot" játéknak van egy (nem túl nagy) frekvenciája - aminek van egy bizonyos kitöltési tényezője is.
Ezeknek a szüneteiben nincs, vagy csak alig van fékhatás - ami (szerintem) azt a bizonyos százalékú hosszabb fékutat eredményezi. Ez nem túl nagy, de mégis.
Az ABS működése nem analóg módon folyamatos - hanem szakaszos - ami hangra is, pedálra is jól érezhető.
Ennek vannak csúcsai és völgyei is. Szerintem innen adódik a kicsivel hosszabb fékút.
... vagy ez is sok? az usa egyedül is már túl nagy önmagához képest is a Föld teherbiró képességéhez képest is, nem kína fog már növekedni hanem ennek kellene összébb menni. Reméljük nem tényleg egy olyan thétista olaj sokk állítja meg? ...bár végül is egy napkitörés is, ugyan az az is mint a vírusos járvány, tudott dolog, vannak ilyesmik.
Szerintem túlzol megint, az usa napi fogalma 3-4 millió utas, a kínai lehet az ötöde? Ha eléri, vagy csak megközelíti nyilván kezdődnek megint a járványok. azt nem lehet korlátlanul fokozni sűríteni, hogy mindég lezárogatni városokat.
Nem, szerintem tévedésben vagy, az usa-t nem lehetséges felnagyitani az ötszörösére, nem bírja el Föld se de egy ilyen saját magát se.
"Ez orbitalis nagy baromsag. Az ABS MINDIG a tapadashataron tartja a kerekeket, azaz attol fizikailag sem tudsz nagyobb fekezest elerni. "
Nem tapadáshatáron van a legnagyobb súrlódási erő, hanem a csúszva gördüléskor. Amikor a kerék kb. 10%-kal lassabban forog mint a haladási sebesség, így egyszerre csúszik és forog. ekkor a legnagyobb a fékező erő.
A kisautó fékje önmagához képest van olyan jó, mint bármely nagyobb autóé.
Még nem találkoztam olyan autóval, mely nem volt képes állóra fékezni kerekeit. Ha egy fék képes állóra fékezni a kerekeket, akkor annál nagyobb fékhatás nem szükséges, onnantól két autó között értelmezhetetlenné válik a jobb fék fogalma. Mindkét autó fékje egyformán jó, nyújtja az elérhető maximumot.
A teljes fékhatást innentől kezdve csak az egyéb tényezők befolyásolják, mint ABS, gumik, a két oldal beállítása, stb. Ezekből már nagy különbségek adódnak, de magából a fékekből, a fékerőből semmi.
Ezért nem csökken ott a gdp, mert nem is volt ez a része, az usa hoz képest ott nincs is légiforgalom, nem is járkálnak se síelni se a tengerpartra. Bár külföldre már az nem volt lebecsülendő az is igaz, de az nem ott növeli a gdp-t.
Az ipari termeléssel itt sincs, gond az növekedik.
Persze biztosan lesz, de akkor járvány is lesz, vagy sokkal előbb is mert tömeges állattartás az van ott is. Vagy van is csak nem mondják, 5 millió oltás után most megálltak gondolkodni.
Kinaban mar a 2019-es szinten van a belfoldi legiforgalom.
Hetek ota egyetlen belfoldi covid-beteget sem talaltak. Valoszinuleg jo hatasa volt annak, hogy beoltottak a import fagyasztott elelmiszereket rakodo munkasokat. A kinaiak szerint az utolso nehany fertozesi goc fellangolasa mind ilyenekhez kotheto.
Ez a lakás pedig egyszerűen önmagában ízléstelen és hivalkodó, ugyanakkor nagyon is megfelel az orosz/keleti oligarchák (és fekete repperek és cigánybárók) ízlésének, nyilván valami dúsgazdag orosz emigráns a célközönségük.