Amúgy ha megnéztek egy F Astrának vagy A Vectrának a leömlőjét még helye sincs az EGR-nek. 4 cső összefut és megy le a katalizátorhoz. Még mindig BENZIN motorról van van szó.
Sz@r a kép felirata ha benzinesnek mondja. Még egyszer nekifutok: NEM VOLT A BENZINESEKBEN EGR VAGY AGR kinek hogy tetszik. Még a 2010 utániakban SEM! Megnéztem a GYÁRI JAVÍTÁSI KÖNYVET ÉS ALKATRÉSZ LISTÁT. A dízelekre hoz EGR szelepet.
Nem az innovációk miatt ment tönkre a Saab.
Biztos, hogy a Saabokról akarsz vitatkozni velem? 16 éve vannak Saab autóim.
Érdekes, a 444 szerint a számítógép és telefon gyártás annyira megnövekedett, hogy elszívja az autóipar elől a chipeket, de az infostar.hu szerint csökkent a chipek gyárott mennyisége. Különös mindenesetre.
Elképzelhető, hogy nem nagyon sokára tényleg ki lesz téve ilyen veszélynek minden drágább személyautó. Nem csak környezetvédelem ennek a motiváltsága. Bár csúzlizhatnák elvileg a napelemeket is, mert ahoz, hogy egy háztetőn kihajthasson a napelem 3 másiknak kell megrepedjen a rossz kéménye, vagy lerohadjon az esőcsatornája. )-:
Ezek a szelep leeresztősök még valami úri gyerekek lehetnek, de persze, hogy jönnek majd mások is.
Egyébként tudok mutatni modern euro5-6-os motort is (külső) egr nélkül. Azokban is van kipuf gáz visszavezetés, csak más módon. Égéstérben maradó kipuf gázzal.
"A brit koronavírus-fertőzöttek csaknem harmada öt hónapon belül újból kórházi kezelésre szorult azután, hogy egyszer már kiengedték őket, írja a Guardian. Ráadásul minden nyolcadik kórházban ápolt beteg elhunyt, miután egyszer már egészségesnek nyilvánították őket, a friss kutatás szerint.
A kórházba való visszakerülés rátája 3,5-szer nagyobb a koronavírus-fertőzötteknél, mint más betegségben szenvedőknél, a halálozás aránya pedig 7-szer magasabb. "
Nem tudok EGR-ről (tehát szabályozott kipufogógázvisszavezetésről az égéstérbe) a PGM FI-ben sem (Honda), illetve a Siemens Bendix Fenix 3b/4-ben sincs ilyen (PSA), ezek 90-es évekbeli benzines motorok,utóbbi Euro1 iletve '94 után Euro2 norma szerinti.
Hogyne lenne a benzinesekben EGR, hacsak nem valóban veteránokról beszélünk...
Amelyik kocsiban van már katalizátor, azokban jellemzően EGR is van, vezérelt katalizátornál pedig már mindig. Csak a benzines kocsikban ezekkel annyira ritkán van gond, hogy nem is szokás hallani róluk - a dízelekben szoktak elkormolódni és leragadni.
A kaliforniai normáknak megfelelő kocsikban már a 70-es évek végétől volt, ha dízelek voltak, ha benzinesek.
Egyébként az én benzines autómban sincs (EGR). Sok benzines autóm volt előtte, EGYIKBEN SEM VOLT.
Akkor neked autó-múzeumod volt...és bizonyára ma is egy OT rendszámmal jársz.
Ugyanis az EGR (vagyis a vezérelt kipufogógáz-visszavezetés) - a '70-es évek legelején jelent meg - annyira, hogy '73 után Kaliforniában Kötelezővé tették.
És ennek bizony lassan már 50 éve.
Nem tudom milyen (öreg) autód lehet neked most - de a '91-ben megjelent Daewoo Tico "limuzinban" alapfelszerelés volt az EGR-szelep - méghozzá (légy erős) nem is vákuum-, hanem elektromos vezérlésű volt.
A szintén '90-es évek Matizjairól nem is beszélve - ahol első körben vákuum-vezérlésű, de a második kiadásban már ECU-vezérelt elektromos EGR volt.
Egész biztos vagy te abban, hogy a te mostani autódban NINCS EGR? Mégis hányas Euro az az autó?
Kevered a kartrergáz visszavezetéssel. Az minden autóban még a Zsigulikban is volt.
A kipufogó gáz visszavezetés a mai értelemben azaz az EGR, MÉG dízel autóban SEM volt alkalmazott abban az időtávlatban amiben írsz nem benzines autóban. Egyébként az én benzines autómban sincs. Sok benzines autóm volt előtte, EGYIKBEN SEM VOLT.