Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385403

 

Volvo 740- 86-87 változataiba volt EGR

 

Volt bizony - pont ilyenem volt nekem.

 

A VW LT furgon soros, 6 hengeres 2,4 literes dízelje volt benne (igaz, az Audi 4 karikája volt a motorblokkon - de akkor is).

.

Előzmény: ,m,1710 (385401)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385402

"Én nem Google- ből szerzem a tudásom."

 

Én sem  (de google-ét) mégsem nem szabad lenézni)

(veled leis zárom a vitát a témárol))

Előzmény: FRANKYE. (385395)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385401

Volvo 740- 86-87 változataiba volt EGR

Előzmény: GPS (385368)
FRANKYE Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385400

Amúgy ha megnéztek egy F Astrának vagy A Vectrának a leömlőjét még helye sincs az EGR-nek. 4 cső összefut és megy le a katalizátorhoz. Még mindig BENZIN motorról van van szó. 

 

Előzmény: ,m,1710 (385398)
FRANKYE Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385399

Sz@r a kép felirata ha benzinesnek mondja. Még egyszer nekifutok:   NEM VOLT A BENZINESEKBEN EGR VAGY AGR kinek hogy tetszik.  Még a 2010 utániakban SEM! Megnéztem a GYÁRI JAVÍTÁSI KÖNYVET ÉS ALKATRÉSZ LISTÁT.  A dízelekre hoz EGR szelepet.

 

Nem az innovációk miatt ment tönkre a Saab. 

Biztos, hogy a Saabokról akarsz vitatkozni velem? 16 éve vannak Saab autóim. 

 

ez 2002-2004 dízel EGR alkatrész listája. 

 

Előzmény: ,m,1710 (385398)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385398

a képinfo: saab 9-5 2002 és 2004

amugy pont a saab volt az aki vezette a inováciot, a akkori idökbe ezért is ment "csödbe"vagyis felvásárolva.

mind érdekesség: a saab 99 volt elsö személyauto felszerelve turboval majd jött a saab 9000 ezek voltak a "alapja" 9-5 kükömbözö változatának

 

ez nem neked van szánva, hanem egy info akit érdekel

Előzmény: FRANKYE. (385395)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385397

Érdekes, a 444 szerint a számítógép és telefon gyártás annyira megnövekedett, hogy elszívja az autóipar elől a chipeket, de az infostar.hu szerint csökkent a chipek gyárott mennyisége.  Különös mindenesetre.

Előzmény: zöldkomcsi: (385370)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385396

oke renbe

pace

Előzmény: FRANKYE. (385395)
FRANKYE. Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385395

Mi ez a 2 kép?

Ne okoskodj mert nem áll jól neked. :)

Írtam 2003-as az autóm ez pedig jó eséllyel 2010+  autóból van de biztos nem a 2.0 vagy 2.3 -as 4 hengeresről. 2.3-as volt az Aero motor

Én nem Google- ből szerzem a tudásom.

Előzmény: ,m,1710 (385393)
FRANKYE. Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385394

Valami link esetleg? Még mindig a benzinesről van szó.

Trollkodsz vagy diszlexiás vagy? 

Nálad kb millíószor jobban értek a 9-5 -höz mint te.

Előzmény: ,m,1710 (385392)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385393

Hogy tisztázuk a dolgot

 

igy néz ki egy EGR valve a SAAB 9-5 

 

 

saab 9-5 Aero 2004 EGR kütyü

 

 

Előzmény: FRANKYE (385378)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385392

Bocs nemtudom, hogy milyen fokon vagy a motor "tudományba" mert sok embert érdekel, de néha  csak a konyhaasztal vita lesz

A Saab 9-5 motorokba természetessen van EGR külömben nemmüködne a motor.

Előzmény: FRANKYE (385378)
GPS Creative Commons License 2021.01.19 0 2 385391

 

Párizsban benzin-gyufa variációban látható....

 

Azok a külső-égésű autókra vonatkoznak.

.

Előzmény: mica-r (385388)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385390

Igen, ott hagyománya van már, de szó sincs benne környezetvédelemről, nem is fókuszál a drágább autókra.

Előzmény: mica-r (385388)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385389

Nem okoskodni jövök ide ebe a témába hanem informálni

 

  a közvetlen elektomos befecskendezés egy zárórendszer, például (boch vagy más az mindegy) ezért nincs "külsö szürö" ha nem valami barkács hehe

ámen

Előzmény: FRANKYE. (385374)
mica-r Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385388

Párizsban benzin-gyufa variációban látható....

Előzmény: zöldkomcsi: (385386)
mica-r Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385387

Valószínűleg nem.

Azt írtad, hogy nem volt egr és a kartergáz visszavezetéssel keverem. Hát nem...

Előzmény: FRANKYE. (385385)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385386

Elképzelhető, hogy nem nagyon sokára tényleg ki lesz téve ilyen veszélynek minden drágább személyautó. Nem csak környezetvédelem ennek a motiváltsága. Bár csúzlizhatnák elvileg a napelemeket is, mert ahoz, hogy egy háztetőn kihajthasson a napelem 3 másiknak kell megrepedjen a rossz kéménye, vagy lerohadjon az esőcsatornája. )-:

Ezek a szelep leeresztősök még valami úri gyerekek lehetnek, de persze, hogy jönnek majd mások is.

Előzmény: .m.1710 (385373)
FRANKYE. Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385385

Nem tudod értelmezni amit írtam? :) 

Előzmény: mica-r (385381)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385384

Pontosan.

 

Az ázsiai influenzában kétszer annyi amerikai halt meg, mint a Vietnami háborúban, csak az a generáció nem hisztizett a betegségek miatt...

 

Talán kellene egy zenés film az ázsiai influenzában meghaltak emlékére is?

 

Előzmény: Salvor2 (385382)
mica-r Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385383

Egyébként tudok mutatni modern euro5-6-os motort is (külső) egr nélkül. Azokban is van kipuf gáz visszavezetés, csak más módon. Égéstérben maradó kipuf gázzal.

Előzmény: mica-r (385381)
Salvor2 Creative Commons License 2021.01.19 0 1 385382

Csak egy kis natha.

 

"A brit koronavírus-fertőzöttek csaknem harmada öt hónapon belül újból kórházi kezelésre szorult azután, hogy egyszer már kiengedték őket, írja a Guardian. Ráadásul minden nyolcadik kórházban ápolt beteg elhunyt, miután egyszer már egészségesnek nyilvánították őket, a friss kutatás szerint.

 

A kórházba való visszakerülés rátája 3,5-szer nagyobb a koronavírus-fertőzötteknél, mint más betegségben szenvedőknél, a halálozás aránya pedig 7-szer magasabb. "

mica-r Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385381

Sajnos hiányosak az ismereteid. A 80-as években már egészen biztosan volt egr, például nézz meg egy W124-es 250 vagy 300 dízel Mercedest.

Előzmény: FRANKYE (385375)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.01.19 0 1 385380

Valóban nincs minden benzinesben, de nagyon sokban van (és sokszor német metodika alapján AGR-nek írják).

Előzmény: raider (385379)
raider Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385379

Nem tudok EGR-ről (tehát szabályozott kipufogógázvisszavezetésről az égéstérbe) a PGM FI-ben sem (Honda), illetve a Siemens Bendix Fenix 3b/4-ben sincs ilyen (PSA), ezek 90-es évekbeli benzines motorok,utóbbi Euro1 iletve '94 után Euro2 norma szerinti.

Előzmény: advocatusdiaboli (385377)
FRANKYE Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385378

Na még egyszer: az enyémben nincs 9-5 Aero 2003 -as a legnagyobb exportpiaca az USA volt a Saabnak. 

Gyári elektronikus javítási kézikönyvem és alkatrész listám van . NINCS a benzines 9-5 ben. 

 

Amúgy de hallani az EGR koszolódásról mert Prius 3 IS 150-200E km-t bír ki tisztítás nélkül, tisztítottam is. 

Előzmény: advocatusdiaboli (385377)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.01.19 0 2 385377

Hogyne lenne a benzinesekben EGR, hacsak nem valóban veteránokról beszélünk... 

Amelyik kocsiban van már katalizátor, azokban jellemzően EGR is van, vezérelt katalizátornál pedig már mindig. Csak a benzines kocsikban ezekkel annyira ritkán van gond, hogy nem is szokás hallani róluk - a dízelekben szoktak elkormolódni és leragadni.

 

A kaliforniai normáknak megfelelő kocsikban már a 70-es évek végétől volt, ha dízelek voltak, ha benzinesek.

Előzmény: FRANKYE (385375)
GPS Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385376

 

Egyébként az én benzines autómban sincs (EGR). Sok benzines autóm volt előtte, EGYIKBEN SEM VOLT.

 

Akkor neked autó-múzeumod volt...és bizonyára ma is egy OT rendszámmal jársz.

 

Ugyanis az EGR (vagyis a vezérelt kipufogógáz-visszavezetés) - a '70-es évek legelején jelent meg - annyira, hogy '73 után Kaliforniában Kötelezővé tették.

 

És ennek bizony lassan már 50 éve.

 

Nem tudom milyen (öreg) autód lehet neked most - de a '91-ben megjelent Daewoo Tico "limuzinban" alapfelszerelés volt az EGR-szelep - méghozzá (légy erős) nem is vákuum-, hanem elektromos vezérlésű volt.

A szintén '90-es évek Matizjairól nem is beszélve - ahol első körben vákuum-vezérlésű, de a második kiadásban már ECU-vezérelt elektromos EGR volt.

 

Egész biztos vagy te abban, hogy a te mostani autódban NINCS EGR? Mégis hányas Euro az az autó?

.

 

 

 

Előzmény: FRANKYE (385375)
FRANKYE Creative Commons License 2021.01.19 -1 0 385375

Kevered a kartrergáz visszavezetéssel. Az minden autóban   még a Zsigulikban is volt.

A  kipufogó gáz visszavezetés a mai értelemben azaz az EGR, MÉG dízel autóban SEM volt alkalmazott abban az időtávlatban amiben írsz nem benzines autóban. Egyébként az én benzines autómban sincs. Sok benzines autóm volt előtte, EGYIKBEN SEM VOLT. 

Előzmény: mica-r (385367)
FRANKYE. Creative Commons License 2021.01.19 0 0 385374

Hűlyeség! Az egyik autóm ionáram érzékelős gyújtású, benzines turbós és még van benne külső benzinszűrő

Tehát nem Lada szint. :)

Előzmény: .m.1710 (385371)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!