Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385315

Illegálisról is hallottam, nem tudom meg is lett e csinálva, kiegészítő gázpalack. A töltőkútjuk az engedélyezett.

Előzmény: Kisfiatal (385314)
Kisfiatal Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385314

Az Iveconak is van vmi  CNG-s kamionja, nem olyan rég olvastam vhol.

Előzmény: mica-r (385304)
Tomsz85 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385313

Azért azt ne felejtsük el, hogy belső égésű motor hajtására a legegyszerűbben kezelhetőek a folyékony tüzelőanyagok. A benzin és a gázolaj kezelése attól kezdve hogy kijön a finomítóból, semmi különlegeset nem igényel. (Nyilván a finomítóig is könnyen szállítható a kőolaj, csővezetéken, vagy tengeren csővezeték és tankhajók segítségével, a földgázé meg csővezetéken, de most nem ez a lényeg). Szóval könnyen kezelhető ez a legfontosabb, semmi különlegesség nem kell hozzá, persze vannak rá előírások, de gyakorlatilag légköri nyomáson szállítható, csővezetéken, akármekkora tartályban kannában. Oda vissza szivattyúzható gond nélkül, ha mást nem akkor marmonkannából áttölthető, lopócsővel átfejthető, mindezt -40 fokban is meg plusz 50-ben is.  Ha meg kell bontani a motoron az üzemanyagrendszert, az se egy nagy ördöngősség.

Gázossal ezt már nehezebb megcsinálni, a tankolása is bonyolultabb, a tárolása-átfejtése is.  Mellette a fűtőértéke is nagy, könnyen elhelyezhető a legtöbb járművön 10-12 órára elég tüzelőanyag. Gázból ez is nehezebb, Debrecenben vagy hol voltak metános Ikarusok, a busz tetején voltak a tartályok. A tartályokat időnként be kell vizsgáltatni szakemberrel, nyomáspróba, tömörség. Most rákerestem gyorsan a neten hogy mit lehet találni a gázbuszokról, íme egy momentum: "A busz hat darab, egyenként 300 literes CNG tartállyal rendelkezett, melyeket normál gáznyomással egy óra alatt lehetett feltölteni." 1 óra, a gázolajat meg 10-15 perc alatt telelöki a kút, aztán mehet tovább. 

 

Anno azért csinálta meg a RÁBA is a motorja gázos változatát, sőt már előtte a ruszkik maguk átalakítottak gázosra, hogy a füstölést csökkentsék a városi buszokon. Mondjuk ez a fokozott kormolás annak az égéstérnek a jellegzetessége (hátránya) volt, nem véletlen hogy a licencadó MAN már korábban felhagyott ezzel az égéstérrel. Azóta a dieseleknél az égésterekkel, befecskendező rendszerrel, nameg a kipufogógázkezelő marhaságokkal megoldották a károsanyag kibocsátás csökkentését. 

Az autóknál is volt egy hullám itthon, mikor aránylag sok kocsit átalakítottak gázosra, Zsigulikat is, de annak érte meg igazán aki sokat is ment vele, mint  a taxisok. 

 

Szóval szerintem lehet csűrni-csavarni a szót, meg a számokat, de a felhasználó a pénztárcája és az egyszerű kezelhetőség szerint dönt, ez a 2 fő szempont. Nyilván a törvény itt is egyre szigorít, ezért ma már nem tudsz Adblue nélküli új kamiont, traktor venni, meg részecskeszűrő nélküli diesel kocsit, de a fél Világon meg nincs ilyen, az oroszoknál se, meg sok helyen. 

Előzmény: mica-r (385304)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385312

Ha kevesebb telót adtak el ahoz is kevesebb lítium kellett. Szerintem nem az autóipar a legnagyobb lítium felvevő és nem is csak akkumulátorba kell hanem üvegipar, kenőzsír, ilyesmik is mindég igényelték.

Előzmény: GPS (385311)
GPS Creative Commons License 2021.01.17 -1 1 385311

 

Kicsit zavaros ez a hosszu cikk az, hogy a járvány betett és ezért csökken a litim kereslet?

 

Nem, kérlek. A járvány miatt, az autógyárak nem hajlandók gecidrága árat fizetni a litiumért - ezért lement az ára.

 

Erre úgy válaszolnak, hogy akkor kevesebbet termelnek - és akkor hiány lesz és magasabb ár.

Ezt az OPEC már 100x eljátszotta - többnyire kurvára sikertelenül.

 

Ez a bangladeshi labdavarró gyerek esete: visszakapta a jogait, a napi 2 dollárral fizetett munkahelye megszűnt...és a gyerek meg éhenhalt.

Viszont győzött az igazságosság!

.

 

 

 

Előzmény: ,m,1710 (385305)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385310

Okos döntés az és az atomerőmű is, az olajat 200 évre kell még beosztani. Ezt mondogatta Khadfi is, hogy nem csinál Dubait Líbiából, 200 év mire a társadalom modernizálódik (szerinte a terepjárótól és az okostelótól nem az, azok a dubaiak onnan még visszazuhanhatnak a középkorba) addig kell elég legyen az olajuk.

Előzmény: GPS (385309)
GPS Creative Commons License 2021.01.17 -1 1 385309

 

Iránban már 10 éve csak olyan gépkocsit gyárthatnak ami üzemel cng vel is.

 

Iránnak szüksége is van rá - mert ha nem áll le a (nem-iszlám) világot  elpusztító terveivel - akkor a levegővel üzemelő gépkocsik tervezésére kéne fektesse a hangsúlyt.

.

Előzmény: zöldkomcsi: (385307)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385308

Van, de kútkezelő tanfolyamot kell végezni meg egyéb előírások az otthon töltéshez, a jármű átalakítása néhány százezer, amúgy olyan 50ft/liter mint ha lenne a gázolaj, úgy jön ki.

Előzmény: mica-r (385298)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385307

Iránban már 10 éve csak olyan gépkocsit gyárthatnak ami üzemel cng vel is. Úgy tudom Kanadában nagyon elterjedt, ismerős cégnél van cng töltő pont. Egy opalt és volt egy mercije, azokat tankoták, elég sok idő kell neki. De tönkretette az injektort, benzinnel már nem is ment úgy hallottam, szerintem dízelhez illik az jobban, alapjárati gázolajat kell befecskendeni állandóan.

Előzmény: Tomsz85 (385300)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385306

Több kell belőle a nyájimmunitáshoz az biztos, a jellegéből adódóan több kell legyen a mellékhatása is. De az is biztos, hogy minden virológus megnyilatkozás csepeg a politikától.

Nem tartanám jó ötletnek kiugrani innen és aztán olyan dubai féleségekkel versenyezni. A kínaiból jobban kinézem, hogy a gyorsítás érdekében belemegy kompromisszumokba. Azt se tudjuk mi ez a vezető váltás most a gyárnál.

Amúgy légy teljesen nyugodt, fél év múlva úgy is látszik, hogy az új változatok ellen nincs védettség, egyik által se..

A Föld történetében ilyen nem volt még, hogy valami ennyire széles körben legyen elterjedve. Mint pl a kínából behurcolt nem tudom milyen rák ami nagyon jólérzimagát a Dunában, ugyan az a jelenséghalmaz ez is. Nagy kár volt megcsinálni annyi már világos, a természet helyre tudja e állítani de a nélkül, hogy le kellene minket takarítson, azt majd meglátjuk, de az oltakozással nem segítünk neki. Más stratégia kellene.

Előzmény: Salvor2 (385303)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385305

Kicsit zavaros ez a hosszu cikk

az, hogy a járvány betett és ezért csökken a litim kereslet? ugyanakkor a litium bányászat meg pörög és ezét lement a ára?

ha ez a hosszu cikk lényege akkor a fene tudja.

Előzmény: GPS (385297)
mica-r Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385304

Nyilván létezik. Csak láthatatlan mennyiségben. 

Előzmény: Tomsz85 (385300)
Salvor2 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385303

A magyar virológus professzor elmagyarázta, mi a probléma a kínai vakcinával

 

Te jo eg, virologus professzor. Vajon tudja, hogy pl. az influenzaoltas is "duplafedeles propelleres repulogep", meg a gyerekeknek beadott vedooltasok is?

mica-r Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385302

Inkább a tárolás a gát szerintem. Emissziója nem olyan rossz. 

Előzmény: Auralianus (385299)
Tomsz85 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385301

A cikk nevezte annak aminek. :) 

Előzmény: Salvor2 (385296)
Tomsz85 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385300

Gázüzemű belső égésű motor létezik. Autóban az LPG-t szokták alkalmazni. Nagyobb haszonjárműveknél meg a CNG-t, Magyarországon is futottak gázüzemű buszok, itthon is gyártottak ilyen motorokat, a Rábában. 

Előzmény: mica-r (385298)
Auralianus Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385299

Gyanítom nem (vagyis nehezen) tudnád betartani vele az emissziós értékeket. De ez csak gyanú, nem néztem komolyabban bele.

Előzmény: mica-r (385298)
mica-r Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385298

Vajon miért nincs gázautózás?

Kézenfekvőnek tűnne.

Előzmény: Tomsz85 (385294)
GPS Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385297

 

Ide is beteszem, mert pompás egy hír: már az is baj, ha olcsó:

 

  Túl olcsó lett az akkumulátorok alapanyaga, és ez öli meg az elektromos autókat

.

Salvor2 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 385296

Azert a 75 vagy a kinai 100 milliard kobmetert nem neveznem dobbenetesen nagynak.

 

Kina nagyon nyomja a shale-t, gyorsan emelkedik a termelese.

Előzmény: Tomsz85 (385294)
,m,1710 Creative Commons License 2021.01.16 0 1 385295

Olajba fullad a világ ez lett a "uj"korszak, a koronavirus meg a olasz csatornábol jött a embere.

ez a átmenet a "korszak vége meg a uj korszak kezdete között

kb igy.

Tomsz85 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 385294
Tomsz85 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 385293

Egy felhasználó véleménye és tapasztalatai a napelemekről. Nem egy villamosmérnök a felhasználó és egyben videó készítő, de azért érdekes lehet megnézni. 

Jöhetnek a vélemények, legalábbis aki nálam többet ért hozzá. :) :) :) 

 

https://www.youtube.com/watch?v=23f-a8p0FCQ

 

zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.16 0 0 385292

hogy d-afrikában a gyógyultak antitest koktélja nem hatott a betegre. 

 

...arra van esély, de csak remélhetjük, nem tehetünk semmit, hogy terjedés közben szelidül.

Előzmény: zöldkomcsi: (385291)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.16 0 1 385291

Már van ellene oltás, és éppen lefojtás alatt van a járvány. Ez a tényállás.

 

A járvány magától lecsengett mire oltás kezdődött. Ez már másik járvány.

Mondtam, te lehet, oszd meg léci, én egyetlen konkrét hírrel találkoztam, hogy d-afrikában a gyógyultak antitest koktélja nem hatott a betegre. 

A pécsi virológusok facebook oldalára szoktam ránézni, de azok nem nyilatkoznak ilyen határozottan. Tehát az az oltakozás jelenleg a szentelvízzel egyenlő mert két lehetőséget enged meg, vagy betreg leszel vagy nem.

 

A világvégét itt húsz éve már vagy hússzor meghirdetted

 

 

Soha, minden esetben korszak végét emlegetek, az bejött.

(lehet belőle történelem végét csináljatok ha nagyon erőlködtök, de az se világvége, csak innen egy új időszámítás)

Előzmény: advocatusdiaboli (385289)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.16 0 0 385290

Még csk 80 millió fertőzött van a világon, ha 800 lesz akkor mutáció is 10 szer ennyi (ha csak valami bolczman effekt nincs ebben? egy fordított harang görbe, akkor lehet valami megugrás is.

... de hát már kénye az új gyermekbénulás vakcina is, csak a covid védekezés tartja vissza azt is, legalábbis ha komolyan gondolnátok, hogy fél év múlva szállnak felefele a repülők indulnak a tömegek vírust keresni a nagyvilágba.

Előzmény: advocatusdiaboli (385287)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.01.16 0 1 385289

Már van ellene oltás, és éppen lefojtás alatt van a járvány. Ez a tényállás.

 

Te meg szép csöndben beleőrültél a frusztrációidba és a világ gyűlöletébe - ez is tényállás. ;-)))

 

A világvégét itt húsz éve már vagy hússzor meghirdetted - majd amikor mégsem vette észre senki, akkor szépen megmagyaráztad, hogy eljött az, csak tudni kell észrevenni... Szerintem meg a valódi világvége pont arról ismerszik meg, hogy akkor is látni-hallani-érezni fogod, ha egyenesen befogod a szemed-füled-orrod...

Ehhez képest a te x. alkalommal bekövetkező píkolajodat mikroszkóppal kell keresni, és még akkor is úgy kell belemagyarázni, hogy a tárgylencsén látott kis pötty - na az az...

Előzmény: zöldkomcsi: (385288)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.16 0 1 385288

Na? Befejezted? Van egy vírus, megjelent a világban, gyorsan terjed, oltás nincs ellene. Ez ma tényállás.

Mondják, könnyen lehet majd módosítani, rendben is van, decemberre lesz vakcina, majd 2022. ben -> goto 2019.

 De gazdaságilag nem, azt várhatjátok, az olajkorszaknak ott vége lett. A kapitalizmusból annyi lesz nektek meghagyva, hogy megnyugodjatok, hogy ez az. (((-:

Előzmény: advocatusdiaboli (385283)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2021.01.16 0 0 385287

A mutációk minimálisak, a hatásmechanizmuson alig változtat, a vakcinák a mutálódott vírusokra is hatásosak lesznek, legfeljebb egy picit kevésbé - vagy éppen jobban.

 

Miközben maga a pandémia statisztikai kérdés - ha a népesség 60/70%-át immunissá sikerül rá tenni, akkor nem lesz képes újra járvánnyá válni, és hiába bukkan fel újra meg újra (mint a szezonális nátha meg influenza), mindig elhal.

Előzmény: zöldkomcsi: (385286)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2021.01.16 0 0 385286

Ez hülyeség, te is tudod, végtelen számú változat van és a kutató is tudja, hogy minél elterjedtebb annál gyakoribbak lesznek a mutánsok, lehet majd olyan is, hogy naponta több tucat. Ha sokat erőlködik a végén tényleg csinál valamit amitől komoly baja lesz mindenkinek aki kap belőle.

Na de 1 konkrét hír azért van, a d-afrikaira nem hatnak a gyógyultaktól vett antitest koktélok. Több nincs, ez az egy a konkrét.  Szerintem egyszerűen meg lesz unva ez, rámondják, hogy oké, győztünk és onnantól nem mondják hány idős krónikus aznap és a kórházak fertőző osztályai nagyobbak lesznek ...esetleg egy egy kórháznak a fele, majd meg lesz szokva.

Előzmény: lahuba (385282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!