Vagy csak más dimenziókban gondolkodom... monnyuk ha egymillió autó mindegyikén spórolunk átlagosan 1 tonna nyersanyagot... az mennyi is?
És ha ezt felszorozzuk a világban legyártott évi 80 millióval? Na pont ennyit nem kell se kibányászni, se elszállítani sehonnan sehová, se feldolgozni...
Értemén, hogy ez így még mindig csak linerális... de akkor se ebírom kiverni ezt a fejemből... hiába no... én már csak ilyen kis egybites vagyok...
Csajágröcsögsatöbbibe be van vezet ve a gigabites internetinformatika, és letöltik netről tűzifa-appot.
Vagy már bevezették az élménytársadalom rendszerét is, és letöltik a tűzifaélményt.
Út sem kell, hisz a kocsi egy négykerekű gigabites szórakoztatóközpont, de mivel arrafelé szegények az emberek, ezért a négy kerék hiányzik, és mvel elmaradtottak, ezért úgy sem mennek sehova.
1: Mi akadályozta őket eddig, hogy ügyeljenek a dolgozóik jólétére?
2: Attól, hogy agresszíven terjeszkedő multicégek vezetői, még ne pofázkodjanak bele társadalmi kérdésekbe! Egy Apple vezérigazgató foglalkozzon azzal, hogy jó kütyüket gyártsanak, társadalmi kérdésekben kussoljon...
van uj lenin, marx bácsi aki nyomja a régi bazihomályos igéket. szétkell osztani a milliárdokat, és minden jo lesz.
a igazság bajnoka, hiszen minden "csorinak" fexik
csakhogy ma a világ egészmás hiszen Kinába, Oroszba, vannak a nagy milliárdos vagyonok ahol nemrég "marxizmus" volt (igaz, hogy akkoriba mindenki szegény volt)
Ma keményen megvan adoztattva a vagyon és mégkeményebben meglesz adoztattva a jövöbe "nyugaton" (kemény munka folyik a háttérbe) de nemlesz ekobozva, mert butaság kihalászni a aranyhalat, és megeni.
a 150 éves Marx idejébe nemvolt pénz 80% igazi csori volt, igy az a pár "kapitalista" nagyon kitünt,
Szinte biztos, hogy tovább bírnák a közutak is, ha max 1000 kg-os személyautók közlekednének rajtuk és nem 2,5 tonnás
divatterepjáró-szörnyek...
.... de lehet valamit rosszul látok :Đ
Hát elég vastag a hályog a szemeden, ugyanis a 40 tonnás kamionok azok amik tönkre vágják az utakat. Olyan 3 nagyságrenddel nagyobb az útra gyakorolt hatása egy kamionnak mint egy személyautónak.
Mostanában minden hétre jut egy ilyen. Ez is fiatal friss jogaival. Lassan az autóknál is be kellene vezetni valami korlátozást. Mit tudom én friss jogsinál 1-2 évig max 12-14kg/Le 250-300Le fölött meg alapból valami külön sport jogosítvány évenkénti vezetéstechnikai tréninggel meg extra környezetvédelmi adóval. Őrület , hogy milyen fakezű barmok ülnek nagy teljesítményű autókban ami még egy 70 lovas fiestában elmegy viszont egy sportautóban már tömegpusztító fegyver.....
Némi önellentmondást + következetlenséget vélek felfedezni az eszmerendszeredben.
-------
- Ha céget csak természetes személy birtokolhat, akkor az állam sem alapíthat céget, nem birtokolhat részvényt (és ki sem bocsájthat ilyesmit)
- Akinek egyetlen részvénye is van, az már shareholder (részvényopció pedig van ma is)
- Ha az öröklést úgy adóztatod meg, ahogy ide leírtad akkor majd egy termelő tevékenységet nem folytató cégbe viszik a vagyont ami állandóan veszteséges lesz a részvényei 0-t érnek, majd a részvényt fogják eladni a népek a gyereknek (vagy állambácsi adóztathatja a zéró értékű részvények öröklését).
- Ha nem szolgálsz ki buzikat / jobbereket, az nyílt politikai véleménnyilvántás (mivel azért nem szolgáltad ki, mert...) tehát ez fából vaskarika.
------
Inkább az adóztatás rendszerét kellene megváltoztatni. Az adó ne legyen csökkenthető semmiféle módon és minden évben kelljen adózni a teljes eszközállomány/vagyon után IS. Az amortizációt megszűntetném. Amíg valami szerepel a cég könyveiben, valaki birtokol valamit addig az után adózni is kelljen az újkori érték alapján.
Magyarán szólva minél több érték halmozódik fel egy társadalomban, annál több adóhoz jut az állam. Ráadásul az adót a vagyonnal egyenes arányban fizeted.
a végén még a jó öreg marxnak lesz igaza, és a kapitalizmus egy ponton váratlanul megszüli a szocializmust :(
Nézd, ha szocializmust (a magántulajdon megszűnését) nem is - de lehet, hogy akadt egy-két ember, aki nem a Forbes-magazinból tájékozódik, hogy melyik családnak hány csilliárd-milliárd dollár a becsült vagyona a top 10-ben.
De az, hogy második-vonalas senkik, vagy csúcs-szélhámos brókerek évi 12-15 millió dollár gázsit vesznek fel és van részvényes, amelyik egy 1987-as, 5 ezer dolláros befektetésből ma évi 5-10 millió osztalékot kaszál... arra már felhúzzák a bal szemöldöküket.
Mindeközben már szállóige Amerikában (amelyik a modern kapitalizmus állatorvosi lova) - a mai, amerikai átlagpolgár sokkal szarabbul él mint a szülei.
Miközben az ezelőtt 30 évvel, éhhalál szélén táncoló Romániában, ma kimérve árulják az osztrigát a szupermarketben... ezalatt a 30 év alatt az amerikai átlag örül, ha futja egyik hónapról a másikra.
Ekkora sebesseggel megfogni keresztben egy villanyoszlopot, nem csoda hogy ketteszakadt. Meg aztan ki tudja milyen volt az eloelete az autonak siman lehet hogy totalkarbol volt mar feltamasztva. Ketszer.
ha én szabnám át a kapitalizmust akkor ilyesmit kapargatnék meg:
- ne birtokolhasson cég másik céget, se részben se egészben. Céget/részvényt csak természetes személy birtokolhasson. Vége az átláthatlatlan céghálóknak.
- egy vállalkozást alapvetően az irányítson aki birtoklja (ami a fentiek szerint csak természetes személy lehet), tehát a shareholder-ek választanak maguk közül valakit vezetőnek -> le a managerszocializmussal, döntés és tulajdon egy kézben maradjon
- az öröklés legyen úgy megadóztatva, hogy ne lehessen nagy vagyonokat örök időkig továbbörökíteni. A másodgenerációnak is meg kelljen dolgozni a vagyonért, ne csak úgy az ölébe hulljon. (Egyébként egy szociológiai elmélet szerint általában a 3. generáció már elkorcsosul, és elherdálja (elművészkedi, elkocsmázza stb) az örökölt vagyont)
- kb büntetnék minden cég részéről mindenféle politikai véleménnyilvánítást, ugyanakkor mindegyiknek jogában áll bárkitől megtagadni hogy üzletel vele, ez a vállalkozói szabadság elvonhatatlan része. Ha valaki buzikat nem akar kiszolgálni, ne kényszeríthesse rá senki, és még moralizálni se ér rajta. Ugyanígy a buzik is csinálhatnak olyan vállalkozást, ami meg szélsőjobbereket vagy konzervatív keresztényeket nem szolgál ki. És ez tök jó, mindenki elvan a saját háza táján és nem zavarjuk egymást. Legfeljebb üzletileg bukik vele, vagy kisebb lesz a profitja, de ez akkor is az ő döntése.