Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355129

Vagy csak más dimenziókban gondolkodom... monnyuk ha egymillió autó mindegyikén spórolunk átlagosan 1 tonna nyersanyagot... az mennyi is?

 

És ha ezt felszorozzuk a világban legyártott évi 80 millióval? Na pont ennyit nem kell se kibányászni, se elszállítani sehonnan sehová, se feldolgozni...


Értemén, hogy ez így még mindig csak linerális... de akkor se ebírom kiverni ezt a fejemből... hiába no... én már csak ilyen kis egybites vagyok...

Előzmény: Boróka Mihály (355126)
orgonatündér Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355128

Minek azt vágni?

Le kell tölteni!

Előzmény: Boróka Mihály (355126)
orgonatündér Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355127

Nem.

 

Csajágröcsögsatöbbibe be van vezet ve a gigabites internetinformatika, és letöltik netről tűzifa-appot.

Vagy már bevezették az élménytársadalom rendszerét is, és letöltik a tűzifaélményt.

 

Út sem kell, hisz a kocsi egy négykerekű gigabites szórakoztatóközpont, de mivel arrafelé szegények az emberek, ezért  a négy kerék hiányzik, és mvel elmaradtottak, ezért úgy sem mennek sehova.

 

És ha nem kell út, nem kell felújítani sem.

 

Így kerek az informatikavilág.

Előzmény: QuantumSingularitas (355125)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355126

Nem nagyon vágod te a nemlineáris összefüggéseket. 2x tömeg nem 2x útterhelés...

Előzmény: Auralianus (355124)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355125

Tehát a Csajáröcsögealsótüttösi mellékutak a 40 tonnás kamionok alatt mennek tönkre...

Csajáröcsögealsótüttösibe biztos teleportál az árú, a tüzifa, a termény stb.

Előzmény: Auralianus (355124)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355124

Tehát a Csajáröcsögealsótüttösi mellékutak a 40 tonnás kamionok alatt mennek tönkre...

 

... értem, nincs több kérdésem...

Előzmény: QuantumSingularitas (355119)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355123

1: Mi akadályozta őket eddig, hogy ügyeljenek a dolgozóik jólétére?

2: Attól, hogy agresszíven terjeszkedő multicégek vezetői, még ne pofázkodjanak bele társadalmi kérdésekbe! Egy Apple vezérigazgató foglalkozzon azzal, hogy jó kütyüket gyártsanak, társadalmi kérdésekben kussoljon...

Előzmény: GPS (355102)
padisah Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355122

visszaolvasva látom hogy volt a topikon legalább 3 ember, akinek nem sikerült szöveget értelmezni

na mindegy ...

,m,1710 Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355121

Ha Marx élne ma elámulna, a pénz elosztáson a világon

 

csakhogy ma ezerszeressére nölt a érték, meg a pénz, igy a arányok is növekedtek, (néha csak papiron)

meg a Forbes info könyvekbe, de a valovilágba is, amit csiklandozva olvasol,

Marx bácsi nemélne meg ma.

Előzmény: ,m,1710 (355120)
,m,1710 Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355120

van uj lenin, marx bácsi aki nyomja a régi bazihomályos igéket. szétkell osztani a milliárdokat, és minden jo lesz.

a igazság bajnoka, hiszen minden "csorinak" fexik

 

csakhogy ma a világ egészmás hiszen Kinába, Oroszba, vannak a nagy milliárdos vagyonok ahol nemrég "marxizmus" volt (igaz, hogy akkoriba mindenki szegény volt)

 

Ma keményen megvan adoztattva a vagyon és mégkeményebben meglesz adoztattva a jövöbe "nyugaton" (kemény munka folyik a háttérbe) de nemlesz ekobozva, mert butaság kihalászni a aranyhalat, és megeni.

 

a 150 éves Marx idejébe nemvolt pénz 80% igazi csori volt, igy az a pár "kapitalista" nagyon kitünt,

Ma viszont sohanemlátott pénzbe fullad a világ. 

 

 

 

 

 

Előzmény: padisah (355104)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355119

Szinte biztos, hogy tovább bírnák a közutak is, ha max 1000 kg-os személyautók közlekednének rajtuk és nem 2,5 tonnás

divatterepjáró-szörnyek...

 

.... de lehet valamit rosszul látok :Đ

Hát elég vastag a hályog a szemeden, ugyanis a 40 tonnás kamionok azok amik tönkre vágják az utakat. Olyan 3 nagyságrenddel nagyobb az útra gyakorolt hatása egy kamionnak mint egy személyautónak.

Előzmény: Auralianus (355118)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355118

Nem lenne egyszerűbb ha az autók nem lennének képesek 200 km/h-val menni akár van bennük chip akár nincs?  :Đ

 

Korlátozod az járművek teljestményét / maximális tömegét kategóriánként. Ilyen ma is van, csupán másként súlyozva.

Szinte biztos, hogy tovább bírnák a közutak is, ha max 1000 kg-os személyautók közlekednének rajtuk és nem 2,5 tonnás

divatterepjáró-szörnyek...

 

.... de lehet valamit rosszul látok :Đ

Előzmény: manta-z (355116)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.20 -2 0 355117

Van erre szolgáltatás, a jogi korlátozás több problémát okozna, mint amennyit megoldana.

 

Gyakorló vezetés jogosítvánnyal.

 

Gyakorló vezetés oktató felügyeletével jogosítvánnyal rendelkezők részére

Előzmény: manta-z (355116)
manta-z Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355116

Mostanában minden hétre jut egy ilyen. Ez is fiatal friss jogaival. Lassan az autóknál is be kellene vezetni valami korlátozást. Mit tudom én friss jogsinál 1-2 évig max 12-14kg/Le 250-300Le fölött meg alapból valami külön sport jogosítvány évenkénti vezetéstechnikai tréninggel meg extra környezetvédelmi adóval. Őrület , hogy milyen fakezű barmok ülnek nagy teljesítményű autókban ami még egy 70 lovas fiestában elmegy viszont egy sportautóban már tömegpusztító fegyver.....

Előzmény: GPS (355100)
FRANKYE. Creative Commons License 2019.08.20 0 1 355115

Egy Lenin veszett el benned.

Előzmény: padisah (355104)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355114

az újkori érték alapján. = **inflációval korrigált

Előzmény: Auralianus (355113)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 355113

Némi önellentmondást + következetlenséget vélek felfedezni az eszmerendszeredben. 


-------

- Ha céget csak természetes személy birtokolhat, akkor az állam sem alapíthat céget, nem birtokolhat részvényt (és ki sem bocsájthat ilyesmit)

 

- Akinek egyetlen részvénye is van, az már shareholder (részvényopció pedig van ma is)

 

- Ha az öröklést úgy adóztatod meg, ahogy ide leírtad akkor majd egy termelő tevékenységet nem folytató cégbe viszik a vagyont ami
állandóan veszteséges lesz a részvényei 0-t érnek, majd a részvényt fogják eladni a népek a gyereknek (vagy állambácsi adóztathatja
a zéró értékű részvények öröklését).

 

- Ha nem szolgálsz ki buzikat / jobbereket, az nyílt politikai véleménnyilvántás (mivel azért nem szolgáltad ki, mert...) tehát ez fából vaskarika.

 

------

 

Inkább az adóztatás rendszerét kellene megváltoztatni. Az adó ne legyen csökkenthető semmiféle módon és minden évben kelljen adózni a
teljes eszközállomány/vagyon után IS. Az amortizációt megszűntetném. Amíg valami szerepel a cég könyveiben, valaki birtokol valamit addig
az  után adózni is kelljen az újkori érték alapján.

 

 

Magyarán szólva minél több érték halmozódik fel egy társadalomban, annál több adóhoz jut az állam. Ráadásul az adót a vagyonnal egyenes
arányban fizeted. 

 

 

 

 

Előzmény: padisah (355104)
Auralianus Creative Commons License 2019.08.20 0 0 355112
Pomber Béla Creative Commons License 2019.08.19 0 0 355111

Látok én is ilyeneket.

Előzmény: szilvatövis (355109)
GPS Creative Commons License 2019.08.19 0 0 355110

 

a végén még a jó öreg marxnak lesz igaza, és a kapitalizmus egy ponton váratlanul megszüli a szocializmust :(

 

Nézd, ha szocializmust (a magántulajdon megszűnését) nem is - de lehet, hogy akadt egy-két ember, aki nem a Forbes-magazinból tájékozódik, hogy melyik családnak hány csilliárd-milliárd dollár a becsült vagyona a top 10-ben.

 

De az, hogy második-vonalas senkik, vagy csúcs-szélhámos brókerek évi 12-15 millió dollár gázsit vesznek fel és van részvényes, amelyik egy 1987-as, 5 ezer dolláros befektetésből ma évi 5-10 millió osztalékot kaszál... arra már felhúzzák a bal szemöldöküket.

 

Mindeközben már szállóige Amerikában (amelyik a modern kapitalizmus állatorvosi lova) - a mai, amerikai átlagpolgár sokkal szarabbul él mint a szülei.

 

Miközben az ezelőtt 30 évvel, éhhalál szélén táncoló Romániában, ma kimérve árulják az osztrigát a szupermarketben... ezalatt a 30 év alatt az amerikai átlag örül, ha futja egyik hónapról a másikra.

 

Tényleg nem stimmel valami.

.

Előzmény: padisah (355103)
szilvatövis Creative Commons License 2019.08.19 0 0 355109

Ilyenre gondolsz? Sajnos van bőven belőlük.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=ANfqE8yEYQ0

Előzmény: Pomber Béla (355106)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.08.19 0 0 355108

Ekkora sebesseggel megfogni keresztben egy villanyoszlopot, nem csoda hogy ketteszakadt. Meg aztan ki tudja milyen volt az eloelete az autonak siman lehet hogy totalkarbol volt mar feltamasztva. Ketszer.

Előzmény: GPS (355100)
szilvatövis Creative Commons License 2019.08.19 -1 0 355107

A többi elmegy, de ez nagyon nem ok.:

....ugyanakkor mindegyiknek jogában áll bárkitől megtagadni hogy üzletel vele, ez a vállalkozói szabadság elvonhatatlan része. 

 

Ez nem a vállalkozói szabadság, hanem a sógorkomaság, a sunyi kartellezés és piacról való aljas kiszorítás elvonhatatlan része.

Előzmény: padisah (355104)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.08.19 0 2 355106

Nagyon helyes, darwini szelekció, ez már mást nem visz a halálba.

Előzmény: GPS (355100)
,m,1710 Creative Commons License 2019.08.19 0 0 355105

"a végén még a jó öreg marxnak lesz igaza, és a kapitalizmus egy ponton váratlanul megszüli a szocializmust :("

 

 

 2x cucalizmush? hehe

Előzmény: padisah (355103)
padisah Creative Commons License 2019.08.19 0 1 355104

ha én szabnám át a kapitalizmust akkor ilyesmit kapargatnék meg:

 

 - ne birtokolhasson cég másik céget, se részben se egészben. Céget/részvényt csak természetes személy birtokolhasson. Vége az átláthatlatlan céghálóknak.

 

 - egy vállalkozást alapvetően az irányítson aki birtoklja (ami a fentiek szerint csak természetes személy lehet), tehát a shareholder-ek választanak maguk közül valakit vezetőnek -> le a managerszocializmussal, döntés és tulajdon egy kézben maradjon

 

- az öröklés legyen úgy megadóztatva, hogy ne lehessen nagy vagyonokat örök időkig továbbörökíteni. A másodgenerációnak is meg kelljen dolgozni a vagyonért, ne csak úgy az ölébe hulljon. (Egyébként egy szociológiai elmélet szerint általában a 3. generáció már elkorcsosul, és elherdálja (elművészkedi, elkocsmázza stb) az örökölt vagyont)

 

- kb büntetnék minden cég részéről mindenféle politikai véleménnyilvánítást, ugyanakkor mindegyiknek jogában áll bárkitől megtagadni hogy üzletel vele, ez a vállalkozói szabadság elvonhatatlan része. Ha valaki buzikat nem akar kiszolgálni, ne kényszeríthesse rá senki, és még moralizálni se ér rajta. Ugyanígy a buzik is csinálhatnak olyan vállalkozást, ami meg szélsőjobbereket vagy konzervatív keresztényeket nem szolgál ki. És ez tök jó, mindenki elvan a saját háza táján és nem zavarjuk egymást. Legfeljebb üzletileg bukik vele, vagy kisebb lesz a profitja, de ez akkor is az ő döntése.

Előzmény: GPS (355102)
padisah Creative Commons License 2019.08.19 0 2 355103

törvényre szeretnék emelni a managerszocializmust

pontosan erről szól az a kitétel, hogy felelősséggel tartoznak kb mindenkiért, csak a shareholder lesz ezentúl leszarva

 

a végén még a jó öreg marxnak lesz igaza, és a kapitalizmus egy ponton váratlanul megszüli a szocializmust :(

Előzmény: GPS (355102)
GPS Creative Commons License 2019.08.19 0 0 355102

 

Hát meghülyültek ezek a CEO-k?

 

Újragondolná a kapitalizmus alapjait 200 amerikai top CEO

 

.

 

mica-r Creative Commons License 2019.08.19 0 0 355101

Acélötvözetekből

Előzmény: GPS (355100)
GPS Creative Commons License 2019.08.19 0 0 355100

 

Kettészakadt a BMW?

Hát mégis miből gyártják ezt a nagyondrága autót, hogy csak úgy kettészakad? Duroplastból?

 

https://index.hu/belfold/2019/08/19/180-nal_csapodott_egy_oszlopnak_a_bmw_20_eves_soforje_eplenynel/

 

.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!