Nem figyelem, elszámolta e, de az áram csak drágább lehet mint a szénhidrogén mert többen többet dolgoznak mire keletkezik. hamarosan engedély kötles lesz az otthon töltés is. Azért gondolom, mert egy rádió hírekben amikor a lidl 200 kapott engedélyét mondták, autó töltőre, akkor a bemondó hozzá tette, hogy az autó otthoni töltése EGYELŐRE nem engedély köteles. Szerintem egy év múva már lehet, hogy fél százaléka az autóknak is rendelkezik nagyobb akkumulátorra és illegális lesz az otthoni töltögetése, ha nem váltanak ki valamit, gondolom olyan fél millió körüli adóval valami engedélyt.
Ugye nem láttál még Tesát, az előre szól neked, hogy hol és mennyit töltsél, sokszor csak 5 perc gyortöltést javasol, nem órákat, meg nem 0-ról 100%-ra töltést, azt az aksik sem szeretik.
Van egy ötletem! (-: Megint csak olyan ami lehet. Megszűntetni a generátort az autókban, hanem az üzemanyaggal arányosan jár neki ólom, ólom-dioxid és kénsav, az ólom szulfátot meg leadja amit a benzinkút "akkumulátorában bontanak 3 részre. Egy elektromos hajtás ez is.
Esetleg a generátor helyére valami rásegítő, van is olyasmi, gyártja a continental.
Cserébe lesz 10 olyan órája a sofőrnek, hogy nem a szeme folyik ki a vezetéstől hanem csinált egy rakat ügyfélkapcsolatot telefonon, kiadott 3-4 árajánlatot emailben és mellesleg meg is érkezett a céljához.
mármint a sofőr intézi a viszfuvart? vagí miféle kapcsolatot? fordítva lehet ezt elképzelni, hogy az autót még ember vezeti, de a szállítmányozó cég már csak virtuálisan létezik, se ügyvezető, se könyvelés se titkárnő se stb... telephely se mert az autói folyamatosan mozognak.
Amúgy igen, szoktam írogatni, hogy legyen tehervagonnak saját áramszedője, kisebb hálófülke kötve hozzá és akkor igen, annak a sofőrje valóban tud egyeztetni pl hány óra hány percre legyen a gumikerekes kolléga melyik állomáson vagy csak megálló helyen ahol át ad neki egy dobozkát amit valaki küld valakinek..... vagy legyen ott targonca is vagy több ember, mert van egy raklapos valami is ......vagy egy konténert akar átadni, akkor hol lehet azt megoldani legközelebb stb... Na, ezt valóban akár meg is lehetne csinálni, akár mint egyszemélyes vállalkozás akár most rögtön, a vasúti pályát bárki használhatja, csak ki kell fizetni.
Érdekes világ ez, hogy kutatnak, mérnökök fejlesztők tízezrével, de ami meg lehet csinálni az már nem is kell.
Nagyon sokan repülnek ma már ha 1000km en túlra kell eljutni. az elektromos autó ami tényleg el is tud terjedni, 50 km en belül lesz megnyugtatóan használható. az önvezetése pedig mint a jó ló amit tud.
Műszakilag megoldható, olyan 50M huf költséggel csinálok neked ha akarod, kamiont ami egy telephelyi feltöltéssel megjárja hamburgot oda vissza és elektromos, de nem ez fog történni, hanem az elektromos világ az nem más hanem nagon más. Ez naivitás, ahogyan gondolkodtok, hogy semmi nem változik, csak más hajtja az autót és nem kell bele kormány.
Vicces vagy. Már a hibrid autók is sokkal többet fogyasztanak hideg időben mert sok esetben CSAK a fűtés miatt járatják a b. motort. A villanyautóknak meg drasztikusan leesik a hatótávuk.
Egy apróságot kell csak megérteni/elfogadni, EV-vel az 1.200 km-es út 1 azaz egy órával hosszabb lesz mint eddig. Cserébe lesz 10 olyan órája a sofőrnek, hogy nem a szeme folyik ki a vezetéstől hanem csinált egy rakat ügyfélkapcsolatot telefonon, kiadott 3-4 árajánlatot emailben és mellesleg meg is érkezett a céljához.
És 1.000 azaz ezer ember közül 1 van ilyen, akinél ez rendszeres, mondhatni napi szintű kérdés az ekkora távok levezetése. AZ átlag pógár ha nyaralni megy "olaszba", akkor 2-3 órával többet fog menni és kész. Neki az évente egy ilyen útjánál nem lesz komoly időveszteség ez a 3-4 óra.
Nem számolsz egy rakás apró, de kumulálódó paraméterrel. Pillanatok alatt itt vannak azok az önvezető rendszerek, amelyek sztrádán már lehetővé teszik a 90-nel, 110-el való autonom haladást, eközben te telefonálhatsz, intézheted a napi üzleti ügyeidet, még a kormány is visszahúzódik ehhez.
...illetve nem is benne üljek, mert el is intéz mindent helyettem? ...pl önvezető ügyvéd biztos, hogy előbb lesz mint autó.
Igen, de nem kötelező szénhidrogént égetni, tölthet bele gyárban lítium-szulfidból árammal előállított lítium-hidridet és ként. a tankolás kicsit talán körülményes, de egyszerűbb gyorsabb mint pl a cng, mondjuk mint az lpg, viszont ugyan annyi tömegű de kisebb térfogatú üzemanyaggal 4 szer akkor a távolságot tehet meg mint ha benzin lenne és hagyományos motor.
Miért nincs ilyen? Nem tudom, de azt kétlem, hogy csak a zöldkomcsi tudná, hogy minden akkumulátor működhet mint tüzelőanyag cella is.
Nos, ezzel a gyorstöltéssel az 1.200 km-edet 2×15 perc gyorstöltéssel kacagva lenyomod, ...
Monnyuk, legyen az nem 1200 km, hanem 1000 km. Én mar soxor megtettem az utobbit, az elöbbit meg soha.
Ha valaki ilyesmire kivan berendezkedni, akkor szamara kell, mondjuk egy EV ~500 km hatotavval.
Az 500 km 80%-a 400 km. Egy 350 KW-os töltö (meg nincs sok, de par ev mulva lesz ... amibe 20 kWh delejt tölthetsz ~1/17 ora alatt, ami ~4 perc ... es az ~100 km-re eleg).
Az 1000 km-hez akkor kell (feltöltött autoval indulva) 400+300+300 km. Vagyis az autot 2* kell tölteni ... a töltes pedig 2*12 perc. Aki ennyi idöre nem all meg, vagy naponta 1000 km-nel többet kivan autozni, az ne vegyen EV-t.
Ez a kombinacio >2020-ban valszeg rendelkezesre is all. Napi 1000 km-es tavokra pedig azert fogja nagyonj megerni az EV, mert az eredö üzemköltsege (pl. 100 000 km/ev) alacsonyabb lesz, mintha egy ICE autoval csaszkalna valaki.
Különben jelenleg ~80 millio autot adnak el vilagszerte es evente. Az iden talan 3 millio EV kel el (tavaly ~2 millio keszült).
Ez azt jelenti, hogy az uj autot vasarlok ~3,5-4%-a valasztja majd az EV format 2019-ben. Vagyis NEM KELL, hogy minden profilra megfeleljen az EV, ... hanem eleg, ha minden ~25. vasarlot sikerül meggyözni az EV elönyeiröl ...
Ugye sosem próbáltad még? Én igen. Az egész gyors-töltés úgy kamu ahogy van. Az elején jah tölt. Aztán pikk pakk belassul mint az állat, és egy óra alatt nem úszod meg. És ebben nincs benne a várakozás. Igen. Kurva sokat kell várni a töltőfejeknél.
Nem véletlen hogy kutya nem utazik messzire BEV-el. Az csak városi második autónak jó. De oda is nagyon drága, ha lerántjuk a szubvenciókat.
Ha állam bácsi állja a számlát akkor a Rolls Royce is tud olcsó lenni ugye?
Csak tudod az van hogy ha megnézed jövedéki adó és dotációk nélkül, akkor mondjuk egy normálisabb Tesla Model 3 bekerül alapból 20 millió forintba, ha beleteszel 500000 km-t akkor az áramban ~3.4 millió forint közben lesz legalább egy fődarab cseréd, akku ez meg az úgy 6 millió értékben, ez összesen 29,4 millió ft. Ha ehelyett veszel egy hasonlón felszereltséget adó corollát az hétmillió Ft, üzemanyag ötszázezer km-re 2.4 millió Ft, szervizek max kétmillió ft. mindösszesen 11.4 millió ft.
Nagyobb Tesláknál még szarabb.
És mindemellett ha Teslád van akkor minden hosszabb utazáshoz bérelned kell egy igazi autót, mert az önkínzó fakír fanatikusokon kívül senki nem indul neki nagyobb útnak egy BEV-el.
Na erről ennyit. Sok spenótot kell még enni hogy reális legyen az ICE leváltása.
"Nézd attól hogy nagyon szeretnéd még nem lesz eldöntött tény :)
Jelenleg még konkrét elképzelés sem nagyon van róla milyen rendszerrel lehetne leváltani a belső égésű motorokat."
De, ez már eldöntött tény. Amit erővel, odaadással ekézel, az lesz a megoldás.
Az eldöntöttségét meg elég jól példázza az a néhány törvény, amely eddig meg lett hozva, a jövőre nézve: kitiltva az utakról és a kereskedelmi forgalomból a belsőgégésű motorral szerelt járműveket.
Ha meg erről törvény rendelkezik, akkor a bödős vasdobozok gyártóinak is meg van szabva az út. Vagy igazodnak, vagy mennek a süllyesztőbe.
Macika, ezzel a 15 perc gyorstöltéssel kb: 200km hatótávot toltál be a kocsiba...
Ne viccölj már... akkor megiszok egy kaulát vagy egy ásványvizet, a kávé amúgy is vízhajtó, slauogolok még egy nagyot és eltelt fél óra és 400 km-t toltam bele a kocsiba.
Nem számolsz egy rakás apró, de kumulálódó paraméterrel. Pillanatok alatt itt vannak azok az önvezető rendszerek, amelyek sztrádán már lehetővé teszik a 90-nel, 110-el való autonom haladást, eközben te telefonálhatsz, intézheted a napi üzleti ügyeidet, még a kormány is visszahúzódik ehhez.
Az akkuk is fejlődnek, ha fél óra alatt 4-500 km-t beletolsz az autóba, akkor már csak 20 perc "hátrányban" vagy az ICE-hez képest, de azt meg ledolgozod azzal, hogy az ICE autókba már nem fogják belegörcsölni az autopilotot, így abban vezetnél, ebben dolgozhatsz.
Nem fognak kihalni azonnal az ICE autók, az emberek azon 1-2%-a (főleg az üzletkötők) akiknél ez számít, majd járnak Mondeoval, nagyobb tank is lesz bennük, mert a benzinkutak elkezdenek a sztrádák közelébe telepedni. Az az 1-2% majd közlekedik ilyennel.
A terepjárók (az igaziak) sem haltak ki, az emberek 1-2 ezrelékének van rá szüksége és meg is tudja venni.
Ma beszélgettem egy villanyautóssal, Nissan Leaf, 2013-as évjárat, ~24 kWh-s akksival. A 150 km hatótáv benne van az autóban, ha nem túl rossz az idő és ésszel nyomja a gázpedált. otthoni konnektorról a töltése 2l/100km-re jön ki.
Ez az autó második/harmadik autónak már nekem is elfogadható lenne, kertváros, max távolságok amiket egy nap meg kell tenni, az 50 km körül lenne.
"Az hogy most éppen agyon van dotálva adókedvezményekkel és direkt szubvenciókkal a BEV éppen csak addig tart amíg nem kezd belőle szignifikáns mennyiség"
Na és? Ez a cél, hogy szignifikáns mennyiség kerüljön az emberek tulajdonába, hogy lecserélje az ICE járműveket.
Az nem zavar, amikor a gázos, szenes erőműveket dotálják?
Ezek az EV-k legalább úgy vannak dotálva, hogy annak van haszna is, ráadásul mindenki számára.
"Tudod pl. a benzin ára adók nélkül 72 Ft ma. Számolj kicsit. "
Leszarom. Hogy számolnék?
Gondolod, hogy az érv lehet az ICE mellett, hogy jelenleg még olcsóbb? Nevetséges.
A bolygó élhetetlenné tétele nem ellentételezhető anyagiakkal. Ha az emberiség szopni kényszerül, hogy az élettere ne romoljon tovább, akkor szopni fog. Ez az egy scenárió létezik. Ti meg hiába is pofáztok.
Eddig is, mit tettetek? Röpke 80 év alatt elbasztátok, elszennyeztétek annyira a bolygót, mint elődeink 20 000 év alatt sem.
Mit akartok még? Megfulladni, megdögleni, a föld alá menekülni?
Az autózás NEM alanyi jog. Az egészséghez, a tiszta levegőhöz, élhető környezethez való jog viszont az. Ezt szartátok le ti évtizedeken át. Ennek lett most vége.