Kevered a napelemek solar invertereit a UPS inverterekkel, a solar inverter hálózati szinkronjel nélkül megáll, a UPS meg saját jelgenerátorral bír. Amiről te beszélsz az lineinteraktív inverter ami képes mind teljesen átvenni a hálózati áramforrás szerepét, annak torzulásakor besegíteni és kisimítani. Sima hálózatra töltő solar inverterrel te soha nem fogsz épülten belül backup hálózatot létrehozni.
A hálózatról történő leválasztás a hálózat kimaradásakor 200 ms alatt kötelező.
Ha hálózati jel nélkül nem tud kitáplálni, akkor nyilván erre sem lenne szükség.
Jelenleg hatalmas összegeket ölnek abba, hogy a hálózat kimaradásakor is legyen saját termelés, a saját fogyasztó ellátása a napelemek teljesítményének erejéig megoldódjon!
Nincsenek meg ahhoz a kellő mélységű ismereteid, hogy érdemi vitába tudj szállni!
Azért van így, mert a hálózatra tápláló inverternek nincsen önálló jele.
A hálózati alapjel nélkül nem képes működni és ez nem életvédelmi okokból van így.
A lófaszt nem azért. Azért nincs önálló alapjele, hogy véletlenül se tudjon a hálózatra tölteni ha az a szolgáltató felszültség mentesítette az csak hab a tortán, hogy így olcsóbb is.
Szerinted elég ha Te gondolod, vagy van valami alapod rá. A hasonló reaktorok nagy nukleáris múltú országokban totális kudarccal végződtek.
Hány tonna folyékony nátrium hűtőközeg kering a BN-800-ban? Ötezer toona? Tízezer tonna? Nem gondolod, hogy több ezer tonna 400-500 °C-os nátrium egy vékony fallal elválasztava a víztől önmagában is veszélyes anyag?
Igazad van, egy már van. "Kutatási célból", miután kb: 30 évig építették, most járatják, gyűjtik a tapasztalatot. Majd meglátjuk... Van egy BN800, meg van BN1200 is, de maguk az oroszok sem tartják olyan biztonságosnak, mint a VVER reaktorokat, ami azért elgondolkodtató, ahogy az is, hogy nem iparkodnak ezek tömeges használatán még odahaza sem...
Félre ne értsd egyébként - nem vagyok ellendrukker. A tóriumos reaktort rendre felemlegetem, mint alternatívát. Csak ezek még tényleg nem igazán "piacképes" dolgok, és nem, egyáltalán nem egyértelmű, hogy valaha is azok lesznek.
Igen, az a baj, hogy csodák itt már nincsenek. Emelhető valamennyit még a hatásfok, a teljesítmény - kérdés, milyen áron, mennyivel fog végül többe kerülni az egész...
A tegnap/ma átrágott lényegen meg ez sem változtat, ahogy egy csoda képességű, tized árú, háromszoros hatásfokú napelem sem változtatna. Semmi sem változtathat azon a tényen, hogy a zéróval való szorzás végeredménye mindig zéró.
Ez a Losharik masina egy extrém mély merülésű (2500-3000 méterről beszélnek, de van forrás, ami egyenesen 6 ezer métert mond) tengeralattjáró, aminél az a legfurcsább, hogy nem egyértelmű, mi a célja? Elvileg fegyverzete nincs is, az oroszok "mélytengeri állomásnak" minősítették, és például a Pentagon elemzése szerint valójában egy célra készült - a nemzetközi tenger alatti kommunikációs kábelek rombolására, elvágására (esetleg lehallgatására is), olyan helyeken, olyan mélységben, ahol a jelenlegi haditechnika mellett a NATO erők egyáltalán nem tudják támadni...
Amúgy sok értelme nem volna, tudományos kutatások céljára még mindig nem elég mély merülésű, és ehhez messze túlméretezett és túl drága. Igazándiból egy szokásos szovjet hidegháborús agyrém-túlélőnek tűnik (a hidegháború idején is tervezték és kezdték meg építeni).
Az orosz reaktorüzemeltető Roszenergoatom szerint még egy reaktor készül majd a telephelyen, a Belojarszk-5, 1200 megawattos változat. A leendő üzemeltető szerint a BN-800 célja az üzemanyag ciklus zárási lehetőségének kutatása. Ezzel 50-szeresére lehetne növelni az egységnyi természetes uránból kinyerhető energia mennyiségét, amely jelentősen bővítené a rendelkezésre álló üzemanyag bázist. A gyorsreaktoros technológia emellett segíthet a keletkező radioaktív hulladék mennyiség csökkentésében és a fegyvertisztaságú plutónium mennyiségének csökkentésében.
Az amerikai elismerést kapott legújabb BN-800 típusú blokk után a következő lépés a piacképes, már sorozatgyártásra tervezett BN-1200 típusú 60 éves üzemidővel rendelkező gyorsneutronos blokk lesz, amelyet a jövőben már külföldi partnereinek is ajánlani tud a Roszatom. Az 1200-as blokk fejlesztéséhez értékes üzemeltetési tapasztalatokat biztosít a közel négy évtizede áramtermelésre használt orosz gyorsneutronos technológia. A BN-1200-as blokkok a jövőben lehetővé teszik a kétpólusú atomenergia-rendszert és az üzemanyagciklus zárását.
Nagyon rejtelyes ez az orosz tengeralattjaro tragedia. Soha nem lattam meg olyat, amirol olyan szinten titkoloznanak az oroszok, mint errol a tengeralattjarorol. Azt olvastam, hogy annyira titkos, hogy csak nehany ember ferhet hozza a vele kapcsolatos informaciokhoz. Mit tudhat ez a tengeralattjaro, hogy igy orzik a titkat?
Maga a baleset is furcsa. Pl. miert volt ennyi nagyon magas rangu tiszt egyszerre a fedelzeten? Hogy keletkezhet tuz az akkumulatorterben, es hogy lehet annak ilyen pusztito hatasa? Azt hittem volna, hogy ilyen helyre nagyon megbizhato (olom) akkumulatorok kerulnek, es eleve nincs oxigen legkor ott, vagy ha van, akkor egy tuz eseten automatikusan elfojtjak (az egesz hajon nem megy ez, de egy elzart terben igen).
Annak, hogy ennyi magasrangu tiszt halt meg, akiket kulonleges specialistakkent emlegetnek az oroszok, elegge szabotazs szaga van. Vajon lehet-e kivulrol tuzet okozni egy tengeralattjaron? Peldaul visznek magukkal elektronikus eszkozoket, amiket akar kivulrol is fel lehetne "robbantani", bar abbol nem lenne ekkora tuz. Egyebkent civil is volt a hajon, ez is furcsa (es tul is elte).
Te is tudod, hogy ez konkrétan nem igaz. Pont a nukleáris fegyverkezés okán épültek, most is épülnek szaporító reaktorok, a világ legelső (ráadásul ténylegesen áramot is termelő !! ) tóriumos reaktora már 65 évvel ezelőtt is működött Oak Ridge-ben, és azóta is épült több.
Mindegyik kínlódik az eszméletlen szintű gyors degradációval - ha valódi nukis vagy, nem hiszem el, hogy nem vagy tisztában ezzel...
"Peldaul azert nem veszik meg, mert nagyon draga."
Ez önmagában elég. Ma a világon eladott új autók kétharmada-háromnegyede olcsóbb, mint a létező legolcsóbb EV-k (és sokszor nem is simán "olcsóbb", hanem felébe-harmadába kerül) - ami legolcsóbb EV-k közben meg a hétköznapi átlagos családi autótól elvárt igényeket még nagyon távolról megközelíteni sem képesek, nudli hatótávolságú városi kisautók.
Egy rendes, normális, értelmezhető hatótávolságú és legalább négy embernek és csomagjainak elégséges helyet kínáló EV meg árban egyértelműen luxusautó-kategóriában van - miközben meg ilyen paraméterű hagyományos autók teljesen olcsón is kaphatók.
Nem is vitás, hogy ez egy pillanatnyi helyzetkép, változhat még idővel sokat - de mennyit vajh? A Nissan Leaf például maholnap 10 éves modell lesz, és bár képességei sokat javultak időközben - hát, olcsóbb nem igazán lett, aki nem tudta 10 éve megvenni, és akinek nem volt elég a hatótávolsága 10 éve - az most sem tudja megvenni, és jó eséllyel a hatótávval sem lesz megbékélve...
Nagyon kéne az a bizonyos "csoda-akku", töredék áron, többszörös kapacitással.
Peldaul azert nem veszik meg, mert nagyon draga. De sok mas oka is lehet, akar a sznobsag is, hogy neki marpedig bmw xyz kell.
Hasonlo a helyzet a szolar-energiatermeles hivoivel is: keveseknek van sajat, mert draga (ha nem o maga csinalja meg, mint itt pl. dajtas, aki meg powerwall-t is csinalt maganak).
Megint elköveted azt a hibát, hogy az uránkészletek és a jelenlegi reaktor-technikában fel is használható dúsított urán közé egyenlőségjelet teszel, miközben a valóság egészen más...
A mostani reaktorokban azt a rengeteg sok "sima" uránt nem tudjuk használni semmire, hiába van sok, csinálhatunk belőle lövedék-magot, meg szép sárga festéket, ennyi...
Azok a szaporító reaktorok viszont, amiben akár a sima urán, akár a tórium tényleg felhasználható lenne - azok valahogy 60-70 év után sem tudnak kilépni a kísérleti stádiumból, olyan erős az aktív zóna neutronfluxus miatti degradációja, hogy pár évnél tovább nem üzemeltethetők, ez pedig kereskedelmi célú használatukat ab ovo kizárja. És eddig erre nem találtunk megoldást - kérdéses, fogunk-e valaha...
Ha igen - akkor ez nagyon sokáig megoldás lehet (bár ez sem a végtelenségig, de sokáig). Ha nem - akkor mást kell kitalálni. Viszont, ha jobban utána nézel-olvasol a dolognak, akkor sajnos azt látni, hogy szó szerint tanácstalanság van, igazándiból senkinek sincs ötlete arra, mit lehet kezdeni a témával úgy, hogy megfizethető, biztonságos módszer legyen. A leginkább épkézláb ötlet még az, hogy a tóriumos szaporító reaktor aktív zónája legyen egy teljesen moduláris, pár évente kicserélhető egység - csak ezzel az a baj, hogy pár évente kiszednénk a rendszerből egy több tíz tonnás, még évezredekig nagy aktivitású degradálódott acéltartályt, amit utána biztonságosan kellene tudni tárolni valahol - kb: az ítéletnapi harsonákig, és ha ezt tömegesen, gazdasági léptékben csinálnánk, akkor a világon évente több száz ilyen keletkezne...
Nagyon egyszerű a képlet - az EV hívők és a politikusok nyomulása ellenére a vásárlóknak egyáltalán nem felel meg az, amit rájuk akarnak erőltetni, és nem veszik azokat a kocsikat, amelyeket terjeszteni akarnának.