Keresés

Részletes keresés

Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351221

Kis sorozatban a faszt :) Fogalmad sincs mirol hadovalsz.

 

Amugy a Model 3bol kurvara nem keszul napi 1000. Nem is tudnanak eladni annyit.

Előzmény: Rangun (351218)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351220

Jo, oke, te nyertel :) Elhamarkodottan iteltem. 

Előzmény: Auralianus (351216)
Rangun Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351219

Jókor kell lenni ,jó helyen, a BMW még most sem ismerte fel, hogy az EV a jövő.

Előzmény: Pomber Béla (351212)
Rangun Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351218

Kb nulla, a Leaf kis sorozatban készülő EV, a Model 3-ból már napi 1000 készül, a leafből 100, maximum 200.

Előzmény: Taurus Obscurus (351211)
orgonatündér Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351217

Mintha olyat írtál volna, hogy a shale annyira népszerű, hogy több pénzt tolnak bel a bányanyitások miatt, mint amennyit a meglevők hoznak.

 

Ha ez így van, a csúcs eljövetele után "csendes szüret".

 

Shale (rétegrepesztéses) kút hirtelen fut fel, s hirtelen ürül ki, ilyesmi rémlik. Nem szabályozható jól a csap, mondhatni. 

Tehát a piac is gyorsan fog változni, gyorsabban, mint a "hagyomános szénhidrogénkutaknál.

Előzmény: Salvor2 (351215)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351216

"Ettol nagyobb faszsagot nem is irhattal volna egyebkent."

Fogadunk egy korsó kellerbierben , hogy erőködés nélkül tudna? :Đ

Előzmény: Taurus Obscurus (351214)
Salvor2 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351215

USA shale ipar 2010-2017: 280 milliard dollar negativ cash flow. Ha az aranykorban ez van, akkor mi lesz, ha a termeles tul jut a csucson?

Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351214

" az a kendácsolt Lotus Elise volt a góc EV ügyben, az robbantotta ki az EV forradalmat, nem a Leaf és nem az elmúlt 100 év többi villanyautója."

 

Ettol nagyobb faszsagot nem is irhattal volna egyebkent.

Előzmény: Pomber Béla (351212)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351213

Ja, a tesla-tudatu hivok virtualis valosagaban, aminek semmi koze az igazihoz.

Előzmény: Pomber Béla (351212)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351212

Per pillanat EV ügyben a Teslától hangos a világ... bizony az a kendácsolt Lotus Elise volt a góc EV ügyben, az robbantotta ki az EV forradalmat, nem a Leaf és nem az elmúlt 100 év többi villanyautója.

Előzmény: Taurus Obscurus (351211)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351211

A Leafnak volt jelentosege. 

Előzmény: Pomber Béla (351210)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351210

autoipari jelentosege nulla.

 

Ez is barkács volt és ennek is nulla volt az autóipari jelentősége akkor...:-)))

 

Előzmény: Taurus Obscurus (351209)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351209

Futott a faszt. 2008ban adtak el az elsoket. Raadasul az egy barkacs elektromos Lotus Elise volt, autoipari jelentosege nulla.

Előzmény: Rangun (351206)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351208

Nem, a Nissan kezdte a Leaffel. Ket evvel korabban mint a Tesla.

Előzmény: Rangun (351205)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351207

Mint amennyire egy Model 3.

Előzmény: advocatusdiaboli (351201)
Rangun Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351206

2006-ban már futott a Tesla Roadster, hol volt az elektromos BMW, akkor, sőt hol van most? Sehol.

Előzmény: Taurus Obscurus (351198)
Rangun Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351205

Tesla kezdte az EV tömeggyártást, a Model 3-al, a többieknek még nincs évi 100 ezer példány felett legyártott EV-jük.

Előzmény: Taurus Obscurus (351198)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351204

A bolygó szempontjából közelítve ugye nincs nyílt ciklus...  és a CO2 légköri koncentrációja sem zavarja a bolygót...

 

Előzmény: advocatusdiaboli (351195)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351203

Noná... hogy lehet.. sőt... Vorsprung durch Technik

https://www.youtube.com/watch?v=nY2wB_PCEm8

 

Sőt :Đ

https://www.youtube.com/watch?v=cKSmr9gW8dE

és még van ilyen - igaz házibarkács módra csinálva felszopófiús változatban is 

https://youtu.be/xX5Phiu623s?t=80

Előzmény: Törölt nick (351182)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351202

Tövis - itt te voltál az, aki elkezdett fantáziálni az elosztott akkukapacitásokról, meg powerwallokról...

Bocs, ez hazugság. Elég aljas. Hírről tudósítottam.

https://electrek.co/2019/06/21/tesla-powerwall-earn-national-grid-virtual-power-plant/

Előzmény: advocatusdiaboli (351190)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351201

Az hagyján, hogy mennyire elérhető - de mennyire használható?

Előzmény: Taurus Obscurus (351200)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351200
Nemsokára utcán az ID3 a VW-től, ami jóval olcsóbb lesz mint egy Tesla, de hogy ezen az áron tömegek számára lesz elérhető az erősen kérdéses.
Előzmény: advocatusdiaboli (351197)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 0 1 351199

Mert egyfelől nem is lehetett áttenni, másfelől meg ez már AKKOR SEM VÁLT BE, nem volt kiforrott, nem véletlenül nem tudták később tovább vinni (miközben, ha utána nézel, a német Leopard család folyamatos fejlesztése nagyon keményen támaszkodott a világháborús tapasztalatokra és fejlesztésekre).

 

Általában komoly oka van annak, hogy máig nem találsz hibrid, dízel-elektromos harckocsikat. Sok dolog van a mérnöki gyakorlatban, ami elméletileg nagyon-nagyon jó ötlet, aztán a gyakorlatban annyira mégsem válik be....

Előzmény: Törölt nick (351196)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351198
A Teslának ehhez semmi köze nincs, a Tesla is egy létező trendre ült rá.

Ha már a BMW nél tartunk: 2008ban már futottak a villany-Minik, amikben az i3ba kerülő elektromos hajtásláncot tesztelték. Ami azt jelenti hogy a BMW legkésőbb 2006ban döntést hozott az elektromobilitásba való beszállásról. De lehet hogy még korábban.

Hol volt 2006ban a Tesla? Szerintem te akkor még nem is hallottál róla.

A többi gyár többsége is foglalkozik vele kábé ekkortól komolyan, legfeljebb nem ugrottak bele a szériagyártásba.
Előzmény: GPS (351193)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351197

"A méregdrágán, kis példányban, playboyoknak és striciknek gyártott villogó-villanyautó - még nem elektromobilitás... csak szólok."

 

Ebben egyetértünk - de ha jobban belegondolsz, a Tesla még bizony bőven ez a kategória... ;-)))

A példányszám valójában teljesen jelentéktelen, az árak a bolygón autózók 9x%-a számára még elméletileg is az elérhetetlen kategóriában vannak.

Előzmény: GPS (351193)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351196

A Porschenak volt egy egesz jo elektromos hajtaslanc tanulmanya 1943-bol, de aztan nem ment at a kisebb modellekbe:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Elefant

Előzmény: GPS (351193)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 -1 1 351195

Egyrészt valójában nem zéró kibocsátás kell - hanem klímasemleges ciklus. Nem zéró kibocsátású egy biomasszát tüzelő erőmű sem, de végül is a bolygó szempontjából egy zárt kört képez, csak olyasmit ereget ki, ami egy másik körben meg elnyelődik.

 

Ilyen alapon egy megújulóval termelt hidrogén-hajtású rendszer sem zéró emissziójú - de összességében mégsem számít.

 

Másrészt azt is vegyük észre, hogy, mint a klasszikus viccben "nem az oroszlánnál kell gyorsabban futni, hanem a másik delikvensnél" - nem zéró globális emisszió a fontos, hanem az, hogy egyensúlyt tudjunk tartani. A bolygó bioszférája irtóztató tömegű CO2-őt és sok más egyéb szennyezőt is fel tud dolgozni, el tud nyelni-semlegesíteni - és nem az a létfontosságú, hogy nulla legyen a kibocsátásunk - csak az, hogy egy adott szinten egyensúlyba tudjunk kerülni.

 

Példának okáért a mai globális közlekedési rendszer kibocsátását a bolygó önmagában gond nélkül elbírná, ha az egyéb szektorok nullát eregetnének - akkor nem, hogy nem nőne tovább a CO2 koncentráció, de lassan csökkenni kezdene.

Mellesleg ebből is sejthető, mennyi értelme van annak, hogy az energiákat arra koncentráljuk, hogy ennek a szektornak az emisszióján javítsunk még valamennyit...

Előzmény: Törölt nick (351167)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351194
Hát ja, pletykák. Kábé 5 évre előre tudom viszonylag nagy biztonsággal hogy mi jön.

Te meg okosodj a netről. Hátha sikerül nem hülyének maradni, bár ennek meglehetősen kicsi az esélye.
Előzmény: Rangun (351189)
GPS Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351193

 

A BMW evekkel ezelott nyilvanossagra hozta az EV terveit, azt valositja meg szepen nyugodtan.

 

Úgy legyen - én örülnék neki.

De a fasz kivan már attól, hogy a Tesla megjelenése után, sorra jelentkezett az összes autógyár, hogy "Bezzeg nekik már 1848-ban is volt elektromos autótervük.... csak nem volt "kedvük" hozzá továbbfejleszteni és főleg sorozatban gyártani."

 

Ez a történet nem arról szól, hogy ki volt előbb... hanem arról, hogy MOST, meg a közeljövőben ki tud piacképes EV-vel előrukkolni.

 

És hogy mi a "piacképes"? Hát az, amit nagy számban megvesznek.

 

A méregdrágán, kis példányban, playboyoknak és striciknek gyártott villogó-villanyautó - még nem elektromobilitás... csak szólok.

.

Előzmény: Taurus Obscurus (351186)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351192

Tökmindegy, mi miatt van - akkor is ez van.

 

Egyébként igaz, ráadásul ebből - sajnos - logikusan jön a következtetés, hogy a németek a CO2 emissziójukat gyorsan és hatásosan úgy tudnák a legjobban redukálni, ha újraindítanák az atomerőműveiket és a koszos-ótvar silány és elavult lignites/barnaszenes erőműveiket gyorsan földgázos turbinákra cserélnék.

 

Akkor hirtelen kétszer-háromszor akkorát esne az emissziójuk, mint amit a szélkerekekkel meg napelemekkel eddig elértek összesen...

 

Az más kérdés, hogy akkor innen hogyan tovább, hiszen ezen az úton meg egy határon nem juthatnak lejjebb.

Előzmény: Törölt nick (351163)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!