Keresés

Részletes keresés

Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351208

Nem, a Nissan kezdte a Leaffel. Ket evvel korabban mint a Tesla.

Előzmény: Rangun (351205)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351207

Mint amennyire egy Model 3.

Előzmény: advocatusdiaboli (351201)
Rangun Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351206

2006-ban már futott a Tesla Roadster, hol volt az elektromos BMW, akkor, sőt hol van most? Sehol.

Előzmény: Taurus Obscurus (351198)
Rangun Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351205

Tesla kezdte az EV tömeggyártást, a Model 3-al, a többieknek még nincs évi 100 ezer példány felett legyártott EV-jük.

Előzmény: Taurus Obscurus (351198)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351204

A bolygó szempontjából közelítve ugye nincs nyílt ciklus...  és a CO2 légköri koncentrációja sem zavarja a bolygót...

 

Előzmény: advocatusdiaboli (351195)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351203

Noná... hogy lehet.. sőt... Vorsprung durch Technik

https://www.youtube.com/watch?v=nY2wB_PCEm8

 

Sőt :Đ

https://www.youtube.com/watch?v=cKSmr9gW8dE

és még van ilyen - igaz házibarkács módra csinálva felszopófiús változatban is 

https://youtu.be/xX5Phiu623s?t=80

Előzmény: bz248 (351182)
szilvatövis Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351202

Tövis - itt te voltál az, aki elkezdett fantáziálni az elosztott akkukapacitásokról, meg powerwallokról...

Bocs, ez hazugság. Elég aljas. Hírről tudósítottam.

https://electrek.co/2019/06/21/tesla-powerwall-earn-national-grid-virtual-power-plant/

Előzmény: advocatusdiaboli (351190)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351201

Az hagyján, hogy mennyire elérhető - de mennyire használható?

Előzmény: Taurus Obscurus (351200)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351200
Nemsokára utcán az ID3 a VW-től, ami jóval olcsóbb lesz mint egy Tesla, de hogy ezen az áron tömegek számára lesz elérhető az erősen kérdéses.
Előzmény: advocatusdiaboli (351197)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 0 1 351199

Mert egyfelől nem is lehetett áttenni, másfelől meg ez már AKKOR SEM VÁLT BE, nem volt kiforrott, nem véletlenül nem tudták később tovább vinni (miközben, ha utána nézel, a német Leopard család folyamatos fejlesztése nagyon keményen támaszkodott a világháborús tapasztalatokra és fejlesztésekre).

 

Általában komoly oka van annak, hogy máig nem találsz hibrid, dízel-elektromos harckocsikat. Sok dolog van a mérnöki gyakorlatban, ami elméletileg nagyon-nagyon jó ötlet, aztán a gyakorlatban annyira mégsem válik be....

Előzmény: bz248 (351196)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351198
A Teslának ehhez semmi köze nincs, a Tesla is egy létező trendre ült rá.

Ha már a BMW nél tartunk: 2008ban már futottak a villany-Minik, amikben az i3ba kerülő elektromos hajtásláncot tesztelték. Ami azt jelenti hogy a BMW legkésőbb 2006ban döntést hozott az elektromobilitásba való beszállásról. De lehet hogy még korábban.

Hol volt 2006ban a Tesla? Szerintem te akkor még nem is hallottál róla.

A többi gyár többsége is foglalkozik vele kábé ekkortól komolyan, legfeljebb nem ugrottak bele a szériagyártásba.
Előzmény: GPS (351193)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351197

"A méregdrágán, kis példányban, playboyoknak és striciknek gyártott villogó-villanyautó - még nem elektromobilitás... csak szólok."

 

Ebben egyetértünk - de ha jobban belegondolsz, a Tesla még bizony bőven ez a kategória... ;-)))

A példányszám valójában teljesen jelentéktelen, az árak a bolygón autózók 9x%-a számára még elméletileg is az elérhetetlen kategóriában vannak.

Előzmény: GPS (351193)
bz248 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351196

A Porschenak volt egy egesz jo elektromos hajtaslanc tanulmanya 1943-bol, de aztan nem ment at a kisebb modellekbe:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Elefant

Előzmény: GPS (351193)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 -1 1 351195

Egyrészt valójában nem zéró kibocsátás kell - hanem klímasemleges ciklus. Nem zéró kibocsátású egy biomasszát tüzelő erőmű sem, de végül is a bolygó szempontjából egy zárt kört képez, csak olyasmit ereget ki, ami egy másik körben meg elnyelődik.

 

Ilyen alapon egy megújulóval termelt hidrogén-hajtású rendszer sem zéró emissziójú - de összességében mégsem számít.

 

Másrészt azt is vegyük észre, hogy, mint a klasszikus viccben "nem az oroszlánnál kell gyorsabban futni, hanem a másik delikvensnél" - nem zéró globális emisszió a fontos, hanem az, hogy egyensúlyt tudjunk tartani. A bolygó bioszférája irtóztató tömegű CO2-őt és sok más egyéb szennyezőt is fel tud dolgozni, el tud nyelni-semlegesíteni - és nem az a létfontosságú, hogy nulla legyen a kibocsátásunk - csak az, hogy egy adott szinten egyensúlyba tudjunk kerülni.

 

Példának okáért a mai globális közlekedési rendszer kibocsátását a bolygó önmagában gond nélkül elbírná, ha az egyéb szektorok nullát eregetnének - akkor nem, hogy nem nőne tovább a CO2 koncentráció, de lassan csökkenni kezdene.

Mellesleg ebből is sejthető, mennyi értelme van annak, hogy az energiákat arra koncentráljuk, hogy ennek a szektornak az emisszióján javítsunk még valamennyit...

Előzmény: bz248 (351167)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351194
Hát ja, pletykák. Kábé 5 évre előre tudom viszonylag nagy biztonsággal hogy mi jön.

Te meg okosodj a netről. Hátha sikerül nem hülyének maradni, bár ennek meglehetősen kicsi az esélye.
Előzmény: Rangun (351189)
GPS Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351193

 

A BMW evekkel ezelott nyilvanossagra hozta az EV terveit, azt valositja meg szepen nyugodtan.

 

Úgy legyen - én örülnék neki.

De a fasz kivan már attól, hogy a Tesla megjelenése után, sorra jelentkezett az összes autógyár, hogy "Bezzeg nekik már 1848-ban is volt elektromos autótervük.... csak nem volt "kedvük" hozzá továbbfejleszteni és főleg sorozatban gyártani."

 

Ez a történet nem arról szól, hogy ki volt előbb... hanem arról, hogy MOST, meg a közeljövőben ki tud piacképes EV-vel előrukkolni.

 

És hogy mi a "piacképes"? Hát az, amit nagy számban megvesznek.

 

A méregdrágán, kis példányban, playboyoknak és striciknek gyártott villogó-villanyautó - még nem elektromobilitás... csak szólok.

.

Előzmény: Taurus Obscurus (351186)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351192

Tökmindegy, mi miatt van - akkor is ez van.

 

Egyébként igaz, ráadásul ebből - sajnos - logikusan jön a következtetés, hogy a németek a CO2 emissziójukat gyorsan és hatásosan úgy tudnák a legjobban redukálni, ha újraindítanák az atomerőműveiket és a koszos-ótvar silány és elavult lignites/barnaszenes erőműveiket gyorsan földgázos turbinákra cserélnék.

 

Akkor hirtelen kétszer-háromszor akkorát esne az emissziójuk, mint amit a szélkerekekkel meg napelemekkel eddig elértek összesen...

 

Az más kérdés, hogy akkor innen hogyan tovább, hiszen ezen az úton meg egy határon nem juthatnak lejjebb.

Előzmény: ElitLangelme (351163)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351191

Menjetek ki lécci a kocsma elé, és meccseljétek le férfi módjára... ;-)))

Előzmény: Rangun (351189)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351190

Tövis - itt te voltál az, aki elkezdett fantáziálni az elosztott akkukapacitásokról, meg powerwallokról...

 

Ne haragudj, de én ahhoz vagyok szokva, hogy értelmes emberek értik, amit a másik mond - de azt is, amit ők mondanak... 

Te nagyon jól láthatóan skizofrén módon vitázol, mondasz, hiszel, állítasz dolgokat - amelyek teljesen szükségszerűen és kiszámíthatóan vindikálnak bizonyos dolgokat - de ezt már nem érted meg, nem fogadod el, ehelyett vered az asztalt, hogy "te ilyet nem is mondtál" - ami szó szerint talán még igaz is, csak éppen törvényszerűen következik az összes többiből, amit leírtál - ám ezt te nem veszed észre...

 

Mondom: abszolút tipikusan az a történet, amikor a Bibliájukat rázó vallási fanatikusok vitáznak, soha észre sem véve saját üvöltő, katasztrofális ellentmondásaikat...

 

Egyébként igen, a német elektromos rendszer CO2 (és egyéb) emissziója elvi síkon akár nullára is levihető - viszont az akkor olyan technológiákat követel meg, amelyek MA NINCSENEK MEG. Kifejleszthetők, létrehozhatók - még ebben is egyetértünk - DE MOST NINCSENEK.

 

És ugyanez a vonal, amikor téped a hajad, és vered a falba a tök fejedet üvöltve, hogy a hülye advó szerint "az EV a legrosszabb emissziójú, hát ember az ilyen???" - miközben én nem ezt írtam - hanem azt írtam, hogy az EV emisszióját csak a mögötte álló energetikai mix ismeretében lehet értelmezni, és ha az például olyan, mint a mai német (ami egyébként cca. pont olyan, mint ma a világátlag !!) - akkor akár rosszabb is lehet, mint mondjuk egy hibrid.

 

De nem, neked akkor is azt kell látnod a másik szavaiban - amitől tépheted a hajad és tajtékozhatsz, hogy rajtad kívül mindenki hülye... Én azért gondolkodnék a helyedben, ha a többség az autópályán szembejön...

 

Az évszakos tárolás pont ez a történet - ez nem az én nünükém, ez simán törvény- és szükségszerű igény. Feltéve, ha tényleg fosszilis-mentes és megújulókra alapozott energiarendszert akarunk. Ezt te tagadod, folyamatosan gúnyolódsz, hozod a semmire sem jó éves energetikai grafikonjaidat, ha kapsz erre egy januári napsütésit - egy olyan vidékről (a világ többsége ilyen!!), ahol hiába telepítesz szélkereket, az ott nem fog funkcionálni rendesen - akkor morogva elismered, hogy no jó, pár napi tárolás talán kell, de több semmiképpen.. Lófaxot, ha értelmes, normális, meg is valósítható rendszerben gondolkodunk (értsd: nem kell az ország területének kb: a felét napelemmel lefedni 100 évi GDP költségén...) - akkor kell az ÉVSZAKOS tárolás.

Ha nem megoldható, akkor meg igenis neki kell állni jobb nukit faragni. De szerintem megoldható.

Előzmény: szilvatövis (351165)
Rangun Creative Commons License 2019.06.25 0 1 351189

Nehéz a portások élete, hozzád csak a pletykák jutnak el, neked majd akkor szólnak, ha már 2 éve kaphatóak lesznek az autók.

Előzmény: Taurus Obscurus (351188)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351188

Hazudsz, nem a hirek szolnak arrol, hanem a pletykak, amit az olyan hulyek mint te egybol keszpenznek is vesznek.

Előzmény: Rangun (351187)
Rangun Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351187

Hazudsz, éppen arról szólnak a hírek, hogy újraírták a terveket, nagy kapkodva.

Előzmény: Taurus Obscurus (351186)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351186

Persze, a tesla-tudatu hivok szerint minden IS a Tesla miatt van. (es persze beszop minden hirt amit csak leirva olvas)

 

Kozben meg mindenki szepen csinalja a dolgait ahogy korabban eltervezte. A BMW evekkel ezelott nyilvanossagra hozta az EV terveit, azt valositja meg szepen nyugodtan.

Előzmény: Rangun (351185)
Rangun Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351185

Mondom ébredezik a jelen Teslájától, még a jövőbeli terveikkel is elmaradnak.

Előzmény: Taurus Obscurus (351184)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351184

Ja, mar vagy 15 eve.

Előzmény: Rangun (351183)
Rangun Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351183
bz248 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351182

Nade lehet-e az EV ugyanugy brummogtatni, mint egy vad, kitorni keszuli Priust?

(szornyu hely lenne a vilag az ICE motor nelkul, mar a keteves fiam is tudja, hogy a jarmuvet brümm-brümmnek hivjak; es amikor a jatekautokkal jatszik azok is mind brummognek mint egy feszekalja lodarazs... hiaba no, a regi jo Pumpe-Düse dizelmotor erkolcsi nevelo hatasa)

Előzmény: _Berci (351181)
_Berci Creative Commons License 2019.06.25 -6 0 351181

A korabbi peldabol az jön ki, hogy ~2 kWh utravitelehez (ami kb. 1 liter üzemanyag egyenertekese es vele max. ~20 km-t lehetne megtenni) ~20 kWh (junk) delejre lenne szükseg.

 

Akkor mar inkabb megeri a 20 kWh-t egy EV-ba tölteni es azzal ~100 km-re megtenni ...

Előzmény: bz248 (351179)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.25 0 0 351180

Odáig el sem kell jutni :)

Előzmény: GPS (351178)
bz248 Creative Commons License 2019.06.25 0 1 351179
Ha az enerdzsi ingyen van ez nem szempont (szvsz hulyeseg belso egesu motorban elegetni mestersegesen gyartott dolgokat, mert az eges sokkal nehezebben kontrollalhato, mint az elektrokemia... de most azt szeretnenk, hogy a veterantalalkozon lehessen csapatni a Priussal tehat semmise draga a CO2 mentes ICE motorert*)

*forditva amugy tobb ertelme lenne... ha csak szodaviz jon ki a kipufogon, akkor legalabbis van valami hasznalati elony
Előzmény: Auralianus (351177)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!