Csak nem mindegy, mennyi az a megállás.. Magyarországon jelenleg például az egyáltalán létező, kis számú töltési pontok mindegyike max. 22kW-os, de ez is csak adott feltételek mellett teljesül (a legtöbb ma kapható EV nem tudja ezt kihasználni). Megjegyzem, még a Tesla szupihipi 120kW-os gyorstöltői is jelenleg olyanok, hogy többségükben csak akkor tudnak ennyit - ha az állomásokon éppen senki más nem tölt a többi csatlakozási ponton, ami viszont kb: SOHA nem teljesül...
A gyakorlatban olvassa el mindenki a vonatkozó teszteket - nagyjából ökölszabályként az mondható, hogy ha a nyilvános töltőállomásokon minden tökéletesen összejön, és a kocsi fedélzeti töltője is ki tudja használni a lehetőségeket - akkor kb: 100km-re elég töltés nyomható be egy EV-be ÓRÁNKÉNT.
Ebből minden más kikombinálható. Az is, hogy nagyjából milyen hosszú utakat lehet egy napon belül EV-vel ténylegesen megtenni - feltételezve, hogy van töltési lehetőség, és nem kell még arra is alkalmasint órákat várni, hogy egyáltalán bedughasd a csatlakozódat... Márpedig általában kell...
Minden egyéb megjegyzés nélkül csak annyit fűznék még ehhez hozzá, hogy egy tök átlagos, hétköznapi, "kicsi" személyautóhoz való benzinkúti töltőoszlop átlagos átfolyási sebessége 40-50 liter/perc.
Ha realis amit irsz akkkor az anno 10+millas auto negy evesen er masfelet. Klafa, a hulyenek is megeri. Kb a ketszereset bukja mint amit az uzemanyagon megsporolt.
A buzi vonalat te erőlteted, már megint... engem még mindig nem zavar/érdekel :Đ
Én csak simán maffiózóztam... és valóban semmi közöm hozzá, hogy buzi-e vagy, meg ahhoz se mennyit autózol. Csupán jeleztem, hogy 700 km/nap nem átlagos használati profil. Meg értelme sincs ennyit autózni/nap (7-9 óra)
még a világ legkényelmesebb autójában se, mivel menet közben pont semmit csinálsz...
... ez persze nem csak rád igaz, de TaO kartácsra, vagy bárki másra is, aki szerint egy "használható" járműnek ezt kell(ene) tudnia...
Összemosod az EV/PHEV vonalat, holott borzasztóan nem volna szabad...
Egyébként nem véletlenül van szó sok helyen arról, hogy a PHEV kocsikat kivennék az EV-knek adott kedvezmények hatálya alól, lévén ezeket a tulajdonosok 99.99%-a közönséges hibridként használja, és gyakorlatilag sosem tölti vezetékről.
Másrészt viszont - nekem van egy olyan érzésem, hogy tényleg vagy valami alapvető áttörés jön az akkutechnológiában - vagy voltaképpen ez a hibrid irány egyelőre a leginkább perspektivikus, egy korrekt és ésszerű hibrid összesített környezetterhelése ugyanis simán összevethető átlagos esetben egy EV-vel, ugyanakkor mentes annak a hátrányai alól.
Először is: mi közöd van hozzá, hogy nekem mi dolgom van (és milyen terjedelemben) - és akárhol? ;-))
Amúgy meg, nem simán "tárgyalásról" volt szó, egy komolyabb ügyfelem nyitott ott is egy irodát, és kellett ott tenni-venni ezt-azt, vinni oda dolgokat-eszközöket is, és ha már ott voltam, meg is beszéltünk megbeszélendőket. Mindenképpen személyesen kellett valakinek odamennie - és semmiképpen sem volt amúgy nagy lélegzetű a dolog. De tökmindegy amúgy, tarthatott volna akár 5-6 órát is bármi, egy konnektorról te annyi idő alatt sem töltöttél volna bele elegendőt, töltőállomás meg van vagy öt Debrecenben, de komoly összegben fogadnék veled, hogy napközben-munkaidőben nem fogsz szabadot találni egyet sem...
Még mindig ott tartasz, hogy ha valaki az autójával egy átlagos agglomerációból ingázásnál többet óhajtana menni, akkor az abnormális, ne akarjon ilyet, különben is, buzi... ;-)))
A második-harmadik városi szaladgálónak vett EV-vel meg az a baj, hogy ez tipikusan a "drágább a leves, mint a hús" története, valójában mind a saját zsebednek, mind a környezetnek az a legkisebb teher, ha egy adott célra egy, minden felmerülő igényt kielégíteni (legalábbis elfogadható kompromisszummal) képes kocsit tartasz. Egy átlagos autó előállítása hasonló környezeti terhekkel jár, mint amit utána élettartama alatt az üzemeltetése fog jelenteni (a két témakör összköltsége is rendre összemérhető - extrém nagy, luxusjellegű, stb.. kocsiknál meg az első tétel még sokkal súlyosabb is lehet), egy EV előállítása pedig jelenleg még jóval, valójában két-háromszor is nagyobb teher a bolygónak - mint egy kisebb ICE autó (nem véletlenül hasonlók az árarányok is).
És innentől fogva nekem pont a fordítottja jön ki, mint nektek - nem az én elvárásaim extrémek, irreálisak - hanem a ti prekoncepcióitok, valójában pont az EV az, ami csak meghatározott, speciális felhasználási profil mellett értelmes dolog. Már, ha az egyáltalán, mert bár nem vitás, hogy mondjuk egy Model S a legjobb EV-k közé tartozik, az alap-célkitűzés szemszögéből nézve valójában értelmezhetetlen, ez az autó soha nem fog sem megtérülni, sem környezetet kímélni, amit esetleg nyer a réven - az a vámon már induláskor végleg elúszott...
"Áttörést sikerült elérnünk Európában a dízelbotrány jogi következményeinek kezelésében" - idézi a Seznam hírportál a felpereseket képviselő ügyvéd,
Ezek után érdekes lesz látni, mi lesz a más európai országokban indított gyűjtőperekből. Németországban közel négyszázezren csatlakoztak egy hasonló perhez, de Ausztriában is hasonló mértékű csoportos perről lehetett hallani tavaly.
erre az autóra rá kell számolni kb 2M-t, és akkucsere -> ugyanebe való, de már újabb fajtára
ez az akku kb kuka, az eredeti kapacitás 80%-ánál szokták meghúzni a határt hogy onnantól van vége, ez a 75%-al már túlment rajta
ráadásul a szövegben szereplő 60km hatótáv nem stimmel az eredeti hatótávhoz ami legalább 120km volt, 75%os kapacitás mellett 90km-t kéne tudnia
tehát valszeg kamuznak, és már 75% sincs az akku
ebben a tartományban pedig elkezd gyorsuló ütemben degradálódni és tönkremegy
esetleg kiegészítve némi emelkedő eséllyel hogy tüzet is okoz és leég miatta az egész autó
tehát egy ilyen masina értelmes felhasználása tényleg az hogy akkucsere, és ezt bekalkulálni az árba, vagyis kb 5M-ért lesz egy új akkuval (de kicsi) legalább 150km-re képes elektromos autó
szerintem ennyit meg nem ér meg, ennél olcsóbban kéne adják 1,5M körül 3,5M végső ár már kerek lenne
Nagy valoszinüseggel azz EV/PHEV ~35-40%-os eves növekedese fenntarthato (az 2 eves duplazodast jelent). Ugyhogy, pl. 2027-ig van meg ~8 ev, ami 3 duplazodas (8-szorozodas). Ugyhogy 2027-ben valszeg eladnak majd ~25-30 millio EV/PHEV-t, amelyeknek majd jelentös resze mar teljes autonomiat tud ... ugyhogy gyakorlatilag az atlagos hasznalati ideje naponta nem ~1 ora lesz, hanem pl. ~10-12 ... amivel elvegzi majd soför nelkül ~5-6 nemautonom auto feladatat ...
Meglatjuk... jovore valszeg lesz valamilyen kocsivasarlas (nyilvan nem EV, mert annyi penzt nem adok kocsiert) aztan a kovetkezo 2024-2026-ban (inkabb 26; szoval ha lesz valami az arat gyorsan, de a hasznalhatosagat lassan amortizalo EV, akkor elofordulhat) aztan 2029-2033 (ez mar siman lehet).
Söt, az ~1 kWh-s akkuval rendelkezö e-bike-nak is vannak elönyei. Kora reggeltöl kesö estig lehet vele biciklizni, anelkül, hogy 1* is le kellene szallni rola (a 700-800 Wh-s akku mar nem szamit tulzott luxusnak) ... Csak birja a kedves user feneke ...
Mindössze azt kell elerni, hogy a vilag autotulajdonosaibol (van kb. ~1 milliard) közül uj autot vesz evente ~80-85 millio (tendencia csökkenö) ... Nos ebböl a 80 milliobol kellett 2018-ban ~2 milliot meggyözni, ... 2019-ben pedig ~3 milliot ... aztan 2020-ban 4,5 milliot ... es igy tovabb ... hogy EV/PHEV-t vasaroljanak. Ha sikerül evente egyre több vasarlot meggyözni, akkor az EV/PHEV diadalutja töretlenül folytatodik. 3-4 millio meggyözött uj tulaj pedig azt jelenti, hogy 95-96% meg maradhat a regivagasu döntese mellett.
Ha pl. 2025-ben az uj autok ~20%-a lesz EV/PHEV (remelem ennel sokkal több), akkor az azt fogja jelenteni 2025-ben, hogy eladnak ~15-20 millio uj EV/PHEV-t. A "maradek" ~80% pedig marad6 maradi ... es tovabbra valaszthat maganak egy imadott ICE autot (arra viszont ne nagyon szamitson, hogy azt az autojatt majd 2030 utan jo aron fogja eladni). Es igy tovabb ...
Meg kulonben is, mi van, ha egy husz perces zongorakoncertet kellene adni? El lehet-e vinni a zongorat egy Citygoval?
(amugy a 400 km hatotav normalisan elerheto toltoinfrastruktura mellett mar valoszinuleg a felhasznalok szeles korenek hasznalhato autot adna... felteve, hogy 20.000 penznel kevesebbert hozza lehet jutni egy 5 uleses ertelmes csomagteru gephez)
Egy négyüteműben forognak a gyűrűk, persze nem gyorsan, csak körbe tudnak menni és kell is nekik, az egyenletesebb kopás miatt. Ahol nem, sőt ott tilos is, azok a kétüteműek, mert ott ha gyűrűvég akad az átömlőbe, akkor az törik. A Trabant dugattyún ezért volt pöcök ami ezt megakadályozta.
Most már ott tartasz, hogy tök életszerűtlen, hogy nekem le kell mennem Debrecenbe, meg, ha már oda mentem, még aznap vissza akarok jönni?
Elmentek otthonról, de most komolyan? Vallássá vált nálatok ez a bolond zöldfasizmus?
További megjegyzések - ahol van egyáltalán Tesla és Tesla gyorstöltő - ott (nézz nyugodtan utána, bátran, találsz bőven infót, beszámolót a neten) normál körülmények között kb: 50-60 perc egy lemerült Model3 feltöltése. Addig ott kell állni a töltőnél a kocsival.
A töltő GARANTÁLTAN NEM OTT LESZ, AHOVÁ MÉSZ. Erről inkább nem is nyitnék vitát - ezek a süket dumák, hogy "ameddig tárgyalsz, addig feltöltődik a kocsi" - ezek 100%-os biztonsággal dőlnek meg csak azon, hogy a töltő nem ott lesz, ahol te tárgyalsz, hanem leginkább qrva messzire, a város túlvégén (vagy a szomszéd városban...), és vagy megoldod, hogy eljuss onnan a tényleges célodhoz, vagy mese nincs, számolnod kell azzal, hogy ott szobrozol a töltő mellett.
Feltéve, ha találsz üres töltőfejet - én Budapesten a néhány nyilvános töltési pontot üresen állva még nem láttam soha, és az is jellemző, hogy a rádugott kocsit ott is hagyták, jó eséllyel egész napra, fél napra, órákra...
Fényévekre van még a töltési infrastruktúra az ezzel legjobban ellátott országokban is a használhatótól. Nem vitatom, hogy erős rákészüléssel, komoly egyeztetésekkel, előre telefonálgatásokkal megoldható egy hosszabb út is. Mint a Totalcar Müncheni útja a Kiával, csak éppen három napig tartott odaérniük nagyon sok előre egyeztetés és tervezés mellett is - egy olyan távra - amit normális kocsival "egy seggel", akár egyetlen tankkal le lehet tudni! És akkor tegyük hozzá, hogy ez egy olyan út volt, ami egyáltalán megoldható volt, mert mondjuk egy Varsói vagy Tiranai kirándulás elvileg sem lett volna megoldható...
Most már felháborítónak tartom picit a púposkodásotokat, de komolyan - irreális elvárás, hogy ne csak a ház körül keringjek a kocsimmal, hogyne, öreganyám meg a villamos...
Nem tudom, hol gyártották ezeket a motorokat. A kocsit azt törökben.
Na amúgy az én véleményem, hogy látszik bizonyos elbaxott megoldásokon a motortérben/motornál, h ezt a kocsit EUban tervezték :) Ha jól rémlik, a franciáknál volt/van egy tervezőközpontja a Toyotának, és a Yarist meg az E12-est is ott tervezték.. Tehát logikátlan, túlbonyolított megoldások.
Szóval gyűrűzve lett, meg a hengerfej szelepszárszimmergingezve, megpucolgatva. Meglátjuk. De nem szabadna h egye az olajat ezek után.
Ja amúgy szétszedéskor az tűnt fel, merthogy dierkt figyeltem, hogy a dugattyúkon a gyűrűvégek összevissza álltak.. Tehát az első dugónál álltak kb úgy ahogy kéne, a többin már tök máshogy. Nem hiszem h szereléskor mozdultak annyit. Ezek mozgolódnak üzem közben, vagy eleve xarul rakták össze a gyárban? Nem hiszem h volt bontogatva a motor, de ki tudja.. Na mindenesetre én egy pozícióba állítottam mindet. Mármint minden hengeren ugyanúgy :)
"Ó, szerintem ebben a topikban nekem lesz leghamarabb EV-m."
Ez többszörös önellentmondás... mert ugye SZERINTED az EV egyenértékű akkor, ha már bír menni 600km-ert, nem drágább, mint az ICE, 5 perc alatt tölt fel (max 10) és mindenütt van gyorstöltő hálózat....
... szóval vagy nem a "reális elvárások" alapján választasz magadnak autót, vagy szerinted sem reálisak ezek az
elvárások.
Az ilyen elszólások miatt érdemes olvasgatni a topicot :Đ