Meg kulonben is, mi van, ha egy husz perces zongorakoncertet kellene adni? El lehet-e vinni a zongorat egy Citygoval?
(amugy a 400 km hatotav normalisan elerheto toltoinfrastruktura mellett mar valoszinuleg a felhasznalok szeles korenek hasznalhato autot adna... felteve, hogy 20.000 penznel kevesebbert hozza lehet jutni egy 5 uleses ertelmes csomagteru gephez)
Egy négyüteműben forognak a gyűrűk, persze nem gyorsan, csak körbe tudnak menni és kell is nekik, az egyenletesebb kopás miatt. Ahol nem, sőt ott tilos is, azok a kétüteműek, mert ott ha gyűrűvég akad az átömlőbe, akkor az törik. A Trabant dugattyún ezért volt pöcök ami ezt megakadályozta.
Most már ott tartasz, hogy tök életszerűtlen, hogy nekem le kell mennem Debrecenbe, meg, ha már oda mentem, még aznap vissza akarok jönni?
Elmentek otthonról, de most komolyan? Vallássá vált nálatok ez a bolond zöldfasizmus?
További megjegyzések - ahol van egyáltalán Tesla és Tesla gyorstöltő - ott (nézz nyugodtan utána, bátran, találsz bőven infót, beszámolót a neten) normál körülmények között kb: 50-60 perc egy lemerült Model3 feltöltése. Addig ott kell állni a töltőnél a kocsival.
A töltő GARANTÁLTAN NEM OTT LESZ, AHOVÁ MÉSZ. Erről inkább nem is nyitnék vitát - ezek a süket dumák, hogy "ameddig tárgyalsz, addig feltöltődik a kocsi" - ezek 100%-os biztonsággal dőlnek meg csak azon, hogy a töltő nem ott lesz, ahol te tárgyalsz, hanem leginkább qrva messzire, a város túlvégén (vagy a szomszéd városban...), és vagy megoldod, hogy eljuss onnan a tényleges célodhoz, vagy mese nincs, számolnod kell azzal, hogy ott szobrozol a töltő mellett.
Feltéve, ha találsz üres töltőfejet - én Budapesten a néhány nyilvános töltési pontot üresen állva még nem láttam soha, és az is jellemző, hogy a rádugott kocsit ott is hagyták, jó eséllyel egész napra, fél napra, órákra...
Fényévekre van még a töltési infrastruktúra az ezzel legjobban ellátott országokban is a használhatótól. Nem vitatom, hogy erős rákészüléssel, komoly egyeztetésekkel, előre telefonálgatásokkal megoldható egy hosszabb út is. Mint a Totalcar Müncheni útja a Kiával, csak éppen három napig tartott odaérniük nagyon sok előre egyeztetés és tervezés mellett is - egy olyan távra - amit normális kocsival "egy seggel", akár egyetlen tankkal le lehet tudni! És akkor tegyük hozzá, hogy ez egy olyan út volt, ami egyáltalán megoldható volt, mert mondjuk egy Varsói vagy Tiranai kirándulás elvileg sem lett volna megoldható...
Most már felháborítónak tartom picit a púposkodásotokat, de komolyan - irreális elvárás, hogy ne csak a ház körül keringjek a kocsimmal, hogyne, öreganyám meg a villamos...
Nem tudom, hol gyártották ezeket a motorokat. A kocsit azt törökben.
Na amúgy az én véleményem, hogy látszik bizonyos elbaxott megoldásokon a motortérben/motornál, h ezt a kocsit EUban tervezték :) Ha jól rémlik, a franciáknál volt/van egy tervezőközpontja a Toyotának, és a Yarist meg az E12-est is ott tervezték.. Tehát logikátlan, túlbonyolított megoldások.
Szóval gyűrűzve lett, meg a hengerfej szelepszárszimmergingezve, megpucolgatva. Meglátjuk. De nem szabadna h egye az olajat ezek után.
Ja amúgy szétszedéskor az tűnt fel, merthogy dierkt figyeltem, hogy a dugattyúkon a gyűrűvégek összevissza álltak.. Tehát az első dugónál álltak kb úgy ahogy kéne, a többin már tök máshogy. Nem hiszem h szereléskor mozdultak annyit. Ezek mozgolódnak üzem közben, vagy eleve xarul rakták össze a gyárban? Nem hiszem h volt bontogatva a motor, de ki tudja.. Na mindenesetre én egy pozícióba állítottam mindet. Mármint minden hengeren ugyanúgy :)
"Ó, szerintem ebben a topikban nekem lesz leghamarabb EV-m."
Ez többszörös önellentmondás... mert ugye SZERINTED az EV egyenértékű akkor, ha már bír menni 600km-ert, nem drágább, mint az ICE, 5 perc alatt tölt fel (max 10) és mindenütt van gyorstöltő hálózat....
... szóval vagy nem a "reális elvárások" alapján választasz magadnak autót, vagy szerinted sem reálisak ezek az
elvárások.
Az ilyen elszólások miatt érdemes olvasgatni a topicot :Đ
Szakik, kb 1 éve vettem 1 liter fékolajat hogy majd kicserélem a kocsin, de elmaradt. A flakon bontatlan, bent volt tárolva a házban. Felhasználhatom még? :)
Kicsit túltoljátok ezt :Đ De tényleg, lassan már ott tartunk, hogy leöntitek majd magatokat akkumulátor-savval a hősök terén az EV-k elterjedése elleni tilatkozásul :Đ
Nem dumálok a vakvilágba ha EV röl van szo, mert utazok mind személy néha, Tesla model3 tulajt is ismerek vezettem is )hüha) van informácio a igazi ev használóktól közelböl akutöltés, hatásfok vagy promlémák minden
450km böven elmegy, de nemis ez a lényeg mert csak 1szer ment ilyen távot, de jo tudni )model3) ez nem reklámduma
az, hogy "nemvagy éret" neved komolyra nemugy értettem hanem mi sokan még tankolásba gondolkoduk a EV viszont tölteni kell ez nagy dif. megkell szokni )idö)
nekilehet vágni hosszu távnak is csak kicsit tervezni kell töltés stb, de nem probléma
de mamár nemsokan ücsörögnek orákon keresztül állandóan mégegy akuautoba sem, mert a idö pénz ahogy mondják
arra való, hogy a városi/agglomerációs környéken a bevásárlást, gyereket iskolába/bölcsibe/oviba hurcolásszam, esetleg munkába ingázzak vele, vagy a környéken ügyfelekhez kijárjak vele szerszámokkal együtt
ehhez egy kis, max 100km hatótávolságú és lassan töltehető autóra van szükség, amit minden éjjel otthon fel fogok tölteni, és ami cserébe olcsó, legfeljebb annyiba kerül mint az ICE, vagy inkább kevesebbe
Nekem is ilyen kéne, pontosabban az asszonynak, csak ugye ilyen autó nem létezik még. A jelek szerint a piacra a felső szegmensből lehet betörni.
én szeretnék EV-t birtokolni, és használni, de tudom mire való és mire nem
arra való, hogy a városi/agglomerációs környéken a bevásárlást, gyereket iskolába/bölcsibe/oviba hurcolásszam, esetleg munkába ingázzak vele, vagy a környéken ügyfelekhez kijárjak vele szerszámokkal együtt
ehhez egy kis, max 100km hatótávolságú és lassan töltehető autóra van szükség, amit minden éjjel otthon fel fogok tölteni, és ami cserébe olcsó, legfeljebb annyiba kerül mint az ICE, vagy inkább kevesebbe
amíg ez nincs, hanem dömpereket villanyosítanak (e-tron), sportkocsikat (tesla), meg elit autókat villamosítanak addig ez az állami és egyéb támogatásokról szól, meg a divatról és kémputatásról
ezek a dolgok hegyeket képesek megmozgatni azt elismerem, de tartós technológia csere nem várható el tőle: a divat és az állami támogatás forgandó
ahogy a dízel azért szorította ki a gőzt mert olcsóbb volt, a villany is akkor fogja kiszorítani a dízelt meg a benzint ha olcsóbb lesz, és ez egyelőre még várat magára
Ne is mondd... gyakorlatilag csak fordulni tudtam, így is alig értem haza, ráadásul az Eiffel toronynál a fáradtságtól kihagytam egy picit, ha a haverom nem pont abban a pillanatban hív fel, lehet, hogy felkenődök egy targonca szállító teherautóra, mert az ment előttem...
Gondolkoztam amúgy rajta, de pofátlanságnak éreztem volna, hogy ott vagyok és 5 percet nem tudok feléd kanyarodni. Viszont a következő hetekben megyek még párszor, akkor lesz időm is.
1. Nekem az első az ár. Egy Leaf 12 millió, ez kabaré. Ezzel gyakorlatilag azt állítják, hogy az akku tesz ki az árból 10 milliót egy benzineshez képest. Mert az meg 4 millió, de a vellanyosban ugye nincs ICE hajtáslánc.
2. Hatótáv. Ma leugrottam Szegedre, az M5 agybaj, mész a belsős ávban, majd a szőröstalpú román állat 100-zal kijön a reták furgonjával és kamionoszlopot előz, te fékezel-gyorsítasz-káromkodsz. Majd ugyanez a bolgár kamionossal, aki 90,0-val (GPS sebességmérés szerint!) előzi a 89,0-val menő másik 3-at, úgy 4 kilométeren keresztül.
3. Önvezetés. A villanyautó igényli, mert a 2.pont problémáját nagyobb részt megoldaná. Az önvezető algoritmust nem bassza fel agyilag az ilyesmi, s ha közben intézhetem az ügyeimet pl. telefonon, engem sem izgat ha 90-nel megyünk 5 percen át. Igaz, ha a kamionok önvezetőek, a probléma nem is létezne.:-)