Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350567

Akkor reszemrol semmi akadalya annak, hogy 2025-ben EV-t vegyek. Mert ugye akkor jelennek meg az elso hateves EV-k. ;)

 

(amugy azert az 1000 km+ hatotavnak tenyleg vannak bizonyos elonyei, mert ok persze meg lehet allni kavezni es brunyalni, de nem kotelezo)

Előzmény: Auralianus (350566)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350566

Értem, akkor ez most azt jelenti, hogyha - monnyuk az elkövetkező 6 nónapban - megjelenik egy EV

400 km körüli (legyünk nagylelkűek most az egyszer 380-420 közötti WLTP hatótávval) amibe belefér

egy (ismét nagylelkűen nem zongora, de egy kisebb kanapé) akkor megszűnik az "öriharinevagybari" Ev? :Đ

 

No nem azért kérdezem, mintha tudnám, hogy ez bekövetkezik, csak kíváncsi vagyok :P ;)

Előzmény: Törölt nick (350565)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350565

Meg kulonben is, mi van, ha egy husz perces zongorakoncertet kellene adni? El lehet-e vinni a zongorat egy Citygoval?

 

(amugy a 400 km hatotav normalisan elerheto toltoinfrastruktura mellett mar valoszinuleg a felhasznalok szeles korenek hasznalhato autot adna... felteve, hogy 20.000 penznel kevesebbert hozza lehet jutni egy 5 uleses ertelmes csomagteru gephez)

Előzmény: Auralianus (350564)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.20 -1 0 350564

Nem csak most, de hónapok múlva is ott fogok tartani, hogy életszerűtlen azt állítani, hogy napi 700 km-ert autózni

egy húsz perces beszélgetésért (vagy bármi másért) az normál, hétköznapi használati igény...

 

... előfordulhat, de NEM általános, nem erre méretezzük a járműveket. Akinek erre IS kell a jármű, majd nem vesz EV-t

egyelőre. Vagy vesz városi szaladgálónak.

 

És igen, kezd röhelyesbe fordulni (vagyis már eléggé régen röhelyesbe fordult) az ahogy képtelen(ek) vagy(tok) a helyén

kezelni a szitut. Senki nem mondta, hogy van elég töltőpont, de attól, hogy NEKED meg TaO kartácsnak meg még pár

emberkének itt speciális igényei vannak, attól nem az lesz az "Átlagjóska" igénye ami nektek...

 

... akár tetszik neked, akár nem :Đ

Előzmény: advocatusdiaboli (350562)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350563

Huhh....

 

Egy négyüteműben forognak a gyűrűk, persze nem gyorsan, csak körbe tudnak menni és kell is nekik, az egyenletesebb kopás miatt. Ahol nem, sőt ott tilos is, azok a kétüteműek, mert ott ha gyűrűvég akad az átömlőbe, akkor az törik. A Trabant dugattyún ezért volt pöcök ami ezt megakadályozta.

Előzmény: Kisfiatal (350557)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.06.20 -1 2 350562

Basszus, ez valami hihetetlen...

Most már ott tartasz, hogy tök életszerűtlen, hogy nekem le kell mennem Debrecenbe, meg, ha már oda mentem, még aznap vissza akarok jönni?

 

Elmentek otthonról, de most komolyan? Vallássá vált nálatok ez a bolond zöldfasizmus? 

 

További megjegyzések - ahol van egyáltalán Tesla és Tesla gyorstöltő - ott (nézz nyugodtan utána, bátran, találsz bőven infót, beszámolót a neten) normál körülmények között kb: 50-60 perc egy lemerült Model3 feltöltése. Addig ott kell állni a töltőnél a kocsival.

A töltő GARANTÁLTAN NEM OTT LESZ, AHOVÁ MÉSZ. Erről inkább nem is nyitnék vitát - ezek a süket dumák, hogy "ameddig tárgyalsz, addig feltöltődik a kocsi" - ezek 100%-os biztonsággal dőlnek meg csak azon, hogy a töltő nem ott lesz, ahol te tárgyalsz, hanem leginkább qrva messzire, a város túlvégén (vagy a szomszéd városban...), és vagy megoldod, hogy eljuss onnan a tényleges célodhoz, vagy mese nincs, számolnod kell azzal, hogy ott szobrozol a töltő mellett.

Feltéve, ha találsz üres töltőfejet - én Budapesten a néhány nyilvános töltési pontot üresen állva még nem láttam soha, és az is jellemző, hogy a rádugott kocsit ott is hagyták, jó eséllyel egész napra, fél napra, órákra...

 

Fényévekre van még a töltési infrastruktúra az ezzel legjobban ellátott országokban is a használhatótól. Nem vitatom, hogy erős rákészüléssel, komoly egyeztetésekkel, előre telefonálgatásokkal megoldható egy hosszabb út is. Mint a Totalcar Müncheni útja a Kiával, csak éppen három napig tartott odaérniük nagyon sok előre egyeztetés és tervezés mellett is - egy olyan távra - amit normális kocsival "egy seggel", akár egyetlen tankkal le lehet tudni! És akkor tegyük hozzá, hogy ez egy olyan út volt, ami egyáltalán megoldható volt, mert mondjuk egy Varsói vagy Tiranai kirándulás elvileg sem lett volna megoldható...

 

Most már felháborítónak tartom picit a púposkodásotokat, de komolyan - irreális elvárás, hogy ne csak a ház körül keringjek a kocsimmal, hogyne, öreganyám meg a villamos...

Előzmény: Auralianus (350549)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350561

Nem tudom, hol gyártották ezeket a motorokat. A kocsit azt törökben.

Na amúgy az én véleményem, hogy látszik bizonyos elbaxott megoldásokon a motortérben/motornál, h ezt a kocsit EUban tervezték :) Ha jól rémlik, a franciáknál volt/van egy tervezőközpontja a Toyotának, és a Yarist meg az E12-est is ott tervezték.. Tehát logikátlan, túlbonyolított megoldások.

Előzmény: mica-r (350560)
mica-r Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350560

Az érdekes, elvileg kb ugyanúgy kellene állni minden hengernél

Előzmény: Kisfiatal (350559)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350559

A gyűrűk végei, a hézagok. Tehát a gyűrűk elforgatása.

Előzmény: mica-r (350558)
mica-r Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350558

Az hogy értendő, hogy összevissza álltak a gyűrűk?

Előzmény: Kisfiatal (350557)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350557

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151670834&t=9056647

 

Szóval gyűrűzve lett, meg a hengerfej szelepszárszimmergingezve, megpucolgatva. Meglátjuk. De nem szabadna h egye az olajat ezek után.

Ja amúgy szétszedéskor az tűnt fel, merthogy dierkt figyeltem, hogy a dugattyúkon a gyűrűvégek összevissza álltak.. Tehát az első dugónál álltak kb úgy ahogy kéne, a többin már tök máshogy. Nem hiszem h szereléskor mozdultak annyit. Ezek mozgolódnak üzem közben, vagy eleve xarul rakták össze a gyárban? Nem hiszem h volt bontogatva a motor, de ki tudja.. Na mindenesetre én egy pozícióba állítottam mindet. Mármint minden hengeren ugyanúgy :)

Előzmény: manta-z (350555)
mica-r Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350556

Kipárolgás helyett még több nedvességet tud magába szedni....

 

Előzmény: Kisfiatal (350552)
manta-z Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350555

Mi van a motorral?

 

Előzmény: Kisfiatal (350550)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.20 -4 1 350554

Lapos ecsettel ki kell kenni egy üveglapra, akkor elpárolog belőle a felesleges víz. :)

Előzmény: Kisfiatal (350552)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.20 -7 0 350553

Az egy éves bontatlan fékolajnak nincs semmi baja.

Előzmény: Kisfiatal (350552)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350552

Esetleg kirakom a napra kibontva, ha van benne megkötve nedvesség, kipárologjon? 

Előzmény: Kisfiatal (350550)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.20 -1 0 350551

"Ó, szerintem ebben a topikban nekem lesz leghamarabb EV-m."

Ez többszörös önellentmondás... mert ugye SZERINTED az  EV egyenértékű akkor, ha már bír menni 600km-ert,
nem drágább, mint az ICE, 
5 perc alatt tölt fel (max 10) és mindenütt van gyorstöltő hálózat....

 

... szóval vagy nem a "reális elvárások" alapján választasz magadnak autót, vagy szerinted sem reálisak ezek az

elvárások.

 

Az ilyen elszólások miatt érdemes olvasgatni a topicot :Đ

Előzmény: Taurus Obscurus (350484)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350550

Szakik, kb 1 éve vettem 1 liter fékolajat hogy majd kicserélem a kocsin, de elmaradt. A flakon bontatlan, bent volt tárolva a házban. Felhasználhatom még? :) 

Auralianus Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350549

Igen, életszerű szituáció... 600-700 km-ert autózni egy 20 perces beszélgetésért...

 

... jajj már... 

Előzmény: advocatusdiaboli (350488)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350548

Kicsit túltoljátok ezt :Đ De tényleg, lassan már ott tartunk, hogy leöntitek majd magatokat akkumulátor-savval
a hősök terén az EV-k elterjedése elleni tilatkozásul :Đ

Előzmény: kobab (350491)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350547

+1 ha szerinted nem így van, remélem már megvan a bolygókapitány-jelmezed :Đ

Előzmény: Auralianus (350546)
Auralianus Creative Commons License 2019.06.20 -1 0 350546

Ha az összes nagyszájú EV-vel fog járni, akkor eltűnik az érvelésed logikai alapja?

 

Ebből kiindulva ezek szerint soha nem is volt érdemi akaoja, hiszen ha az ellenvetésed azon alapszik, hogy

az ide írogató X emberből hánynak van EV-je, az szerintem nem tekinthető érdemi érvelési helyzetnek. :Đ

 

De lehet tévedek...

Előzmény: advocatusdiaboli (350534)
,m,1710 Creative Commons License 2019.06.20 0 0 350545

Nem dumálok a vakvilágba ha EV röl van szo, mert utazok mind személy néha, Tesla model3 tulajt is ismerek vezettem is )hüha) van informácio a igazi ev használóktól közelböl akutöltés, hatásfok vagy promlémák minden

 

450km böven elmegy, de nemis ez a lényeg mert csak 1szer ment ilyen távot, de jo tudni )model3) ez nem reklámduma

az, hogy "nemvagy éret" neved komolyra nemugy értettem hanem mi sokan még tankolásba gondolkoduk a EV viszont tölteni kell ez nagy dif. megkell szokni )idö)

nekilehet vágni hosszu távnak is csak kicsit tervezni kell töltés stb, de nem probléma

de mamár nemsokan ücsörögnek orákon keresztül állandóan mégegy akuautoba sem, mert a idö pénz ahogy mondják

ámen

 

Előzmény: advocatusdiaboli (350534)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.06.19 0 0 350544
Ne a bruttó kisker árral számolj, annak semmi értelme.
Előzmény: Pomber Béla (350538)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.06.19 0 0 350542

arra való, hogy a városi/agglomerációs környéken a bevásárlást, gyereket iskolába/bölcsibe/oviba hurcolásszam, esetleg munkába ingázzak vele, vagy a környéken ügyfelekhez kijárjak vele szerszámokkal együtt

 

ehhez egy kis, max 100km hatótávolságú és lassan töltehető autóra van szükség, amit minden éjjel otthon fel fogok tölteni, és ami cserébe olcsó, legfeljebb annyiba kerül mint az ICE, vagy inkább kevesebbe

 

Nekem is ilyen kéne, pontosabban az asszonynak, csak ugye ilyen autó nem létezik még. A jelek szerint a piacra a felső szegmensből lehet betörni.

Előzmény: padisah (350541)
padisah Creative Commons License 2019.06.19 0 2 350541

én szeretnék EV-t birtokolni, és használni, de tudom mire való és mire nem

arra való, hogy a városi/agglomerációs környéken a bevásárlást, gyereket iskolába/bölcsibe/oviba hurcolásszam, esetleg munkába ingázzak vele, vagy a környéken ügyfelekhez kijárjak vele szerszámokkal együtt

 

ehhez egy kis, max 100km hatótávolságú és lassan töltehető autóra van szükség, amit minden éjjel otthon fel fogok tölteni, és ami cserébe olcsó, legfeljebb annyiba kerül mint az ICE, vagy inkább kevesebbe

 

amíg ez nincs, hanem dömpereket villanyosítanak (e-tron), sportkocsikat (tesla), meg elit autókat villamosítanak addig ez az állami és egyéb támogatásokról szól, meg a divatról és kémputatásról

 

ezek a dolgok hegyeket képesek megmozgatni azt elismerem, de tartós technológia csere nem várható el tőle: a divat és az állami támogatás forgandó

ahogy a dízel azért szorította ki a gőzt mert olcsóbb volt, a villany is akkor fogja kiszorítani a dízelt meg a benzint ha olcsóbb lesz, és ez egyelőre még várat magára

Előzmény: advocatusdiaboli (350534)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.06.19 0 0 350540

Ne is mondd... gyakorlatilag csak fordulni tudtam, így is alig értem haza, ráadásul az Eiffel toronynál a fáradtságtól kihagytam egy picit, ha a haverom nem pont abban a pillanatban hív fel, lehet, hogy felkenődök egy targonca szállító teherautóra, mert az ment előttem...

 

Gondolkoztam amúgy rajta, de pofátlanságnak éreztem volna, hogy ott vagyok és 5 percet nem tudok feléd kanyarodni. Viszont a következő hetekben megyek még párszor, akkor lesz időm is.

Előzmény: Törölt nick (350539)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.06.19 0 0 350538

Sorrend:

1. Nekem az első az ár. Egy Leaf 12 millió, ez kabaré. Ezzel gyakorlatilag azt állítják, hogy az akku tesz ki az árból 10 milliót egy benzineshez képest. Mert az meg 4 millió, de a vellanyosban ugye nincs ICE hajtáslánc.

 

2. Hatótáv. Ma leugrottam Szegedre, az M5 agybaj, mész a belsős ávban, majd a szőröstalpú román állat 100-zal kijön a reták furgonjával és kamionoszlopot előz, te fékezel-gyorsítasz-káromkodsz. Majd ugyanez a bolgár kamionossal, aki 90,0-val (GPS sebességmérés szerint!) előzi a 89,0-val menő másik 3-at, úgy 4 kilométeren keresztül.

 

3. Önvezetés. A villanyautó igényli, mert a 2.pont problémáját nagyobb részt megoldaná. Az önvezető algoritmust nem bassza fel agyilag az ilyesmi, s ha közben intézhetem az ügyeimet pl. telefonon, engem sem izgat ha 90-nel megyünk 5 percen át. Igaz, ha a kamionok önvezetőek, a probléma nem is létezne.:-)

Előzmény: advocatusdiaboli (350534)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.19 0 0 350537
Ilyenek ezek a norvegok.
Előzmény: _Berci (350536)
_Berci Creative Commons License 2019.06.19 -5 0 350536

Nyilvan a kontenerhajoikat is repülövel szallitjak.

Előzmény: Törölt nick (350535)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!