Szóval gyűrűzve lett, meg a hengerfej szelepszárszimmergingezve, megpucolgatva. Meglátjuk. De nem szabadna h egye az olajat ezek után.
Ja amúgy szétszedéskor az tűnt fel, merthogy dierkt figyeltem, hogy a dugattyúkon a gyűrűvégek összevissza álltak.. Tehát az első dugónál álltak kb úgy ahogy kéne, a többin már tök máshogy. Nem hiszem h szereléskor mozdultak annyit. Ezek mozgolódnak üzem közben, vagy eleve xarul rakták össze a gyárban? Nem hiszem h volt bontogatva a motor, de ki tudja.. Na mindenesetre én egy pozícióba állítottam mindet. Mármint minden hengeren ugyanúgy :)
"Ó, szerintem ebben a topikban nekem lesz leghamarabb EV-m."
Ez többszörös önellentmondás... mert ugye SZERINTED az EV egyenértékű akkor, ha már bír menni 600km-ert, nem drágább, mint az ICE, 5 perc alatt tölt fel (max 10) és mindenütt van gyorstöltő hálózat....
... szóval vagy nem a "reális elvárások" alapján választasz magadnak autót, vagy szerinted sem reálisak ezek az
elvárások.
Az ilyen elszólások miatt érdemes olvasgatni a topicot :Đ
Szakik, kb 1 éve vettem 1 liter fékolajat hogy majd kicserélem a kocsin, de elmaradt. A flakon bontatlan, bent volt tárolva a házban. Felhasználhatom még? :)
Kicsit túltoljátok ezt :Đ De tényleg, lassan már ott tartunk, hogy leöntitek majd magatokat akkumulátor-savval a hősök terén az EV-k elterjedése elleni tilatkozásul :Đ
Nem dumálok a vakvilágba ha EV röl van szo, mert utazok mind személy néha, Tesla model3 tulajt is ismerek vezettem is )hüha) van informácio a igazi ev használóktól közelböl akutöltés, hatásfok vagy promlémák minden
450km böven elmegy, de nemis ez a lényeg mert csak 1szer ment ilyen távot, de jo tudni )model3) ez nem reklámduma
az, hogy "nemvagy éret" neved komolyra nemugy értettem hanem mi sokan még tankolásba gondolkoduk a EV viszont tölteni kell ez nagy dif. megkell szokni )idö)
nekilehet vágni hosszu távnak is csak kicsit tervezni kell töltés stb, de nem probléma
de mamár nemsokan ücsörögnek orákon keresztül állandóan mégegy akuautoba sem, mert a idö pénz ahogy mondják
arra való, hogy a városi/agglomerációs környéken a bevásárlást, gyereket iskolába/bölcsibe/oviba hurcolásszam, esetleg munkába ingázzak vele, vagy a környéken ügyfelekhez kijárjak vele szerszámokkal együtt
ehhez egy kis, max 100km hatótávolságú és lassan töltehető autóra van szükség, amit minden éjjel otthon fel fogok tölteni, és ami cserébe olcsó, legfeljebb annyiba kerül mint az ICE, vagy inkább kevesebbe
Nekem is ilyen kéne, pontosabban az asszonynak, csak ugye ilyen autó nem létezik még. A jelek szerint a piacra a felső szegmensből lehet betörni.
én szeretnék EV-t birtokolni, és használni, de tudom mire való és mire nem
arra való, hogy a városi/agglomerációs környéken a bevásárlást, gyereket iskolába/bölcsibe/oviba hurcolásszam, esetleg munkába ingázzak vele, vagy a környéken ügyfelekhez kijárjak vele szerszámokkal együtt
ehhez egy kis, max 100km hatótávolságú és lassan töltehető autóra van szükség, amit minden éjjel otthon fel fogok tölteni, és ami cserébe olcsó, legfeljebb annyiba kerül mint az ICE, vagy inkább kevesebbe
amíg ez nincs, hanem dömpereket villanyosítanak (e-tron), sportkocsikat (tesla), meg elit autókat villamosítanak addig ez az állami és egyéb támogatásokról szól, meg a divatról és kémputatásról
ezek a dolgok hegyeket képesek megmozgatni azt elismerem, de tartós technológia csere nem várható el tőle: a divat és az állami támogatás forgandó
ahogy a dízel azért szorította ki a gőzt mert olcsóbb volt, a villany is akkor fogja kiszorítani a dízelt meg a benzint ha olcsóbb lesz, és ez egyelőre még várat magára
Ne is mondd... gyakorlatilag csak fordulni tudtam, így is alig értem haza, ráadásul az Eiffel toronynál a fáradtságtól kihagytam egy picit, ha a haverom nem pont abban a pillanatban hív fel, lehet, hogy felkenődök egy targonca szállító teherautóra, mert az ment előttem...
Gondolkoztam amúgy rajta, de pofátlanságnak éreztem volna, hogy ott vagyok és 5 percet nem tudok feléd kanyarodni. Viszont a következő hetekben megyek még párszor, akkor lesz időm is.
1. Nekem az első az ár. Egy Leaf 12 millió, ez kabaré. Ezzel gyakorlatilag azt állítják, hogy az akku tesz ki az árból 10 milliót egy benzineshez képest. Mert az meg 4 millió, de a vellanyosban ugye nincs ICE hajtáslánc.
2. Hatótáv. Ma leugrottam Szegedre, az M5 agybaj, mész a belsős ávban, majd a szőröstalpú román állat 100-zal kijön a reták furgonjával és kamionoszlopot előz, te fékezel-gyorsítasz-káromkodsz. Majd ugyanez a bolgár kamionossal, aki 90,0-val (GPS sebességmérés szerint!) előzi a 89,0-val menő másik 3-at, úgy 4 kilométeren keresztül.
3. Önvezetés. A villanyautó igényli, mert a 2.pont problémáját nagyobb részt megoldaná. Az önvezető algoritmust nem bassza fel agyilag az ilyesmi, s ha közben intézhetem az ügyeimet pl. telefonon, engem sem izgat ha 90-nel megyünk 5 percen át. Igaz, ha a kamionok önvezetőek, a probléma nem is létezne.:-)
Amugy a gonosz rohadt BP nevu olajceg szerint a norvegok olajfogyasztasa nem csokken, hanem ha lassan is, de novekszik biztos a hajok meg a repulok miatt.
Mert te az vagy? Te EV-vel jársz? Válaszolj egyenesen, ha megkérhetem - ha szerintetek ez ennyire egyértelmű, eldöntött-lefutott ügy már, és kizárólag "érettség kérdése" - akkor mi a búbánatos lóhimbilimbi okán nem jártok ti nagyszájúak mind egy szálig EV-vel??? Tudnál erre a kérdésre őszintén, egyenesen, összevissza mellébeszélés nélkül válaszolni????
"de mamár vanak akiknek böven elég 480km körüli táv,mert csak 150km körül vagy kevessebet közlekednek naponta
statisztika szerin egy átlag közlekedö 100 150 km körzetbe forog, munka stb"
Ezt már ezerszer átrágtuk, a 480km hatótávot a legnagyobb akkus Teslák tudják - és azok is kizárólag erősen korlátozott körülmények között (mérsékelt tempó, érdemi fűtés/hűtés nélkül) - miközben ma mondjuk kis hazánkban egészen pontosan 0, azaz zérus darab Tesla gyorstöltő van (https://www.tesla.com/en_EU/supercharger?redirect=no), de konkrétan még szervizbe is Bécsbe kell menni bármilyen aprósággal, mert per pillanat még márkaszerviz sincs idehaza (bár ígérik, hogy nemsokára már lesz Budapesten - de ez biztos nagyon megvigasztal mondjuk egy Pécsen lakót). A jelenleg kontinentális Tesla gyorstöltők is amúgy max. 120kW-osak, de mint a beszámolók mutatják, általában valójában nem lehet ennyivel tölteni, nézz csak utána szájalás helyett - a legtöbb esetben 22kW-al hajlandó csak menni a töltő, azzal meg számolja ki bátran bárki, mennyi feltölteni egy Model S-t.
Már persze, ha van töltő és hozzáférsz, mert ugyebár jól hangzik, hogy van jelenleg az egész VILÁGON ma 1533 Supercharger, csak éppen kizárólag kis hazánkban van 2100 nyilvános benzinkút (és több száz nem, vagy nem teljesen nyilvános)...
Persze, ez nyilvánvalóan egy pillanatnyi fejlődési fázis, és én sem gondolom, hogy így marad, hogy ne lehetne jelentősen bővíteni a töltési pontokat - de egy akku akkor sem lesz soha percek alatt feltölthető, ezt bátran és jó előre 100%-ig biztosra vehetjük - márpedig ha a szignifikánsan kisebb hatótáv és a mindenképpen jelentősen lassabb feltöltés párosát összevetjük - akkor bizony még akkor is nagyon nagy számú töltési pontra lesz szükség a normális, élhető használathoz - ha azzal számolunk, hogy aki csak teheti, az otthon tölt (ma amúgy ez a jellemző, olyan nem is vesz ma EV-t sehol a világon, aki nem tud otthon/cégen belül tölteni).
Ezzel a "konnektor úgyis van mindenütt" dumával meg lécci ne gyertek - mert nincs. Menj el akárhová, bármilyen nyilvános - akár zárt - parkolóba, parkolóházba, étterembe, kórházba, szállodába - nem, nem lesz konnektor ott, ahol a kocsidat le is tudod parkolni, belátható távolságon belül sem lesz, meg nem megengedni sem fogja senki, hogy az egyáltalán nem elhanyagolható villanyszámláddal egyetemben "csak úgy bedugd valahol". Ennek még ki kell épülnie - és ez még várat magára - és jó kérdés, hogy mi lesz a dolog végkimenetele, ugyanis bárki bármit mond, ez egyáltalán nem egy lefutott kérdés, nem véletlenül nem mozgatjátok még a fületek botját sem a felvetésre, miszerint nem biztos, hogy kevésbé környezetszennyezőbb egy deli, komolyabb EV, mint egy normális hibrid...
A téma onan ered, hogy neked nempasszolna a EV a távolság miat, ez legyen privát dolog, valoszonü nemvagy egyedül, ha vicces lennék akor asztmondanám, hogy még "nemvagy érett" EV be gondolkoni, milliok vanak igy, és ez még évtizedek folyamán igy lesz, mert betankolok 10perc alatt gondolkodást nehéz feladni
de mamár vanak akiknek böven elég 480km körüli táv,mert csak 150km körül vagy kevessebet közlekednek naponta
statisztika szerin egy átlag közlekedö 100 150 km körzetbe forog, munka stb
Te is összevissza írogatsz mindent... Nyilvánvalóan senki sem bolond attól, hogy Teslát vett - viszont, mint mások is írták, az elektromos autó még az azt használók elsöprő többségénél is csak második/harmadik/stb.. autó, ami mellett van "rendes" is, az esetleges hosszabb távú utakra, másrészt meg nyilván vannak eltérő felhasználási profilok, egy, a saját lakóteréből/városából/megyéjéből gyakorlatilag soha ki nem mozduló háziasszonynak simán jó lehet tartósan használva is egy 2-300km hatótávolságú EV, egy esetlegesen - és nem mindig előre kalkulálhatóan - hosszabb utakra is indulónak meg szóba sem jöhet, hiszen egy hétköznapi rutin útból is könnyen rémálom lehet...
De a leglényegesebb akkor is az, amire most már nagyon következetes mély hallgatás a válasz: egyáltalán nem egyértelmű, hogy mindent összevetve egy EV tényleg környezetbarátabb (vagy legalábbis valóban releváns mértékben tisztább) mondjuk egy jó állapotú, korszerű hibridnél.
Persze, az egész modern világ a képmutatás iskolapéldája. A norvégok a szemetük jelentős részét is simán exportálják - jó zsíros fekete füstöt okádó teherhajókkal - harmadik világbeli országokba. Az olajon-gázon meg keresnek annyit, hogy az olyan úri huncutságokat, mint a villanyautók, megengedhessék maguknak. Egyébként is a kedvezmény- és adórendszeren keresztül hozták ki azt, hogy ott - MOST MÉG, MÁR OTT SEM SOKÁIG !! - megéri ezeket venni/tartani, hiszen egy dízeles Passatot/hasonlót nagyjából egy Model S ára közelébe adóztatnak...
ja, mindez Európa legnagyobb (és világszinten is jelentős) olaj és gázexportőre részéről enyhén szólva is képmutató, farizeus hozzállás
ha Norvégia komolyan gondolná a fosszilis tüzelőanyagok használatának a visszaszorítását, akkor az EV-k támogatása, vagy a saját felhasználás agyonadóztatása helyett a saját kőolaj és földgáz kitermelésüket kéne abbahagyni
arról persze nyilván szó sincs, hiszen a norvég kontinentális talapzatba fúrt kutak bevételének a 87%-a a norvég államé (ahogy a kutatás költségeinek is kifizetik a 87%-át)
ebből élnek, és ebből finanszírozzák a norvég alapot is, hogy befolyásolja a kelet európai országok közvéleményét, és a sajátjukéhoz igazítsák azt
a norvégoknál csak azért vesznek ennyi EV-t, mert a parkolást és az üzemanyagot agyon adóztatják, meg még úthasználati díj (?) is van
emiatt nagyon drága belsőégésű autókat üzemeltetni, ugyanakkor az országnak kicsi a népsűrűsége, nagyon a távolságok, és a tömegközlekedés is alulfejlett
az EV pedig politikai okból ki van véve a fenti adóztatás alól, tehát az az egérút
ezzel együtt felteszem a norvégok inkább maradnának a benzin/gázolaj mellett mert azzal nincs hatótáv gondja, és jobban bírja a teleket is
olyat is olvastam, hogy az útdíj fizető kapukat időnként felgyújtják ismeretlenek -> bizonyára magas szintű lehet a demokrácia, hogy erre sor kerül, nem kérdezték meg a polgárok véleményét, csak az NKP 25. kongresszusán a soron következő 5 éves tervbe beleírták ezt is