.... vagy felrakja a fészre, hogy süt a nap, termelnek a napelemei a háztetőn, van áram, 60 ft kWh ért elvihető. .... esetleg teló aplikáció ami mindég jelzi, hogy van a közelben napelemes ház és milyen intenzív ott a napsütés. (-:
Azt nem tudom, de az biztos, hogy ha nem adják nem kapunk belőle. Ne kötekedj, úgy értem kínai rendelkezés alatt van. Lehet egész kiskongó, nem tudom, az is lehet.
Nem, a lítium akkumulátor gyártás így át lesz vagy lenne helyezve Kínába és mindenféle elektronikus dolog is
Nem értem, hogy az amerikai elnök nem tudja ezt? De volt már valami 2-3 éve, export vámmal terhelték a ritka-földfémeket és igen, úgy nézett ki, hogy oda át kell telepíteni minden ipart aminek szüksége van rá. Aztán egy januárban, pontosan emlékszem, megszüntették és azzal egyidőben le lett állva a tiltakozással is a kínai sziget építések miatt. Vagyis a ritka-földfémekért cserébe megkapták a csendes óceánt, most folyik a beépítése mesterséges szigeteikkel.
Ha úthasználati díjat fogunk fizetni üzemanyag jövedéki adó helyett, akkor ugyanúgy behozhatatlan versenyhátrányba fog kerülni az EV. Mitől fikázás ez? Simán csak tényközlés...
Az UN fönöke + ippeg aszongya, hogy a fosszilis izek tamogatasa teszi tönkre a zemberiseget ...
Fossil fuel subsidies are wrecking the world, says U.N. chief
"Many people still think that to give fossil fuel subsidies is a way to improve living conditions of people... There is nothing more wrong than that," says Antonio Guterres
BARCELONA, May 28 (Thomson Reuters Foundation) - Subsidies that promote the use of fossil fuels are helping "to destroy the world", and are a bad way to deploy taxpayers' money, the head of the United Nations said on Tuesday.
U.N. Secretary-General Antonio Guterres told a gathering of politicians and business people in Austria that pollution should be taxed, and subsidies for oil, gas and coal should be ended.
"Many people still think that to give fossil fuel subsidies is a way to improve living conditions of people," he said in remarks delivered at a Vienna conference on climate change.
"There is nothing more wrong than that. What we are doing is using taxpayers' money – which means our money – to boost hurricanes, to spread droughts, to melt glaciers, to bleach corals. In one word – to destroy the world."
Egyszerű lesz a megoldás, a beépített akkumulátor kapacitása alapján kivetnek egy 50 000-100 000 ft körüli éves ev. adót. Így volt régen a dízelnél is. Persze ez így fals, mert ev-vel nem lehet túl sokat autózni, sokat kell állni a töltőkön, a dízelesek régen számolgatták hány km en térül meg az adó, akkoriban még majdnem ingyen lopott gázolaj és fűtőolaj is volt egy része. EV nél ilyen nincs mert a túl sok km az kizárt. De ha a kieső bevételt nem a kaja áfán akarják behozni, akkor csak valami ilyesmit lehet lépni.
Nem biztos, kínai tulajdon a kongói cobalt és a piac nem változik, csak az akkumulátor gyártásokat bezárják de csak kis időre míg beindítják helyette Kínában. De mindenféle elektronikus csúcs technológiát gyártót gyorsan fel kell számolni és áttelepíteni Kínába. ....na de rendjén is van ez, itt már úgy is mindenki nyugdíjas, a bevándorlók meg kapják a segélyt. (((((-:
Az állam nem véletlenül támogatja most a villanyautózást. Fusson csak fel szépen...
Rengeteg előnye lesz. Például az olajfüggőség csökkenése, ezáltal alacsonyabb olajárak, amik nagyobb adóbevételt tesznek lehetővé. Ha ingyen lenne a nyersolaj, a benzin akkor is 400 Ft lenne.
Tessék szépen hozzászámolni minimum 5 Ft/km szervizköltséget, ugyanis 100.000 km alatt egy szaros kisautónál is bejön az olajcserékből, a 10-15.000-es szervizekből 500.000 plusz költség.
Nem gyorstöltés kérdése - az EV is koptatja az utakat (az általában nagyobb tömege miatt még jobban is), igénybe veszi az infrastruktúrát - csak most ezt mással fizettetik ki.
Ha ez általános lesz, és - mint amúgy várható - valamilyen módon végül kerül jövedéki adó az otthoni töltésre is, akkor az EV végül múló divattá fog válni, mert simán drágább lesz, mint hagyományos kocsival járni...
Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy az államok nem mondhatnak le a közlekedésre mindenféle formákban kivetett adókról (eleve már az úthálózatok fenntartását is ezekből kellene állni), ergo a mostani kegyelmi/felfutási állapot, amikor a villanyautókat valójában gebedtre támogatják, és az amúgy természetesen ott is jelentkező saját ill. közösségi költségek zömét áthárítják a többi autósra - nem lesz tartható.
Nebazz... ennyiért nem éri meg villanyautót tartani... Átlagfogyasztás 250Wh/km-nél 25ft/km, és gyakorlatban ez nehezen tartható. Egy 5l fogyasztású dizellel meg 20ft/km.
Kongora nem terjed ki semi, mert tábornokok csak a profitba gondolkodnak öket nemérdekli a balhé, ha nép nemkap kaját egyböl elsöprik a egészet és jön egy uj tábornok.
A MOL nál is hasonlóan jön ki, csak ott nem kWh hanem a gyors vagy lassú a KW lekötés amiért fizetni kell.
Nyilván emelik majd az árát, ha több % lesz már a tölthető autó akkor meg kivetnek rá adót, volt régen is a dízel adó mikor az az üzemanyag nagyon olcsó volt.
De az se jó, hogy ingyen parkolnak ui. parkolnak is, így foglaltabbak pont a legdrágább legforgalmasabbak és a többi autónak többet kell bolyongani fel alá ezek miatt.
Bárki tud máshol tölteni, rengeteg töltő van Budapesten, nem csak az Elműnek vannak töltői, de ők tudják, ha veszteséget akarnak maguknak, csinálják csak.