Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349651

.... vagy felrakja a fészre, hogy süt a nap, termelnek a napelemei a háztetőn, van áram, 60 ft kWh ért elvihető. .... esetleg teló aplikáció ami mindég jelzi, hogy van a közelben napelemes ház és milyen intenzív ott a napsütés. (-:

Előzmény: ,m,1710 (349650)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.30 0 1 349650

 "egy hosszabbítót kilógatok az ablakon és ráírom végére a tarifát?"

nemrosz ötlet, maszek áram öt hat kánel egykis sörözö, majd jön a Mc Donalf stb

Előzmény: zöldkomcsi: (349646)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349649

Azt nem tudom, de az biztos, hogy ha nem adják nem kapunk belőle. Ne kötekedj, úgy értem kínai rendelkezés alatt van. Lehet egész kiskongó, nem tudom, az is lehet. 

Nem, a lítium akkumulátor gyártás így át lesz vagy lenne helyezve Kínába és mindenféle elektronikus dolog is

Nem értem, hogy az amerikai elnök nem tudja ezt? De volt már valami 2-3 éve, export vámmal terhelték a ritka-földfémeket és igen, úgy nézett ki, hogy oda át kell telepíteni minden ipart aminek szüksége van rá. Aztán egy januárban, pontosan emlékszem, megszüntették és azzal egyidőben le lett állva a tiltakozással is a kínai sziget építések miatt. Vagyis a ritka-földfémekért cserébe megkapták a csendes óceánt, most folyik a beépítése mesterséges szigeteikkel.

Előzmény: ,m,1710 (349647)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349647

" kínai tulajdon a kongói cobalt és a piac nem változik,"

 

'"zöödkhomchi" itt nagyon melé lötéll.

kinámak semmi "tulajdona" nincs a Kongo Kinshasai cobolt piacba

(mégha afrika a "övék")

Előzmény: zöldkomcsi: (349635)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 2 349646

Szerintetek megengedett a maszek töltő? Úgy értem, hogy egy hosszabbítót kilógatok az ablakon és ráírom végére a tarifát?

Boróka Mihály Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349645

Kösz!

Előzmény: _Berci (349643)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349644

Az itthoni alatt a rezsicsökkentést kell érteni? (Tényleg csak tájékozódásképp kérdezősködök.)

Előzmény: Törölt nick (349641)
_Berci Creative Commons License 2019.05.30 -6 0 349643
Előzmény: Boróka Mihály (349640)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.05.30 0 1 349640

Hol támogatják a fossziliseket?

Előzmény: _Berci (349638)
Boróka Mihály Creative Commons License 2019.05.30 0 2 349639

Ha úthasználati díjat fogunk fizetni üzemanyag jövedéki adó helyett, akkor ugyanúgy behozhatatlan versenyhátrányba fog kerülni az EV. Mitől fikázás ez? Simán csak tényközlés...

Előzmény: Auralianus (349634)
_Berci Creative Commons License 2019.05.30 -5 0 349638

Az UN fönöke + ippeg aszongya, hogy a fosszilis izek tamogatasa teszi tönkre a zemberiseget ...

 

Fossil fuel subsidies are wrecking the world, says U.N. chief

 

"Many people still think that to give fossil fuel subsidies is a way to improve living conditions of people... There is nothing more wrong than that," says Antonio Guterres

 

BARCELONA, May 28 (Thomson Reuters Foundation) - Subsidies that promote the use of fossil fuels are helping "to destroy the world", and are a bad way to deploy taxpayers' money, the head of the United Nations said on Tuesday.

 

U.N. Secretary-General Antonio Guterres told a gathering of politicians and business people in Austria that pollution should be taxed, and subsidies for oil, gas and coal should be ended.

"Many people still think that to give fossil fuel subsidies is a way to improve living conditions of people," he said in remarks delivered at a Vienna conference on climate change.

 

"There is nothing more wrong than that. What we are doing is using taxpayers' money – which means our money – to boost hurricanes, to spread droughts, to melt glaciers, to bleach corals. In one word – to destroy the world."

 

http://news.trust.org/item/20190529131704-lmcky

 

Auralianus Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349637

Szerencsére nem mindenhol látják ezt így... kétlem, hogy Magyarországon fog eldőlni az elektromos autózás jövője...

 

... viszont továbbra is lesz hová eladni a régi roncs dízeleket ;)

Előzmény: advocatusdiaboli (349630)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349636

Egyszerű lesz a megoldás, a beépített akkumulátor kapacitása alapján kivetnek egy 50 000-100 000 ft körüli éves ev. adót. Így volt régen a dízelnél is. Persze ez így fals, mert ev-vel nem lehet túl sokat autózni, sokat kell állni a töltőkön, a dízelesek régen számolgatták hány km en térül meg az adó, akkoriban még majdnem ingyen lopott gázolaj és fűtőolaj is volt egy része. EV nél ilyen nincs mert a túl sok km az kizárt. De ha a kieső bevételt nem a kaja áfán akarják behozni, akkor csak valami ilyesmit lehet lépni.

Előzmény: Auralianus (349634)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349635

Nem biztos, kínai tulajdon a kongói cobalt és a piac nem változik, csak az akkumulátor gyártásokat bezárják de csak kis időre míg beindítják helyette Kínában. De mindenféle elektronikus csúcs technológiát gyártót gyorsan fel kell számolni és áttelepíteni Kínába. ....na de rendjén is van ez, itt már úgy is mindenki nyugdíjas, a bevándorlók meg kapják a segélyt. (((((-:

Előzmény: ,m,1710 (349625)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349634

Tehtá nem az úthasználíti díj a megoldás, hanem az EV fikázása...

 

... ja, várj, nem? :Đ

Előzmény: advocatusdiaboli (349631)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 349633

Az állam nem véletlenül támogatja most a villanyautózást. Fusson csak fel szépen...

 

Rengeteg előnye lesz. Például az olajfüggőség csökkenése, ezáltal alacsonyabb olajárak, amik nagyobb adóbevételt tesznek lehetővé. Ha ingyen lenne a nyersolaj, a benzin akkor is 400 Ft lenne.

Előzmény: advocatusdiaboli (349630)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 349632

Egy 5l fogyasztású dizellel meg 20ft/km.

 

Na-na-na...

 

Tessék szépen hozzászámolni minimum 5 Ft/km szervizköltséget, ugyanis 100.000 km alatt egy szaros kisautónál is bejön az olajcserékből, a 10-15.000-es szervizekből 500.000 plusz költség.

Előzmény: kzdiesel (349626)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349631

Nem gyorstöltés kérdése - az EV is koptatja az utakat (az általában nagyobb tömege miatt még jobban is), igénybe veszi az infrastruktúrát - csak most ezt mással fizettetik ki.

Előzmény: Auralianus (349627)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349630

Ha ez általános lesz, és - mint amúgy várható - valamilyen módon végül kerül jövedéki adó az otthoni töltésre is, akkor az EV végül múló divattá fog válni, mert simán drágább lesz, mint hagyományos kocsival járni...

Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy az államok nem mondhatnak le a közlekedésre mindenféle formákban kivetett adókról (eleve már az úthálózatok fenntartását is ezekből kellene állni), ergo a mostani kegyelmi/felfutási állapot, amikor a villanyautókat valójában gebedtre támogatják, és az amúgy természetesen ott is jelentkező saját ill. közösségi költségek zömét áthárítják a többi autósra - nem lesz tartható.

Előzmény: kzdiesel (349626)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349629

inkább a hülyeség... de demokráciában mindenkinek joga van tetszőleges mértékben hülyének lenni...

Előzmény: Törölt nick (349628)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.30 -4 0 349628

Szembejön a valóság, és megemeli a kalapját.

Előzmény: kzdiesel (349626)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349627

Akkor ne tarts... 

 

... (mégis ki az a hülye, aki villanyautóval folyamatosan gyorstöltőn tankol?)

Előzmény: kzdiesel (349626)
kzdiesel Creative Commons License 2019.05.30 0 0 349626

Nebazz... ennyiért nem éri meg villanyautót tartani...
Átlagfogyasztás 250Wh/km-nél 25ft/km, és gyakorlatban ez nehezen tartható.
Egy 5l fogyasztású dizellel meg 20ft/km.

Előzmény: z_a_p (349602)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349625

Kongora nem terjed ki semi, mert  tábornokok  csak a profitba gondolkodnak  öket nemérdekli a balhé, ha nép nemkap kaját egyböl elsöprik a egészet és jön egy uj tábornok.

igy müködik kongo. meg afrika.

Előzmény: zöldkomcsi: (349624)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.29 -1 0 349624

De komolyan? Mi lesz most ebből? Durvul a helyzet, Kína korlátozza a ritka-földfém exportot. Szerintem a kongói cobaltra is kiterjed.

QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349623

Igyen töltő garantáltan veszteséget hoz a tulajdonosának.

Előzmény: Rangun (349620)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.29 0 1 349622

20% simán elmegy összesen az akku hatásfokán, a szabályzóban, a motorokban, stb. Az én becslésem szerint, legalábbis.

 

Sőt, ha nagyon gyorsan tölti és kihasználja a gyorsító képességét, lehet az fordítva is, hogy 80% ot elfűt.

Előzmény: GPS (349605)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349621

A MOL nál is hasonlóan jön ki, csak ott nem kWh hanem a gyors vagy lassú a KW lekötés amiért fizetni kell.

Nyilván emelik majd az árát, ha több % lesz már a tölthető autó akkor meg kivetnek rá adót, volt régen is a dízel adó mikor az az üzemanyag nagyon olcsó volt.

De az se jó, hogy ingyen parkolnak ui. parkolnak is, így foglaltabbak pont a legdrágább legforgalmasabbak és a többi autónak többet kell bolyongani fel alá ezek miatt.

Előzmény: Rangun (349620)
Rangun Creative Commons License 2019.05.29 0 0 349620

Bárki tud máshol tölteni, rengeteg töltő van Budapesten, nem csak az Elműnek vannak töltői, de ők tudják, ha veszteséget akarnak maguknak, csinálják csak.

Előzmény: QuantumSingularitas (349618)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.05.29 0 1 349619

Hát ez az, az üres töltőoszlop nem termel majd nekik profitot.

 

Ingyen töltőoszlop meg veszteséget termel.

Előzmény: Rangun (349617)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!