ez helyesen úgy van, hogy a zöldek ma, pont úgy ahogy 40-50 éve a vörösök nem tudják felfogni, hogy egy tevékenység hasznosságát nem okozza a profit, hanem jelzi
ha egy tevékenység csak úgy profitábilis, hogy agyontámogatják mástól ellopott pénzből, az valójában veszteséges, és a fentiek értelmében a veszteség, a negatív profit megmutatja, hogy az a tevékenység nem hasznos
mint például a szélkerekek telepítése, csak az állami támogatásokon keresztül válik profittermelővé - a magántulajdonos számára aki felépíti és üzemelteti - valójában a társadalom egésze számára veszteséget termel, tehát nem hasznos
Profitot ket modon lehet termelni. Vagy a bevetelen van nyereseg (alacsonyabb a reszfolyamatok költsegeinek összege), vagy egyes tetelek "nemkiadasa" tolja nyeresegesbe a folyamatot.
Ilyen szempontbol valoban van erteke, ha a sugarzo szemeteshordokat a tengerbe hajigaljak ... hiszen a mocsok gyors eltüntetese jelentös nemkiadassal parosul. Ha valaki nyögvenyelösen keresgeli a vegtarolot (eddig meg nem sikerült rabukkanni), akkor a müvelet költsegeit rögtön milliard €-ban lehet csak kifejezni. A legkenyelmesebb, ha a költseges lepeseket a ködös, bizonytalan jövöbe sikerül tolni, esetleg elmaszatolni (pl. Pax1 inveszticiojanak a kifizeteset), de egyszerüen es siman le is lehet tagadni öket ("keremszepen, ez nem okoz a jövöben köcsegeket"). Aztan, ha megis, akkor meg mindig lehet a vallakat vonogatni ... es olyasmit mondani, hogy "nocsak ... ez uj".
A földünk klimaváltozás nagykönyve megvan irva alátámasztva ojan mérhetö és megkérdöjelezhetettlen bizonyitékokkal amit nehéz ignorálni, omlik a jég a északisarkon, meg viharok stb
, ez lett a kötelezö biblia
akik ezt mégis megkérdöjeleznék, hogy uraim ez a földbojgo mem ma szület stb. azoknak "ámen"
szerncsére nemlesz mágjaégetés mind régebben (hehe) egyiks nácizást meg kilehet birni.
Majdnem tökéletes, de nem tárja fel az elégedetlenkedés valódi okait.
A sötétződek nem képesek megérteni azt az alapvető igazságot, hogy az univerzum legfontosabb és egyetlen elemi építőeleme a profit. A profit az értékteremtő építő energia. Minden... kivétel nélkül minden dolognak a fizikai és szellemi univerzumban a lelke, lényege a profit. Amiben nincs profit, az a hulladék.
A levegő eladható, van profittartalma? Nincs a levegő tehát nem érték. A levegőbe kibocsátott szennyeződéseknek van profittartalma? Van. A levegőben tehát a szennyezőanyagok képviselik az értéket.
Az óceánok vizének sincs profittartalma. De ha két dollárért elsüllyeszthetem tonnáját a nukleáris és vegyi hulladéknak, akkor lesz értéke? Naná. Tehát az óceánokban az atomhulladék és a vegyi szennyezések képviselik a profitot, az értéket.
Ezt nem képesek felfogni a sötétződek. Az a fixa ideájuk, hogy a a tiszta levegő önmagában is érték. Hogy a víz nem csak akkor érték, ha palackozva árulom a szupermarketben, hanem a föld mélyén is. Azt képzelik a szerencsétlen sötétződek, hogy a hal az óceánokban is képvisel értéeket, pedig csak kifogva, a halpiacon költözik belé a profit, csak ott van értéke, sehol másutt.
Ez a sötétződek nagy problémája, nem ismerik föl a prioritásokat a természetben.
Vádaskodnak, mocskolódnak a sötétződek, próbálják befeketíteni azokat a cégeket amelyek a veszélyes hulladékaiakat a tengerbe ömlesztették, nem ismervén fel, hogy a tenger éppen ezáltal, a keletkező profit által válik értékessé önmagában a tiszta víz csak hulladék. A vegyipari és atomkonszernek hatalmas értéket, profitot teremtettek a tegerfenék bekapcsolásával a gazdasági folyamatokba.
Igen, ez az a logika, amikor előadja valaki ha nem szereted úgy inni a teát / kávét, hogy előtte belepisilünk, akkor arra nem az az"elég jó" megoldás, hogy nem pisilünk bele...
... mert az sötétzöld és "semmisemelégjó" hozzáállás...
... az "okos ember" ilyenkor változtat az étrendjén, hogy kevesebbet és finomabbat pisilhessen a teába/kávéba...
Vannak alternatívák, működnek is csak a sötétzöldeknek semmi sem jó.
Ha holnap bejelenteném a tökéletesen működő, tisztán csak csapvízzel üzemelő autómat - ami ráadásul tiszta hegyilevegőt pufogna ki....
...garantálom, hogy órákon belül jönne a tiltakozás, hogy a jármű-célú vízfogyasztásommal veszélyeztetem az édesvíz-tartalékokat.
De ha bejelenteném, hogy működik sósvízzel is - akkor a tengerek szintjének a csökkenését hoznák fel az autóim által elhasznált tengervíz miatt - ami ugye káros lenne a vízi-élővilágra.
Szerintem egyetlen baromság létezik a témába vágóan: érdemi alternatívák felmutatása nélkül "jóazahogyvanhyülegyereknemérteszhozzáehhezsenem" (sötét)zöldezni.
Ha jól tudom környezetvédelmi szempontok alapján (is) döntenek. A motorcsónakok, jetek alapból jót tennének a víznek, hiszen szellőztetik, dúsítják oxigénben, csak közben káros anyagokat is pöfékelnek belé, ezért tiltják. Az elektromos hajtásnál ez ugye kiesik....
Ezek a Jet paripás tengerészek, másokra néha elég veszélyessek ha elvétik a kanyart
Az téveszt meg sokakat, hogy ezek a jetskik (amit a Balatonra terveznek behozni) - ezek ELEKTROMOSAK!
És ha elektromosak, akkor milyen veszélyt is jelentenének - nem igaz?
Úgy gondolják, hogy ezt bárki vezetheti - kb. mint a dodzsemet a vidámparkban - vagyis felpattan rá a száguldani-kívánkozó és juhééééé........
... csak azt mondjuk elfelejtették megemlíteni, hogy 7,5 kW felett bármilyen vizijármű vezetése JOGOSÍTVÁNYHOZ kötött - amit ha szakszerűen tesznek le, az kb. egy B-kategóriás jogsi megszerzésével azonos macera.
Arról nem beszélve, hogy egy ilyen jogsi durván 150 ezerbe kerül!
Tehát nem kell tartani attól, hogy boldog-boldogtalan kibérelheti, mint egy vizibiciklit :-)