Keresés

Részletes keresés

Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348642

Senki nem fog neked tartosan vesztesegesen EV-t gyartani.

Előzmény: Auralianus (348641)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348641

Nem látom a problémát. Sőt... igazándiból nekem totálisan tetszene is a konstrukció, hogy az EV-t - lásd repülős példa - folyamatosan

veszteséggel, nyomott áron adják a gyártók vagy 70 éven át... részemről semmi kifogásom ellene, ha a társadalom profitál miközben a
befektetők egy részének nem jön be a számítása... ez valahol a befektetési kockázat része is nemde?

 

 

Előzmény: Törölt nick (348640)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348640

Onmagaban a novekedes nem old meg semmit, hiszen ketszer annyit gyartani egy veszteseges termekbol ketszer akkora veszteseget eredmenyez, raadasul (kozel) idealis versenypiacon az elerheto marzs mindig alacsony lesz (mert jon egy versenytars, aki majd olcsobban adja, hogy kiszoritson a piacrol). Tipikus pelda a legi utasforgalom, kvazi felrobbant a legi kozlekedes a masodik vilaghaboru utan es azota is dinamikusan no, de a legitarsasagok meg folyamatosan szopoagon vannak, mert a volumen novekedese nem fordul at a nyeresegesseg novekedesebe.

Előzmény: szilvatövis (348612)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.02 0 1 348639

Reméljük hamarosan tényleg nem lesz figyelemre méltó a Tesla részaránya az EU EV piacon. :-)

A Blumi prognózisa szerint a nagyobb szg kategóriákban már 2022-re megvalósulhat a költségparitás a belsőégésűekkel és gazdasági racionalitássá is fog válni az EV választása autóvásárláskor.

https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2019-04-12/electric-vehicle-battery-shrinks-and-so-does-the-total-cost

 

Ugyancsak a Blumi egy tanulmánya hívja fel a figyelmünk arra az aprócska ám annál jelentősebb tényre a szomszéd EV-je mindig zöldebb témában, hogy nem csak most zöldebb, de az életciklusa alatt egyre zöldebb lesz, ahogyan a villamosenergia termelés is zöldül az életciklusa folyamán:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-01-15/electric-cars-seen-getting-cleaner-even-where-grids-rely-on-coal

 

Vigyázó szemetek ne Teslára vessétek, hanem Európában Volkswagenre, ma már az elektromobilitás EU-s közeljövője ott dől el. És úgy tűnik rajtuk nem is múlik, tolják a szekeret, bár az látszólag az előkészületek egyelőre nem hoztak látványos eredményeket.

 

In late 2018 a senior board member was quoted by Reuters saying that VW would stop building internal combustion engines by 2026. While VW isn’t dropping petrol and diesel just yet, its investment in electrification is vast; there’s no turning back now. The only question is how long the electric and internal-combustion product lines will co-exist. The £5.3bn programme includes £1.1bn at its Braunschweig, Salzgitter and Kassel sites, with a further £1bn at Zwickau. That investment in production capacity is necessary because VW expects to be building 100,000 ID models in 2020, rising to 10 times that in 2025.

https://www.carmagazine.co.uk/electric/volkswagen/

 

Én csodálkoznék a legjobban, ha a VW 2026-ra leállna a belsőégésűekkel, de nem ez a lényeg, hanem amit a múltkor is mondtam, nyilvánvaléóan nincs hosszútávú koegzisztencia, nem létezhet párhuzamosan az EV és az ICE vonal.

Nincs visszaút:there’s no turning back now.

 

 

Előzmény: Auralianus (348638)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348638

kis olvasnivaló/gondolkodnivaló a tegnapi vitához (a Tesla részt kérem hagyjátok figyelmen kívül, a cikk lényege az arányeltolódás!!)

 

https://hvg.hu/cegauto/20190430_Ket_evtizedes_melyponton_a_dizelek_a_Tesla_Model_3_pedig_jott_es_tarolt

,m,1710 Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348637

" Venezuela igen szépen tűri a kialakult helyzetet, most már stabilizálódik ahogy drágul az olaj"

 

ezt nemgondolhatod komolyan

Venezuela a szakadék szélén lavirozik

Előzmény: zöldkomcsi: (348633)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348636

Akkor lehetnek képesek rá - ha mondjuk az ipari léptékű évszakos energiatárolást végre megoldjuk. Ám abba nem mennek jelentős energiák, a támogatások helyette mennek a napelemek meg szélkelepek terjesztésére...

 

Ez pontosan így van, de ami érdekes, hogy olyan sincs aminek a megtérülése napokban mérhető és napi millió euro profittal. nem általános megoldás, csak egy speciális helyzet, de olyan sincs.

Mondom, hogy olyan ez mint a római birodalomban a vízenergia. Figyelek én rád is, de a legtöbb forrás csak azt mondja, hogy nem terjedt el csak a középkorban az is, pedig a rómaiak technikája fejlettebb volt.

Előzmény: advocatusdiaboli (348602)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348635

(Magyaroszág alatt van a világ egyik jelentős (kitermelhető) rézvagyona.)

 

A mennyiség nagy, a koncentráció alacsony.

Előzmény: szilvatövis (348627)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348634

Igen, de nem olyan tempóban ahogy gondoljátok és egyéb változásokkal együtt.

Előzmény: Rangun (348629)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348633

nyugi! ti bunkósbotokkal fogtok majd egymásnak menni mikor ilyen lesz a helyzet. ezek leszoktak a munkáról mikor drága volt, ti meg amikor olcsó volt az olaj. Venezuela igen szépen tűri a kialakult helyzetet, most már stabilizálódik ahogy drágul az olaj.

Előzmény: ,m,1710 (348631)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348632

Ezt mire alapozod?

Előzmény: mica-r (348630)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348631

Venezuelába olaj válság van, ha minden olaj állam igy kezelné a vagyonát, akkor gyámság alá kellene kötelezni.

Előzmény: mica-r (348626)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348630

Nem így van.

Szerintem erős olajfüggés marad továbbra is.

Előzmény: Rangun (348629)
Rangun Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348629

Az EV pont az olajfüggést függést tompítja, de neked ez nagyon nem tetszik.

Előzmény: mica-r (348626)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348628

Gyanítom viszonylag gyorsan ki fogják váltani (vagy újrahasznosíthatóvá teszik) a legdrágább alkotóelemeket.

Előzmény: szilvatövis (348627)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348627

Rézből, vagy ritkaföldfémekből elég egy hajórakomány hónapokra, évekre  akár a világ túlsó feléből az egész EU autógyártásnak... egy tankernyi kőolaj mennyi ideig elég Európának?

 

(Magyaroszág alatt van a világ egyik jelentős (kitermelhető) rézvagyona.)

Előzmény: mica-r (348623)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348626

Volt olajválság az olajpiacon, csak már talán nem emlékszel.

"a rossz államokat kizárják a nyersanyag eladásból"   na ja. Az arabok mind jó államok egyenlőre :-) Mázli. Különben megint olajválság jönne ?

Előzmény: Rangun (348624)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348625

Nincs is erre szükség. Bőven elég, ha nem felejtjük el, hogy mi is itt a tét.

A politikai tét a mobilitás és az energiarendszer önállósága. A gazdasági tét kapcsán igen nehéz dolgom lenne, ha számszerűsíteni

szeretném a maximálisan elérhető hasznot. Nem aggódnék amiatt, hogy nem lesz forrás a fejlesztésre.

 

 

Előzmény: mica-r (348623)
Rangun Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348624

A nyersanyagoknak piaca van, mint minden másnak, vannak eladók, és vannak vevők, nem világháború van, hogy bárki el legyen zárva a nyersanyagoktól, sőt ma olyan időket élünk, hogy a rossz államokat kizárják a nyersanyag eladásból.

Előzmény: mica-r (348623)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348623

Bevallom, nem tudom felsorolni tételesen mindet, a ritkaföldfémektől a rézvezetéken keresztül a mittudomén mi.

Előzmény: Auralianus (348621)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348622

És csak most kezdenek belelendülni:

https://europe.autonews.com/automakers/france-germany-agree-first-battery-cell-consortium-report-says

 

Potenciálisan teljes energiafüggetlenségre tehetünk szert.

Előzmény: Auralianus (348620)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348621

Melyik nyersanyagra gondolsz? [ezt sem trollkodásból kérdezem!]

Előzmény: mica-r (348619)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348620

Van saját akkufejlesztése. Nem csak a BMW-nek, de a VW-nek is és a Daimlernek is. Nem kizárólag trollkodásból emlegettem TaO kartácsot ;)

Előzmény: mica-r (348619)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348619

Lesz saját akkufejlesztése?

Meg hát a nyersanyag!

Előzmény: Auralianus (348618)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348618

Ez a kérdés nem merül fel érdemben. A VW 4 gyárat építtet az EU területén még 2025 előtt, már meg is száradt a tinta a szerződéseken.

Előzmény: mica-r (348616)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348617

Nem annyira. :-)

Csak teljesen átformálják a világ gazdasági térképét.

Előzmény: Auralianus (348613)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348616

Nem vagyok vitában. Bár szereted félrevinni a témát ....

Ez a kérdés felmerül az adott forgatókönyv mellett.

Előzmény: Auralianus (348615)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348615

Nem velem vagy vitában, hanem TaO kartáccsal... hisz a BMW már 2008-óta rendelkezik élvonalbeli akkutechnológiával :Đ

Előzmény: mica-r (348614)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 1 348614

Az EU "belterületén" felépülő akku(cella)gyárak a történelem során első alkalommal teszik lehetővé a tagállamok számára a 
mobilitásuk ÉS az energiaellátó-rendszerük totális függetlenítését az OPEC az USA vagy éppenséggel Kína gazdaságától.  

 

Felmerül a kérdés, hogy cserébe senkitől nem válik függővé? Vagy mégis, mert kell a nyersanyag, meg a technológia. Nem tudom lesz-e eu-s akkutechnika, vagy keleti-alapú marad?

Előzmény: Auralianus (348613)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348613

Számoljátok bele a flotta-szintű kibocsájtást szabályozó EU-rendelet hatását is. Ha SUV-okat szeretnének árulni továbbra is,

akkor azok mellé BEV-eket kell leadni, hogy kijöjjön a járműkilométerenkénti kibocsájtásban az átlag. A BEV-ellenes olvtársak

ezzel a piac-átalakító tényezővel pl nem is számolnak.

 

 

Amíg a BEV multifunkcionálisan (fogyasztó + termelő) integrálható az elektromos hálózatba kiegészítő infrastruktúra nélkül,

addig pl egy hidrogénhajtású elektronyos jármű csakis termelőként, tehát a BEV rendszer szinten előnyösebb. Ezt igen hamar

fogja majd a piac felismerni és az akkutechnológia fejlődésével eléggé gyorsan és forradalmian fog átalakulni az energiapiac.

 

 

Az EU "belterületén" felépülő akku(cella)gyárak a történelem során első alkalommal teszik lehetővé a tagállamok számára a
mobilitásuk ÉS az energiaellátó-rendszerük totális függetlenítését az OPEC az USA vagy éppenséggel Kína gazdaságától.

 


Szerintem, ezek igenis jelentős tényezők

Előzmény: szilvatövis (348610)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!