nyugi! ti bunkósbotokkal fogtok majd egymásnak menni mikor ilyen lesz a helyzet. ezek leszoktak a munkáról mikor drága volt, ti meg amikor olcsó volt az olaj. Venezuela igen szépen tűri a kialakult helyzetet, most már stabilizálódik ahogy drágul az olaj.
Rézből, vagy ritkaföldfémekből elég egy hajórakomány hónapokra, évekre akár a világ túlsó feléből az egész EU autógyártásnak... egy tankernyi kőolaj mennyi ideig elég Európának?
(Magyaroszág alatt van a világ egyik jelentős (kitermelhető) rézvagyona.)
A nyersanyagoknak piaca van, mint minden másnak, vannak eladók, és vannak vevők, nem világháború van, hogy bárki el legyen zárva a nyersanyagoktól, sőt ma olyan időket élünk, hogy a rossz államokat kizárják a nyersanyag eladásból.
Az EU "belterületén" felépülő akku(cella)gyárak a történelem során első alkalommal teszik lehetővé a tagállamok számára a mobilitásuk ÉS az energiaellátó-rendszerük totális függetlenítését az OPEC az USA vagy éppenséggel Kína gazdaságától.
Felmerül a kérdés, hogy cserébe senkitől nem válik függővé? Vagy mégis, mert kell a nyersanyag, meg a technológia. Nem tudom lesz-e eu-s akkutechnika, vagy keleti-alapú marad?
Számoljátok bele a flotta-szintű kibocsájtást szabályozó EU-rendelet hatását is. Ha SUV-okat szeretnének árulni továbbra is,
akkor azok mellé BEV-eket kell leadni, hogy kijöjjön a járműkilométerenkénti kibocsájtásban az átlag. A BEV-ellenes olvtársak
ezzel a piac-átalakító tényezővel pl nem is számolnak.
Amíg a BEV multifunkcionálisan (fogyasztó + termelő) integrálható az elektromos hálózatba kiegészítő infrastruktúra nélkül,
addig pl egy hidrogénhajtású elektronyos jármű csakis termelőként, tehát a BEV rendszer szinten előnyösebb. Ezt igen hamar
fogja majd a piac felismerni és az akkutechnológia fejlődésével eléggé gyorsan és forradalmian fog átalakulni az energiapiac.
Az EU "belterületén" felépülő akku(cella)gyárak a történelem során első alkalommal teszik lehetővé a tagállamok számára a mobilitásuk ÉS az energiaellátó-rendszerük totális függetlenítését az OPEC az USA vagy éppenséggel Kína gazdaságától.
A BCG mátrix az oka a félreértelmezhető fogalmazásnak. Nem feltétlen gazdaságtalan valami, ha átmenetileg nagyobb költséget tud a könyvelő rászámolni, mint amennyi bevételt produkál.
A kérdőjelek kategóriába tartozó termékek még viszonylag új termékek, melyek relatív piaci részesedése bár alacsony, de a gyorsan bővülő piac ígéretes lehetőségeket tartogat számukra a jövőre nézve. Ezen termékek még nem nyereségesek, hisz a nagy növekedésütemű piaci igények kielégítése és a részesedés növelése nagy költségekkel jár. A kérdőjelekből kedvező esetben sztárok lehetnek. A vállalt lehetséges stratégiái: további növekedés vagy visszavonulás.
körülbelül 3000 eurós veszteséggel számol a Volkswagen minden egyes eladott tisztán elektromos I.D. után, s ez az állapot egészen 2025-ig kitarthat, amikor is a MEB platformra épülő villanyautók gyártása gazdaságossá válik,
Erre annyi a válaszom, hogy a 60-as évek vége felé az iparág zöme azzal számolt, hogy a Wankel motor le fogja váltani a hagyományost...
Nem érdekelnek az ilyen "prognózisok", pláne nem, hogy a dízelbotrány után a VW egy szavát sem hiszem el, sem pro, sem kontra, és ezek az elemzések is alapvetően a befektetői körnek szólnak...