Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348633

nyugi! ti bunkósbotokkal fogtok majd egymásnak menni mikor ilyen lesz a helyzet. ezek leszoktak a munkáról mikor drága volt, ti meg amikor olcsó volt az olaj. Venezuela igen szépen tűri a kialakult helyzetet, most már stabilizálódik ahogy drágul az olaj.

Előzmény: ,m,1710 (348631)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348632

Ezt mire alapozod?

Előzmény: mica-r (348630)
,m,1710 Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348631

Venezuelába olaj válság van, ha minden olaj állam igy kezelné a vagyonát, akkor gyámság alá kellene kötelezni.

Előzmény: mica-r (348626)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348630

Nem így van.

Szerintem erős olajfüggés marad továbbra is.

Előzmény: Rangun (348629)
Rangun Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348629

Az EV pont az olajfüggést függést tompítja, de neked ez nagyon nem tetszik.

Előzmény: mica-r (348626)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348628

Gyanítom viszonylag gyorsan ki fogják váltani (vagy újrahasznosíthatóvá teszik) a legdrágább alkotóelemeket.

Előzmény: szilvatövis (348627)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348627

Rézből, vagy ritkaföldfémekből elég egy hajórakomány hónapokra, évekre  akár a világ túlsó feléből az egész EU autógyártásnak... egy tankernyi kőolaj mennyi ideig elég Európának?

 

(Magyaroszág alatt van a világ egyik jelentős (kitermelhető) rézvagyona.)

Előzmény: mica-r (348623)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348626

Volt olajválság az olajpiacon, csak már talán nem emlékszel.

"a rossz államokat kizárják a nyersanyag eladásból"   na ja. Az arabok mind jó államok egyenlőre :-) Mázli. Különben megint olajválság jönne ?

Előzmény: Rangun (348624)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348625

Nincs is erre szükség. Bőven elég, ha nem felejtjük el, hogy mi is itt a tét.

A politikai tét a mobilitás és az energiarendszer önállósága. A gazdasági tét kapcsán igen nehéz dolgom lenne, ha számszerűsíteni

szeretném a maximálisan elérhető hasznot. Nem aggódnék amiatt, hogy nem lesz forrás a fejlesztésre.

 

 

Előzmény: mica-r (348623)
Rangun Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348624

A nyersanyagoknak piaca van, mint minden másnak, vannak eladók, és vannak vevők, nem világháború van, hogy bárki el legyen zárva a nyersanyagoktól, sőt ma olyan időket élünk, hogy a rossz államokat kizárják a nyersanyag eladásból.

Előzmény: mica-r (348623)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348623

Bevallom, nem tudom felsorolni tételesen mindet, a ritkaföldfémektől a rézvezetéken keresztül a mittudomén mi.

Előzmény: Auralianus (348621)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348622

És csak most kezdenek belelendülni:

https://europe.autonews.com/automakers/france-germany-agree-first-battery-cell-consortium-report-says

 

Potenciálisan teljes energiafüggetlenségre tehetünk szert.

Előzmény: Auralianus (348620)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348621

Melyik nyersanyagra gondolsz? [ezt sem trollkodásból kérdezem!]

Előzmény: mica-r (348619)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348620

Van saját akkufejlesztése. Nem csak a BMW-nek, de a VW-nek is és a Daimlernek is. Nem kizárólag trollkodásból emlegettem TaO kartácsot ;)

Előzmény: mica-r (348619)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348619

Lesz saját akkufejlesztése?

Meg hát a nyersanyag!

Előzmény: Auralianus (348618)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348618

Ez a kérdés nem merül fel érdemben. A VW 4 gyárat építtet az EU területén még 2025 előtt, már meg is száradt a tinta a szerződéseken.

Előzmény: mica-r (348616)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348617

Nem annyira. :-)

Csak teljesen átformálják a világ gazdasági térképét.

Előzmény: Auralianus (348613)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348616

Nem vagyok vitában. Bár szereted félrevinni a témát ....

Ez a kérdés felmerül az adott forgatókönyv mellett.

Előzmény: Auralianus (348615)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348615

Nem velem vagy vitában, hanem TaO kartáccsal... hisz a BMW már 2008-óta rendelkezik élvonalbeli akkutechnológiával :Đ

Előzmény: mica-r (348614)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 1 348614

Az EU "belterületén" felépülő akku(cella)gyárak a történelem során első alkalommal teszik lehetővé a tagállamok számára a 
mobilitásuk ÉS az energiaellátó-rendszerük totális függetlenítését az OPEC az USA vagy éppenséggel Kína gazdaságától.  

 

Felmerül a kérdés, hogy cserébe senkitől nem válik függővé? Vagy mégis, mert kell a nyersanyag, meg a technológia. Nem tudom lesz-e eu-s akkutechnika, vagy keleti-alapú marad?

Előzmény: Auralianus (348613)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348613

Számoljátok bele a flotta-szintű kibocsájtást szabályozó EU-rendelet hatását is. Ha SUV-okat szeretnének árulni továbbra is,

akkor azok mellé BEV-eket kell leadni, hogy kijöjjön a járműkilométerenkénti kibocsájtásban az átlag. A BEV-ellenes olvtársak

ezzel a piac-átalakító tényezővel pl nem is számolnak.

 

 

Amíg a BEV multifunkcionálisan (fogyasztó + termelő) integrálható az elektromos hálózatba kiegészítő infrastruktúra nélkül,

addig pl egy hidrogénhajtású elektronyos jármű csakis termelőként, tehát a BEV rendszer szinten előnyösebb. Ezt igen hamar

fogja majd a piac felismerni és az akkutechnológia fejlődésével eléggé gyorsan és forradalmian fog átalakulni az energiapiac.

 

 

Az EU "belterületén" felépülő akku(cella)gyárak a történelem során első alkalommal teszik lehetővé a tagállamok számára a
mobilitásuk ÉS az energiaellátó-rendszerük totális függetlenítését az OPEC az USA vagy éppenséggel Kína gazdaságától.

 


Szerintem, ezek igenis jelentős tényezők

Előzmény: szilvatövis (348610)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348612

A BCG mátrix az oka a félreértelmezhető fogalmazásnak. Nem feltétlen gazdaságtalan valami, ha átmenetileg nagyobb költséget tud a könyvelő rászámolni, mint amennyi bevételt produkál.

 

 

A kérdőjelek kategóriába tartozó termékek még viszonylag új termékek, melyek relatív piaci részesedése bár alacsony, de a gyorsan bővülő piac ígéretes lehetőségeket tartogat számukra a jövőre nézve.  Ezen termékek még nem nyereségesek, hisz a nagy növekedésütemű piaci igények kielégítése és a részesedés növelése nagy költségekkel jár. A kérdőjelekből kedvező esetben sztárok lehetnek.
A vállalt lehetséges stratégiái: további növekedés vagy visszavonulás.

http://mediapedia.hu/bcg-matrix

 

 

Előzmény: Törölt nick (348611)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348611

Magad hoztad a forrást:

 

körülbelül 3000 eurós veszteséggel számol a Volkswagen minden egyes eladott tisztán elektromos I.D. után, s ez az állapot egészen 2025-ig kitarthat, amikor is a MEB platformra épülő villanyautók gyártása gazdaságossá válik, 

Előzmény: szilvatövis (348610)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348610

Ha 2025 után gazdaságos, akkor minden bizonnyal 2025-ig is gazdaságos.

Előzmény: Törölt nick (348608)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348609

Mi a jövő?

Előzmény: Pomber Béla (348607)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348608

Érdekel a jövő, ezért érdekel az, hogy mitől lesz 2025 után gazdaságos az, ami addig nem gazdaságos?

Előzmény: szilvatövis (348606)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.05.01 0 1 348607

jövő =/= prognózis

Előzmény: szilvatövis (348606)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348606

Ha nem érdekelnek a prognózisok akkor nem érdekel a jövő, nincs miről beszélni.

Előzmény: advocatusdiaboli (348604)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348605

2025 után mitől lesz gazdaságos?

Előzmény: szilvatövis (348603)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.01 -1 2 348604

Erre annyi a válaszom, hogy a 60-as évek vége felé az iparág zöme azzal számolt, hogy a Wankel motor le fogja váltani a hagyományost...

 

Nem érdekelnek az ilyen "prognózisok", pláne nem, hogy a dízelbotrány után a VW egy szavát sem hiszem el, sem pro, sem kontra, és ezek az elemzések is alapvetően a befektetői körnek szólnak...

Előzmény: szilvatövis (348603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!