Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348630

Nem így van.

Szerintem erős olajfüggés marad továbbra is.

Előzmény: Rangun (348629)
Rangun Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348629

Az EV pont az olajfüggést függést tompítja, de neked ez nagyon nem tetszik.

Előzmény: mica-r (348626)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348628

Gyanítom viszonylag gyorsan ki fogják váltani (vagy újrahasznosíthatóvá teszik) a legdrágább alkotóelemeket.

Előzmény: szilvatövis (348627)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348627

Rézből, vagy ritkaföldfémekből elég egy hajórakomány hónapokra, évekre  akár a világ túlsó feléből az egész EU autógyártásnak... egy tankernyi kőolaj mennyi ideig elég Európának?

 

(Magyaroszág alatt van a világ egyik jelentős (kitermelhető) rézvagyona.)

Előzmény: mica-r (348623)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348626

Volt olajválság az olajpiacon, csak már talán nem emlékszel.

"a rossz államokat kizárják a nyersanyag eladásból"   na ja. Az arabok mind jó államok egyenlőre :-) Mázli. Különben megint olajválság jönne ?

Előzmény: Rangun (348624)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348625

Nincs is erre szükség. Bőven elég, ha nem felejtjük el, hogy mi is itt a tét.

A politikai tét a mobilitás és az energiarendszer önállósága. A gazdasági tét kapcsán igen nehéz dolgom lenne, ha számszerűsíteni

szeretném a maximálisan elérhető hasznot. Nem aggódnék amiatt, hogy nem lesz forrás a fejlesztésre.

 

 

Előzmény: mica-r (348623)
Rangun Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348624

A nyersanyagoknak piaca van, mint minden másnak, vannak eladók, és vannak vevők, nem világháború van, hogy bárki el legyen zárva a nyersanyagoktól, sőt ma olyan időket élünk, hogy a rossz államokat kizárják a nyersanyag eladásból.

Előzmény: mica-r (348623)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348623

Bevallom, nem tudom felsorolni tételesen mindet, a ritkaföldfémektől a rézvezetéken keresztül a mittudomén mi.

Előzmény: Auralianus (348621)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348622

És csak most kezdenek belelendülni:

https://europe.autonews.com/automakers/france-germany-agree-first-battery-cell-consortium-report-says

 

Potenciálisan teljes energiafüggetlenségre tehetünk szert.

Előzmény: Auralianus (348620)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348621

Melyik nyersanyagra gondolsz? [ezt sem trollkodásból kérdezem!]

Előzmény: mica-r (348619)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348620

Van saját akkufejlesztése. Nem csak a BMW-nek, de a VW-nek is és a Daimlernek is. Nem kizárólag trollkodásból emlegettem TaO kartácsot ;)

Előzmény: mica-r (348619)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348619

Lesz saját akkufejlesztése?

Meg hát a nyersanyag!

Előzmény: Auralianus (348618)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348618

Ez a kérdés nem merül fel érdemben. A VW 4 gyárat építtet az EU területén még 2025 előtt, már meg is száradt a tinta a szerződéseken.

Előzmény: mica-r (348616)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348617

Nem annyira. :-)

Csak teljesen átformálják a világ gazdasági térképét.

Előzmény: Auralianus (348613)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348616

Nem vagyok vitában. Bár szereted félrevinni a témát ....

Ez a kérdés felmerül az adott forgatókönyv mellett.

Előzmény: Auralianus (348615)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348615

Nem velem vagy vitában, hanem TaO kartáccsal... hisz a BMW már 2008-óta rendelkezik élvonalbeli akkutechnológiával :Đ

Előzmény: mica-r (348614)
mica-r Creative Commons License 2019.05.01 0 1 348614

Az EU "belterületén" felépülő akku(cella)gyárak a történelem során első alkalommal teszik lehetővé a tagállamok számára a 
mobilitásuk ÉS az energiaellátó-rendszerük totális függetlenítését az OPEC az USA vagy éppenséggel Kína gazdaságától.  

 

Felmerül a kérdés, hogy cserébe senkitől nem válik függővé? Vagy mégis, mert kell a nyersanyag, meg a technológia. Nem tudom lesz-e eu-s akkutechnika, vagy keleti-alapú marad?

Előzmény: Auralianus (348613)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348613

Számoljátok bele a flotta-szintű kibocsájtást szabályozó EU-rendelet hatását is. Ha SUV-okat szeretnének árulni továbbra is,

akkor azok mellé BEV-eket kell leadni, hogy kijöjjön a járműkilométerenkénti kibocsájtásban az átlag. A BEV-ellenes olvtársak

ezzel a piac-átalakító tényezővel pl nem is számolnak.

 

 

Amíg a BEV multifunkcionálisan (fogyasztó + termelő) integrálható az elektromos hálózatba kiegészítő infrastruktúra nélkül,

addig pl egy hidrogénhajtású elektronyos jármű csakis termelőként, tehát a BEV rendszer szinten előnyösebb. Ezt igen hamar

fogja majd a piac felismerni és az akkutechnológia fejlődésével eléggé gyorsan és forradalmian fog átalakulni az energiapiac.

 

 

Az EU "belterületén" felépülő akku(cella)gyárak a történelem során első alkalommal teszik lehetővé a tagállamok számára a
mobilitásuk ÉS az energiaellátó-rendszerük totális függetlenítését az OPEC az USA vagy éppenséggel Kína gazdaságától.

 


Szerintem, ezek igenis jelentős tényezők

Előzmény: szilvatövis (348610)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348612

A BCG mátrix az oka a félreértelmezhető fogalmazásnak. Nem feltétlen gazdaságtalan valami, ha átmenetileg nagyobb költséget tud a könyvelő rászámolni, mint amennyi bevételt produkál.

 

 

A kérdőjelek kategóriába tartozó termékek még viszonylag új termékek, melyek relatív piaci részesedése bár alacsony, de a gyorsan bővülő piac ígéretes lehetőségeket tartogat számukra a jövőre nézve.  Ezen termékek még nem nyereségesek, hisz a nagy növekedésütemű piaci igények kielégítése és a részesedés növelése nagy költségekkel jár. A kérdőjelekből kedvező esetben sztárok lehetnek.
A vállalt lehetséges stratégiái: további növekedés vagy visszavonulás.

http://mediapedia.hu/bcg-matrix

 

 

Előzmény: Törölt nick (348611)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348611

Magad hoztad a forrást:

 

körülbelül 3000 eurós veszteséggel számol a Volkswagen minden egyes eladott tisztán elektromos I.D. után, s ez az állapot egészen 2025-ig kitarthat, amikor is a MEB platformra épülő villanyautók gyártása gazdaságossá válik, 

Előzmény: szilvatövis (348610)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348610

Ha 2025 után gazdaságos, akkor minden bizonnyal 2025-ig is gazdaságos.

Előzmény: Törölt nick (348608)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348609

Mi a jövő?

Előzmény: Pomber Béla (348607)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348608

Érdekel a jövő, ezért érdekel az, hogy mitől lesz 2025 után gazdaságos az, ami addig nem gazdaságos?

Előzmény: szilvatövis (348606)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.05.01 0 1 348607

jövő =/= prognózis

Előzmény: szilvatövis (348606)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348606

Ha nem érdekelnek a prognózisok akkor nem érdekel a jövő, nincs miről beszélni.

Előzmény: advocatusdiaboli (348604)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348605

2025 után mitől lesz gazdaságos?

Előzmény: szilvatövis (348603)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.01 -1 2 348604

Erre annyi a válaszom, hogy a 60-as évek vége felé az iparág zöme azzal számolt, hogy a Wankel motor le fogja váltani a hagyományost...

 

Nem érdekelnek az ilyen "prognózisok", pláne nem, hogy a dízelbotrány után a VW egy szavát sem hiszem el, sem pro, sem kontra, és ezek az elemzések is alapvetően a befektetői körnek szólnak...

Előzmény: szilvatövis (348603)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348603

A VW-esetleg nem így gondolja:

 

Az Auto Motor und Sport német autós magazin információi szerint körülbelül 3000 eurós veszteséggel számol a Volkswagen minden egyes eladott tisztán elektromos I.D. után, s ez az állapot egészen 2025-ig kitarthat, amikor is a MEB platformra épülő villanyautók gyártása gazdaságossá válik, és a nyereség végül a hagyományos autókét is meghaladhatja.

https://villanyautosok.hu/2019/04/29/komoly-vesztesegekre-szamit-a-volkswagen-az-i-d-csaladon/

 

Megjegyzem én sem, de ha van jobb, akkor azt kell csinálni!

Ha nincs jobb akkor azt kell csinálni amit tudunk csinálni!

Előzmény: advocatusdiaboli (348602)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.01 -1 0 348602

Ez tök rendben van így - elvileg.

 

Viszont a konkrét esetben tényszerűen leírható, hogy mondjuk az akkus meghajtás semmilyen módon sem fogja tudni kiszorítani az energetikából a fossziliseket (úgy általában). Egy nagyon szűk részterületen nagyon korlátozott feladatokra tök jó lehet valóban - de azon túl?

 

Ezzel az erővel egy új borotvaféleség kitalálásától is várhatjuk mondjuk a környezetszennyezés és a klímaváltozás megállítását...

Nincs köze a dolgoknak egymáshoz, legalábbis nem a kellő mélységben...

 

A napelemről meg a szélerőműről is azonnal láthatja a vak is, hogy ezek nem szoríthatják ki önmagukban a hagyományos megoldásokat, hiszen - mint azt már tízmilliószor kitárgyaltuk - kiszámítható alapellátásra ab ovo képtelenek.

Akkor lehetnek képesek rá - ha mondjuk az ipari léptékű évszakos energiatárolást végre megoldjuk. Ám abba nem mennek jelentős energiák, a támogatások helyette mennek a napelemek meg szélkelepek terjesztésére...

 

Szerintem hibásak a prioritások, általában nem látom azt, hogy tényleg átfogó és átgondolt váltási koncepciója bárkinek is lenne. Részterületeken megy a maszatolás, sokszor nem is kis erőfeszítésekkel - de mi lesz ezzel, ha végül zsákutcának bizonyulnak?

Előzmény: szilvatövis (348601)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348601

A megoldás az, hogy olyan tiszta energiaforrásokat kell kifejleszteni - amelyekre tisztán racionális, gazdasági megfontolásokból is érdemes átváltani - és akkor át is fognak váltani.

 

Valóban.

Ez pedig a gyakorlatban úgy működik, hogy

1. Kifejlesztenek (feltalálnak) valamit ami potenciálisan kiszoríthatja a régi technológiákat.

2. Keresnek egy nagyon szűk felhasználási területet ahol előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik annak ellenére, hogy drágább.

3. Ezen a felhasználási területen fejlődik tovább és terjed el egyre szélesebb körben.

 

Így volt ez a gőzgéppel is, a belsőégésű motorokkal is és így van ez a jelenlegi megújulófejlesztésekkel is. Van ahol már most megéri, van ahol majd meg fogja érni és van ahol racionálisan mindig olcsóbb lesz a régi technológia, ahogyan a széntüzelésű erőművek sem azért szorulnak ki sok helyen, mert olcsóbb a gáz, hanem mert nem adnak engedélyt az újak építésére, de fával is olcsóbb lenne tüzelni, ha engednék kivágni az összes erdőt.... ki is vágnák semmi perc alatt tisztán racionális, gazdasági megfontolásokból, ha engednék.

 

(Az angol, francia szénerőműveket sem olcsósága miatt szorította ki az atomipar, hanem mert a bányászok túl sokat sztrájkoltak akkoriban, így mindkét országban tisztán politikai megfontolásból költségvetési forrásokból építették ki stratégia és nem racionális, gazdasági megfontolásokból.)

Előzmény: advocatusdiaboli (348600)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!