Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348566

Mégis hogy?

 

Ha minden alkatrész amit megutaztatsz km adót kap, akkor nem éri meg neki semmit máshol gyártani és elszállítani.eleve onnan indul,
hogy semmiféle nyersanyagot nem éri majd meg behozni Európába. Totál mindegy, hogy az összes alkatrész lesz a végén drágább külön-
külön, vagy a késztermék. Hacsak meg nem hamisítod a származási helyet, ez ellen nincs orvosság.

 

 

És igen... ha a legnagyobb felvevő piacokon versenyképtelenné válsz, akkor értelmetlenné válik a gyártás...

Előzmény: advocatusdiaboli (348563)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348565

Ez nem ilyen egyszerű. A világ nem kizárólag "termékekből" áll, sőt, ha kicsit jobban végiggondolod, saját háztartásod költségvetésében is egyenesen nagyobb súllyal esnek latba a szolgáltatások - mint a "termékek".

 

A GDP nominálisan számolva iszonyatosakat tud torzítani - mert lehet, hogy egy kifejezetten nívótlan, xar, dohos-penészes, egyáltalán nem valami felemelő életnívót biztosító sötét garzonlakást kapsz London belvárosában annyi pénzből, amennyiből meg Indiában felépítesz egy kisvárost, vagy amennyiből egy évig tényleg tisztességesen jóllakik és ruházkodik-megél egy afrikai tartomány...

Előzmény: Rangun (348564)
Rangun Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348564

A nominális GDP a fontos, abban még mindig a nyugat vezet nagy fölénnyel, mert azt lehet elkölteni, PPP alapon hiába magas az indiai, GDP, a valóságban nem sok értékes terméket képesek megvásárolni.

Előzmény: advocatusdiaboli (348563)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348563

Egyfelől nem válnának azzá, szép csöndben bejönnének más úton-néven.

 

Másrészt - lassan nem vagyunk már annyira fontosak, mint hisszük magunkról. Persze, a világ GDP-jének kb: felét még mindig az EU/USA adja - nominálisan, de vásárlóerő-paritáson már csak kb: a harmadát, és ez az arány folyamatosan csökken. Messze már az az 1948-as állapot, hogy a fejlett nyugati országok (de főleg az USA) birtokolták a világ GDP-jének háromnegyedét...

 

Ha például ma Kína és India nem hajlandó beleállni egy efféle ügybe - akkor abból biztosra vehető, hogy végül nem is lesz semmi, pont úgy nem, mint ha az USA nem állna mögé.

Előzmény: Auralianus (348562)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348562

Eltekintve attól, hogy eladhatatlanná válnának az ő áruik a világ legnagyobb piacain... 

Előzmény: advocatusdiaboli (348560)
newman2018 Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348561

Nyitott kapukat döngetsz már van ilyen.

Előzmény: Auralianus (348558)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.01 0 1 348560

Remekül felvirágoztatnánk ezzel a harmadik világ gazdaságát, ők ugyanis természetesen nem lennének hajlandók kivetni ilyen adókat (megjegyzem: nem is volna rá lehetőségük, mert számukra ezek KIGAZDÁLKODHATATLANOK), viszont ezzel kiváló versenyelőnybe hoznánk őket...

Előzmény: Auralianus (348558)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348559

Nem reménytelen - csak tudomásul kell venni azt a realitást, hogy ezek borzasztó hosszú átfutással megoldható dolgok.

Egy nagy tengeri hajót 40-80 éves üzem-élettartamra terveznek, és igyekeznek ezt ki is tölteni. A kifejezetten "eldobhatóra" és gyors gyárthatóságra tervezett II.világháborús Liberty hajókból nem is egyet egészen a 80-as évekig üzemszerűen használták tengeri áruszállításra - az eredeti nehézolaj-fűtéses kazánokkal-gőzgépekkel, néhányat még tovább, átépítve dízelre, de múzeumhajóként működőképesek még ma is vannak-úsznak. Jogi okokból gyakorlatilag kikényszeríthetetlen az átépítésük is, egyszerűen bejegyzik őket valami olyan harmadik világbeli kócerájban, ahol ezt nem követelik meg és kész. Megpróbálkozhatnak akár egyes kikötőkből kitiltásukkal is, de legfeljebb azt érik el, hogy majd más útvonalakon használják őket.

 

Reménytelen, meg kell várni, míg végleg kiöregednek a hajók és hajógépek - az meg 40-50 év vagy több is lehet.

 

A repülőgépeknél ugyanez a helyzet, a mai napig repülnek II.világháborús Dakoták rendes napi teher- és személyszállítási forgalomban a harmadik világban, és a gazdag országok vezető légitársaságaitól kiöregedő gépek még sok évtized múlva is repülni fognak valahol. Megjegyzem, az USAAF bombázóerőinek a legnagyobb kapacitású csapatát máig azok a B52-es bombázók jelentik, amelyek közül a legfiatalabbak is 60 évesek elmúltak - és bár nagyon sok korszerűsítésen estek már át, de pont a hajtóműveik bizony ősrégiek (és szennyezők).

 

Ez sem reménytelen dolog - de a világ nem engedheti meg magának azt, hogy kidobjon a szemétbe minden jól használható dolgot csak azért, mert van új és jobb. A fejlett világ felső tízezerje eljátszhatja ezt a passziót - de az ő levetett holmijaik fogják utána sokaknak és sokáig a lehetőségeket jelenteni... Vagyis hiába ül át a gazdag norvég Teslába a dízel Mercijéből - az a Merci utána tovább fog futni még 10-15 évet valahol Kelet-Európában - aztán meglehet, hogy még húsz évet Afrika egyik országában...

 

Ha itt és most megjelennének a szükséges váltótechnológiák - akkor is évtizedek, míg azok általánosan használttá válhatnak.

Előzmény: kobab (348556)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348558

Szerintem a jó megoldás az áruszállítás általános jellegű megadóztatása lenne. Minden megtett km-ért egy fix összegű díjat kellene fizetni.
Így a helyben termelést, helyi ipart, nyersanyag híján pedig az újrahasznosítást tennéd kifizetődőbbé.

Előzmény: kobab (348556)
kobab Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348557
Előzmény: kobab (348556)
kobab Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348556

Orok dilemmam nekem hogy:

  1. a nagy tengeri kontenerszallito hajok
  2. repules

kibacsajtasat kellene nagyon megregulazni.

 

A lényeget tekintve igazad van, most utána olvastam, első látásra esélytelennek tűnik, de ugyanígy esélytelennek tűnhetett a tengeri szállítás üzemanyag előírásainak megváltoztatása. 

 

Ezeket néztem pl.:

https://www.consilium.europa.eu/hu/press/press-releases/2017/10/18/aviation-rules-under-ets/

 

https://www.transportenvironment.org/press/radically-cleaner-air-travel-possible-governments-need-act-now-%E2%80%93-ngo

Előzmény: z_a_p (348515)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.01 0 0 348555

Jó lenne már egyszer túllépni a trollkodáson ;) 

Előzmény: Rangun (348554)
Rangun Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348554

A szegény oroszok miatt, mi lesz velük, ha éhen halnak?

Előzmény: Auralianus (348553)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348553

A szándék az érdekes... mi a cél? Tényleg.. mi a cél? Miért jó megtartani a benzint vagy a dízelt kontinenseken, ahol se olaj, se gáz nincs?

Előzmény: mica-r (348552)
mica-r Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348552

Kérdésre kérdés....

Előzmény: Auralianus (348551)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348551

Úgy érted nem elég hangos a sírás bármiféle változtatás okán? :Đ

Előzmény: mica-r (348550)
mica-r Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348550

"autózásban nem hajlandó engedni senki"  

Ezt hogy érted? Semmi nem változik?

Előzmény: Auralianus (348549)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348549

H az autózásban nem hajlandó engedni senki, miért pont a hajózásban [repülésben] történne áttörés? :Đ

Előzmény: mica-r (348546)
,m,1710 Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348548

A kávéházivitázo miljö szakina itt:.

Kinába épitik a legtöbb napenergiát

. DE kb 5oo szénerömüvet épitenek ugyakkor

 

ami aztjeleni, hogy a globális co2 növekszik a világon, és sokakszerint ez okoza a globális üvegház felmelegedést, máskszerint meg nem

mindegy, hogy miben hisz a emberiség megálittani nemlehet, csak vitázni lehet.

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348547

ha szövetséget kötne a tengervíz sótalanítás a PVC gyártás és a tengeri szállítás akkor átfordulna szén-dioxid kivonásba a légkörből. A kivont mennyiség függne a felhasznált ivóvíztől, a gyártott PVC től és a hajók forgalmától. ha napenergiát használ, nyilván csak akkor. A technikát nem kell feltalálni, csak csinálni. Csinálni, ott a probléma.

 

 

 

 

 

Előzmény: mica-r (348546)
mica-r Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348546

Csak pár évtized késésben van az egész hajózás...

Persze így könnyű, nincs felettük semmilyen szabályozó szervezet.

Előzmény: z_a_p (348541)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348545

Orok dilemmam nekem hogy:

  1. a nagy tengeri kontenerszallito hajok
  2. repules

kibacsajtasat kellene nagyon megregulazni.

 

A repülést nem tudom, azt lehet, hogy nem is lehet csak lelassítva, valami zepelin szerűségekkel.

De a tengeri szállítást nagyon egyszerűen át lehet fordítani szén-dioxid elnyelőnek. Egyelőre nincs rá befektető, de tényleg síma ügy.

Nem műszaki problémák ezek, áramot tárolni is lehet barkács szinten megépíthető akkumulátorban.

Előzmény: z_a_p (348515)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348544

...és úgy gondolod, hogy a jövő az, hogy majd "sweicz" és  "dubai" egyre nagyobb lesz, végül összeérnek, kiterjed az egész Földre. Mert a matematikai modelled szerint ez így működik.

Előzmény: advocatusdiaboli (348538)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348543

Még ennek sincs a valóságot biztosan követő modellje, te meg a másik topicban már az egész táguló univerzumra mondod, hogy csak idő kérdése majd lesz, ránézünk és tudjuk a teljes múltját és jövőjét. Szerintem még ez se lesz, az éghajlat modell se, de csak szubjektív vélemény, nem is próbálom bizonyítani.

Előzmény: advocatusdiaboli (348539)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348542

A klímaváltozás kapcsán szerintem olvasgass kicsit utána, hogy mi is az aktuális helyzet. A felét-harmadát sem írom ide

annak ami a valóságban történik. Ha egy kicsit is érdekel, itt vannak a számok pl az északi-sarki jég kapcsán.

 

 

A valaha mért legalacsonyabb értékek, hónapok óta... javaslom tanulmányozni az időtávokat és a trendeket is. Ha a tőzsdén

történne az, ami jelenleg az időjárási rendszerekben végbe megy, akkor nem lenne az az épeszű elemző, akiben a legkisebb

kétely is felmerülne annak kapcsán, hogy mekkora a baj. 

 

ERRE nincs (nem is lehet) felkészülve semmiféle infrastruktűra, mivel soha nem tervezett senki ekkora szélsőségekre. Persze

lehet legyinteni és azt mondani, hogy "lárifári" de emlékszel a múltkori okfejtésemrea gyakoriság és a szélsőértékek kapcsán?

 

Vajon mit gondolnak most erről Ottawában?

 

Az idén IS el Nino van / lesz...  2016-ban volt az utolsó... nincs 3 éve... de biztosan én túlzok...

Előzmény: advocatusdiaboli (348539)
z_a_p Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348541
Előzmény: mica-r (348517)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.30 0 0 348540

Advo, nyitott kapukat döngetsz. Pontosan az van készülőben amiről beszélsz. A német kormány nem lengetett be semmiféle
adókezdvezményt pl a VolksWagen EV-offenzíva programja mellé. Érvényben van viszont egy EU szintű rendelet, ami a flotta

szinten szabályozza a kibocsájtást és gyakorlatilag a hibrid - kisfogyasztás - EV irányba tereli a gyártókat.

Előzmény: advocatusdiaboli (348538)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.04.30 -1 1 348539

Szerintem meg neked van egy szubjektív véleményed. Sőt, több is, a klímaváltozásról is eléggé sarkosakat gondolsz.

Előzmény: Auralianus (348537)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2019.04.30 -1 1 348538

Ilyen alapon visszakérdezek akkor: és az EV-t "hogy viszed át"..???..

Homeopátiás mennyiségben persze veszik, és venni is fogják, de tudod mikor lenne nálunk akár egy EV is az utakon zöld rendszám, adókedvezmény nélkül... 

 

Simán úgy viszem át, hogy megváltoztatom a környezetvédelmi besorolásokat, és mind az abszolút, mind a relatív értelemben környezetszennyező kocsikat (nagy fogyasztás) mind nagyobb és nagyobb adókkal sújtom. Simán működik - Svájcban azért nem nagyon látsz régi (és nem veterán) kocsikat, mert ott egy Euro1-2 besorolású régi autó éves adója lazán az autó értékét meghaladó összeg (átlagos kocsinál) - viszont most még simán el tudják adni ezeket a vackokat ide, Kelet-Európába, meg megy a sok lepattant európai autó Afrikába is, amelyek nélkül ott nem is nagyon lenne mobilitás...

Előzmény: Auralianus (348536)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.30 -1 0 348537

Akkor végül oda kanyarodtunk, hogy van egy szubjektív véleményed, amit nem támaszt alá semmiféle konkrét bizonyíték.

Én ezért nem értettem meg a szembenállásod a mi nézőpontunkkal szemben. Soha senki egy percig sem mondta, hogy amit te
hangsúlyozol, az nem fontos / kevésbé fontos / nem feladat. Amúgy a poén az, hogy a területtel erőteljese(bb)en foglalkozók

részben maguk is a folyamat részének tekintik. 

 

És igen, rendszerszintű megoldásokat keresnek. Szimplán senki (vagyis nagyon kevesen) gondolják úgy, hogy lenne időnk szépen

sorban egyik problémát a mási kután megoldani. Inkább szinergiákat keresnek.

 

Előzmény: advocatusdiaboli (348534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!