Keresés

Részletes keresés

szilvatövis Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347536

Akkor ez viszont mélyütés, hiszen nem lehet visszakeresni és fejedre olvasni a "bűneid". :-)

Előzmény: Taurus Obscurus (347535)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347535

Kedves hogy aggodtol miattam, de semmi ilyesmirol nincs szo :)

Előzmény: JAMIE222 (347534)
JAMIE222 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347534

Csak vicc volt, sok eve tolja ö is mar itt, ketlem hogy most hirtelen megcibaltak volna a fület...

Előzmény: szilvatövis (347532)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347533

erőteljesen kétlem, hogy ebből bármiféle baja származhat ;)

 

 

Előzmény: szilvatövis (347532)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347532

Remélem nem a felmondólevelet kapta meg már is.... :-(

Előzmény: JAMIE222 (347526)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.09 0 1 347531

Egyetértek, minden vélemény értékesebb a hallgatásánál.

Előzmény: kobab (347527)
kobab Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347530

Rendben, megpróbálom elkomolytalankodni, a poroltó legyen veled!

Előzmény: Taurus Obscurus (347528)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.09 -1 0 347529

LOL.:)

Előzmény: kobab (347527)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347528

nem kell :)

Előzmény: kobab (347527)
kobab Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347527

Nagyon sajnálom.

Előzmény: Taurus Obscurus (347524)
JAMIE222 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347526

Biztosan lebukott a munkahelyen:)))

Előzmény: kobab (347521)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.09 -1 1 347525

Van nekik egy Sűrű Nyelvcsapások Alosztálya.

Azok kezelik a magamutogató, hivatásos nyalogatók ügyeit.

 

Előzmény: Pomber Béla (347523)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347524

Sajat keresre tortent a dolog, a modik ebben most nem ludasak.

Előzmény: kobab (347521)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347523

Az Európai Unió GDPR és Személyes Adat Önrendelkezési főosztályánál kell benyújtani a kérvényt...

Előzmény: kobab (347521)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.09 0 0 347522

Heti csodaakku :Đ

Erre
kíváncsi leszek... 1kWh/kg, nem gyúlékony, nincs benne kobalt...és Európában fejlesztették... ha ez 3-5 év alatttényleg sorozatgyártásba
kerül, akkor az igen érdekes lesz... 

kobab Creative Commons License 2019.04.09 -3 0 347521

Szóljatok, legyetek szívesek, hol kell/lehet beállni a moderátorokat, hogy adják vissza Shadowbull nevét. Sokszor visszaolvasok, ha sok ismert név törölt lesz, akkor értelmezhetetlen a fórum. A régi megbízható stabil hozzászólóknál türelemmel kellene lenni. 

Előzmény: pavarotti (347513)
orgonatündér Creative Commons License 2019.04.08 0 2 347520

Meghatározó élmény lehetett, irígyellek egy kissé

Persze tudván tudva, hogy az én hibám, ha nekem ez nem jött össze, de hát nem mindenki az evolűció csúcsa, mint a mérnök-jogászok, meg a mérnökmarketinges élménytársadalmi olvtársak; ez van, van, aki fél lábbal születik (vagy levágja a vonat neki), van aki ilyen csököttségekkel, mit tehetünk.

 

Ha dilemma ez lenne (inkább: ő) vagy a 300 lovas sportkocsi, simán elcserélném a kocsit a hölgyre**

Főleg, ha meg még jó természetű is, vagy okos*... pláne, ha mindezen tulajdonságaival ENGEM választ...

És egyébként meg mit tegyen az, akinek a fenti dilemmából se a 200-300 lóerő, se szép-okos partner, mindjárt itt a szomszád topicban a fagylaltárus/burgerforgató olvtárs.

 

 

*e kettő elvileg nem zárja ki egymást, de ritka az együttállás

 

**mondjuk, ha a hölggyel szemben nem lóerő, hanem levegőben való tolóerő állna, akkor meginognék.

(vagy nem tolóerő, hanem 70-80 évvel ezelőtt valami 25 literes 1MW-os V motor, légcsavarkörön át tüzelő géppuska, stb.)

Bár, más oldalról, az ilyen tolóerő hozza magával a hölgyeket. (már ha az illető nem ég benn a gépben egy "jól sikerült" bevetés keretében)

Előzmény: Törölt nick (347496)
orgonatündér Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347519

Persze, lehet a hangsúlyokat finomítani.

 

Ny ilván a marketingesnek is könnyebb eladni a cukrozott prulát, mint a keserűt.

 

Mindenki próbál a legkisebb ellenállás felé menni.

 

 

 

Amikor meg társadalaommérnökök mondják meg, hogy mi a jó - a nép ösztöneivel szemben -, abból meg hajmeresztő  diktatúrák sülnek ki, amik ráadásul erőforrás pazarlóak (nem hatékonyak), tehát nem csak antidemokratikusak, hanem a az erőforrás kímélés céljától is elfelé visznek.

És ha meg a háborút is elveszíti (méárpedig 1989/90-ben ez történt), akkor a célját nem fogja elérni

 

Ez erős egyszerűsítés volt, persze. Sok a de meg a ha.

Mert más oldalról meg ha Honecker kiadja, hogy a nép ne akarjon többet, mint a Trabant, akkor a nép be fogja érni 600kg és 26 lóerővel. Igaz, a Trabant  is fogyasztott vagy 8 litert, cserébe büdös volt, mint az állat. szóval ez sem egyszerű. A nagy Szovjetunió környezetvédelmi ötleteit nem ragoznám, velünk él Majak, Pripjaty, Norilszk, az Aral -tó maradéka 8tudom, tudom, úgyis kiszáradt volna, lássuk hát Uram Isten, akarom mondani elvtársak, hogy mire megyünk ketten) meg az Északi-tenger hajótemetői képében.

Tudjuk persze az USA meg halott vizet csinált a Nagya Tavakból az 1960-as évekre.)

Előzmény: kobab (347438)
orgonatündér Creative Commons License 2019.04.08 0 1 347518

Úgy látom, nem kifizetődő érvtechnikailag elismerni, ha valamit nem tudok, vagy nem tudok eléggé . :)

"halvány fogalmam sincs, ugye"

 

Turbo téma: megismétlem, nem tudom, hogyan van, de van ötletem, hogy kb. mi  mozgástér.

Nyilván az üzemanyaghűtés kompresszor résznél merül fel, mert a kipufogógáz-oldal esetleg be találna lobbanni tőle

(bár tudja a fene, ha jól fizetett laborköltségvetésem lenne, próbaképp azért felgyújtanék pár turbót így; ahogy tennék kísérletet a benzinnél kevésbé párolgó gázolajjal is, ugyanott).

És innentől középiskolás fizika, gáztörvények (amiről meg te feledkezel meg, udvariasan kérdezem, hogy van-e róluk halvány fogalmad).

Mert a kompresszornál határozottan fölmerül a hűtés lehetősége, mert az összenyomott levegő melegszik (azért is van a töltés-hűtő, avagy intercooler).

És ha ez tartós (mondjuk 5 perc erőltetett hajtás után, nem tudom), akkor a kompresszor-lapát is, továbbmelegítve a bejövő levegőt (aztán meg van hőáadás a hajtókerék és a kompresszorkerék között is)

 

Ha nincs a motor kihegyezve, akkor ezt mind leszarjuk. Kap több köbcentit, kicsit nagyob b turbókereket, nagyobb hűtőfelületeket mindenhol, stb, stb.; de ki van hegyezve, kell a méretcsökkenés a jó fogyasztáshoz (katalógus CO2), és kell a népnek a 150 lóerő

Miért ne áldoznának be néhány % plusz töltőtömegért cserébe még egy kis üzemanyagot? NEFZ-en kívül, de katalóguslóerő.

Mindennek a mérete csökkenjen (hőkapacitások lemennek), tehát minden % számít.

 

 

Nyaralás, fajlagos teljesítmény.

A téma nagy hullámokat ver, érzékeny pont ez sokaknak, hogy esetleg elveszik a kedvenc játékát.

Úgy látom itt is érv a "nem tudhatod, ha nem próbáltad", milyen már a nyaralás gyenge kocsival....

Sok olvtárs megírta itt, hogy milyen, de én is leteszem a magamét.

Nos, elmondom, hogy 4 keréken is van jó pár tízezer km-em 200 lóerő fölött (tudom, de az nem 300 LE, és nem BMW, tehát nem számít), de akkor is széles a mosolyom, ha a 200-sok lóerőből újra átülök a 70-sok lóerősbe.

Sőt, a nem egész 60 lóerős Skoda Favoritról is egészében szép emlékeket őrzök, egész napos autós túrákról.

(4 személy, sok csomag, kényelem, hosszú út témákban egyaránt; tény, hogy a hegyi úton felefel nem gyorsult ÚGY, vissza kellett kapcsolni, lassabban ment fel (P=F*v).)

 

De erőforrás szűkösség igenis van: nem a kimerülő olajkutak adják a pofont pillanatnyilag, hanem az éghajlat-változás (a természeti környezet maga egy erőforrás, illetve több).

Meg az egyre romló kitermelési energiahatékonyság, mindközönségesen EROEI.

ne tévesszen meg, hogy megy a szekér, sok fent a repülő, olcsó rá a jegy.

 

Hol van már Baku, ahol ledugtad az ujjad, és   motorba való szénhidrogén jön fel?

Szaúd Arábia szintén. Már rég gyengébb a minőség (vizesebb, azt hiszem vizet nyomnak be, hogy feljöjjön az olaj)

Ott van Kanada olajhomok termelése. Egyrészt nézz meg pár képet mondjuk Alberta mezőiről

Az nem olaj, hanem olajszerű folyadék (hogy borsörmester szóhasználatát idézzem)

Elképesztően energiaigényes a homok meg az olaj szétválasztása (a visszamaradó vegyszerekről nem is beszélve, amik vélhetően egy lerakóba kerülnek, hisz elkülönítésük, szállításuk elégetésük plusz energia - lenne; és még ott lenne a bányaterület rekultivációja - szintén energia. Addig álljál féllábon, amíg a bányatársaság megcsinálja, parasztvakításnak felraknak pár képet egy mintaprojektről, és miért tennének másképp... 

És ezért az olajtermelést is "all liquid" ként tartják számolják.

Előzmény: newman2018 (347439)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347517

túl sok magyar nyelvű forrást használsz

Előzmény: kobab (347512)
_Berci Creative Commons License 2019.04.08 -2 0 347516

 

A Hárfás Zsolt blogja.

 

https://atombiztos.blogstar.hu/

 

Előzmény: _Berci (347514)
Rangun Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347515

Ja, eladási adatot hazudnak, a hülye BMW meg nem szól.

Előzmény: Törölt nick (347510)
_Berci Creative Commons License 2019.04.08 -2 1 347514

Ezt a cikket egy örült irta. A valosaghoz semmi köze ... akar Platon is lehetne a szerzöje ... :-(

Előzmény: kobab (347512)
pavarotti Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347513

RIP Shadow...

Talán az új BMW-s totalcaros cikk kapcsán túlságosan erősen reagált valahol...?:)

Előzmény: Auralianus (347511)
kobab Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347512

Berci, 

régi helyünkön az Alternatív energia topikban erbe ezt írta:

Az alternatív energiaforrások a realitás szemszögéből.:

https://demokrata.hu/vilag/a-nemet-energiaforradalom-minden-teren-megbukott-101890/

Az apróbb megújuló forrásokat nem nagyon említi, pedig pl. a biogáznak is nagy múltja és sok hasznosítója van Németországban. Ellenben részletesen tárgyalja az elektromos autók "zöldségét". :-(

Érdemes mindenkinek elolvasni, akit érdekel a fenntartható energiaellátás.

 

Berci, nézd már meg ez a cikket, nem volt türelmem hozzá, pár mondat után abbahagytam. Egy felcsutlander köpköd a NER seggéből. Azért lenne jó ha elolvasnád, mert az itteni irányított demokrácia úgy működik, hogy a pártállam kitalál valami mantrát, és akkor ezt ismételgetik a megyei lapok szintjéig. Szóval ebből a cikkből is lehet bármikor pártdirektíva.

Auralianus Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347511

nem kéne ennyi melegpornót nézned... még a végén függőséget okoz :Đ

Előzmény: Törölt nick (347510)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347510

szokasos tesla-felszopo hazudozas.

Előzmény: Rangun (347509)
Rangun Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347509

https://www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/oriasit_zakozott_a_bmw_csak_a_ford_bukott_nagyobbat_nala.681995.html

 

 

A tisztán elektromos hajtású személyautók eladási adatainak alakulása nagyobb meglepetést nem is hozhatott volna az Egyesült Államokban. A termelési-, és költségsatuba fogott Tesla mellett csak a VW-eladás pörög, a BMW i3-ast viszont mintha kivették volna a kirakatból.

zoldcomchy Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347508

(((((-: borzasztóan gyűlölt egy ilyen sárga bmw-s csávó, nem fiatal de elég spéci értékes autója volt....vagy van is, régen láttam. ... de egy német nyugger is egyszer szó szerint rám borította az asztalt a kávézóban )-: politikai apropóból, de tudtam, hogy azt is az irritálja, hogy hogy ...... hogy is a régi számban..? ..."rettentő nagy gondja van, hogy mért vagyok én gondtalan..." (((-: pedig csak azért mert az ő szerény de új bmw je 60 000 euro körül volt, az enyém meg mondjuk 500 (-: de oda mentem vele ahová kedvem, támadt. ((-:

Előzmény: kobab (347503)
kobab Creative Commons License 2019.04.08 0 0 347507

Lehet hogy még rendelet sem kellene, a támogatási rendszert kellene átalakítani. Ha jobban belegondolunk, (EU) adminisztráció (pl. projekt bírálás ellenőrzés stb.) mentesen meg lehetne oldani. 

 

Max. a dugódíj minimál feltételeit kellene/lehetne rendeletben leszabályozni, tehát ha egy önkormányzat díja megfelel ezeknek a feltételeknek akkor az EU a befolyt díjat kipótolja. 

 

Na jól elvagyok itt magammal, már írnám is a végleges szöveget...

Előzmény: kobab (347504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!