"Alaposan visszaesett a Tesla értékesítése az első negyedévben, jóval kevesebb autót szállítottak ki, mint amire az elemzők számítottak. A tavalyi negyedik negyedéves 90 966 után csak 63 000 autót szállított..."
"Egy szaúdi vezetésű konzorcium építheti meg a Török Áramlat gázvezeték északi, Közép-Kelet-Európába tartó ágának bulgáriai szakaszát; a munkára magyar társaságok is pályáztak. A magyar gázellátás kihívásaival..."
Kozben az orosz-kinai gazvezetek epitesenel elkeszult az Amur alatti atvezetes. Hamarosan kesz lesz az egesz vezetek (4000 kilometeren orosz, 3500 kilometeren kinai teruleten megy).
Mintha nem regen gazcsöveztünk volna ... ahol azt irtam, hogy Magyarorszag csatlakozhat a "török" gazhoz (azert török, mert az oroszok oda vezetik ... South-stream). Elvileg nincs akadalya ... csak csinalni kellene.
Hungarys Relationship with Russia Poses a Risk for Europe
As the conflict between Russia and Ukraine enters its fifth year, another Eastern European state is appearing on the Kremlins radar, albeit in quite a different regard: Hungary.
This is hardly surprising to manyHungarian Prime Minister Viktor Orbàn has been espousing an anti-European and pro-Russian campaign for some time now. While Hungary has not outright rejected all of Europes values, he is firmly against immigration and increasingly receptive towards the overtures of Russian President Vladimir Putin.
Russia agrees to supply Hungary with natural gas via the TurkStream pipelinebypassing Ukraine.
Sajnos az kevés lenne ehhez... mert ugye errefelé ez nem egy "one-man show"... ellentétben más országokkal, ahol tehetséges és bölcs
vezetők egyedül képesek az élet bármely területén maximálisan (szub)optimális döntések sorozatát hozni. Mivel az EU összes országában
működik a demokrácia...
...ezért nem az elnököt, hanem a lakosságot kell leváltania annak, akinek nem tetszenek az aktuális folyamatok. (erre jó a 4 alapszabadság)
Egy költözés ezért mindig win-win. Az aktuális irányvonallal egyet nem értők száma csökken, az egyetértők száma gyarapszik, tehát ha az irány helyes, akkor gyorsabban lehet odaérni (ha pedig nem, akkor is)...
Jogos a felvetés! Ezért kell mindenhová a zöldeket beszavazni... ha a centrumpártoknak nem tetszik a dolog, majd gyorsítanak a tempón... némi kiszavazás jobbra és láss csodát, elkezdték rendesen szabályozni a migrációt. Most kell 1-2 ciklus kiszavazás
a zöldekre és garantáltan előbbre fogják hozni a 2038-as céldátumot.
Akárhogy is nézzük... totál ingyen sikerült nekik aktív, keveset betegeskedő, nagy gyermekvállalási hajlandóságú képzett szakemberek egész generációját kihúzni a bűvészkalapból alig 4-5 év alatt. Ezzel nem csak a belföldi keresletet/fogyasztást, de a társadalombiztosítási
a németek is szenet égetnek, mert leálitották a atomot ami nem ereszt ki co2 a fene érti ezeket
Mit nem ertesz? Ugy döntöttek, hogy elöször leallitjak az atomreaktorokat, utana pedig a szenerömüveket? Mi ebben erthetetlen? 2022-töl nem lesz atomerömü, 2038-tol pedig nem lesz szenegetes. Ennyi. :-(((
Ha valami oknálfogva kitartos áramszünet lenne Europába akkor el sem lehet képzelni a hatását, mert a mai ember nincs felvértezve ehez
egyes országokba bazinagy káosz lenne egy idömulva, infrastruktura a élelmiszer stb még a készpénz is elfogyna csak a bicaj müködne. meloba sem kellene meni.
Ha viszont lene idö rákészülni akkor megoldhato lene
Eddig mar ebben a topikban is szamos linkben be lett mutatva, hogy a nehany centes PV-villamosenergia elerhetö közelsegbe került ... kedvezö helyeken (ahova a Közel-Kelet is tartozik) ez mar hetközmapi realitas ... a kiepites igenyel meg idöt ...
Nem csak informatika nélkül. Áram nélkül órákban mérhető az apokalipszis beállta, de ez majdnem így elmondható más infrastruktúrákra is.
Akkor most gondold at, hogy jo-e, vagy rossz-e, ha egy orszag villamosenergia termelesenek ~70%-a ~1 km2-en törtenik ... (1esek ugyanis pont ennek az elönyeröl aradoznak ...).
Az informatikát az áramtól azért megkülönböztetném, mert áram sokkal kisebb arányban használódik fel magára az áram termelésre mint az informatika és közlekedés esetében.
Vagy szerinted mennyi lenne a közlekedés ha nem lenne közlekedés? (-:
Hány informatikus lenne ha informatika nem lenne? ((-:
informatika nélkül meg megáll a világ, mondhatnám ugyis, hogy összeomlik
Nem csak informatika nélkül. Áram nélkül órákban mérhető az apokalipszis beállta, de ez majdnem így elmondható más infrastruktúrákra is.
Az emberiség kreált magának egy csodálatos rendszert... ami nélkül ma már nem tud élni. Hiába az ő teremtménye - ez lett belőle.
Hogy pontos legyek: nem azért nem tud nélküle élni, mert kurvára hiányozna neki - hanem azért, mert szószerint életképtelenné válna a technikai vívmányok nélkül.
Tán a 1930-as évek eleje volt az utolsó korszak, amikor még valamennyire elképzelhető lett volna a technika-mentes élet... bár szerintem még ezzel is túl megengedő vagyok és lehet már a teljes 20-ik századra igaz, az elejétől fogva.
Azt hiszem értelek, érjük el a 2 centet, és akkor kellene újragondolni mindent. Persze ebben is van valami, továbbá tudni kellene a folyamatok dinamikáját, kiterjedését, stb...
A németeknél 31 cent körül mozod, és még 40% sincs a megújuló aránya, és az is csak a termelésre igaz, mert a megújuló termelés felét exportálniuk kell, mivel nem tudják elhasználni.