Ha valami oknálfogva kitartos áramszünet lenne Europába akkor el sem lehet képzelni a hatását, mert a mai ember nincs felvértezve ehez
egyes országokba bazinagy káosz lenne egy idömulva, infrastruktura a élelmiszer stb még a készpénz is elfogyna csak a bicaj müködne. meloba sem kellene meni.
Ha viszont lene idö rákészülni akkor megoldhato lene
Eddig mar ebben a topikban is szamos linkben be lett mutatva, hogy a nehany centes PV-villamosenergia elerhetö közelsegbe került ... kedvezö helyeken (ahova a Közel-Kelet is tartozik) ez mar hetközmapi realitas ... a kiepites igenyel meg idöt ...
Nem csak informatika nélkül. Áram nélkül órákban mérhető az apokalipszis beállta, de ez majdnem így elmondható más infrastruktúrákra is.
Akkor most gondold at, hogy jo-e, vagy rossz-e, ha egy orszag villamosenergia termelesenek ~70%-a ~1 km2-en törtenik ... (1esek ugyanis pont ennek az elönyeröl aradoznak ...).
Az informatikát az áramtól azért megkülönböztetném, mert áram sokkal kisebb arányban használódik fel magára az áram termelésre mint az informatika és közlekedés esetében.
Vagy szerinted mennyi lenne a közlekedés ha nem lenne közlekedés? (-:
Hány informatikus lenne ha informatika nem lenne? ((-:
informatika nélkül meg megáll a világ, mondhatnám ugyis, hogy összeomlik
Nem csak informatika nélkül. Áram nélkül órákban mérhető az apokalipszis beállta, de ez majdnem így elmondható más infrastruktúrákra is.
Az emberiség kreált magának egy csodálatos rendszert... ami nélkül ma már nem tud élni. Hiába az ő teremtménye - ez lett belőle.
Hogy pontos legyek: nem azért nem tud nélküle élni, mert kurvára hiányozna neki - hanem azért, mert szószerint életképtelenné válna a technikai vívmányok nélkül.
Tán a 1930-as évek eleje volt az utolsó korszak, amikor még valamennyire elképzelhető lett volna a technika-mentes élet... bár szerintem még ezzel is túl megengedő vagyok és lehet már a teljes 20-ik századra igaz, az elejétől fogva.
Azt hiszem értelek, érjük el a 2 centet, és akkor kellene újragondolni mindent. Persze ebben is van valami, továbbá tudni kellene a folyamatok dinamikáját, kiterjedését, stb...
A németeknél 31 cent körül mozod, és még 40% sincs a megújuló aránya, és az is csak a termelésre igaz, mert a megújuló termelés felét exportálniuk kell, mivel nem tudják elhasználni.
Ha a villamosenergia ara ~2 cent körül mozog, akkor direkt lehet fütesre is hasznalni. Plane egy höpumpan keresztül, amely kb. 3-4-szerezi az elöallitott höenergia mennyiseget. Plussz nyilvan 5-6 cent halozatköltseg ... vagyis igy elöallithato a 2-3 centes fütes ...
Ez a felhozott hybrid repülés téma csak olyan játékszer, a polgárirepülés az egész más
a 6o-7o személyes meg nem piac
a 2oo-25o pax (utas) elektromos vagy hybrid soha nemlesz egy légitársaság eszköze, mert teknikailag nincs biztos megoldás, mégha kmétereket irnak rola akkorsem
Abban igazad van, hogy az olajbol nem lehet "vegtelen" mennyisegü kerozint elöallitani. A repkedesben valszeg nö az üzemanyagigeny ... összessegeben viszont majd csökken az olaj iranti igeny. Azt viszont nehez elhinni, hogy a benzint, vagy dizelt nem lehet eladni ... kerozinböl viszont tul keves lesz ... az iparag (olajfinomitok) pedig keptelenek a helyzetre reagalni ...
(Az utasszallito repülögeppark levaltasa meg sokkal nehezebb, nagyobb idöallandoju, hiszen azok elettartama sokkal hosszabb, mint az autoke. Jelenleg olyan ~30 000 utasszallito lehet a nagyvilagban szetszorva ... a geppark jelentös reszenek a levaltasa több evtized lenne.)
Ha a demand lecsökken, akkor (pl. 100 mbpd helyett csak 70 kell) pont az olcso mezökbvöl elegitik ki az igenyeket (a dragakat pedig bezarjak). Ezaltal az olaj/kerozin ara leesik ...
Ha viszont a mai napon a repülöüzemanyag ara ugyanannyi lenne, mint az autok üzemanyaga ... hat akkor sok (fapados) legijarat bezarna ...
Bercikém aranyom jó példa vagy mi történik a mikor apu és anyu testvérek. Repülésnél ugyanis kritikus dolog a fel és leszálló tömeg, utóbbinak jóval kevesebbnek kell lennie, na már most az akku nem lesz kisebb tömegű attól hogy kimerül ellenben a kerozin tartályokkal.
... aminek a non plus ultrája a villanyrepülőkkel fellegekben járás.
Nem fellegekben jaras az. Az Airbus is egyre kemenyebben racuppan. A vilag röpködese teren az 1000 mile-nal rövidebb utak teszik ki a ~70%-t (Europa belsö jaratai gyakorlatilag mind ilyenek). Ezt mar ma is el lehetne kesziteni hybrid repülövel. Egy jet hajtomü besegit indulaskor/emelkedeskor, mondjuk 20-25 percen keresztül ... majd 1-2 orat villanymotorokrol (propellerrel) tesz meg ... mar manapsag is lehetne ilyesmit kesziteni, mondjuk 60-70 szemelyig. Azt is irtam, hogy az 500 Wh/kg teljes mertekben forradalmasitja az autozast ... az 1000 Wh/kg pedig a repkedest (az interkontinentalis vonalak kivetelevel). Ez valszeg azert nem valosul meg gyorsabb tempoban, mert a repkedö üzemanyagon gyakorlatilag nincs ado.
Különben vagy 6-8 eve irogattak arrol, hogy a 747 szarnyaba fuel-cell-eket rakva, hidrogennel feltankolva ... lehetne lyen (propelleres) jumbot epiteni. Nyilvan gazdasagi okokbol nem keszült el eddig. Inkabb csinaltak pl. A380-at, amely nem müködik gazdasagosan ...
(Egy kis knoff-hoff hozza. ~1 KW teljesitmennyel (az ~1,5 LE) es propellerrel kb. 30 Newton huzoeröt lehet produkalni. Az pedig elvisz ~10-12 kg utasszallitot. Vagyis pl. egy 20 tonnas repülöre kellene ~2 MW meghajtas. Ahhoz pedig ~500 Wh/kg akku energiasürüseggel orankenti üzemre kellene orankent ~4 tonna akku (es nem kellene bele fosszilis üzemanyag) ... A ´20-as evekben az anyagok jobbak lesznek, ... es ugy 2030 körül ezen a teren is attöres jöhet. Majd latjuk. hogy az emberisegnek mennyore fontos ez a tema ...)
háááát? önkényes a határ, mert az még tetszett, hogy bevezették a vizet az udvarra nem kellett járjak az utca végére az ártézi kúthoz a kis ceglédi kantával. A fürdőszoba is, a mosógép is, sok minden is.... de valahol kellett volna határt húzni és az erőforrásokat áthelyezni a fenntarthatóság felé.
Az informatika nagyon sokat elvont az biztos, de holdra nem az vitte fel az embert és ehez a sok kajához sincs semmi köze.
a állandotelefon meg a face book meg a EV nem kényelem, ez szükség, kell kikapcsolodás is, ezért egy Bahamas kirucanás is munkához tartozik, ugyhogy a kényelem relativ