Keresés

Részletes keresés

,m,1710 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 347067

Bakonyi hus anyagi problöméval küzd

nemcsoda

például a Dán husipar viszont feldolgoza  csomagolja exportálja a világnak

 

 

,m,1710 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 347066

Ez a felhozott hybrid repülés téma csak olyan játékszer, a polgárirepülés az egész más

a 6o-7o személyes meg nem piac

 a 2oo-25o pax (utas) elektromos vagy hybrid soha nemlesz egy légitársaság eszköze, mert teknikailag nincs biztos megoldás, mégha kmétereket irnak  rola akkorsem

de valami hobbi az lehet

Előzmény: _Berci (347053)
,m,1710 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 347065

" valahol kellett volna határt húzni és az erőforrásokat áthelyezni a fenntarthatóság felé.

Az informatika nagyon sokat elvont az biztos,"

 

Ami ma "kémyelem" az szükség

a eröforrások "áthelyezése"????, hová és minek?

 

 

 informatika nélkül meg megáll a világ, mondhatnám ugyis, hogy összeomlik

igyvan (lett) beálitva a világ, ha tetszik ha nem, ha jo ha rosz. mindenki benne van

 

lakatlanszigetre viszavonulni meg nagy luxus. ez a gazdagok játszo tere.

 

ez egy paradox világ, hogy a ember tiltakozik a jolétje ellen (legalábbis látszatba)   söt kritizálja, hogy idejutott a világ.

Előzmény: zöldkomcsi: (347052)
józsi24 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 347064

azb+, elektronyos repulo...

 

azt mi lesz a kovetkezo? az elektronyos hodraketa?

 

ha belerax otezer tonna aksit, akkor ionmotorral siman eemegy a hodig meg vissza...

Előzmény: _Berci (347053)
_Berci Creative Commons License 2019.04.03 -1 0 347063

 

Raadasul ugy nez ki, hogy pl. az Airbus ~10 evi termelese mar el van adva ...

 

https://de.statista.com/statistik/daten/studie/161816/umfrage/airbus---bestellungen-auslieferungen-und-flugzeuge-im-dienst/

 

Előzmény: _Berci (347062)
_Berci Creative Commons License 2019.04.03 0 0 347062

Abban igazad van, hogy az olajbol nem lehet "vegtelen" mennyisegü kerozint elöallitani. A repkedesben valszeg nö az üzemanyagigeny ... összessegeben viszont majd csökken az olaj iranti igeny. Azt viszont nehez elhinni, hogy a benzint, vagy dizelt nem lehet eladni ... kerozinböl viszont tul keves lesz ... az iparag (olajfinomitok) pedig keptelenek a helyzetre reagalni ...

 

(Az utasszallito repülögeppark levaltasa meg sokkal nehezebb, nagyobb idöallandoju, hiszen azok elettartama sokkal hosszabb, mint az autoke. Jelenleg olyan ~30 000 utasszallito lehet a nagyvilagban szetszorva ... a geppark jelentös reszenek a levaltasa több evtized lenne.)

 

Előzmény: Auralianus (347061)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.03 0 0 347061

kétlem, hogyha nem a teljes termékskálát tudják értékesíteni, hanem "csak kerozint" akkor az úgy olcsóbban jönne ki...

Előzmény: _Berci (347060)
_Berci Creative Commons License 2019.04.03 0 0 347060

Inkabb pont forditva törtenik majd!

Ha a demand lecsökken, akkor (pl. 100 mbpd helyett csak 70 kell) pont az olcso mezökbvöl elegitik ki az igenyeket (a dragakat pedig bezarjak). Ezaltal az olaj/kerozin ara leesik ...

Ha viszont a mai napon a repülöüzemanyag ara ugyanannyi lenne, mint az autok üzemanyaga ... hat akkor sok (fapados) legijarat bezarna ...

Előzmény: Auralianus (347058)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2019.04.03 0 0 347059

Bercikém aranyom jó példa vagy mi történik  a mikor apu és anyu testvérek. Repülésnél ugyanis kritikus dolog a fel és leszálló tömeg, utóbbinak jóval kevesebbnek kell lennie, na már most az akku nem lesz kisebb tömegű attól hogy kimerül ellenben a kerozin tartályokkal.

Előzmény: _Berci (347053)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.03 0 0 347058

Ha az elektronyos autók elterjedése csökkenti a benzin/dízel iránti keresletet, akkor a kerozin is meg fog drágulni.

 

Viszonylag gyorsan fog, akár piaci alapon is rendeződni a dolog szerintem.

Előzmény: _Berci (347053)
_Berci Creative Commons License 2019.04.02 -1 0 347057
Előzmény: _Berci (347053)
_Berci Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347056

 

Kiderült, hogy a szerencsétlenséget nem műszki, hanem pilótahiba okozta, rosszul vették be a kanyart és a gép átesett.

 

Ugyanez törtent tegnap az orosz milliomosnövel Frankfurt mellett ...

 

Előzmény: szilvatövis (347046)
_Berci Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347055

 

... a sztem legfontosabb kérdésben, én szeretném hogy olyan technológiák robbanjanak be, hogy a megújuló jóval olcsóbb lehessen.

 

Tavaly a PV ara ~30%-t csökkent es most olyan 30-35 $cent/Wp körül jar. Ennel nem kell gyorsabb valtozas.

 

Előzmény: kobab (347042)
_Berci Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347054

Semmi gond.

Előzmény: rózsaszínfej (347038)
_Berci Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347053

 

... aminek a non plus ultrája a villanyrepülőkkel fellegekben járás.

 

Nem fellegekben jaras az. Az Airbus is egyre kemenyebben racuppan. A vilag röpködese teren az 1000 mile-nal rövidebb utak teszik ki a ~70%-t (Europa belsö jaratai gyakorlatilag mind ilyenek). Ezt mar ma is el lehetne kesziteni hybrid repülövel. Egy jet hajtomü besegit indulaskor/emelkedeskor, mondjuk 20-25 percen keresztül ... majd 1-2 orat villanymotorokrol (propellerrel) tesz meg ... mar manapsag is lehetne ilyesmit kesziteni, mondjuk 60-70 szemelyig. Azt is irtam, hogy az 500 Wh/kg teljes mertekben forradalmasitja az autozast ... az 1000 Wh/kg pedig a repkedest (az interkontinentalis vonalak kivetelevel). Ez valszeg azert nem valosul meg gyorsabb tempoban, mert a repkedö üzemanyagon gyakorlatilag nincs ado.

 

Különben vagy 6-8 eve irogattak arrol, hogy a 747 szarnyaba fuel-cell-eket rakva, hidrogennel feltankolva ... lehetne lyen (propelleres) jumbot epiteni. Nyilvan gazdasagi okokbol nem keszült el eddig. Inkabb csinaltak pl. A380-at, amely nem müködik gazdasagosan ...

 

Itt lehet kicsit nezegetni ...

 

https://www.google.com/search?q=Airbus+elektro+flugzeug&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj4oKuvprLhAhWFUlAKHSRhB3cQ_AUIDigB&biw=1920&bih=944

 

(Egy kis knoff-hoff hozza. ~1 KW teljesitmennyel (az ~1,5 LE) es propellerrel kb. 30 Newton huzoeröt lehet produkalni. Az pedig elvisz ~10-12 kg utasszallitot. Vagyis pl. egy 20 tonnas repülöre kellene ~2 MW meghajtas. Ahhoz pedig ~500 Wh/kg akku energiasürüseggel orankenti üzemre kellene orankent ~4 tonna akku (es nem kellene bele fosszilis üzemanyag) ... A ´20-as evekben az anyagok jobbak lesznek, ... es ugy 2030 körül ezen a teren is attöres jöhet. Majd latjuk. hogy az emberisegnek mennyore fontos ez a tema ...)

Előzmény: kobab (347036)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347052

háááát? önkényes a határ, mert az még tetszett, hogy bevezették a vizet az udvarra nem kellett járjak az utca végére az ártézi kúthoz a kis ceglédi kantával. A fürdőszoba is, a mosógép is, sok minden is.... de valahol kellett volna határt húzni és az erőforrásokat áthelyezni a fenntarthatóság felé.

Az informatika nagyon sokat elvont az biztos, de holdra nem az vitte fel az embert és ehez a sok kajához sincs semmi köze.

Előzmény: ,m,1710 (347050)
,m,1710 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347051

a állandotelefon meg a face book meg a EV nem kényelem, ez szükség, kell kikapcsolodás is, ezért egy Bahamas kirucanás is munkához tartozik, ugyhogy a kényelem relativ

Előzmény: ,m,1710 (347050)
,m,1710 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347050

Kis zártvilágba élsz, hogy a

"A kényelem fenntartása fokozása ma már minden erőforrást elszív"

 

a világ nem ugy müködik (most nemhozok fel semit)

 

Előzmény: zöldkomcsi: (347043)
,m,1710 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347049

Meg mia faxnak kellet két pilota? hiszen nincs munka, vagy csak valami "megfigyelö" volt? ami valoszinü

Előzmény: szilvatövis (347046)
,m,1710 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347048

A aku reülésnek nincs jövöje, örökre prototipus marad

Előzmény: szilvatövis (347046)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347047

Azért nekem furcsa, hogy nem volt náluk néhány autós kamera azon a kis repülőn, ha már egyszer prototípus volt, az hamar eldönthette volna a kérdést. Ugyanis a jelek szerint abból következett a pilótahiba, hogy nem találtak jelet műszaki problémára.

Előzmény: szilvatövis (347046)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347046

Apropo... villanyrepülő. Kiderült, hogy a szerencsétlenséget nem műszki, hanem pilótahiba okozta, rosszul vették be a kanyart és a gép átesett.

https://www.pecsiujsag.hu/pecs/hir/helyi-hireink/poganyi-legi-baleset-megszuntettek-az-eljarast-ateses-miatt-zuhant-le-a-repulogep

 

Jöhetnek a villanyrepülők, remélem nem ment tönkre ebben a szerencsétlenségben a cég és folytatja a munkát.

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347045

De az ellenkezője is, amikor valami egyébként jó dolog nem tud elindulni mert olyannal kell versenyezzen ami jobban tud tőkét bevonzani, vagy olcsóbb ott a munkaerő, de a megoldás pedig jobb lenne.

Legegyszerűbb példa az olaj, nagyon messziről jön az is így nincs esélye másnak mellette.

Előzmény: Rangun (347044)
Rangun Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347044

50 éve állóvíz volt a világ, a maihoz képest.A globalizáció meg azt jelenti, hogy az egész világpiac a tiéd lehet, ha valami újat csinálsz.

Előzmény: zöldkomcsi: (347043)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347043

Ha 50 évvel ez előtt nem robbant be semmi most már biztos, hogy nem fog. A kényelem fenntartása fokozása ma már minden erőforrást elszív és olyan szinten globalizálódtunk, hogy helyi kezdeményezések is esélytelenek.

Próbálkozni azért lehet, az is igaz.

Előzmény: kobab (347042)
kobab Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347042

A vicc az, hogy Bercihez és Szilvatövishez képest pont én vagyok a fellegekben járó (Berci korábbi szavaival türelmetlen) a sztem legfontosabb kérdésben, én szeretném hogy olyan technológiák robbanjanak be, hogy a megújuló jóval olcsóbb lehessen. 

Előzmény: rózsaszínfej (347038)
kobab Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347041

Ez szintén leuveni egyetem de sztem ebben több fantázia van. Solar panel 15%-os hatásfokkal állít elő vízgőz inputtal hidrogént. (Volt korábban japán próbálkozás is, talán éppen te linkelted.)

 

Ez meg egy hidrogénes cikk: https://www.scientificamerican.com/article/europe-stores-electricity-in-gas-pipes/

 

Előzmény: rózsaszínfej (347035)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347040

nem a bentley tartja legjobban az értékét?

Előzmény: Rangun (347033)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347039

nem arról van szó, hogy nem lehet. lehet, sok mindent lehet,

de

valakinek, valahol, valamikor, valamiből, valamit, valahogyan, valamivel kell csinálni.

ez a probléma mert annak napi 3 szori étkezést, lakhatást, ruházkodást kell biztosítani, eszközökre is szüksége van de azokat megint csak valakinek, valahol, valamikor.........

)-:

Előzmény: rózsaszínfej (347035)
rózsaszínfej Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347038

Mea culpa....   Kinn volt a szmájli, nem is mondtam semmi sértőt, ennek ellenére elnézést kérek.

Előzmény: _Berci (347037)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!