Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347053

 

... aminek a non plus ultrája a villanyrepülőkkel fellegekben járás.

 

Nem fellegekben jaras az. Az Airbus is egyre kemenyebben racuppan. A vilag röpködese teren az 1000 mile-nal rövidebb utak teszik ki a ~70%-t (Europa belsö jaratai gyakorlatilag mind ilyenek). Ezt mar ma is el lehetne kesziteni hybrid repülövel. Egy jet hajtomü besegit indulaskor/emelkedeskor, mondjuk 20-25 percen keresztül ... majd 1-2 orat villanymotorokrol (propellerrel) tesz meg ... mar manapsag is lehetne ilyesmit kesziteni, mondjuk 60-70 szemelyig. Azt is irtam, hogy az 500 Wh/kg teljes mertekben forradalmasitja az autozast ... az 1000 Wh/kg pedig a repkedest (az interkontinentalis vonalak kivetelevel). Ez valszeg azert nem valosul meg gyorsabb tempoban, mert a repkedö üzemanyagon gyakorlatilag nincs ado.

 

Különben vagy 6-8 eve irogattak arrol, hogy a 747 szarnyaba fuel-cell-eket rakva, hidrogennel feltankolva ... lehetne lyen (propelleres) jumbot epiteni. Nyilvan gazdasagi okokbol nem keszült el eddig. Inkabb csinaltak pl. A380-at, amely nem müködik gazdasagosan ...

 

Itt lehet kicsit nezegetni ...

 

https://www.google.com/search?q=Airbus+elektro+flugzeug&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj4oKuvprLhAhWFUlAKHSRhB3cQ_AUIDigB&biw=1920&bih=944

 

(Egy kis knoff-hoff hozza. ~1 KW teljesitmennyel (az ~1,5 LE) es propellerrel kb. 30 Newton huzoeröt lehet produkalni. Az pedig elvisz ~10-12 kg utasszallitot. Vagyis pl. egy 20 tonnas repülöre kellene ~2 MW meghajtas. Ahhoz pedig ~500 Wh/kg akku energiasürüseggel orankenti üzemre kellene orankent ~4 tonna akku (es nem kellene bele fosszilis üzemanyag) ... A ´20-as evekben az anyagok jobbak lesznek, ... es ugy 2030 körül ezen a teren is attöres jöhet. Majd latjuk. hogy az emberisegnek mennyore fontos ez a tema ...)

Előzmény: kobab (347036)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347052

háááát? önkényes a határ, mert az még tetszett, hogy bevezették a vizet az udvarra nem kellett járjak az utca végére az ártézi kúthoz a kis ceglédi kantával. A fürdőszoba is, a mosógép is, sok minden is.... de valahol kellett volna határt húzni és az erőforrásokat áthelyezni a fenntarthatóság felé.

Az informatika nagyon sokat elvont az biztos, de holdra nem az vitte fel az embert és ehez a sok kajához sincs semmi köze.

Előzmény: ,m,1710 (347050)
,m,1710 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347051

a állandotelefon meg a face book meg a EV nem kényelem, ez szükség, kell kikapcsolodás is, ezért egy Bahamas kirucanás is munkához tartozik, ugyhogy a kényelem relativ

Előzmény: ,m,1710 (347050)
,m,1710 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347050

Kis zártvilágba élsz, hogy a

"A kényelem fenntartása fokozása ma már minden erőforrást elszív"

 

a világ nem ugy müködik (most nemhozok fel semit)

 

Előzmény: zöldkomcsi: (347043)
,m,1710 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347049

Meg mia faxnak kellet két pilota? hiszen nincs munka, vagy csak valami "megfigyelö" volt? ami valoszinü

Előzmény: szilvatövis (347046)
,m,1710 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347048

A aku reülésnek nincs jövöje, örökre prototipus marad

Előzmény: szilvatövis (347046)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347047

Azért nekem furcsa, hogy nem volt náluk néhány autós kamera azon a kis repülőn, ha már egyszer prototípus volt, az hamar eldönthette volna a kérdést. Ugyanis a jelek szerint abból következett a pilótahiba, hogy nem találtak jelet műszaki problémára.

Előzmény: szilvatövis (347046)
szilvatövis Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347046

Apropo... villanyrepülő. Kiderült, hogy a szerencsétlenséget nem műszki, hanem pilótahiba okozta, rosszul vették be a kanyart és a gép átesett.

https://www.pecsiujsag.hu/pecs/hir/helyi-hireink/poganyi-legi-baleset-megszuntettek-az-eljarast-ateses-miatt-zuhant-le-a-repulogep

 

Jöhetnek a villanyrepülők, remélem nem ment tönkre ebben a szerencsétlenségben a cég és folytatja a munkát.

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347045

De az ellenkezője is, amikor valami egyébként jó dolog nem tud elindulni mert olyannal kell versenyezzen ami jobban tud tőkét bevonzani, vagy olcsóbb ott a munkaerő, de a megoldás pedig jobb lenne.

Legegyszerűbb példa az olaj, nagyon messziről jön az is így nincs esélye másnak mellette.

Előzmény: Rangun (347044)
Rangun Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347044

50 éve állóvíz volt a világ, a maihoz képest.A globalizáció meg azt jelenti, hogy az egész világpiac a tiéd lehet, ha valami újat csinálsz.

Előzmény: zöldkomcsi: (347043)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347043

Ha 50 évvel ez előtt nem robbant be semmi most már biztos, hogy nem fog. A kényelem fenntartása fokozása ma már minden erőforrást elszív és olyan szinten globalizálódtunk, hogy helyi kezdeményezések is esélytelenek.

Próbálkozni azért lehet, az is igaz.

Előzmény: kobab (347042)
kobab Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347042

A vicc az, hogy Bercihez és Szilvatövishez képest pont én vagyok a fellegekben járó (Berci korábbi szavaival türelmetlen) a sztem legfontosabb kérdésben, én szeretném hogy olyan technológiák robbanjanak be, hogy a megújuló jóval olcsóbb lehessen. 

Előzmény: rózsaszínfej (347038)
kobab Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347041

Ez szintén leuveni egyetem de sztem ebben több fantázia van. Solar panel 15%-os hatásfokkal állít elő vízgőz inputtal hidrogént. (Volt korábban japán próbálkozás is, talán éppen te linkelted.)

 

Ez meg egy hidrogénes cikk: https://www.scientificamerican.com/article/europe-stores-electricity-in-gas-pipes/

 

Előzmény: rózsaszínfej (347035)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347040

nem a bentley tartja legjobban az értékét?

Előzmény: Rangun (347033)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347039

nem arról van szó, hogy nem lehet. lehet, sok mindent lehet,

de

valakinek, valahol, valamikor, valamiből, valamit, valahogyan, valamivel kell csinálni.

ez a probléma mert annak napi 3 szori étkezést, lakhatást, ruházkodást kell biztosítani, eszközökre is szüksége van de azokat megint csak valakinek, valahol, valamikor.........

)-:

Előzmény: rózsaszínfej (347035)
rózsaszínfej Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347038

Mea culpa....   Kinn volt a szmájli, nem is mondtam semmi sértőt, ennek ellenére elnézést kérek.

Előzmény: _Berci (347037)
_Berci Creative Commons License 2019.04.02 -1 0 347037

Amit te "fellegekben járás"-nak titulalsz, az a vilag sok csücskeben mar realitas ... söt, itt-ott mar hetköznapi dolog. Ha szerinted a "szürkeseg" a "mindenböl a legócsóbb"-at a kivanatos modell, ... akkor valoban ugy lathatod, hogy masok a "fellegekben járnak" (te pedig bekötött szemmel).

Előzmény: rózsaszínfej (347035)
kobab Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347036

... aminek a non plus ultrája a villanyrepülőkkel fellegekben járás. 

(Az évek során kevés dologra mondtam azt, hogy Berci kérlek ne, de ez volt az egyik. A másik talán a Desertec. Aztán volt még az Inflatable solar collectors from CoolEarthSolar nekem az soha nem jött be.)

Előzmény: rózsaszínfej (347035)
rózsaszínfej Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347035

Mégis csak belenézek (engedve az unszolásnak). Ha ez működik, és elterjed, az 10% kőolajmegtakarítással járhat. Valamint ha sikerül úgy továbbfejleszteni az eljárást (vagy kifejleszteni újat), hogy kőolaj nélkül is működjön, akkor 100%-ban cellulóz-alapú benzint lehet csinálni. Nem csak Berci privilégiuma a fellegekben járás :).

Előzmény: kobab (347034)
kobab Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347034
Előzmény: rózsaszínfej (347023)
Rangun Creative Commons License 2019.04.02 -1 0 347033

https://www.teslarati.com/tesla-model-s-highest-resale-value-germany/

 

A Tesla jól tartja az árát, a németeknél, ellenben a fos BMW-vel, de még a Porschet is veri.

GPS Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347032

 

szopas a tavkapcsolatos csaj

 

Mondd inkább, hogy: a távkapcsolatos csajjal ritka a szopás. Ez se túl jó dolog, egyébként.

.

Előzmény: Törölt nick (347030)
_Berci Creative Commons License 2019.04.02 -3 0 347031

 

Kina. Varosi EV busz. 250 utas, 27 meter hossz, ~300 km hatotav ...

 

https://electrek.co/2019/04/01/world-longest-electric-bus/

 

_Berci Creative Commons License 2019.04.02 -3 1 347029

 

Icaka közepen nyilvan ilyen magvas 5letek jutnak a zember eszebe ... :-)

 

Ennek ellenere (egy evtizeddel ezelött ugy emlexem, mar jartal ebbe a topikba) a passziv haz egy iparag lett.

 

Ha evente megsporolsz pl. 150 m2-en 30 000 kWh fütesigenyt, akkor az mar ~50 ev alatt (legyen ez egy passziv haz törtenete) 1500000 kWh elnemfütese (1,5 GWhth pl. fara atszamolva azt jelenti, hogy ~500 tonna fat nem kell elegetni). Hat, ezert furmanyoltak a passziv haz norma kialakitasakor. Egy uj epitesü passziv haz epitesi költsege alig magasabb (mar gyakorlatilag nemigen különbözik). Ha meg elkepzelsz egy ~100 lakasbol allo, kivaloan szigetelt uj epületet ...

 

Hat ezert csinaljak ...! A legjobb energiafajta az, amelyre nincs szükseg. Nem kell veszödni vele.

 

Egy orszag fütesi energiaja kb. annyi mint amennyi a mobilizacioja energiafogyasztasa. A villamosenergiatermeleshez pedig ugy kb. a primerenergia felere van szükseg (ami sok helyen meg többsegeben fosszilis forrasu). Es igy tovabb ...

Mindegyik tenyezö radikalisan csökkenthetö. Ha a villamosenergia fosszilismentes, akkor a primerenergiaigeny alatalaban felezödik. Ha a fütes felezödik, akkor az ismet jelent vagy 10-15%-t. Hqa a mobilizaciot at lehet allitani, az is könnyeden felezi a mobilizacio fosszilis igenyet. Az tovabbi ~10-15%. Vagyis igy all(hat) elö eredöben a fosszilis energia felhasznalasanak a 70-80%-os csökkentese. Ha ezt mindenki elerne ~2045-re, akkor talan jobb uton jarnank.

 

Mivel a fosszilis energia felhasznalasaban az USA, Europa, Kina, India jeleskednek ... ezert elsösorban nekik kell lepniük ...

 

Ugyhogy a ~100 kWh energiaigenyü dugas is könnyen racionalizalhato lenne ... (szerencsere azt mar nem kell 50 evre szamolni). A mostani evi 100 esemeny alatt elhasznalt energiaval meg egy rosszul szigetelt hazat is kifüthetnel. :-)

 

Előzmény: kzdiesel (347020)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.02 -2 0 347028

kicsit olyasmi ez, mint mikor autót veszel...

 

Akinek mindenáron prémiumra fáj a foga, az készüljön fel rá, hogy nem az autó lesz érte, hanem fordítva. Vagy egész

nap babusgathatja, vagy fizet érte másnak, hogy ezt megtegye helyette :Đ

Aki úgy gondolja jobban ért hozzá, az majd jópárat elnyű, tönkretesz és akármit is hajt, majd mindig másikra vágyik,

aztán amikor a haverokkal összejön, majd jól megbeszélik mennyire szar az összes és nemigaz, hogy nincs egy sem
hiba nélkül...

 

Aki pedig a valós igényeinek és lehetőségeinek megfelelőt választ, nem üti-vágja, megadja neki amire szüksége van... 

 

... amellett "egy életen át kitart" a járgány és sosem hagyja cserben ;)

Előzmény: GPS (347027)
GPS Creative Commons License 2019.04.02 0 1 347027

 

haza kene vinned a csajt...nemcsak az uzemanyag, de a futesi koltseged is sokat csokkenne...

 

Na, lehet arra baszna rá igazán.

Ha elég "tehetséges" a csaj - akkor arra nem csak a szigetelés ára menne rá, hanem a házé is :-)))

.

Előzmény: józsi24 (347022)
,m,1710 Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347026

Ne keverd el a témát zkhomchi

Előzmény: zöldkomcsi: (347019)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347025

A szar hoszigeteles kenyelmetlen. A jo meg komfortos.

Előzmény: kzdiesel (347020)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347024

Nanana, itt feszt arról beszélnek az okoskák, hogy de nem is a közlekedés felelős a mindenért, hanem pl az épületek fűtése sokkal többet emészt fel.. ERre jössz te mint autób.zi, és te pont lexarod :) Pedig pont azért kéne hőszigetelned, h a buxa költségét meg megspórold :D 

A hőszigetelést csak egyszer kell felrakni, a napelemet meg néha karbantartani is kell, meg ki tudja mikor baxnak rá adót, vagy változtatják meg az elszámolási rendszert, stb..

Előzmény: kzdiesel (347020)
rózsaszínfej Creative Commons License 2019.04.02 0 0 347023

Á, köszi, a vegyészethez nem értek, a részletek úgyis homályban maradnak. Az is szép teljesítmény volt tőlem, hogy a cikk hatására utánanéztem a radiokarbonos kormeghatározásnak, és most már érteni is vélem. Még régebben, a '90-es években kezembe került egy könyv (fénymásolata) Rumelhart - McLelland -Hinton: Paralell distributed processing, igen ez az a Hinton, aki a mostanában a Google-nál a deep learning-gel foglalkozik, azóta, hogy úgy mondjam rá-ránézek a témára. Köszi a linkeket. 

Előzmény: kobab (347017)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!