Az elektromos autózás térhódítása megállíthatatlan, bár eddig sokakat visszatartott az elektromos autók magas ára, a Quartz beszámolója azonban kiemeli, hogy az elektromos autók ára immár az amerikai gépjárműárak mediánja alá csökkent, míg a new yorki önkormányzat autóflotta-kezelője által közzétett adatokból kiderül, hogy az elektromos autók bizonyos esetekben már a vételárat és minden egyéb más költséget figyelembe véve valóban versenyképes alternatívát jelentenek a hagyományos, benzines járművekkel szemben.
Kicsit tevecc, mert NEM egy elfogult lap allitja, hanem a czikket a nyújorkiak irtak ... nyugodtan olvasd el ... nem szegyen az olvasas ... en szoltam ...
New York City says electric cars are now the cheapest option for its fleet
Minden autoval megeshet, hogy "kiakad" a kilincse, vagy bedöglik a klima, kifordul a hamutarto ... Különben egy auton ~150 000 merföld alatt vagy 5 garnitura gumit kell rarakni, fekbetetet cserelni ...
de még csak azt sem fejtette ki, hogy miért ne tudná a kormányzat leállítani a beruházást, holott még egy kapavágás sem történt a kijelölt terülteten.
Azért, mert egy ilyen beruházás nem az építésről, vagy a technikáról szól - hanem pénzről, de főként politikáról, illetve egy ember tejlhatalmának a korlátlan idejű megőrzésének a bebiztosításáról.
A Paks 2-ért felelős miniszter kínosan ügyelt arra, hogy egyáltalán szóba hozza Varga Mihályt, a február végi oroszországi útjának eredményét, de még csak azt sem fejtette ki, hogy miért ne tudná a kormányzat leállítani a beruházást, holott még egy kapavágás sem történt a kijelölt terülteten.
bocs, de ez alapján a cikk alapján nem vonható le semmiféle magvas következtetés...
Nem latod a magvakat? :-)
Hat az az lenne, hogy az EV piszkalasa evente x-be kerül, a hybride ~3x-be, az ICE pedig 5x-be.
Ez nem tul sok, de kiindulaskeppen azert több info, mint a semmi ... Igy is kijön, mondjuk ~8 evre ~8000 $ különbseg ... nomeg az üzemanyag araiban levö különbseg ...
The newsletter takes a closer look at 10 models: three all-electric models, four hybrids, and three gas cars. The three all-electric cars —
the Chevy Bolt, the Ford Focus Electric, and Nissan Leaf — were lowest in annual maintenance costs, ranging from $204 with the Bolt to $386 with the Focus Electric.
A few of the hybrid vehicles cost the city more than $1,000 in maintenance in 2018,
and gas vehicles like the Ford Fusion and Focus checked in with a maintenance cost average of $1,621 and $1,805, respectively.
végignéztem pár videót olyan interjúval amerikai polgárokról, akiknek az akarata (megkérdezése) nélkül szélkereket telepítettek a lakóháza környékére
... és azóta nem tudnak aludni a zaj miatt. Többen negyedáron eladták a lakásukat a szélerőmű tulajdonosának, semmi kártérítés, a felelősséget sem ismerik el. A szabályozás pedig a szélkerék tulajdonosokat védi.
pont arra gondoltam, hogy a magyar szabályozás kifejezetten indokolt egészségügyi okból, hiába nem tetszik a szeles iparnak
a finn esetben meg én se a terveket nem láttam, se a hatóság működésébe nem látok bele, tehát azt nem tudom megítélni hogy milyenek a tervek
az viszont nyilvánvaló, hogy az atomipar eleve erősen szabályozott, és ez kiváló lehetőséget biztosít annak aki politikai hatalommal rendelkezik, és akadályozni akarja az atomenergiát (és a finneknél ez a második erőműépítés ami bukdácsolni kezdett)
ebből nem következik, hogy így is van, és tényleg akadályozzák is, de ez olyan mint egy krimiben, ha 30 emberből 1-nek van módja és indítéka is elkövetni a gyilkosságot, akkor ott kell kutakodni
hát ez nem arról szól milyen jól áll az atomenergia ügye, hanem hogy így akarnak spórolni, miután kiszervezték-leépítették az acéliparukat, meg a speciális ötvözetek előállítására képes kohászatot
meg legfőképp arról, hogy új erőművet építeni a célzatosan fingatós szabályozási környezetben úgyszólván lehetetlen, tehát akkor az eleve elavult régi reaktorokat hosszabbítgatják reménykedve hogy ebből nem lesz gebasz (és ha mégis lesz, aminek így nő a valószínűsége, akkor újabb ütőkártyát kap a kezébe az antinuki mozgalom)
Ha egy szelkelep generatorat, meg lapatjait 1* kicserelik (es a következö 25 evre müködökepes lesz, amely az elsö menetben 5-6 €center termelte a kWh-t), akkor a következö (masodik) 25 evre mar mindössze 2-3 €centert termel majd, hiszen egy rakas dologra nem kell ismet költeni (kelepalap, kabelezes, torony, engedelyek, odavezetö ut ...). Söt, a termelesi tulajdonsagok ismereteben a cap-faktor is jelentösen növekedhet (optimalisabb meretü lapat, generator, ügyesebb vezerles ...).
(Egy ilyen generalozas költsege az eredeti epitesi költseg talan 30-35%-a ... söt, a regi generatort esetleg fel is lehet ujitani ... Azonkivül nem art tudni, hogy a 25 ev alatt megkereste sajat inveszticiojat, meg kb. megegyszer annyit ... felujitani meg max. az eredeti epitesi költseg harmadat kell ujrainvesztalni a következö 25 evre ... ki van ez talalva ... valszeg jobban, mint gondolnad.)