Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346042

ez a becslés legalább annyit ér, mint az amelyik azt állítja, hogy nincs évtizedekre...

Előzmény: Törölt nick (346041)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346041
Ez még évtizedekre van a valós utcai felhasználástól, ha egyáltalán alkalmas rá
Előzmény: _Berci (346039)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346040

Szerintem a lényeg szempontjából mindegy, hogy a gimis tanárnénidbe, vagy a gimis osztálytársad
anyukájába vagy szerelmes gimis korodban...  az ilyen kapcsolatnak nincs jövője,ez a lényeg :Đ :Đ

Előzmény: Törölt nick (346025)
_Berci Creative Commons License 2019.03.16 -9 0 346039

 

Li-Metal Battery Breakthrough? 500 Wh/kg Goal Draws Near

 

https://insideevs.com/li-metal-battery-breakthrough-500-wh-kg-goal-draws-near/

 

 According to their own information, the British company has adapted the energy density of their own lithium-sulfur battery cells for use in electric aircraft to 425 Wh/kg. By the end of 2019, the manufacturer wants to increase this value to 500 Wh/kg with the help of partners.

 

https://www.electrive.com/2019/02/03/li-s-battery-specialist-oxis-finds-new-investors/

 

 

With over two decades of research and development, Sion Power has created technology that significantly enhances the energy and cycle life of rechargeable lithium metal batteries.

 

https://sionpower.com/products/

 

szilvatövis Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346038

Nem találgattam a reményeid illetően, csak figyelmeztettelek, de elnézést, ha személyesnek érezted.

Viszont ha én nem, akkor Te se találgass hülyeséget arról hogy én hogyan gondolkodok! :-)

Előzmény: Törölt nick (346027)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346037

Hibrid SUV is volt. Most nem tudom van-e. 

Előzmény: Rangun (346024)
_Berci Creative Commons License 2019.03.16 -9 0 346036

A luxus/premium szegmens vilagmeretben abbol profital, hogy egy bizonyos szint felett a zemberek "automatikusan" gazdagodnak ... elöall felesleges della ... amely egy reszet flancolasra költik. Nem veletlen, hogy a BMW piacanak jelentös resze Kina ... ott sokan es gyorsan gazdagodnak ... es "ki ha nem ök" megengednek maguknak egy premium autot 2-3-szoros aron ... mert ök mar megtehetik ...

Előzmény: Pomber Béla (346034)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346035
Ettől sokkal szélesebb a kör, a KKV-k rengeteg ilyen autót vesznek. Még ingatlanügynökkel is dumáltam akinek 3as BMWje volt rengeteget ment vele.
Előzmény: Pomber Béla (346034)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346034

A BMWk túlnyomó része cégautó, amikkel néha messzire kell menni,

 

Fogalmazz úgy, hogy a közép- és felsővezetők cégautója, amivel otthonról járnak be a munkahelyre, s a hosszú menet az nyáron az olasz tengerpart.

 

Az utaző mérnök-üzletkötő meg ott sem BMW-t kap.

Előzmény: Törölt nick (346025)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346033
" eleri a technologia az 500 Wh/kg szintet (mondjuk 2025 tajek"

Legfeljebb laborban, de valószínűleg ott sem. Utcán 10 évvel később sem .
Előzmény: _Berci (346029)
_Berci Creative Commons License 2019.03.16 -9 0 346032

Latom, minuszpontnyomkodo bunkonk szolgalatban van. :-(

Előzmény: _Berci (346030)
_Berci Creative Commons License 2019.03.16 -9 0 346031

 

Elég sok SUV-ot dízel motorraladtak el, a Porschenál, és azokból adnak el a legtöbbet, 

 

Ugy tünik, ez a hir nem jutott el hozzad. Pont a Porsche engedheti meg maganak, hogy kiszalljon a dizelmotorok területeröl ...

Megfeleö helyen hybridkent az 1-1,5 literes ICE motor + e-motor es nem tul kicsi akku ... egy igen jo kombinacio. Akar a belvarosi forgalomban is.

 

The German carmaker Porsche says it will stop making diesel cars, and concentrate on petrol, electric and hybrid engines instead.

 

https://www.bbc.com/news/world-europe-45619994

 

Előzmény: Rangun (346024)
_Berci Creative Commons License 2019.03.16 -11 0 346030

 

A harmadik es negyedik vilagnak FEJLÖDNIE kell. Nem pedig hirtelen beülnie egy e-Porsche-ba.

Nekik a következö lepes a mikromobilitas atvetele. E-scooter, e-bike, e-skateboard, e-roller ...

Ezzel könyeden megduplazhato a mostani "hatotavjuk", a tölteshet nem kell nagy durranas (mondjuk 1-2 solar-panel is eleg lehet).

 

Akinek nincs semmije, annak kell a falujaba egy kis megujulo, nehany mosogep, esetleg klima, plussz segitseg a mikromobilizaciohoz. Aztan majd idövel varhatnak arra, hogy a "levedlett" EV-kat is meg tudjak venni. Addig nyilvan ~100 km-es raszterben ki kell epülnie a töltöhalozatnak ...

 

A sulyrol.

Pl. a BMW i3 sulya 1365 kg. Ha az akkukat kicserelned, mondjuk 400 Wh/kg energiasürüsegüekre, akkor a sulya valszeg az ~1000 kg-os hatar ala hozhato ... (különben a BMW i3 boritasa mar igencsak müanyag, nem femlemez). De majd latjuk ...

 

https://www.google.de/search?source=hp&ei=CrGMXPXhF5CcacWaoIAB&q=bmw+i3+weight&btnK=Google-Suche&oq=bmw+i3+weight&gs_l=psy-ab.3..0i203l3j0i22i30l7.1687.5933..6319...1.0..0.218.1299.12j1j1......0....1..gws-wiz.....6..35i39j0i131j0j0i22i10i30.YIp4zEUryVY

 

Előzmény: szilvatövis (346020)
_Berci Creative Commons License 2019.03.16 -11 0 346029

 

A lítium-ionos EV zsákutca, az akkus továbblépés pedig mindig pont úgy tíz-tizenöt évre van.

 

Ez nem allja meg a helyet! Egy "Gigafactory"-t akkor epitenek, ha ugy gondoljak, hogy a kapacitasahoz lesz megfelelö mennyisegü nyersanyag is. Azonkivül az "akkukör"-t biztosan idejeben bezarjak, ugyhogy az akkuk recycling uton ismet es ismet felhasznalasra kerülnek. Pl. az üveg területen mar regota ez a helyzet.

 

Nemregen raktam be egy abrat, amely a Li-ion kilatasait mutatja. A fejlödesi trend egyertelmü (nagyon nem olyan, mint pl. a magfuzio eseteben).

 

Szoval nem 10-20 ev mulva, hanem 2-3 even belül elkeszülnek a szilard elektrolitu akkuk.

Induljunk ki ~400 Wh/kg-bol. Akkor 60 kWh-hoz tartozik majd ~150 kg akku.

 

Ha eleri a technologia az 500 Wh/kg szintet (mondjuk 2025 tajekan), akkor kell majd 120 kg akku. A különbseg 30 kg, ami egyaltalan nem döntö. A harmadik vilagban esetleg eleg lesz ennek a fele is, ami mar megis csak egy (pici) auto, amit korabban nem tudtak volna maguknak megengedni.

Különben egy ~600 Wh-s akkuval rendelkezö e-bike-kal annyit lehet egy nap kerekezni, amennyit inkabb a feneked nem bir (de nincs akadalya, hogy valaki magaval vigyen egy masodik akkut).

 

Lehet a szelkerekeket is kifogasolni. Lehetne masmilyeneket is kesziteni ... de az iparag erre allt ra (haromlapatos ...). Hasonloan alakul ez az autoipar területen is. Az EV hasonlitani fog a kialakult ICE autokra (az elsö autok pedig inkabb a lovasfogatra hasonlitottak). Valszeg nem lesznek jellemzöen haromkereküek, vagy önegyensulyozo e-motorcycle-k ...

Sulyban pedig NEM törvenyszerü, hogy nehezek lesznek.

Előzmény: kobab (346010)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 1 346028
Jaj dehogy fogják csak elektromos változatban forgalmazni . LOL.
Előzmény: Rangun (346024)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346027
Még mindig nem érted. Egyszerűen nem tudsz több időtávlatban gondolkodni párhuzamosan, leragadsz az általad vélt jövőnél és abból próbálsz visszavonatkoztatni a jelenre. És természetesen hibás konklúzióra jutsz.

Az én remenyeimet meg kérdezd meg inkább tőlem, ne talalgass hülyeségeket.
Előzmény: szilvatövis (346022)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 1 346026
Nade hogy mi lesz 15 év múlva az A jelenben pusztán elméleti kérdés. A vásárlók ma akarnak autót venni
Előzmény: Rangun (346021)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 1 346025
Ettől ez földhöz ragadtabb dolog. A BMWk túlnyomó része cégautó, amikkel néha messzire kell menni, oda meg a dízel a legjobb ma is.
Előzmény: Auralianus (346019)
Rangun Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346024

Elég sok SUV-ot dízel motorraladtak el, a Porschenál, és azokból adnak el a legtöbbet, de ők nem szartak be, az egyik legnépszerűbb SUV-jukat csak elektromos motorral fogják forgalmazni.

Előzmény: newman2018 (346023)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.16 0 1 346023

15-20 évig gyártott dízelt a Porsche divatból. Egyébként is olcsó autót  (mint pl. BMW 116i) nem gyárt csak viszonylag drágát. Nem fogja megérezni eladásokban a dízel hiányát.

Igazi Porsche-s egyébként sem vett dízelt mert a nyereség az autó fenntartásban amit a dízel hoz az kerekítési pontosság. 

Előzmény: Rangun (346003)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346022

Azért ha a BMW esetleg kivétel is, a dízelek eladása csökkenőben és ez a trend előbb-otóbb majd eléri Őket is. Ne reménykedj, hogy nem, nem... soha. De bizony eléri. Mint mondtam lehet ma eladni dízelt, de el lehet adni vele a jövőt is, ha nem gondolkodnak előre. A startégiai tervezés nem öt, hanem 15-20 évre szól.

Előzmény: Törölt nick (346018)
Rangun Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346021

De 15 év múlva már nem lesz, ezt jelenti, hogy nincs jövője a dízelnek, nem azt, hogy holnaptól nincs.

Előzmény: Törölt nick (346018)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.16 0 1 346020

...mi lesz a harmadik és a negyedik világ mobilitásával?!

Ez egy ötcsillagos kérdés.

Szerintem rendszerszinten kell vizsgálnunk, mi lesz a harmadik és negyedik világgal?

Ugyanis nem választahtó el a mobilitás az általános fejlettségtől.

Jelenleg az erőforrások döntő többségét mi, az első és második világ pazaroljuk el meglehetősen fenntarthatatlan módon. Ezt a modellt nem lehet duplikálni, mert a Föld készletei nem elegendőek hozzá. Nem élhet fel kb. 10 milliárd ember európai mértékű erőforrásokat!

Az sem működik, hogy végérvényesen bezárkózunk és sorsára hagyunk kontinenseket, de ha megtesszük akkor is csak kitoljuk kicsit azt az időszakot amikor a hiány fogja vezérelni a további sorsunk. És akkor vége is a történetnek, mert nem lesz elegendő forrás a paradigmaváltásra.

Most van itt az ideje, hogy lerakjuk egy olyan létforma alapjait, ami végtelen energia áramlásra és zárt ciklusú, körforgásban lévő anyagáramlásra épül.

Nem az számít hogyan valósul ez meg végül hanem az, hogy megértsük nincs más választásunk. Egyszerű, praktikus okokból, semmiféle idealizmus, csak a józan pragmatizmus okán. Akinek van gyermeke... nekem kettő is.... életének java részét arra áldozza, hogy egy jó, jobb élet lehetőségével indítsa útnak. Milliókat költ taníttatásra, hatalmas erőfeszítéseket tesz hogy legyen hol lakniuk majd... miközben az Ő életterüket éljük föl, pazaroljuk el. Gyorsuló ütemben használunk el olyan erőforrásokat, aminek nincs utánpótlása a bolygón...

 

Nem tudok választ adni arra a kérdésre, hogy lehet-e milliárdnyi lítium akkus autója a harmadik/negyedik világbeli népességnek.

Arra viszont igen, lehet-e belsőégésű? Nem. Nem csak az üzemanyag miatt, henem mert ez egy létforma egyik eleme, egy nyílt áramlású létformáé.

 

Annyit azért tudunk, hogy a lítium nem fogy el az autó élettartama során, tehát újrahasznosítható, zárt cilusba szervezhető, ugyanazzal a lítiummal ami most egy EV tulajdonos autójában van a gyermekei és az unokái is elkocsikázhatnak, csak energiára van szükség a körforgás kialakításához.

 

Egy kis apróság... példa rá, hogy mennyire irracionális a mai világ berendezkedése és hozzáállása is az önnön létét fenyegető problémákhoz:

Sokat hallunk ma a műanyag eszközök, csomagolóanyagok által okozott környezetszennyezésről. Be akarják tiltani a zacskókat, szívószálakat, fülpiszkákat, palackokat... nagyon helyesen.

Valamit azonban tudnunk kell, amiről egyáltalán nem esik szó!

Ezek a nagy darab hulladékok látványosan szennyezik a környezetünk, de valójában elenyésző kockázatot jelentenek a bioszférára. A valódi szennyezés, a rengeteg mikro részecske a mosógépünkből kerül a vizekbe. A sok műszálas ruhából töredeznek le azok a nagyon apró szálacskák, amik bekerülnek az élelmiszerláncba és ma már mindenfelé, a mi szervezetünkben is megtalálhatók....

Előzmény: kobab (346010)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 346019

....úgy képzeld el, mint az ödipális konfliktust... szerelmesnek lenni egy vonzó, de kiöregedett technológiába...

 

... nézd meg Macron-t...  gimisként belezúgott a tanárnőjébe...  küzdött érte, megszerezte, boldog házasságban
él vele, de a dolognaknincs jövője... meddig figja még jól tartani magát az asszony?


5-10 évig? 10 év múlva Macron lesz mennyi 50? És a felesége? 73-74? Van jövője a kapcsolatuknak?

 

 

Megértem én a ragaszkodást, a romantikus érzelmeket stb.... de a valóság egyre kíméletlenebbül robog szembe ;)

 

 

Előzmény: Törölt nick (346018)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346018
Nade valószínűleg 5 éve is azt mondtad hogy a dízelnek nincs jövője, közben meg 2018 olyan lett amilyen.

Idén is lesz dizel, jövőre is, 5 év múlva is.
Előzmény: szilvatövis (346017)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346017

Nagyon áttételesen....

Én az EV-knek drukkolok, ezt az irányt dicsérem, ha dicsérek valamit.

A fricskákat ne vedd komolyan, az élcelődés javarészt Neked szól, nem a BMW-nek. :-)

A BMW nem termel, hanem alkot, csodálatos autókat, minden elismerésem és ott vannak a szívem csücskében, még ha az eszem tiltakozik is az ellen a pazarló, rongyrázó életfilozófia ellen amit kiszolgál... (V12).

Szóval kritikám mindig értük szól, nem ellenük, csupán aggódom az EU autógyárakért, hiszen én is itt élek, nem közömbös hogyan alakul a sorsuk.

Sajnos a klíndízel nem fér a jövőképembe és úgy vélem Európa jövőképébe sem. Lehet ma dízeleket eladni a piacon, de aki azt hiszi nagy jövőjük van még, az csalatkozni fog.

Előzmény: Törölt nick (346009)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 -1 1 346016

van megoldásod a dízel olcsó, helyben történő előállítására?


Mármint ilyen kis sufni-dízelre gondolok... nem biodízelre, mert azt kaja HELYETT ell termeszteni,
hanem olyasmire, mint pl a napenergia, ami ugyan nem 24/7 de VAN helyben is...

 

... ha ilyen ötleted nincs dízelre/benzinre, akkor bukott az ötleted... csaxólok

Előzmény: kobab (346010)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 346015

... elektronyos autózással, újrafelhasználással, zárt rendszerű (mező)gazdaságban meg nem... meg nem probléma**

Előzmény: Auralianus (346014)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 346014

számomra nehezen érthető ez az okfejtés... mégegy milliárd embert ugyanis képtelenség egy bolygónyi

erőforrással a nyugati életszínvonalon tartani a mai technológiai mellett...

 

... elektronyos autózással, újrafelhasználással, zárt rendszerű (mező)gazdaságban meg nem...

 

Kína semmi mást nem akar, mint jobban élni. Nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy valaki belássa, hogy

egy modern, atomfegyverekkel rendelkező nagyhatalmak közötti összecsapásnak nincs nyertese. Pont.

 

Nem igazán az imperlializmusuk megnyilvánulását látom az erőltetett technológiai fejlesztésekben, sokkal

inkább az előremenekülést.

Előzmény: kobab (346013)
kobab Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346013

Sb, sok éve írtam neked, hogy a súlycsökkentésnek kellene az első számú prioritásnak lenni. Pár hónapja Advo is írta neked. Kíváncsian várom mikor jutsz el oda hogy ránk írsz, tényleg igazatok van. 

A jelenlegi EV-zéssel az európai autóipar halálos hurokba dogja a fejét. A Népi Kína imperialista törekvéseinek egyetlen esélye ez az út, és mi vidáman asszisztálunk ehhez. 

A tradicionális autóipar a súlycsökkentéssel tudna választ adni erre a kihívásra. A pánikba esett VW még egy éve is a solid lithium battery-ről álmodozott, van egy bemutató linkem lementve valahol. Esélytelelen. Téves, rossz út. Hiába követelnek a politikusok (idióták) szexi autót a szakmának kellene kiállni. 

Előzmény: Törölt nick (345993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!