Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 1 346026
Nade hogy mi lesz 15 év múlva az A jelenben pusztán elméleti kérdés. A vásárlók ma akarnak autót venni
Előzmény: Rangun (346021)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 1 346025
Ettől ez földhöz ragadtabb dolog. A BMWk túlnyomó része cégautó, amikkel néha messzire kell menni, oda meg a dízel a legjobb ma is.
Előzmény: Auralianus (346019)
Rangun Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346024

Elég sok SUV-ot dízel motorraladtak el, a Porschenál, és azokból adnak el a legtöbbet, de ők nem szartak be, az egyik legnépszerűbb SUV-jukat csak elektromos motorral fogják forgalmazni.

Előzmény: newman2018 (346023)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.16 0 1 346023

15-20 évig gyártott dízelt a Porsche divatból. Egyébként is olcsó autót  (mint pl. BMW 116i) nem gyárt csak viszonylag drágát. Nem fogja megérezni eladásokban a dízel hiányát.

Igazi Porsche-s egyébként sem vett dízelt mert a nyereség az autó fenntartásban amit a dízel hoz az kerekítési pontosság. 

Előzmény: Rangun (346003)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346022

Azért ha a BMW esetleg kivétel is, a dízelek eladása csökkenőben és ez a trend előbb-otóbb majd eléri Őket is. Ne reménykedj, hogy nem, nem... soha. De bizony eléri. Mint mondtam lehet ma eladni dízelt, de el lehet adni vele a jövőt is, ha nem gondolkodnak előre. A startégiai tervezés nem öt, hanem 15-20 évre szól.

Előzmény: Törölt nick (346018)
Rangun Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346021

De 15 év múlva már nem lesz, ezt jelenti, hogy nincs jövője a dízelnek, nem azt, hogy holnaptól nincs.

Előzmény: Törölt nick (346018)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.16 0 1 346020

...mi lesz a harmadik és a negyedik világ mobilitásával?!

Ez egy ötcsillagos kérdés.

Szerintem rendszerszinten kell vizsgálnunk, mi lesz a harmadik és negyedik világgal?

Ugyanis nem választahtó el a mobilitás az általános fejlettségtől.

Jelenleg az erőforrások döntő többségét mi, az első és második világ pazaroljuk el meglehetősen fenntarthatatlan módon. Ezt a modellt nem lehet duplikálni, mert a Föld készletei nem elegendőek hozzá. Nem élhet fel kb. 10 milliárd ember európai mértékű erőforrásokat!

Az sem működik, hogy végérvényesen bezárkózunk és sorsára hagyunk kontinenseket, de ha megtesszük akkor is csak kitoljuk kicsit azt az időszakot amikor a hiány fogja vezérelni a további sorsunk. És akkor vége is a történetnek, mert nem lesz elegendő forrás a paradigmaváltásra.

Most van itt az ideje, hogy lerakjuk egy olyan létforma alapjait, ami végtelen energia áramlásra és zárt ciklusú, körforgásban lévő anyagáramlásra épül.

Nem az számít hogyan valósul ez meg végül hanem az, hogy megértsük nincs más választásunk. Egyszerű, praktikus okokból, semmiféle idealizmus, csak a józan pragmatizmus okán. Akinek van gyermeke... nekem kettő is.... életének java részét arra áldozza, hogy egy jó, jobb élet lehetőségével indítsa útnak. Milliókat költ taníttatásra, hatalmas erőfeszítéseket tesz hogy legyen hol lakniuk majd... miközben az Ő életterüket éljük föl, pazaroljuk el. Gyorsuló ütemben használunk el olyan erőforrásokat, aminek nincs utánpótlása a bolygón...

 

Nem tudok választ adni arra a kérdésre, hogy lehet-e milliárdnyi lítium akkus autója a harmadik/negyedik világbeli népességnek.

Arra viszont igen, lehet-e belsőégésű? Nem. Nem csak az üzemanyag miatt, henem mert ez egy létforma egyik eleme, egy nyílt áramlású létformáé.

 

Annyit azért tudunk, hogy a lítium nem fogy el az autó élettartama során, tehát újrahasznosítható, zárt cilusba szervezhető, ugyanazzal a lítiummal ami most egy EV tulajdonos autójában van a gyermekei és az unokái is elkocsikázhatnak, csak energiára van szükség a körforgás kialakításához.

 

Egy kis apróság... példa rá, hogy mennyire irracionális a mai világ berendezkedése és hozzáállása is az önnön létét fenyegető problémákhoz:

Sokat hallunk ma a műanyag eszközök, csomagolóanyagok által okozott környezetszennyezésről. Be akarják tiltani a zacskókat, szívószálakat, fülpiszkákat, palackokat... nagyon helyesen.

Valamit azonban tudnunk kell, amiről egyáltalán nem esik szó!

Ezek a nagy darab hulladékok látványosan szennyezik a környezetünk, de valójában elenyésző kockázatot jelentenek a bioszférára. A valódi szennyezés, a rengeteg mikro részecske a mosógépünkből kerül a vizekbe. A sok műszálas ruhából töredeznek le azok a nagyon apró szálacskák, amik bekerülnek az élelmiszerláncba és ma már mindenfelé, a mi szervezetünkben is megtalálhatók....

Előzmény: kobab (346010)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 346019

....úgy képzeld el, mint az ödipális konfliktust... szerelmesnek lenni egy vonzó, de kiöregedett technológiába...

 

... nézd meg Macron-t...  gimisként belezúgott a tanárnőjébe...  küzdött érte, megszerezte, boldog házasságban
él vele, de a dolognaknincs jövője... meddig figja még jól tartani magát az asszony?


5-10 évig? 10 év múlva Macron lesz mennyi 50? És a felesége? 73-74? Van jövője a kapcsolatuknak?

 

 

Megértem én a ragaszkodást, a romantikus érzelmeket stb.... de a valóság egyre kíméletlenebbül robog szembe ;)

 

 

Előzmény: Törölt nick (346018)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346018
Nade valószínűleg 5 éve is azt mondtad hogy a dízelnek nincs jövője, közben meg 2018 olyan lett amilyen.

Idén is lesz dizel, jövőre is, 5 év múlva is.
Előzmény: szilvatövis (346017)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346017

Nagyon áttételesen....

Én az EV-knek drukkolok, ezt az irányt dicsérem, ha dicsérek valamit.

A fricskákat ne vedd komolyan, az élcelődés javarészt Neked szól, nem a BMW-nek. :-)

A BMW nem termel, hanem alkot, csodálatos autókat, minden elismerésem és ott vannak a szívem csücskében, még ha az eszem tiltakozik is az ellen a pazarló, rongyrázó életfilozófia ellen amit kiszolgál... (V12).

Szóval kritikám mindig értük szól, nem ellenük, csupán aggódom az EU autógyárakért, hiszen én is itt élek, nem közömbös hogyan alakul a sorsuk.

Sajnos a klíndízel nem fér a jövőképembe és úgy vélem Európa jövőképébe sem. Lehet ma dízeleket eladni a piacon, de aki azt hiszi nagy jövőjük van még, az csalatkozni fog.

Előzmény: Törölt nick (346009)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 -1 1 346016

van megoldásod a dízel olcsó, helyben történő előállítására?


Mármint ilyen kis sufni-dízelre gondolok... nem biodízelre, mert azt kaja HELYETT ell termeszteni,
hanem olyasmire, mint pl a napenergia, ami ugyan nem 24/7 de VAN helyben is...

 

... ha ilyen ötleted nincs dízelre/benzinre, akkor bukott az ötleted... csaxólok

Előzmény: kobab (346010)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 346015

... elektronyos autózással, újrafelhasználással, zárt rendszerű (mező)gazdaságban meg nem... meg nem probléma**

Előzmény: Auralianus (346014)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 346014

számomra nehezen érthető ez az okfejtés... mégegy milliárd embert ugyanis képtelenség egy bolygónyi

erőforrással a nyugati életszínvonalon tartani a mai technológiai mellett...

 

... elektronyos autózással, újrafelhasználással, zárt rendszerű (mező)gazdaságban meg nem...

 

Kína semmi mást nem akar, mint jobban élni. Nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy valaki belássa, hogy

egy modern, atomfegyverekkel rendelkező nagyhatalmak közötti összecsapásnak nincs nyertese. Pont.

 

Nem igazán az imperlializmusuk megnyilvánulását látom az erőltetett technológiai fejlesztésekben, sokkal

inkább az előremenekülést.

Előzmény: kobab (346013)
kobab Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346013

Sb, sok éve írtam neked, hogy a súlycsökkentésnek kellene az első számú prioritásnak lenni. Pár hónapja Advo is írta neked. Kíváncsian várom mikor jutsz el oda hogy ránk írsz, tényleg igazatok van. 

A jelenlegi EV-zéssel az európai autóipar halálos hurokba dogja a fejét. A Népi Kína imperialista törekvéseinek egyetlen esélye ez az út, és mi vidáman asszisztálunk ehhez. 

A tradicionális autóipar a súlycsökkentéssel tudna választ adni erre a kihívásra. A pánikba esett VW még egy éve is a solid lithium battery-ről álmodozott, van egy bemutató linkem lementve valahol. Esélytelelen. Téves, rossz út. Hiába követelnek a politikusok (idióták) szexi autót a szakmának kellene kiállni. 

Előzmény: Törölt nick (345993)
_cipo_ Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 346012

Biztos hogy ez a jövő?

A jövő a gyógyszerek kutatásáé.

Nagy szükség van az ilyen szintű gyengeelméjűség olcsó és hatékony kezelésére, lehetőleg szájon át szedhető bogyókkal megoldva.

Az olaj kérdése csak ezután kerülhet a megoldandó kérdések közé.

 

Előzmény: kobab (346010)
kobab Creative Commons License 2019.03.16 -1 1 346011

Az ismerősöd a fogyasztói társadalom rabja. Trendi akar lenni, kúl meg fanci meg egyéb minden. Ami önmagában még nem jelent semmit, de ha ezt az akkut majd 15 év múlva a társadalom közös költségén kell eltakarítani, akkor meg kellene majd keresni azt az idiótát aki ezt a tragacsot behozta Kínából, és meg kellene kérdezni tőle hogy mit választ. Megeszi az akksit vagy kifizeti a végleges ártalmatlanítás költségét. Hjah és természetesen az ingyen töltőhely kiépítést, az ingyen áramot és az egyéb ingyen lófaszokat ezek az idióták gyors ütemben elfelejthetnék. 

Előzmény: zöldkomcsi: (346007)
kobab Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346010

Pedig de.

 

Sokra értékelem, ha a harmadik és a negyedik világgal törődsz a megújulók kapcsán. Kevesen jutnak el idáig. Már régóta tervezem megírni neked, hogy mi lesz a harmadik és a negyedik világ mobilitásával?! Pár milliárd ember csak. Ők járjanak gyalog vagy dögöljenek meg, csak minél halkabban?

 

A lítium-ionos EV zsákutca, az akkus továbblépés pedig mindig pont úgy tíz-tizenöt évre van. Szóval a korrupt törzsfőnöknek majd az afrikai társadalom összedobja a feltöltő helyeket. Mert a fejlett világban ez van, a társadalom finanszírozza egyesek idióta hóbortját. Biztos hogy ez a jövő?

Előzmény: szilvatövis (346005)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346009

Bezzeg a VW-t meg dicsered, amikor attetelesen ugyanezt mondja.

 

Lehetnel egy kicsit kovetkezetesebb.

Előzmény: szilvatövis (346005)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346008

Majd meglatjuk a Macan szamait.

Előzmény: Rangun (346003)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346007

Kazánnal gőzgéppel valóban elképzelhető, hogy az égés nagyon tökéletes lenne. Csak az most ezzel a baj, hogy a gőzgép ára kb 5-6 szorosa a belsőégésű motornak és nem is csökkenne semekkora darabszámnál se még évtizedekig. Ugyan az a gond ami az elektromossal, a sok alkatrész a vbonyolult szerkezet helyét átveszi a bonyolult anyag. ha egészen kicsiben kell megcsinálni azt a 600 baros szuper kritikus kazánt ahoz nagyon speciális ötvözet kell és más problémák is vannak. Szóval akkor már talán tényleg inkább az elektromos.

Ismerőssel találkoztam délelőtt az ünnepségen, befizetett valami olcsó kínai elektromos autóra Ausztriában, 13 millió huf az ára, 12 hónap lesz a várakozási idő. 460km a hatótávolsága, de nem is tagadták mondták neki, hogy ha nagyon gyorsulgat fékezget és 100 felett közlekedik az valóságban 200 se. A kereskedésben így tájékoztatták, ennek tudatában befizette az előleget.

Előzmény: szilvatövis (346005)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346006
Előzmény: szilvatövis (346005)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346005

Hiszünk a takarékos és nyomatékos dízelmotorban, meggyőződésem, hogy a tiszta dízeleknek van jövője!

Ezt sem felejtjük el... nem, nem... soha.

Előzmény: Törölt nick (345991)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346004

Pont úgy, ahogy a '60-as években senkit nem 6ottak meg az olcsó japán autók sem - sőt, teli szájjal ki is röhögték őket.

 

Mert az bővülő növekedő piac volt, de ez most csökkenő.

Ha annak a datsunnak is pl egy 200 000-t futott 10 éves golffal kellett volna versenyezni nyilván nem tudta volna kinőni magát.

Előzmény: GPS (345979)
Rangun Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346003

A Porsche kiszállt a dízelből, és nem omlottak össze az eladások.

Előzmény: Törölt nick (345991)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346002

A legnagyobb energia sűrűséget  abban, a hidrogén tüzelőanyag cellában lehet tárolni, az biztos.

Tömegre, térfogatra már nem.

Előzmény: newman2018 (345999)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346001

A felvetés jogos. Bár nem fejtettem ki részletesebben, jeleztem is: ...ha a majdnem a felét nem tudom felhasználni a termelésének...

 

Ebből következik, hogy amit fel tudok használni azt általában nem gazdaságos keresztülvezetni egy tárolási cikluson, különösen nem a konverzión. Persze ebben a viszonylatban sem triviális a helyzet, hiszen például hálózatkiegyenlítésre még így is megérheti a tárolás, hiszen ez a típusú energia időszakosan igen értékes lehet, akár százszorosa is az effektív áramáraknak.

Másik érdekes helyzet amikor a hagyományos must run erőművek kényszerértékesítése miatt negatívba mennek az áramárak. Elvileg persze nem szabadna, hiszen messze nincsenek kihasználva a fogyasztás rugalmasságosításának (de szép szó) lehetőségei, de lényegesen olcsóbb egy nagy teljesítményű vízbontót letelepíteni, mint egy alapjaiban rugalmatlannak örökölt rendszert flexibilizálni (ez is kazinci díjas).

Előzmény: kobab (345998)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346000

A robotika egyes szabályozási kérdései

http://www.kre.hu/ajk/images/doc4/Egyes_modern_technologiak_etikai_jogi_es_szabalyozasi_kihivasai.pdf

(Önvezetésről is szó van benne.)

newman2018 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345999

Én arra gondoltam mennyibe kerül -pénz vagy energia - egy tartályt megtölteni 3-400 baros hidrogénnel.  

 

Úgy rémlik a CNG-nél is tétel a tartály feltöltése nagy nyomáson.

 

 

Azért vannak gondok: 27x nehezebb a tartály mint a benne tárolt hidrogén. Miközben nem raknak pótkereket a kocsikba mert az "nehéz" vagy csak 40 literes az üzemanyag tartály mert ha nagyobb akkor "sokat" fogyaszt az autó. 

 

 

Előzmény: _Berci (345995)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345998

Tényleg csak egy mondat erejéig: 

Smart electrification of space heating and cooling, mobility and industrial processes – combined with energy efficiency measures – could turn out 36% cheaper than green hydrogen at scale. 

https://www.pv-magazine.com/2019/03/14/smart-electrification-36-cheaper-than-green-hydrogen-in-europe/

 

A topiktárs összegzését, problémafelvetését elhibázottnak tartom. Nagyon messze van az elengedés és a tárolás kényszerének kérdése is. 

Előzmény: szilvatövis (345951)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345997

Gondolom a sóbányás nagy volumen érdekelné. Az jóval kedvezőbb lehet. 

 

Rákerestem a Lazard-ra. Biztos ír valami használható irányszámot. 

https://www.lazard.com/media/450774/lazards-levelized-cost-of-storage-version-40-vfinal.pdf

Áhhh móricka. 

A p2h, (úgy is mint heat) P2x, p2gas lenne a jövő szempontjából a fontos, erre le van ragadva a 70-es évek battery osztályozásánál. 

Előzmény: _Berci (345995)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!