Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 346015

... elektronyos autózással, újrafelhasználással, zárt rendszerű (mező)gazdaságban meg nem... meg nem probléma**

Előzmény: Auralianus (346014)
Auralianus Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 346014

számomra nehezen érthető ez az okfejtés... mégegy milliárd embert ugyanis képtelenség egy bolygónyi

erőforrással a nyugati életszínvonalon tartani a mai technológiai mellett...

 

... elektronyos autózással, újrafelhasználással, zárt rendszerű (mező)gazdaságban meg nem...

 

Kína semmi mást nem akar, mint jobban élni. Nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy valaki belássa, hogy

egy modern, atomfegyverekkel rendelkező nagyhatalmak közötti összecsapásnak nincs nyertese. Pont.

 

Nem igazán az imperlializmusuk megnyilvánulását látom az erőltetett technológiai fejlesztésekben, sokkal

inkább az előremenekülést.

Előzmény: kobab (346013)
kobab Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346013

Sb, sok éve írtam neked, hogy a súlycsökkentésnek kellene az első számú prioritásnak lenni. Pár hónapja Advo is írta neked. Kíváncsian várom mikor jutsz el oda hogy ránk írsz, tényleg igazatok van. 

A jelenlegi EV-zéssel az európai autóipar halálos hurokba dogja a fejét. A Népi Kína imperialista törekvéseinek egyetlen esélye ez az út, és mi vidáman asszisztálunk ehhez. 

A tradicionális autóipar a súlycsökkentéssel tudna választ adni erre a kihívásra. A pánikba esett VW még egy éve is a solid lithium battery-ről álmodozott, van egy bemutató linkem lementve valahol. Esélytelelen. Téves, rossz út. Hiába követelnek a politikusok (idióták) szexi autót a szakmának kellene kiállni. 

Előzmény: Törölt nick (345993)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.16 -1 0 346012

Biztos hogy ez a jövő?

A jövő a gyógyszerek kutatásáé.

Nagy szükség van az ilyen szintű gyengeelméjűség olcsó és hatékony kezelésére, lehetőleg szájon át szedhető bogyókkal megoldva.

Az olaj kérdése csak ezután kerülhet a megoldandó kérdések közé.

 

Előzmény: kobab (346010)
kobab Creative Commons License 2019.03.16 -1 1 346011

Az ismerősöd a fogyasztói társadalom rabja. Trendi akar lenni, kúl meg fanci meg egyéb minden. Ami önmagában még nem jelent semmit, de ha ezt az akkut majd 15 év múlva a társadalom közös költségén kell eltakarítani, akkor meg kellene majd keresni azt az idiótát aki ezt a tragacsot behozta Kínából, és meg kellene kérdezni tőle hogy mit választ. Megeszi az akksit vagy kifizeti a végleges ártalmatlanítás költségét. Hjah és természetesen az ingyen töltőhely kiépítést, az ingyen áramot és az egyéb ingyen lófaszokat ezek az idióták gyors ütemben elfelejthetnék. 

Előzmény: zöldkomcsi: (346007)
kobab Creative Commons License 2019.03.16 0 0 346010

Pedig de.

 

Sokra értékelem, ha a harmadik és a negyedik világgal törődsz a megújulók kapcsán. Kevesen jutnak el idáig. Már régóta tervezem megírni neked, hogy mi lesz a harmadik és a negyedik világ mobilitásával?! Pár milliárd ember csak. Ők járjanak gyalog vagy dögöljenek meg, csak minél halkabban?

 

A lítium-ionos EV zsákutca, az akkus továbblépés pedig mindig pont úgy tíz-tizenöt évre van. Szóval a korrupt törzsfőnöknek majd az afrikai társadalom összedobja a feltöltő helyeket. Mert a fejlett világban ez van, a társadalom finanszírozza egyesek idióta hóbortját. Biztos hogy ez a jövő?

Előzmény: szilvatövis (346005)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346009

Bezzeg a VW-t meg dicsered, amikor attetelesen ugyanezt mondja.

 

Lehetnel egy kicsit kovetkezetesebb.

Előzmény: szilvatövis (346005)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346008

Majd meglatjuk a Macan szamait.

Előzmény: Rangun (346003)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346007

Kazánnal gőzgéppel valóban elképzelhető, hogy az égés nagyon tökéletes lenne. Csak az most ezzel a baj, hogy a gőzgép ára kb 5-6 szorosa a belsőégésű motornak és nem is csökkenne semekkora darabszámnál se még évtizedekig. Ugyan az a gond ami az elektromossal, a sok alkatrész a vbonyolult szerkezet helyét átveszi a bonyolult anyag. ha egészen kicsiben kell megcsinálni azt a 600 baros szuper kritikus kazánt ahoz nagyon speciális ötvözet kell és más problémák is vannak. Szóval akkor már talán tényleg inkább az elektromos.

Ismerőssel találkoztam délelőtt az ünnepségen, befizetett valami olcsó kínai elektromos autóra Ausztriában, 13 millió huf az ára, 12 hónap lesz a várakozási idő. 460km a hatótávolsága, de nem is tagadták mondták neki, hogy ha nagyon gyorsulgat fékezget és 100 felett közlekedik az valóságban 200 se. A kereskedésben így tájékoztatták, ennek tudatában befizette az előleget.

Előzmény: szilvatövis (346005)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346006
Előzmény: szilvatövis (346005)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346005

Hiszünk a takarékos és nyomatékos dízelmotorban, meggyőződésem, hogy a tiszta dízeleknek van jövője!

Ezt sem felejtjük el... nem, nem... soha.

Előzmény: Törölt nick (345991)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346004

Pont úgy, ahogy a '60-as években senkit nem 6ottak meg az olcsó japán autók sem - sőt, teli szájjal ki is röhögték őket.

 

Mert az bővülő növekedő piac volt, de ez most csökkenő.

Ha annak a datsunnak is pl egy 200 000-t futott 10 éves golffal kellett volna versenyezni nyilván nem tudta volna kinőni magát.

Előzmény: GPS (345979)
Rangun Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346003

A Porsche kiszállt a dízelből, és nem omlottak össze az eladások.

Előzmény: Törölt nick (345991)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346002

A legnagyobb energia sűrűséget  abban, a hidrogén tüzelőanyag cellában lehet tárolni, az biztos.

Tömegre, térfogatra már nem.

Előzmény: newman2018 (345999)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346001

A felvetés jogos. Bár nem fejtettem ki részletesebben, jeleztem is: ...ha a majdnem a felét nem tudom felhasználni a termelésének...

 

Ebből következik, hogy amit fel tudok használni azt általában nem gazdaságos keresztülvezetni egy tárolási cikluson, különösen nem a konverzión. Persze ebben a viszonylatban sem triviális a helyzet, hiszen például hálózatkiegyenlítésre még így is megérheti a tárolás, hiszen ez a típusú energia időszakosan igen értékes lehet, akár százszorosa is az effektív áramáraknak.

Másik érdekes helyzet amikor a hagyományos must run erőművek kényszerértékesítése miatt negatívba mennek az áramárak. Elvileg persze nem szabadna, hiszen messze nincsenek kihasználva a fogyasztás rugalmasságosításának (de szép szó) lehetőségei, de lényegesen olcsóbb egy nagy teljesítményű vízbontót letelepíteni, mint egy alapjaiban rugalmatlannak örökölt rendszert flexibilizálni (ez is kazinci díjas).

Előzmény: kobab (345998)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346000

A robotika egyes szabályozási kérdései

http://www.kre.hu/ajk/images/doc4/Egyes_modern_technologiak_etikai_jogi_es_szabalyozasi_kihivasai.pdf

(Önvezetésről is szó van benne.)

newman2018 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345999

Én arra gondoltam mennyibe kerül -pénz vagy energia - egy tartályt megtölteni 3-400 baros hidrogénnel.  

 

Úgy rémlik a CNG-nél is tétel a tartály feltöltése nagy nyomáson.

 

 

Azért vannak gondok: 27x nehezebb a tartály mint a benne tárolt hidrogén. Miközben nem raknak pótkereket a kocsikba mert az "nehéz" vagy csak 40 literes az üzemanyag tartály mert ha nagyobb akkor "sokat" fogyaszt az autó. 

 

 

Előzmény: _Berci (345995)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345998

Tényleg csak egy mondat erejéig: 

Smart electrification of space heating and cooling, mobility and industrial processes – combined with energy efficiency measures – could turn out 36% cheaper than green hydrogen at scale. 

https://www.pv-magazine.com/2019/03/14/smart-electrification-36-cheaper-than-green-hydrogen-in-europe/

 

A topiktárs összegzését, problémafelvetését elhibázottnak tartom. Nagyon messze van az elengedés és a tárolás kényszerének kérdése is. 

Előzmény: szilvatövis (345951)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345997

Gondolom a sóbányás nagy volumen érdekelné. Az jóval kedvezőbb lehet. 

 

Rákerestem a Lazard-ra. Biztos ír valami használható irányszámot. 

https://www.lazard.com/media/450774/lazards-levelized-cost-of-storage-version-40-vfinal.pdf

Áhhh móricka. 

A p2h, (úgy is mint heat) P2x, p2gas lenne a jövő szempontjából a fontos, erre le van ragadva a 70-es évek battery osztályozásánál. 

Előzmény: _Berci (345995)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345996
Előzmény: newman2018 (345988)
_Berci Creative Commons License 2019.03.15 -11 0 345995

 

Azt nem tudom pontosan, de itt lehet nezegetni, hogy hogyan nez ki. Az ar nyilvan darabszamfüggö ...

 

http://www.mahytec.com/en/products/compressed-hydrogen-storage/

 

Előzmény: newman2018 (345988)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345994
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345993

Valami szenszalas muanyag kompozit, aminel csokkentettek az arat valahogy. A BMW is ezzel kiserletezett az i3nal. Hogy pontosan milyen gyartasi eljaras van mogotte azt nem irjak, de ahogy nezem ezt is laminalni kell valahogy.

Előzmény: kobab (345992)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345992

Sb ehhez mit szólsz, sztem ez nagyobb szellemi termék (ha igaz) mint a laptopakksikkal történő *** növesztés. 

http://www.eurekamagazine.co.uk/design-engineering-news/unique-lightweight-chassis-structure-for-new-ev-project/193807/

Amúgy ez mi a szösz lehet?

 

a cikkben hivatkozott linkek: 

https://kwspecialprojects.com/project-details/topcat-thermoplastic-carbon-tub

https://www.uniti.earth/product/

Előzmény: Törölt nick (345987)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 2 345991

A "dizel halott" cimszora:

 

https://www.vezess.hu/magazin/2019/03/15/bmw-dizel-interju/

 

A hagyományos dízelpiacok közül viszont Franciaországban továbbra is az újonnan eladott BMW-k mintegy 55 százaléka, Belgiumban 60, Olaszországban egyenesen 85 százaléka dízelmotoros autó. Az öngyulladásos motorok még mindig eladásaink nagyobbik részét teszik ki Európában.

 

Bezzeg ha hallgatott volna a BMW a sok okosra, es kiszallt volna a dizelbol, akkor ezek a vasarlok szepen atmentek volna a konkurenciahoz...

,m,1710 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345990

A Tesla nem tömeggyárto VW. a Tesla EVt gyárt rakásra  ugyhogy ez a Y se nem oszt se nem szoroz, ez csak a média ügye. most hallok elösször eröl ami bizonyitsa, hogy nem relevans, majd párévolva talán

de a ugynevezett  "konkurentek fontos" hogy tudjunk a létezésükröl. hehe

flegma voltam tudom, de most ez van.

Előzmény: Törölt nick (345989)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 1 345989

"a Tesla  már igazibol gyárt anyi fajtát, hogy ez a Y modell egyenlöre senkit nemérdekel csak a mediát"

 

hat ha jol tudom a tesla összesen 3tipust gyart.. szoval tulzasba meg nem estek :-)

Előzmény: ,m,1710 (345986)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345988

Mennyibe kerül 800 barra összenyomni a hidrogént? Nem tudom azért kérdezem.

Előzmény: _Berci (345982)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 1 345987

"ez a Y modell egyenlöre senkit nemérdekel"

 

Ha ez tenyleg igy van akkor komoly szarban van a Tesla.

Előzmény: ,m,1710 (345986)
,m,1710 Creative Commons License 2019.03.15 -1 0 345986

Model Y?  kit érdekel

a Tesla  már igazibol gyárt anyi fajtát, hogy ez a Y modell egyenlöre senkit nemérdekel csak a mediát

 ami nem releváns

Előzmény: Törölt nick (345984)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!