Keresés

Részletes keresés

szilvatövis Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346006
Előzmény: szilvatövis (346005)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346005

Hiszünk a takarékos és nyomatékos dízelmotorban, meggyőződésem, hogy a tiszta dízeleknek van jövője!

Ezt sem felejtjük el... nem, nem... soha.

Előzmény: Törölt nick (345991)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346004

Pont úgy, ahogy a '60-as években senkit nem 6ottak meg az olcsó japán autók sem - sőt, teli szájjal ki is röhögték őket.

 

Mert az bővülő növekedő piac volt, de ez most csökkenő.

Ha annak a datsunnak is pl egy 200 000-t futott 10 éves golffal kellett volna versenyezni nyilván nem tudta volna kinőni magát.

Előzmény: GPS (345979)
Rangun Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346003

A Porsche kiszállt a dízelből, és nem omlottak össze az eladások.

Előzmény: Törölt nick (345991)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346002

A legnagyobb energia sűrűséget  abban, a hidrogén tüzelőanyag cellában lehet tárolni, az biztos.

Tömegre, térfogatra már nem.

Előzmény: newman2018 (345999)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346001

A felvetés jogos. Bár nem fejtettem ki részletesebben, jeleztem is: ...ha a majdnem a felét nem tudom felhasználni a termelésének...

 

Ebből következik, hogy amit fel tudok használni azt általában nem gazdaságos keresztülvezetni egy tárolási cikluson, különösen nem a konverzión. Persze ebben a viszonylatban sem triviális a helyzet, hiszen például hálózatkiegyenlítésre még így is megérheti a tárolás, hiszen ez a típusú energia időszakosan igen értékes lehet, akár százszorosa is az effektív áramáraknak.

Másik érdekes helyzet amikor a hagyományos must run erőművek kényszerértékesítése miatt negatívba mennek az áramárak. Elvileg persze nem szabadna, hiszen messze nincsenek kihasználva a fogyasztás rugalmasságosításának (de szép szó) lehetőségei, de lényegesen olcsóbb egy nagy teljesítményű vízbontót letelepíteni, mint egy alapjaiban rugalmatlannak örökölt rendszert flexibilizálni (ez is kazinci díjas).

Előzmény: kobab (345998)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 346000

A robotika egyes szabályozási kérdései

http://www.kre.hu/ajk/images/doc4/Egyes_modern_technologiak_etikai_jogi_es_szabalyozasi_kihivasai.pdf

(Önvezetésről is szó van benne.)

newman2018 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345999

Én arra gondoltam mennyibe kerül -pénz vagy energia - egy tartályt megtölteni 3-400 baros hidrogénnel.  

 

Úgy rémlik a CNG-nél is tétel a tartály feltöltése nagy nyomáson.

 

 

Azért vannak gondok: 27x nehezebb a tartály mint a benne tárolt hidrogén. Miközben nem raknak pótkereket a kocsikba mert az "nehéz" vagy csak 40 literes az üzemanyag tartály mert ha nagyobb akkor "sokat" fogyaszt az autó. 

 

 

Előzmény: _Berci (345995)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345998

Tényleg csak egy mondat erejéig: 

Smart electrification of space heating and cooling, mobility and industrial processes – combined with energy efficiency measures – could turn out 36% cheaper than green hydrogen at scale. 

https://www.pv-magazine.com/2019/03/14/smart-electrification-36-cheaper-than-green-hydrogen-in-europe/

 

A topiktárs összegzését, problémafelvetését elhibázottnak tartom. Nagyon messze van az elengedés és a tárolás kényszerének kérdése is. 

Előzmény: szilvatövis (345951)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345997

Gondolom a sóbányás nagy volumen érdekelné. Az jóval kedvezőbb lehet. 

 

Rákerestem a Lazard-ra. Biztos ír valami használható irányszámot. 

https://www.lazard.com/media/450774/lazards-levelized-cost-of-storage-version-40-vfinal.pdf

Áhhh móricka. 

A p2h, (úgy is mint heat) P2x, p2gas lenne a jövő szempontjából a fontos, erre le van ragadva a 70-es évek battery osztályozásánál. 

Előzmény: _Berci (345995)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345996
Előzmény: newman2018 (345988)
_Berci Creative Commons License 2019.03.15 -11 0 345995

 

Azt nem tudom pontosan, de itt lehet nezegetni, hogy hogyan nez ki. Az ar nyilvan darabszamfüggö ...

 

http://www.mahytec.com/en/products/compressed-hydrogen-storage/

 

Előzmény: newman2018 (345988)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345994
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345993

Valami szenszalas muanyag kompozit, aminel csokkentettek az arat valahogy. A BMW is ezzel kiserletezett az i3nal. Hogy pontosan milyen gyartasi eljaras van mogotte azt nem irjak, de ahogy nezem ezt is laminalni kell valahogy.

Előzmény: kobab (345992)
kobab Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345992

Sb ehhez mit szólsz, sztem ez nagyobb szellemi termék (ha igaz) mint a laptopakksikkal történő *** növesztés. 

http://www.eurekamagazine.co.uk/design-engineering-news/unique-lightweight-chassis-structure-for-new-ev-project/193807/

Amúgy ez mi a szösz lehet?

 

a cikkben hivatkozott linkek: 

https://kwspecialprojects.com/project-details/topcat-thermoplastic-carbon-tub

https://www.uniti.earth/product/

Előzmény: Törölt nick (345987)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 2 345991

A "dizel halott" cimszora:

 

https://www.vezess.hu/magazin/2019/03/15/bmw-dizel-interju/

 

A hagyományos dízelpiacok közül viszont Franciaországban továbbra is az újonnan eladott BMW-k mintegy 55 százaléka, Belgiumban 60, Olaszországban egyenesen 85 százaléka dízelmotoros autó. Az öngyulladásos motorok még mindig eladásaink nagyobbik részét teszik ki Európában.

 

Bezzeg ha hallgatott volna a BMW a sok okosra, es kiszallt volna a dizelbol, akkor ezek a vasarlok szepen atmentek volna a konkurenciahoz...

,m,1710 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345990

A Tesla nem tömeggyárto VW. a Tesla EVt gyárt rakásra  ugyhogy ez a Y se nem oszt se nem szoroz, ez csak a média ügye. most hallok elösször eröl ami bizonyitsa, hogy nem relevans, majd párévolva talán

de a ugynevezett  "konkurentek fontos" hogy tudjunk a létezésükröl. hehe

flegma voltam tudom, de most ez van.

Előzmény: Törölt nick (345989)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 1 345989

"a Tesla  már igazibol gyárt anyi fajtát, hogy ez a Y modell egyenlöre senkit nemérdekel csak a mediát"

 

hat ha jol tudom a tesla összesen 3tipust gyart.. szoval tulzasba meg nem estek :-)

Előzmény: ,m,1710 (345986)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345988

Mennyibe kerül 800 barra összenyomni a hidrogént? Nem tudom azért kérdezem.

Előzmény: _Berci (345982)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 1 345987

"ez a Y modell egyenlöre senkit nemérdekel"

 

Ha ez tenyleg igy van akkor komoly szarban van a Tesla.

Előzmény: ,m,1710 (345986)
,m,1710 Creative Commons License 2019.03.15 -1 0 345986

Model Y?  kit érdekel

a Tesla  már igazibol gyárt anyi fajtát, hogy ez a Y modell egyenlöre senkit nemérdekel csak a mediát

 ami nem releváns

Előzmény: Törölt nick (345984)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 1 345985

Mert senki nem akar kinai ipari hulladekot, amit nem is lehetne europaban forgalomba helyezni.

Előzmény: GPS (345979)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345984

"de részben ezek csak papiron vagy látványos reklámokon esetleg néhágy a forgalomba mozgo"

 

Ahogy a Model Y is jelenleg.

 

 

 

 

Előzmény: ,m,1710 (345978)
_Berci Creative Commons License 2019.03.15 -11 0 345983

 

Azt azert nem kellene elfelejteni, hogy a 2018-as evben a kinai EV piac a vilag EV piacanak az 57%-t tette ki.

 

Nem kell feltetlenül a premium osztalyt überelni ahhoz, hogy el lehessen adni egy EV-t. Nyilvan, a kezdeti gyartasi nehezsegek, a felskalazas problemai, a sok elözetes fejlesztes ... vezettek oda, hogy mindenki a >60k$ körül tülekedik. Valojaban pedig varosi autonak böven eleg lenne, az emlitett tipusban levö ~70 KW-os e-motor (~100 LE), amely varosban (0-70 km/h sebessegtartomany) valszeg kb. ugy viselkedik, mint egy 150-200 LE-s ICE auto ...

 

Előzmény: GPS (345979)
_Berci Creative Commons License 2019.03.15 -11 0 345982

 

Mai czikk. Arakkal!

 

Renewable hydrogen “already cost competitive”, says new research

 

https://energypost.eu/renewable-hydrogen-already-cost-competitive-says-new-research/

 

Monnyuk 5letnek nem (lenne) rossz egy hidrogenhajtasu Nissan e-Power rencör. 100 km-re kb. 1 kg hidrogen üzemanyag kellene bele.

 

Ha jol emlexem, 1 m3 20 °C-os hidrogen sulya 86 gramm. Vagyis 1 kg -> ~12 000 liter.

 

Azt ~800 bar-ra komprimalva ~15 liter. Vagyis, mondjuk 500 km-re 75 literes üzemanyagtartaly kellene (3*25 liter). Ilyesmiket vagy 10 eve lattam ... többretegü kevlar-aramid-üvegszal kombinacioban, többfalu tartalykent elkeszitve ...

 

mica-r Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345981

Tényleg szar volt, amire azt mondtuk :-)

Előzmény: GPS (345979)
newman2018 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345980

Mondjuk 5 éve kapható (Mirai) hidrogén hajtású autó igaz nem sokat adtak el összesen 8-10E darabot csak.

Ezt lehet kísérletnek nevezni a piac tesztelése, műszakilag kész van az autó. 

Előzmény: _Berci (345973)
GPS Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345979

 

Erdekesch, hogy az ócsó kinai EV senkit nem 6ott +.

 

Pont úgy, ahogy a '60-as években senkit nem 6ottak meg az olcsó japán autók sem - sőt, teli szájjal ki is röhögték őket.

 

Sőt, arra sem emlékszik már senki, ahogy (szintén abban a korszakban) - a japán termékek mellé kötelező volt a "szar japán" minősítést használni - mert nulla becsülete volt mindennek, ami onnan jött.

 

A márkás Grundig, Philips, Blaupunkt, stb. korában az ilyen-olyan Sony (vagy Sanyo - akkor ez mindegy volt a közbeszédben), vagy Toshiba meg ilyenek - csak gyenge, szánalmas próbálkozások voltak - komoly ember a kezét nem tette ilyenre.

 

Amikor meg az első Samsung videók megjelentek a panasonic-ok mellett  (a szánalmasan béna lemez-alvázukkal) - akkor volt csak igazi hahota, hogy "Nimáá, ezt a halom szart".

 

Na így vagyunk most a kínai autóval is.

.

Előzmény: _Berci (345976)
,m,1710 Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345978

Birom ezt a "Audi Q4 eTron, BMW iX3" EV konkurenciát meg Jaguar, Porshe stb

 

de részben ezek csak papiron vagy látványos reklámokon esetleg néhágy a forgalomba mozgo

 

de nemtudunk sokat a aku meg más kapacitásrol anyit tudunk, hogy majd Kinába fogják gyártani meghogy 5oo km fog megtenni , stb mézesmadzag

 

a Tesla aku viszont kivan vesézve, és hogy a Gigafactory a világlegnagyobb "tetöalatti" kocerájába piszmognak vele.

Előzmény: Törölt nick (345967)
mica-r Creative Commons License 2019.03.15 0 0 345977

USa-ban szerintem nagyon kicsi igény van VW Golf méretre

Előzmény: _Berci (345974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!