Figyi, ha 2030ban meg mindig CSAK 40% lesz a BEV reszaranya az uj eladasokban, akkor az egesz nem egy nagy durranas. Akkor meg mindig lesz 60% ICE meg PHEV. Meg dizel is...
" drámai módon csökken ennek a területnek a fejlesztés igénye az EV-re váltással. "
Fog valamennyit, de marhara nem dramai modon, raadasul a maradek 60%ot is ki kell fejleszteni valakinek.
" A jelenlegi 20 ezer fejlesztőmérnökből 8 ezer vassal foglakozó válik fölöslegessé. A jelenlegi 7 éves fejlesztési ciklusok gyakorlatilag folyamatossá válnak...."
Ez meg szimplan nem lesz igaz ebben a formaban ahogy te erted.
Jól mondod, de most szerintem nem volt ilyen tudatosság, hiszen túl nagy paradigmaváltásról volt szó. Hirtelen, több tényező konstellációja kényszerítette ki a gyors irányváltást, erre utalnak Diess szavai is:
This is why, three years ago, we started the process to realign our Group. We have now completed the first stage of our journey.
ha ez csak bemelegítés ez a csökkenés és akkor már esetleg csak 40 milló autó készül a világon évente, abból tényleg lehet 15 millió elektromos is. Mert ha kevesebb autó gyártódik akkor sok minden is kevesebb lesz tehát ekkora mozgás közlekedés se lesz.
És ha nem lesz jó annak a 7-nek sem - akkor mi van?
Elmennek máshová dolgozni és ez a cég eltűnik. egy darabig jönnek mások, de aztán elmennek azok is.
Persze minden döntése népszerűtlen, az világos, a jó vezető az nem népszerű, de csak így működik az akkor is. Gondolod, hogy egy sztár énekes vagy focista maga rendelkezik azzal a rengeteg pénnzel? menedszerek veszik körül és ha azok nincsenek kielégítve akkor tesznek oda mást aki szintúgy tudja passzolgatni a labdát vagy tátogni a színpadon.
Ha a vezér napi szeszélye szerint csak egy olyannak lesz jó, aki nincs is abban a belső körben (pl. a vejének).. akkor mi van? Mer valaki reklamálni?
Láttuk, hamar kipenderítették Gyurcsány Ferencet is az öszödi után.
De nyilván nem ilyen világos ez a struktura, legyél nyugodt, hogy vannak a veje körül is jópáran.
Az jó, amikor a diktátor stabilizálódik, a nép mindég szereti. Pl Caligula egyszer vacsora után elkezdett nevetni, mikor végre valaki meg merte kérdezni mit nevet, mondta, hogy azt, hogy ha olyan kedve lenne most ki is végeztethetne minden jelenlévőt. (-: Népszerű volt.
2 évvel később már korrekt közvélemény kutató szerint Csauseszku szabályos választást nyert volna.
Az igazságos mátyáskirály képzete is jóval később alakult ki.
Akkor még egyszer, ha nem értenéd: Arra a felvetésre, hogy a VW le van maradva EV terén, én arra írtam, hogy ma egy nagy autógyárnak úgy érdemes viselkednie, hogy a fejlesztési-gyártási területen, hogy akkor érjenek be a dolgok, amikorra az akkutechnológia és a piaci igény megfelelő lesz. Nekem úgy tűnik - mélyebb ismeretek nélkül - hogy ez nagyjából így is van a VW-nél. MEg úgy kb minden nagyobb gyárnál.
Természetesen halál pontosan nem tud senki sem időzíteni, de nagy előrerohanások vagy lemaradások nincsenek.
Örülök, hogy így látod. Sok minden mást is mondott, de ez a horgonypont is nagy jelentőségű, hiszen egy folyamat vezet el az évtized végi 40 %-hoz, el is kell jutni oda és addig 22 millió autót... fully EV-t kell eladni.
Tehát a PEV nincs a támogatott kategóriában, csak a BEV.
Másik érdekesség a szoftver fejlesztés részaránya a jelenlegi 10 %-ról 50 %-ra növelése (az innováció 90 %-ra). Jelenleg a fejlesztési pénz 90 %-át a hardverre költik, drámai módon csökken ennek a területnek a fejlesztés igénye az EV-re váltással. A jelenlegi 20 ezer fejlesztőmérnökből 8 ezer vassal foglakozó válik fölöslegessé. A jelenlegi 7 éves fejlesztési ciklusok gyakorlatilag folyamatossá válnak....
....de van vagy 10 körülötte akiknek ugyan parancsolgat de olyan döntéseket hozhat csak ami a 10 ből legalább 7 nek jó lesz.
És ha nem lesz jó annak a 7-nek sem - akkor mi van?
Ha a vezér napi szeszélye szerint csak egy olyannak lesz jó, aki nincs is abban a belső körben (pl. a vejének).. akkor mi van? Mer valaki reklamálni?
Egy valaki mert...ki is csinálták végérvényesen. Pedig hatalmilag az tényleg ország második embere volt (bizonyos területeken az első) - viszont így jár az, aki reklamálni mer.
Meg meri ezt kockáztatni bárki is abból 10-ből? Vagy akár a 7-ből?
Ugyan már, komchi - nem vagy te ilyen naiv. Te nem éltél autokráciában - én igen. Szóval hagyjuk ezt a "néphez való lecsordogálást"... hacsak nem a szarléről van szó.
Tudom hogy így van, nagyon be van korlátozva mit dönthet már egy egész kicsi cégnek a vezetője is ha meg akarja tartani a helyét. Hiába tulajdonos, igazodni kell figyelembe kell vegye a körülvevő embereinek az érdekeit mert nélkülük nincs cége.
Tehát akkor ki az, aki érdemben (!) kontrollt gyakorolhat arra az egy emberre - hogy ne tehesse azt az országgal, amit csak a pillanatnyi jókedve, vagy szeszélye, vagy hobbija diktál?
Nincsen olyan ember, de van vagy 10 körülötte akiknek ugyan parancsolgat de olyan döntéseket hozhat csak ami a 10 ből legalább 7 nek jó lesz. De azok meg arra kell tolják a főnököt, hogy az ő 10 emberéből is legalább 7 nek jó legyen ....és így lefele ide hozzánk. ....csörgetek is valakit már órája, nem akarja felvenni, de úgy se szállok le róla.
A probléma, hogy Kina nézetett és irányt változtatott, mamár "made in kina" van a cucokra irva.
a Huawy világ cég lett csak ugy hirtelen
ÉS min olyan köteles "informálni" a Kinai hatosságokat szoval kicsit kémkedni stb, ez egy uj politikai doktrin.
A 5G terjesztése most kezdödik a világon amit a Kinai Huawey akarja csinálni persze sokkal olcsobban,
He ezt a világ megengedi nekik, mert kis pénzt sporolnak, akkor Kina nyugottan le kémkedheti a világot mivel a Huawey mind beszálitto KÖTELES rá külömben "államositva" lesz
De ugynézki a dolog egyes országok kezden ébredezni
a Nokia meg a Eriksson soha nemvolt meggyanusitva, hogy a Finn vagy Svéd államnak kémkedjen aban a idöbe
én vagyok itt a főnök vármegyében parancsolok az embereknek, de nekem is parancsolnak a körülmények, a körülményeket viszont az emberek csinálják.
Te még beveszed ezt a politikusi szarságot..sőt, még el is hiszed?
Ne menjünk messzire, maradjunk itthon: mondj te nekem egyetlen egy személyt, vagy grémiumot - amelyik érdemben (!) meg tudná vétózni az egyszemélyi vezető bármilyen egyszemélyi döntését - legyen az bármilyen eszement, vagy felesleges, vagy akár káros is az országra nézve.
Egyet mondjál! De ne gyere olyan szarsággal, hogy "a parlament" - mert azt egyetlen egy párt uralja - tejlhatalommal - aminek a vezére szintén ugyanaz az egyetlen egy ember.
Tehát akkor ki az, aki érdemben (!) kontrollt gyakorolhat arra az egy emberre - hogy ne tehesse azt az országgal, amit csak a pillanatnyi jókedve, vagy szeszélye, vagy hobbija diktál?
Teslanal nem kell kivarni, ott tudjuk mi van, a tobbiek meg periferialis szereplok, igazabol tokmindegy mi van veluk. A kinai hatalomatvetelrol meg ismered a velemenyem.
Ez nem így működik azért mert a tucatnyi aki dönt azok is körül vannak véve egyenként is egy tucatnyival azok érdekeiben döntenek de azok körül is ott a tucat és így le egészen hozzád ahol te is tucat társaddal körülveszel egy valakit akire nyomást gyakoroltok.
Ahogy mondja Görgey alispán a Mikszárth regényben A Fekete városban, hogy: én vagyok itt a főnök vármegyében parancsolok az embereknek, de nekem is parancsolnak a körülmények, a körülményeket viszont az emberek csinálják.
Ebből lesz az igazi hidegháború, amit nem lesz olyan könnyű megnyerni, mert az ellenfélnek is sok pénze van.
És hiába kapálózott Trump is ilyen-olyan vámsorompókkal - a multik pillanatnyi érdeke azt kívánja, hogy maradjon minden így, sőt, ha lehet még fokozzák a gyártás (és technológia) kihelyezést Kínába. Mert hogy ebből lesz a profit decemberre.
Nézd, addíg, amíg az összes világégéséről és emberéletek tíz-százmillióiról is mindig is csak egy marék (vagy egyetlen egy) ember akarata/szeszélye döntött - addíg mit csodálkozunk, hogy a mai világtrend-átalakulásáról is ugyanígy egy marék ember pillanatnyi érdeke dönt.
Komolyan mondom, csak az én életemben lefolyt dolgokat summázva - számomra egyszerűen értelmezhetetlen az a fogalom, hogy "demokrácia".
Mert az, hogy egy (demokratikusnak mondott) megválasztás után, egyetlen egy ember akarata, szeszélye, hatalomittassága vagy hobbija döntse el egy egész ország sorsát... hát hol demokrácia (népakarat) ez már?
En inkabb kivarnam hogy mi lesz a vege. Igazabol az eredeti nyilatkozatokat sem olvastam, tehat nem tudom hogy pontosan mit igertek. Sanszos hogy megint keveredik a forditasban az elektromos meg a PHEV.
Nem hallom, ahogy mondogatod, hogy mennyire meg fogja szívni és/vagy mekkorát hazudik éppen a VW Csoport... mert az kizárt dolog, hogy az akkuk ára ...
... ahhoz, hogy 2025-re már évi 3 millió EV legyen piacra dobva, kicsivel hamarabb neki kell állni a gyártás felskálázásának ...
... ha most 150-200 dollárnál járunk és 50-nél lesz árparitás ... akkor milliószámra kell majd ontania a VW-nek a veszteséggel gyártott járgányokat pár évig ...
... legalábbis nálam nem áll össze a világkép kerek egéssz anélkül, hogy egy kis inkonzisztenciát ne vinnénk bele :P :Đ
Bercikém aranyom soha nem az eszedért szerettünk, de pl a komplett befecskendező rendszert elektronikával szállítja pl. a Bosch vagy Marelli ami nélkül a ICE motor csak egy vasdarab lenne.
Itt meg megjegyzendö, hogy a "nagy" beszallitok (pl. Bosch, vagy Infineon) kepesek lesznek olyan reszegysegek keszitesere, amely szamukra eddig nem volt lehetseges (pl. ICE motor helyett e-motor, vagy sebvalto/automatika helyett teljesitmenyelektronika ...). Ezek eddig altalaban az autogyartok kizarolagos es sajat termekei voltak.
A nyitottsag (marmint az, hogy a plattformot mindenki szamara elerhetöve teszik) azt jelenti, hogy a VW egy uj területet nyit (illetve szeretne), amellyel a SAJAT fajlagos költsegeit csökkenteni tudja. Kb. 33% önköltsegcsökkenesröl beszelnek, amely mondjuk ~40k € helyett ~30k-t jelentene ... esetleg 30k helyett ~20k-t jelent.
Azonkivül pl. 5 ev mulva a gyartosorok nagyon nem ugy fognak kinerzni, mint ma. Az EV fyartosorai, vagy fejlesztese pedig meginkabb nem ... aki nem lök bele 100%-t a termelekenyseg növelesebe, az lemarad, mint a borravalo.
Vagyis a "sok" EV-modell IS igencsak modularis es hasonlo kell, hogy legyen (e-motorcsalad tagjai majdnem azonosak, teljesitmenyelektronika is, akkupakkok is ...). ~8-10 ev mulva az EV teljesen mas szerkezet lesz, teljesen különbözö költsegszerkezettel ... (mint a mai ICE autok).
Helyzetbe hoztak egy diktatúrát, ami már gazdaságilag is fel tudja venni a versenyt a nyugattal, nem csak katonailag, mint a néhai SZU. Ebből lesz az igazi hidegháború, amit nem lesz olyan könnyű megnyerni, mert az ellenfélnek is sok pénze van.