Nem tudom, kell legyen mert tiltakozást váltott ki. Egy ukránnal facen tartottam kapcsolatot pár hétig míg megbeszéltünk valamit, annál volt éppen akadozás, de nem sok.
Negatív az is, hogy a cár jogot akar kapni az internet lekapcsolására. Szerintem kész terveik forgatókönyveik vannak, hogyan működnek a nélkül, így védik majd ki a ciber ellencsapást. Ez a háború most más lesz, nem lendületet ad a technikának a gazdaságnak hanem lefékezi hosszú időre.
Ez a nagy gazdasági világválság idején megtorpan és csak nagyon lassan indul újra, lehet, hogy más irányba, az elektromos autók irányába. de az már nem fogja azt tudni mint mint amikor amerikában....vagy ne menjünk oda, ahogy az 1970 es években kezdtek ide ömleni a zsigák, az nem fog úgy megismétlődni.
Persze lehet háború is, polgárháborúk, zavargások..... az égből is leszakadhat valami, de olyan nincs a jövőképben ami felgyorsítaná a dolgokat.
Ahogy írdogálom, az igazi villanyos autók olyan 50km körzetre lesznek megnyugtatóan használhatók és 100km/h alatt lesz a végsebességük, mint ha 6 ló húzná a szekeret...... és kb olyan szinten lesz önvezető is, csak éppen nem füvet eszik.
Aki ma 10-15 éves, leharcolt dízeleket bütykölget az biztosan nem fog új villanyautót venni.
Akinek viszont most telik 10-15-20 milliós új autókra az hamarosan szégyenpadra kerül, ha ICE-t vesz. Ahogyan ma összeszámoltam egy parkolóban... a lányom hívta fel rá a figyelmem, a 30-40 autó között alig volt egy pár amelyik újonnan 5 millió alatt volt. Szinte csak olyan ajudi, béemvé, tojota és tsai, amikért valaki új korában több mint tízmilliót fizetet. És nem voltak túl öregecskék....
Na... úgy látszik már el is kezdték a puhítást. És ha nem a sötétződek mondják, hanem a VW akkor az messzebbre hallatszik:
In moving towards electric propulsion Volkswagen also called on governments around the world to step up with clear, consistent policies to support EVs.
“Customers are looking forward to the new, efficient electric cars and the low running costs,” said Volkswagen chairman Dr Herbert Diess. “But they need certainty as regards tax treatment and charging structure. That certainty can only come from policy makers.”
Az az igazság, hogy a Tesla lehet próféta a hazájában, Európában kevésbé, de ha a VW egy orrhosznyi előnyben lesz hazai pályán az itteni riválisaival szemben, akkor még inkább érdekévé válik az átalakulás fiskális gyorsítása, hiszen neki kedvez.
Valahavolt egy (hamis) jelszó, amivel sikerült az EU korményokat mozgásra bírni, a klíndízel. Ha nemsokára valóban tehetnek valamit, valami érdemlegest, akkor nem lesz senki aki ki meri vonni magát, hiszen azzal a szavahihetőségét teszi kockára. Melyik kormány tudna hitelesen áldozatvállalásra biztatni a polgárokat a környezetvédelem érdekében, ha maga nem teszi meg a szükséges lépéseket?
Kina 2030-ig duplazni tervezi a foldgaz aranyat az energiafelhasznalasaban. Az evi 500 milliard kobmeter koruli fogyasztas lehet. Es hacsak nem lesz valami robbanas a termelesben, 300 milliard kobmeter koruli importot. Kezdhetik epiteni az oroszok a kovetkezo vezetekeket (a sziberiai gerincvezetek iden lesz kesz).
Ezt biztosra veheted, hogy a ma gyártódott autók legalább fele-harmada 20 év múlva még fogalomban lesz, gyártanak még jövőre is, lehet, hogy még kevesebbet mint az idén de nagyon sok az is.
Ti valami nagyon nagy gazdagodást felívelést vizionáltok, nem egyszerűen elektromost hanem újat szépet, pedig most éppen nem az közeledik hanem a 29 es nagy világválság, lehet, hogy előre is hozva.
Eletlik húsz év és SB még mindig őrizgeti a hathengerest, de nappal már nem mer kiállni vele, fél a szomszédok rosszalló megjegyzéseitől.
Éjszaka tolja ki a garázsból a sötétség leple alatt, egészen a sarokig, nehogy felébresszen valakit. Ott aztán beugrik és huss, ki a holdfényes lakatlan pusztaságba ahol jól megkergeti a lovakat, hogy csak úgy lobog ősz haja a szélben.... :-)
Igen, de a lítiummal nem tehető már meg ami az olajjal, hogy leválasztani pár milliós népességű kis államokra amelyeknek a szabadságát védi meg a NATO. Ez fogja drágítani, addig fogják emelni az árát amíg olcsóbb mint a tengervízből és más bányászatból. Olyan is van, hogy meg is tiltják az exportját vagy magas vámmal terhelik, oda kell vinni a gyárat. A deimler már alapított is vegyes vállalatot a bolíviai állammal.
A kongói kobalt az afrikai tulajdon, elképesztő rabszolga munkával termeltetik ki.
A VW nagy hajó, nehezen fordul, de ha új irányt vett arról nem fog letérni. Lesz akkora lobbiereje, ha az érdekei ezt kívánják majd, hogy a belsőégésűeket eltakarítsa az útból.
Magyarul az EV itt liheg a nyakunkon, csak az akku gyártást kell (már csak) mennyiségileg felskálázni. Ami adott esetben még a fajlagos árnak is jót tenne.
Nem mert megjelenik az anyag költség, abból minél többet rendelnek annál magasabb az egységára.
100 babkonzerv olcsóbb mint 1, de 1 000 000 esetén már drágább lesz a babnak is kilója.
" jelek szerint azért olyan drága az EV most, mert a fejlesztési költségeket terhelik jobban az első szériákra és az early bird-öket próbálják meg minél jobban megkopasztani."
Dehogy. Azert draga mert draga az akku, es meg ezeken az arakon sem keresnek penzt rajta a gyartok.
"ekünk (kertváros) pl. kimondottan jól jönne egy kicsi, max 150 km. hatótávú városi autó, az asszonynak, gyereket vinni, bevásárlást intézni, stb."
Amit Bela irt az meg szimplan marhasag, egy Dacia ICE hajtaslanca Szerintem nem kerul tobbe mint 4 ezer dollar. Egy szaros 40KWh-s akku meg onmagaban 6000, de sanszos hogy kozelebb all a 8000-hez, es akkor meg a villanymotor, teljesitmenyelektronika, aprolekok sehol sincs.
Elektronika (nem is kevés) a Daciában is van és a te számaiddal a 3 milliós Dacia lesz 5 millió EV kivitelben. Ugyanez pl. Fordban 4 és 6 millió.
A jelek szerint azért olyan drága az EV most, mert a fejlesztési költségeket terhelik jobban az első szériákra és az early bird-öket próbálják meg minél jobban megkopasztani.
Magyarul az EV itt liheg a nyakunkon, csak az akku gyártást kell (már csak) mennyiségileg felskálázni. Ami adott esetben még a fajlagos árnak is jót tenne.
Ráadásul még nem alakult ki az igényekhez illeszkedő termék mix, nekünk (kertváros) pl. kimondottan jól jönne egy kicsi, max 150 km. hatótávú városi autó, az asszonynak, gyereket vinni, bevásárlást intézni, stb.