Keresés

Részletes keresés

szilvatövis Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345842

Vagy becsapódik egy aszteorida és reseteli a bioszférát....

Előzmény: zöldkomcsi: (345841)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345841

Ez a nagy gazdasági világválság idején megtorpan és csak nagyon lassan indul újra, lehet, hogy más irányba, az elektromos autók irányába. de az már nem fogja azt tudni mint mint amikor amerikában....vagy ne menjünk oda, ahogy az 1970 es években kezdtek ide ömleni a zsigák, az nem fog úgy megismétlődni.

Persze lehet háború is, polgárháborúk, zavargások..... az égből is leszakadhat valami, de olyan nincs a jövőképben ami felgyorsítaná a dolgokat.

Ahogy írdogálom, az igazi villanyos autók olyan 50km körzetre lesznek megnyugtatóan használhatók és 100km/h alatt lesz a végsebességük, mint ha 6 ló húzná a szekeret...... és kb olyan szinten lesz önvezető is, csak éppen nem füvet eszik.

Előzmény: szilvatövis (345840)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345840

Aki ma 10-15 éves, leharcolt dízeleket bütykölget az biztosan nem fog új villanyautót venni.

Akinek viszont most telik 10-15-20 milliós új autókra az hamarosan szégyenpadra kerül, ha ICE-t vesz. Ahogyan ma összeszámoltam egy parkolóban... a lányom hívta fel rá a figyelmem, a 30-40 autó között alig volt egy pár amelyik újonnan 5 millió alatt volt. Szinte csak olyan ajudi, béemvé, tojota és tsai, amikért valaki új korában több mint tízmilliót fizetet. És nem voltak túl öregecskék....

Előzmény: zöldkomcsi: (345837)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345839

Na... úgy látszik már el is kezdték a puhítást. És ha nem a sötétződek mondják, hanem a VW akkor az messzebbre hallatszik:

 

In moving towards electric propulsion Volkswagen also called on governments around the world to step up with clear, consistent policies to support EVs.

“Customers are looking forward to the new, efficient electric cars and the low running costs,” said Volkswagen chairman Dr Herbert Diess. “But they need certainty as regards tax treatment and charging structure. That certainty can only come from policy makers.”

https://www.news.com.au/technology/innovation/motoring/motoring-news/vw-plans-to-transform-the-electric-car-industry-over-the-next-decade/news-story/51bca5f6dc6a7cd18d6771781e96b281

 

Az az igazság, hogy a Tesla lehet próféta a hazájában, Európában kevésbé, de ha a VW egy orrhosznyi előnyben lesz hazai pályán az itteni riválisaival szemben, akkor még inkább érdekévé válik az átalakulás fiskális gyorsítása, hiszen neki kedvez.

 

Valahavolt egy (hamis) jelszó, amivel sikerült az EU korményokat mozgásra bírni, a klíndízel. Ha nemsokára valóban tehetnek valamit, valami érdemlegest, akkor nem lesz senki aki ki meri vonni magát, hiszen azzal a szavahihetőségét teszi kockára. Melyik kormány tudna hitelesen áldozatvállalásra biztatni a polgárokat a környezetvédelem érdekében, ha maga nem teszi meg a szükséges lépéseket?

Előzmény: szilvatövis (345823)
Salvor2 Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345838

Kina 2030-ig duplazni tervezi a foldgaz aranyat az energiafelhasznalasaban. Az evi 500 milliard kobmeter koruli fogyasztas lehet. Es hacsak nem lesz valami robbanas a termelesben, 300 milliard kobmeter koruli importot. Kezdhetik epiteni az oroszok a kovetkezo vezetekeket (a sziberiai gerincvezetek iden lesz kesz).

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345837

Ezt biztosra veheted, hogy a ma gyártódott autók legalább fele-harmada 20 év múlva még fogalomban lesz, gyártanak még jövőre is, lehet, hogy még kevesebbet mint az idén de nagyon sok az is.

Ti valami nagyon nagy gazdagodást felívelést vizionáltok, nem egyszerűen elektromost hanem újat szépet, pedig most éppen nem az közeledik hanem a 29 es nagy világválság, lehet, hogy előre is hozva.

Előzmény: szilvatövis (345835)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.13 -1 0 345835

Eletlik húsz év és SB még mindig őrizgeti a hathengerest, de nappal már nem mer kiállni vele, fél a szomszédok rosszalló megjegyzéseitől.

Éjszaka tolja ki a garázsból a sötétség leple alatt, egészen a sarokig, nehogy felébresszen valakit. Ott aztán beugrik és huss, ki a holdfényes lakatlan pusztaságba ahol jól megkergeti a lovakat, hogy csak úgy lobog ősz haja a szélben.... :-)

szilvatövis Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345834

Ezt még az ellenségednek se kívánd! :-)

Előzmény: Törölt nick (345826)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.13 0 1 345833
Mégis honnan a búbánatos lófaszból tudnád te hogy mit akar a VW? Elolvastad a Blikkben.
Előzmény: Rangun (345831)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.13 0 1 345832
Még az utcán is bőven fognak közlekedni. Bár engem az sem zavar ha nem.
Előzmény: Rangun (345829)
Rangun Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345831

Az a tévhit, hogy nem kell, már a VW is saját gyárat akar, mert ki van szolgáltatva, az ázsiai aksi gyártóknak.

Előzmény: Törölt nick (345827)
Rangun Creative Commons License 2019.03.13 -2 0 345829

Ja, mint veterán autó, mutatóba.

Előzmény: Törölt nick (345826)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345828

Igen, de a lítiummal nem tehető már meg ami az olajjal, hogy leválasztani pár milliós népességű kis államokra amelyeknek a szabadságát védi meg a NATO. Ez fogja drágítani, addig fogják emelni az árát amíg olcsóbb mint a tengervízből és más bányászatból. Olyan is van, hogy meg is tiltják az exportját vagy magas vámmal terhelik, oda kell vinni a gyárat. A deimler már alapított is vegyes vállalatot a bolíviai állammal.

A kongói kobalt az afrikai tulajdon, elképesztő rabszolga munkával termeltetik ki.

Előzmény: Pomber Béla (345821)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345827
Nem kell saját akkugyár, ez egy tévhit.
Előzmény: Pomber Béla (345824)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.13 0 1 345826
ICE biztos lesz a földön, amíg én élek, úgyhogy nem aggódom.
Előzmény: Rangun (345822)
_cipo_ Creative Commons License 2019.03.13 -1 0 345825

Feltéve, hogy lesz akku, amit gyártson!

Előzmény: Pomber Béla (345824)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345824

Feltéve, ha lesz saját akkugyára...

Előzmény: szilvatövis (345823)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.13 -1 0 345823

A VW nagy hajó, nehezen fordul, de ha új irányt vett arról nem fog letérni. Lesz akkora lobbiereje, ha az érdekei ezt kívánják majd, hogy a belsőégésűeket eltakarítsa az útból.

Előzmény: Rangun (345816)
Rangun Creative Commons License 2019.03.13 -1 0 345822

Max neked lesz az, aki ICE fan, és örülnék ha sok EV lenne, éppen az a bajom, hogy csak terveket mutogatnak, nem autókat.

Előzmény: Törölt nick (345819)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345821

Nem igazán. Bányákat kezdenek nyitni. A lítium bányákban csak teherautóra kell dózerolni a tiszta anyagot oszt jónapot. Szimpla földmunka az egész.

 

Per pillanat a kobalton megy a nyifogás, de azt is meg fogják oldani.

Előzmény: zöldkomcsi: (345820)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345820

Magyarul az EV itt liheg a nyakunkon, csak az akku gyártást kell (már csak) mennyiségileg felskálázni. Ami adott esetben még a fajlagos árnak is jót tenne.

 

Nem mert megjelenik az anyag költség, abból minél többet rendelnek annál magasabb az egységára.

100 babkonzerv olcsóbb mint 1, de 1 000 000 esetén már drágább lesz a babnak is kilója.

Előzmény: Pomber Béla (345817)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.13 0 2 345819

Lesz itt meg a reszedrol komoly pofaraeses.

Előzmény: Rangun (345816)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.13 0 1 345818

" jelek szerint azért olyan drága az EV most, mert a fejlesztési költségeket terhelik jobban az első szériákra és az early bird-öket próbálják meg minél jobban megkopasztani."

 

 

Dehogy. Azert draga mert draga az akku, es meg ezeken az arakon sem keresnek penzt rajta a gyartok.

 

"ekünk (kertváros) pl. kimondottan jól jönne egy kicsi, max 150 km. hatótávú városi autó, az asszonynak, gyereket vinni, bevásárlást intézni, stb."

 

Masodik autonak max.

Előzmény: Pomber Béla (345817)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345817

Amit Bela irt az meg szimplan marhasag, egy Dacia ICE hajtaslanca Szerintem nem kerul tobbe mint 4 ezer dollar. Egy szaros 40KWh-s akku meg onmagaban 6000, de sanszos hogy kozelebb all a 8000-hez, es akkor meg a villanymotor, teljesitmenyelektronika, aprolekok sehol sincs.

 

Elektronika (nem is kevés) a Daciában is van és a te számaiddal a 3 milliós Dacia lesz 5 millió EV kivitelben. Ugyanez pl. Fordban 4 és 6 millió.

 

A jelek szerint azért olyan drága az EV most, mert a fejlesztési költségeket terhelik jobban az első szériákra és az early bird-öket próbálják meg minél jobban megkopasztani.

 

Magyarul az EV itt liheg a nyakunkon, csak az akku gyártást kell (már csak) mennyiségileg felskálázni. Ami adott esetben még a fajlagos árnak is jót tenne.

 

Ráadásul még nem alakult ki az igényekhez illeszkedő termék mix, nekünk (kertváros) pl. kimondottan jól jönne egy kicsi, max 150 km. hatótávú városi autó, az asszonynak, gyereket vinni, bevásárlást intézni, stb.

Előzmény: Törölt nick (345801)
Rangun Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345816

Autót gyártsanak már, ne terveket mutogassanak, a dízelbotrány már 4 éve kirobban, és még semmit nem tudnak felmutatni, csak etron tesztautókat.

Előzmény: szilvatövis (345815)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345815

A Volkswagen tervei saját honlapjukon:

 

The Volkswagen Group is forging ahead with the fundamental change of system in individual mobility and systematically aligning with electric drives. The Group is planning to launch almost 70 new electric models in the next ten years – instead of the 50 previously planned. As a result, the projected number of vehicles to be built on the Group’s electric platforms in the next decade will increase from 15 million to 22 million. Expanding e-mobility is an important building block on the road to a CO2-neutral balance. Volkswagen has signed off a comprehensive decarbonization program aimed at achieving a fully CO2-neutral balance in all areas from fleet to production to administration by 2050. Volkswagen is thus fully committed to the Paris climate targets.

 

Dr. Herbert Diess, CEO of Volkswagen AG, said: “Volkswagen is taking on responsibility with regard to the key trends of the future – particularly in connection with climate protection. The targets of the Paris Agreement are our yardstick. We will be systematically aligning production and other stages in the value chain to CO2 neutrality in the coming years. That is how we will be making our contribution towards limiting global warming. Volkswagen is seeking to provide individual mobility for millions of people for years to come – individual mobility that is safer, cleaner and fully connected. In order to shoulder the investments needed for the electric offensive we must make further improvements in efficiency and performance in all areas.”

 

The 2025 target is to reduce the CO2 footprint of the vehicle fleet by 30 percent across the lifecycle compared to 2015. Volkswagen is therefore electrifying the vehicle portfolio, with investment in this area alone amounting to more than €30 billion by 2023. The share of electric vehicles in the Group fleet is to rise to at least 40 percent by 2030. The first of the new-generation electric vehicles go into production this year: the AUDI e-tron will be followed by the Porsche Taycan. Reservations for each of these models already total 20,000 units. And electric vehicles will be brought into the mainstream with the ramp up of the Volkswagen ID. Other models in this first wave will be the ID. CROZZ, the SEAT el-born, the ŠKODA Vision E, the ID. BUZZ , and the ID. VIZZION.

 

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-plans-22-million-electric-vehicles-in-ten-years-4750

zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345814

nem tudom, pombernek volt egy ilyen kifakadása, lehet benne valami, nem tudom. De kíváncsi lennék rá, egy éve volt esély találkozni Muskal személyesen, de nem valósult meg, most kíváncsian várom megint. (-:

Valami azt súgja, hogy nem jó emberekkel van körül véve. Kicsit emlékeztet egyébként arra amit jövendőmondottam itt több éve, hogy az elektromos autó nem a nagyoknál fog realizálódni hanem kis pár 100 embert foglalkoztóknál, végül is lett benne igazság mert a tesla tényleg egy törpe de egyelőre ismerd be, csak megáll a lábán. 

Előzmény: Törölt nick (345813)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345813

Akkor olcso a fejlesztes, ha nem csinalod meg amit kene.

Előzmény: zöldkomcsi: (345811)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345812

Az akkumulátor pedig tényleg kurva drága. majd olcsó lesz az is 100 év múlva amikor mint ha az égből hullana, létrejön az infrastrukturája.

A Heller-Forgó féle erőmű kondenzátor esete is ilyesmi az 1960 vagy 70 es évekből. Nem tudom a lényegét de jobb egyszerűbb végeredményben olcsóbb megoldás mint amik el voltak terjedve. A szabadalmat megvásárolta a német GEA cég akik nagy gyártója volt akkoriban, de soha nem gyártott egyet se ui. az átállással együtt a meglévőről nem érte volna meg. Na de valaki nehogy elkezdjen kavarni megvette a jogot hozzá.

Előzmény: Pomber Béla (345794)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.13 0 0 345811

Abban lehet pedig valami amit a pom ber vagy hogy is hívják nick írt itt a minap, hogy muszkéknál olcsóbb a fejlesztés. Van annak a cégnek valami szocializmus jellege is, olyan mint amikor párthatározat alapján gyártottunk valamit. akkor is kellett menedzserkedni forrásokhoz jutni, más játékszabályokkal de ilyesmi volt az is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!