"Ahoz senkinek sincs semmi köze szerinted, természetesen Leninnek se. Csak ennyi, hogy azt mondta az is amit te a hozzászólásodban, hogy a világot érdekek irányítják."
Itt sem art(ana) ismerni az aranyokat. A VW nagy csinnadrattaval, az EV atallas "vilagmeretü hösenek" szeretne bemutatni magat (a dizeltörtenet utan).
A valosag kicsit maskent nez ki. Ugyanis, az az össz invesztalt píznek az 1/3-a kerül oda ... a maradek egyelöre az ICE vonalat erinti (ottani uj modellek, karosszeriak, ... söt, meg uj ICE-motorgeneracio is keszül ...).
A VW-nek van kb. ~400 000 sajat dolgozoja. Abbol 20 000 nem több, mint ~5% ... es több ev alatt. Ilyesmit a normal-fluktuacioval szoktak kezelni. Nem lesz dramai kirugdosas (esetleg 1-2 helyen, anelyeket annyira komolyan erint, hogy felmondas nelkül nem lehet lezelni).
Az akkumulátor meglehetősen bonyolult szerkezet és rengeteg apróságból tevődik össze.
De ahogy mantrázom, az anyag hozzá sokkal problémásabb.
Na de a lényeg nem is ez, hanem az, hogy a hagyományos járművek alkatrészei mint ha fán teremnének vagy az égből hullanának alá, a gyártásuk mint természeti erőforrás az adott. a váltáshoz azt el kell pusztítani. ....de majd jönnek a lovas íjjász seregek is amik ennek a belső égésű társadalomnak a romjait takarítják el. (mi azokkal talán már nem nagyon találkozunk)
egy EV motor hogyne lenne mar egyszerübb mint egy mai modern diesel... nezd meg hany alkaterszböl all, es mennyi idö összerakni… ja es azt is ki rakja össze… (robot)
arrol nem beszelve hogy a valto ugye gyakorlatilag kiesik..
nyilyvan a kocsit magat lehet tupirozni a vegtelensegig, akar csak egy ECE-t... de a hajtaslanc elöallitasanak emberi eröforras szükseglete az a töredeke..
ez szerintem sokkal nagyobb volumenü kerdes, mint maguk az autogyarak.. ugyanis erinti a többmillio embert foglalkoztato nagy beszallitokat (Bosch, Delphi, MAGNA, ZF stb) ott sokkal tbb embert fog erinteni...
Egy EV elöallitasahoz sokkal kevesebb emberi munkaeröre van szükseg.. egyszerübb felepites es jobban automatizalhato pl a motorgyartas...
Ettől fosik az összes ICE gyár, különösen a VW.
Ha kijelentenék a szájukkal, hogy az EV a jövő és teljes gőzzel átállás, kb. 5.000 mérnök esne depresszióba. És miután az átállás nem 1 év, a következő években az ICE gyártásuk dőlne be ettől.
Türelem! A korszak vége majd ha megáll az olaj a közel-keletről. Nem is indul újra, több okból se, azért se mert az olajos autókat mind felgyújtják majd.
Majd vigyázzatok! Nem az üzemanyag tank a veszélyes hanem szétrobbanú gumik!
mert ha terjed az EV az nem csak az autogyarakat erinti, hanem meg inkabb a beszallitokat… tehat ha a VW 20K dolgozot elbocsta, az min megegyzer ennyi less beszallitoi fronton...
nem tul rozsas kilatasai vannak kecskemetbek es Györnek sem..
Elvileg majd azokat bőven felszívja ahol az anyagokat állítják elő, lítiumot, rezet, állandó mágneseket, alumíniumot ha abból készül a karosszéria és az akkumulátorok újrahasznosítása. Csak hát az új munkahelyekre nem feltétlenül alkalmasak azok akik így kiesnek a körforgásból.