EU versenysemlegesség. természetesen mindent meg lehet kerülni, de nem biztos, hogy megéri. Paks 1-et nem kell félteni, hiszen olcsón termel, már leamortizálódott.
Új atomerőmű azonban 30 Ft/kWh körüli valós költséggel kerül szembe a 10-15 Ft/kWh körüli piaci árakkal.
Ha leállítod Paksot, akkor járathatod az összes fosszilisat 100%-on, akkor sem lesz elég villany. magyarul még mindig ott tartunk, hogy legalább az éjszakai igényre 100%-os melegtartalék kiépítése kell fosszilisből, azaz felnyomod a nagy zöld igyekezetedben a fosszilisek arányát a többszörösére.
Ráadásul például nálunk ne nagyon számolj szeles megújulóval, mert egyszerűen nem fúj annyit a szél, tán a Fertő tó körül van egy szeglet ahol valamennyire igen.
Úgyhogy a számításokkal a legjobb, ha egy decemberi hónapot nézel kompletten, vond le a reális (10 centi tartós hó és hófelhők) napelemes villanyt, a többi marad az atomra és a fosszilisekre.
Nem isemerd az villamosenergia rendszerbe való belépés kritériumait. Egy engedélyenek nem köteleő állandóan szolgááltatnia. Akkor léphet piacra, ha teljesíti a műszaki előírásokat (kap enggedélyt) és el tudja adni a tőzsdén a villanyát. Az pedig annonim, nem ismeri a vevő az eladót.
Ha a hosszútávú energiavásárlások átlagos költsége magasabbá válik mint az effektív spotárak, akkor már senki nem lesz érdekelt a drága zsinóráram megvételében, amikor azzal egyébként is csak a minimumfogyasztás erejéig láthatja el magát.
Még mindig abból a téves feltételezésből indulsz ki, hogy amikor nem süt a Nap nem lesz villany. Hiba. Amikor nem süt a nap és nem fúj a szél akkor pont annyiba fog kerülni a spotáram, a gáztüzelésű erőművekből mint most, megveszi azt. Hiány sosem lesz, mert ez a kapitalizmus, mindig túlkínálat lesz, csak... éppen úgy ahogy most különböző árakon szállna be a piacra az erőművek.
Amikor kevés a megújuló, akkor felmennek az árak és 20 Ft/kWh-nál érdemes lesz beröffenteni a gáztüzelésű erőműveket...
Műszakilag nem lenne problémás, fél évre tudnám vállalni olyan 1-2 ft kWh költséggel megépíteni egy ilyet. tudom mit beszélek, nem elmélet, ez egyszerű valóság.
Fogd már fel, hogy ameddig nincs energiatárolás legalább 1 napra, de országos szinten, addig nem fog letérdelni az atom, ugyanis hiába adja negatív áron a napelemes cég a villanyt, az atomos fogja eladni, ugyanis ha a bróker nem veszi meg tőle, akkor éjszakait sem kap. A bróker vevője pedig ugyanígy jár, csak akkor kap éjszakait ha a nappalit is megveszi tőle. Vagy az éjszakaiért ad ötszörös árat és nappal olyan mínuszba lemegy a bróker, hogy abba még a napelemes is belezöldül.
Rögtön nem járna 40% felett, ha a környező országokban is annyi lenne.
Ezzel a lényegre tapintottál. Most még könnyen rálőcsölik a szomszédokra a fölösleget a fratom és a német megújulók is, mert mindkettőjük energiarendszere rugalmatlan.
Van azonban a két rendszer között egy hatalmas különbség....
De mi lesz, ha sok ország tele lesz atomreaktorokkal?
Más országok pedig tele megújulókkal?
Mindenhol rendszeressé válik az időszakos túltermelés.
Mindenki rá akarja lőcsölni a fölöslegét a másikra.
Ott állnak szemben a sok erőmű, szén, gáz, nukleáris, nap, szélerőművek. És egymás alá licitálnak, nyomják lefelé az árakat.
A gáztüzelésű kiszáll 20 Ft/kWh-nál, mert az üzemanyagköltsége ennyi. A szenes 15 Ft/kWh-nál. A nukleáris 10 Ft/kWh-ig bírja, de a szél és naperőműveknek mindegy. Akár 1 Ft/kWh áron is eladják, inkább mintsem visszaszabályozzanak. Nincs üzemanyag költség, megtehetik.
Na itt a probléma, ezért lesz kénytelen-kelletlen átalakulni az energiarendszer, mert a megújulók bármilyen problémásak, mindenkinek alá tudnak tenni.
(-: egy hagyományos karburátorosnál előfordul ilyen.
Hülyeségen ne vitázzunk már, ha oxigénben dúsabbat vagy netán tiszta oxigént szívna be egy motor nyilván sokkal kevesebb kellene mint természetes összetételű levegőből.
Ugyan úgy lehetne tankolni mint a benzint, a többlet költségért kaphatna zöld rendszámot. Nem tudom egyébként, csak mondtam néhány dolgot ami az akkumulátor súlyából, terjedelméből, költségéből szintén megoldható lenne. Mikor 3 millió forint az akkumulátor, annyiból még egyedi darabként is meg lehetne csinálni egy gőzkazánt a kipufogóra, egy kis gőzgépet és a kondenzátort, de ki is pöfögheti a fáradt gőzt, akkor nem is lenne nagyobb mintegy bogrács.
A németek az egész EU-t használják puffernek, mert ugye a beáramló rejtett tartalékaik segílyezésére költöttek az elmúlt 4 évben úgy 150 mrd EUR-t, ahelyett, hogy ebből a pénzből kompletten megcsinálták volna az észak-déli új gerinchálózatot.
Ennél ez komplikáltabb dolog mert ha nem segélyeznek nem is lenne miből segélyezzenek.
Hat ja, ha megint olyan idojaras lenne, mint tavalyelott akkor majd biztos orulnek, hogy legalabb eccaka mukodik a futes. A franciak nemcsak a falig, de azon tul is vittek az energiarendszeruket, mert konkretan nem tudjak magukat ellatni a szomszedaik nelkul (mindenki mas kepes erre, csak ok nem).
Azt kellene mar megertened, hogy NINCS tulajdonos nelkül csellengö koboraram ... masra kenyszeritett energia a halozatban ... es NINCS orszaghatarhoz kötött energiahalozat. MINDEN delejnek van gyartoja es van fogyasztoja (mindkettö "irasosan" ismert). A gyarto gyart, a halozatba injektal, a fogyaszto pedig fogyaszt es FIZET (nyilvan a gyartonak)! Es mindez igy is fog maradni ... "mindössze" az idö "gyorsul", nehany jatexabaly valtozik (pl. a "day-ahead" kereskedelem helyett aznapi, negyedoras kereskedes lesz).
"A két véglet a két dolog, mert a németeknél a hektikus csúcsok jelentik a gondot a franciáknál meg a leszabályozhatatlan zsinóráram, de a szarkenés a szomszédokra az igen, analóg."
A franciaknak leginkabb a felszabalyozhatatlan zsinoraram jelenti a problemat. Egy hideg teli napon elvileg sem tudjak sajat magukat ellatni es az importtol fuggenek (nem ugy, mint pl. Magyarorszag, ahol nagy az importarany, de adott esetben meg Paks kiesese mellett is megall a sajat laban az energiarendszer).
A két véglet a két dolog, mert a németeknél a hektikus csúcsok jelentik a gondot a franciáknál meg a leszabályozhatatlan zsinóráram, de a szarkenés a szomszédokra az igen, analóg.
A németek az egész EU-t használják puffernek, mert ugye a beáramló rejtett tartalékaik segílyezésére költöttek az elmúlt 4 évben úgy 150 mrd EUR-t, ahelyett, hogy ebből a pénzből kompletten megcsinálták volna az észak-déli új gerinchálózatot.
- Meg lehet venni, 250 000 ft ha jól emlékszem, nem tudom az akkumulátor benne van e.
- Gőzkazánt tehetsz a csomagtartóba és bele vezetheted a kipufogó gázt (ha ide írod nekem, hogy ott az már kihült....hááát..... akkor én nem akarlak megbántani...de....)-: ) kell még egy kondenzátor amit hűt a menetszél.
- Ha oxigénben dúsabb a levegő pl egy erdő mellett azt észre is lehet venni egy motoron, ha palackból kapná akkor is.
Nem nagyobbak és nem nehezebbek szerintem nem is költségesebbek ezek mint egy akkumulátoros jármű. a költség a probléma,
Semmi olyan különös nincs ebben mint az akkumulátor, az nagyobb technikai feladat.
A nemet megujulo arany jelenleg joval a 40% felett jar ... :-)
Rögtön nem járna 40% felett, ha a környező országokban is annyi lenne. A németek trükkje az, hogy ők az elsők és a szart teríteni tudják ott, ahol még nincs megújuló.
Lehetőség az is, én arra tettem javaslatot, hogy valami ami a meglévőkbe utólag szerelhető be. Van hasonló a continental gyártja, generátor 42V os de rásegítő is mint motor és hozzá 1kWh akkumulátor. Dízelhez való, a kritikus fordulatszámokon segít rá.