Keresés

Részletes keresés

Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345080

Így tok felesleges azon lovagolni hogy mennyibe került az MEB kifejlesztése, mert simán lehet hogy ugyan kétmilliárdot kellett kiadni érte, de megspórol a VW-nek húszmilliárdot.

 

Akkor miért házalnak az aranytojást tojó tyúkkal?

Előzmény: Törölt nick (345078)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345079
Nem kell vele házalni a konkurenciánál, ez is egy baromság.
Előzmény: Pomber Béla (345074)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345078
A plattform az egy tervezési szabályrendszer, ami azt rögzíti hogy milyen alapelvek, külső-belső méretek egyéb fizikai és logikai korlátok érvényesek egy új modell tervezésénél. A célja pedig az hogy a különféle modellek a lehető legkevesebb gyártási variációt generálják ( alkatrészek, gyártási metodusok, szerviz háttér, stb) úgy, hogy a vásárlók számára mégis külön modellekként legyenek azonosíthatóak.

Ez egy baromi összetett és komplex rendszer. És nem olcsó megcsinálni, de ha egyszer kész van és jól működik, akkor a többszörösét hozza vissza a gyártási költségek megspórolásával.

Így tok felesleges azon lovagolni hogy mennyibe került az MEB kifejlesztése, mert simán lehet hogy ugyan kétmilliárdot kellett kiadni érte, de megspórol a VW-nek húszmilliárdot.

Namost a plattformstratégiában a világon a VW a legjobb, nem érdemes fikázni őket.
Előzmény: Pomber Béla (345072)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345077

Aztán a bróker keres vevőt a nappali villanyra és ha kifejlesztik pl. a földalatti H2 tárolást, akkor találni is fog. 

 

Semmit nem kell fejleszteni, nátrium a kulcsszó, meg kell csinálni és kész.

Előzmény: Pomber Béla (345071)
_Berci Creative Commons License 2019.03.05 -7 0 345076

 

Jo beiras ... sok gondolatot is ebreszt. Pl.:

 

- Szabad piaci körülmenyek között a nem flexibilis forrasok ertelmetlenekke valnak.

 

- Ha FELESLEGBEN van megujulo, akkor nem kell eltekozolni, hanem a hö ertke is kb. 4 cent kWh-kent, tehat "barhol" lehet vele akar füteni is. Ha egy höpumpa hasznalja, akkor 3-4 kWh hö is keletkezhet 1 kWhe-böl.

 

- A prognosztizalt megujulo termelest ugy lehet garantalni, hogy pl. egy e-motorral meghajtunk es forgatunk egy gazturbinat. Egy többszaz MW-os turbina pörgetese megoldhato egy villanymozdony motorjaval (1000-1500 LE), amit 1 db szelkelep üzemben tud tartani ... es (2%-os pontossagu nehany oras elörejelzes eseten kiszabalyozhat 5-6 GW szel/nap megtermelt energiat is ... amit ~10 GWp forras termel ...

 

- Ha a fölös megujuloval vizet bontunk, a hidrogent a gazhalozatban nehany nap alatt elhasznaltatjuk, akkor a "junk-megujulot" 70-80%-os hatasfokkal alakitottuk metanna (ill. nem hasznaltuk el a metant, hanem helyette hidrogenes metangazzal föztünk).

 

- A fosszilis erömüvek üzemeltetöi vert pisalnak majd, mert 4 centes aron a termelesük csak veszteseges lehet (plane Pax2 eseteben). Plane akkor, ha a CO2 quota normalis szintre all be.

 

- Az utobbi harom napban a megujulok aranya 68-70% volt. Igy nez ki, amikor a fosszilisek eltünedeznek. Ilyen napok valszeg 2030 körül lesznek altalanosak. Most "kivetelkeppen" nehany napon keresztül (egy frontatvonulas kereteben) lehet "elvezni".

 

https://www.energy-charts.de/power.htm?source=all-sources&year=2019&month=3

 

 

 

Előzmény: szilvatövis (345064)
Rangun Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345075

A VW kidobta az ablakon azt a pénzt, erre már ők is kezdenek rájönni, most megy a túzoltás.

Előzmény: Törölt nick (345073)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345074

Abban a pillanatban, ahogy házalnia kell vele a konkurenciánál, tök mindegy, hogy mire fizetett ki 2 milliárdot, elbaszták a pénzt a levegőbe.

Előzmény: Törölt nick (345073)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 -1 0 345073
Neked a leghalványabb fogalmad sincs sem az autókrol sem az autoiparrol.
Pár napja még teljesen meg voltál győződve arról hogy a plattform az a padlólemez és egy darab vas kifejlesztésére fizetett a VW kétmilliárdot.

Totálisan sötét vagy ami nem lenne baj, de ettől függetlenül osztod az észt.
Előzmény: Rangun (345070)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345072

Világosíts meg minket, óh mester!

 

Mi az a platform?

Előzmény: Törölt nick (345067)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.05 0 1 345071

A megújulók zéró költségig tudnak lemenni, tehát zéró költség ajánlatokkal indulhatnak a liciten.

 

Ja... amit akár 5 percig tudnak is tartani.

 

Ezen kívül még a must run erőművek is kénytelen kelletlen akár negatív áron is kényszerülnek a fölösleg energiájuk értékesítésére.

 

Nem-nem...

Márpedig az árambróker át fogja venni Paks áramát napközben is rendes áron, ugyanis nem fog kapni éjszakait sem. Aztán rohangálhat az éjszakai napelemesekhez villanyért hajnal 2-kor.:-)

 

Aztán a bróker keres vevőt a nappali villanyra és ha kifejlesztik pl. a földalatti H2 tárolást, akkor találni is fog. Addig meg a napelemes feldughatja a villanyát akár mínuszos áron is, mert a végén a bróker fog még mínuszosabb árat adni, igaz, az éjszakai fog 5-szörösbe kerülni, köszönhetően a napelemeknek.

Előzmény: szilvatövis (345064)
Rangun Creative Commons License 2019.03.05 -2 0 345070

Te egy fogaskerék vagy egy nagy gépezetben, és egy fogaskerék szemszögéből nézed a világot, onnan nem sokat látni, csak a szomszéd fogaskereket.

Előzmény: Törölt nick (345069)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 0 1 345069
Ez konkrétan egy baromság. És ne tedd be a cikket, azt a hozzád hasonló dilettans majmok írták
Előzmény: Rangun (345062)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 -1 0 345068
Meg ahogy azt Móricka elképzeli. Néha ijesztő mennyi baromságot össze birtok hordani.
Előzmény: Pomber Béla (345056)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 -1 0 345067
Szerintem neked sincs lövésed róla mi a gólyatöcs az a plattform.
Előzmény: Pomber Béla (345055)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345066
Rangun Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345065

A valóságot mindig figyelmen kívül hagyod.

Előzmény: _Berci (345063)
szilvatövis Creative Commons License 2019.03.05 -1 0 345064

Így van. Ezért értelmetlen a kérdés: mi lesz ha nem süt a nap és nem fúj a szél.

Annál fontosabb viszont mi lesz amikor süt a nap és fúj a szél?

 

Azt az esetet vizsgáljuk, amikor a két megújulótermelő a diszkrimináció mentes árampiacon egyenlő eséllyel licitál a felhívásokra, tehát már nincs kötelező átvétel, fix ár, stb.

 

Sokféle erőmű (portfólió) van rendszerben, sokféle tulajdonsággal, üzemanyaggal, tehát különböző szempontok szerint lehet csoportosítani is. Az egyik szempont a flexibilitás... mondjuk vezérelhetőség. Ezt is lehet teljesítmény, le és felszabályozási sebesség, gyakoriság, stb. szerint csoportosítani.

Nem mindegy képes-e blackstartrerként önmaga elindulni és az sem, szükség esetén le tud-e állni, vagy must run erőműként jelenik meg a piacon.

 

Tehát az áramtőzsde a helyszíne az árampiacnak, ahol kizárólag az árak szerint rendezik sorba a vételi és eladási szándékokat. Ebben a rendszerben az kerül előnybe aki rugalmasan lépes reagálni a változásokra és aki a legalacsonyabb közvetlen költséggel tud termelni.

A megújulók zéró költségig tudnak lemenni, tehát zéró költség ajánlatokkal indulhatnak a liciten. Ezen kívül még a must run erőművek is kénytelen kelletlen akár negatív áron is kényszerülnek a fölösleg energiájuk értékesítésére.

Ebben a rendszerben tehát amikor termelnek a megújulók, kiszorítják a piacról a többi erőművet. Azok lesznek képesek ezt túlélni, amelyek "hozzá vannak szokva", képesek alkalmazkodni a gyorsan változó piaci igényekhez.

Előzmény: _Berci (345038)
_Berci Creative Commons License 2019.03.05 -8 1 345063

Szerintem nem a VW, hanem inkabb te kerültel az utobbi napokban egy furcsa allapotba. :-(

Előzmény: Rangun (345062)
Rangun Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345062

Te miről beszélsz, be vannak pánikolva, hogy nem tudnak majd nyereségesen EV-t gyártani, ezért házalnak a platformukkal. Az Audi e-Tronból 600 ezret kellene eladniuk, a nullszaldóhoz, ez esélytelen.

Előzmény: _Berci (345061)
_Berci Creative Commons License 2019.03.05 -8 1 345061

Igy van. Arra szamitanak, hogy hasonlo meretü lesz a bukta, mint annak idejen a bogarhatuval, vagy a golf-val ...

Előzmény: Rangun (345060)
Rangun Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345060

Így jár az, aki csak utólag gondolkozik, a sok pénz elvette az eszüket.

Előzmény: _Berci (345057)
Törölt nick Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345059

"....csak a katonáskodó parasztból már problémásabb akkora erőt koncentrálni, gondolom ezért lett az már kreatívabb és a nagy létszámú gyalogság összehangolt mozgatását átvette az egyéni teljesítmény"

 

Masreszrol meg a polgarhaboruk ugy ertek veget, hogy hivtak valami idegen martalocsereget akiknek ott volt a koncentralt fegyveres ero (hogy ezek gotok, torokok, keresztes lovagok, szerbek voltak az majdnem mindegy) es a gyoztesnek egy valamivel kisebb birodalom felett uralkodott. Szoval ez a megoldas se valt be igazan. :-)

Előzmény: zöldkomcsi: (345052)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345058

na jó, de tud jutalmat fizetni az alkalmazottainak. az is valami, vagy nem?

Előzmény: Rangun (345053)
_Berci Creative Commons License 2019.03.05 -8 1 345057

Sajnos ennyire butak. Pedig, ha te szakertetted volna öket ...

Előzmény: Rangun (345053)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345056

Ja... végül is belenyomtak 50 évet az önhordó karosszériák fejlesztésébe és az EV viszont sokkal inkább alvázas megközelítést igényel. Itt is nehéz átállniuk agyilag, nem csak a hajtásláncban.

Előzmény: Rangun (345054)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345055

A Tesla NEM fejlesztett platformot.

 

ja... nem volt rá idejük, mert autót gyártottak helyette...:-)))

Előzmény: Törölt nick (345045)
Rangun Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345054

A VW elszámolta magát a hülyék, úgy áltak neki EV MEB platform tervezéshez, mint az ICE platformjukhoz, most meg házalnak vele, hogy használja már más is, mert soha az életben nem fog nekik megtérülni.

Előzmény: Törölt nick (345046)
Rangun Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345053

Tesla annyi idő alatt a nulárról elkészül, a VW meg nem tudott semmit sem kihozni a piacra, még mindig a nevetséges e Golfot árulják.

Előzmény: _Berci (345044)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345052

....csak a katonáskodó parasztból már problémásabb akkora erőt koncentrálni, gondolom ezért lett az már kreatívabb és a nagy létszámú gyalogság összehangolt mozgatását átvette az egyéni teljesítmény, a lockheed vs. mikoljan korabeli megfelelője. (-: ha jól tudom a bizánci hadsereg már inkább olyan perzsa féle, pikkely páncélos, íjjal is felszerelt lovas, ami jellemző.

Előzmény: Törölt nick (345049)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.03.05 0 0 345051

aha....nem tudom jól gondolkodok e, de a pénzt azért lehetett higítani mert a rabszolgák növekedő száma biztosította a fedezetet rá úgy mint a dollárnak az olaj növekedő termelése. Az egyiknek tehát izom energia másiknak ennek most a fosszílis energia az alapja.

Előzmény: Törölt nick (345049)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!