Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344255

Ehhez képest mégiscsak megépül a Nordstream II...

 

 

Előzmény: _Berci (344252)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344254

Pontosan értem miért és miért írsz...

 

... de a beárazatlan externáliák nélkül számított költségekkel számolni nagyon nagy hiba. Ezek a költségek ugyanis jelentkezni fognak

természeti katasztrófák által okozott károk, korai elhalálozás, terméskiesés formájában. Minél később kezdünk el reagálni, annál nagyobb

lesz a fizetendő ár.

 

Még egy viszonylag rövid 5-10 éves periódusban sem képes elviselni egyetlen gazdaság sem ezeket a károkat. A 2017-es 2018-as év csak

egy kis ízelítőt adott a közeljövőben várható változásokból. Gyanítom 2019-ben sem jár majd kevesebb költséggel...

 

... gyanítom pl az USA-ban már elfogytak a belső tartalékok... még 2-3 év és az érintett területek infrastruktúrájának helyreállítására már 

nem lesznek elegendőek a rendelkezésre álló források.

Előzmény: szilvatövis (344249)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344253

Szamtalan olyan auto van, ami csak erre kepes vagy erre sem. Nem tudom mit vergodsz mar megint.

Előzmény: szilvatövis (344251)
_Berci Creative Commons License 2019.02.25 -4 0 344252

A gaz mar csak ezert sem jatszik döntö szerepet a nemet villamosenergia elöallitasaban, mert mar 2030-ra ~65% megujulorol van szo. Akkor az összes fosszilis forrasra mar csak 35% jut (meg egy kicsi barnaszen, itt-ott import feketeszen ... meg gaz es mar resze lehet a mümetan, hidrogen is) ... aminek esetleg a fele lesz gazforrasu, ami altal kb., a reszaranya a jelenlegi szinten marad ...

Ha 2040-re sikerül elerni a 80% megujulo aranyt, akkor mar csak max. 20% marad gazra. Talan lesz meg itt-ott nehany feketeszenes CHP erömü is, meg jelentös mennyisegü mümetan ... ugyhogy fosszilis gazra talan ~10% jut majd ... Ilyen ertelemben földgaz-boomrol valoban nem lehet beszelni.

Remelhetöen az epületek fütese IS sokkal kevesebb fosszilis gazt fog igenyelni ...

Előzmény: szilvatövis (344238)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344251

Tehát az X1-be telepített automatikus vészfékező rendszer csak statikus akadályok előtt képes, maximum ~20 km/h sebességről lefékezni úgy hogy elkerülje a balesetet. 

Ha ennyit tud, ennyre tervezték, akkor minden rendben. Nagy szükség van egy ilyen rendszerre.

 

https://www.youtube.com/watch?v=NKfW3f2P8Tw

Előzmény: Törölt nick (344247)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344250

 "amennyiért már BMW-t is adnak, különösen neked, gyári kedvezménnyel."

 

Nade milyen BMWt adnak ennyiert? Mert a legolcsobb legfapadosabb X3 is dragabb kedvezmennyel is mint amennyiert a Toyotat vettem, es akkor nekem kellett volna szarakodni a Prius eladasaval is...

Egy olyan X3 ami mar hasznalhatoan fel van extrazva az 45e... A Rav-4ert meg valojaban 21e-t adtam meg a Priust, es mar ez is jocskan a tureshatarom felett volt. Autora nem szivesen adok 20e-nel tobbet...

 

"Mindeközben úgy, hogy a RAV4 kb. 4 havi fizetésed."

 

Irrelevans.

Előzmény: Pomber Béla (344248)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344249

Az energetikai rendszerek meglehetősen lassan képesek megújulni szerkezetileg. Egy erőmű 40-100 éves tartományban is működik, nagyon hosszú a golden end korszakjuk, kivéve persze az atomerőművekét, ahol az amortizációs periódust nagyon hosszúra nyújtják, így leplezve a kapitális capital költségeket.

Egy gázerőmű akár 10 éven belül is vissahozhatja a beruházási költségeit, utána 20-40 éven keresztül üzemanyag + fenntartási költségekkel kell csak számolni, ez utóbbi igen alacsony, hiszen nincs szükség személyzetre a működéshez... vagyis a gáz ára a döntő tényező.

 

A megújulóknak hiába nincs sem üzemanyag sem kvázi üzemelési költsége, vagy beruházással együtt is olcsóbban kell termelniük, mint a gáz/szén erőművek üzemeltetési költsége, vagy ki kell várni a sorukat, hogy azok kiöregedjenek és ne legen értelme felújítani, vagy újat építeni, mert akkor már mindkét alternatívánál a beruházási + üzemanyag  + üzemelési költségek paritása dönt a gazdaságosság kérdésében.

Előzmény: Auralianus (344244)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.02.25 0 1 344248

Nem, azert jarok Toyotaval mert az olcso.

 

Ne szédíts...!

Ha olcsó autót akarnál, akkor vennél 6 millióért egy jól felszerelt Suzuki SX4 S-Cross-t, nem pedig 10 millióért egy RAV-4-et, amennyiért már BMW-t is adnak, különösen neked, gyári kedvezménnyel.

Mindeközben úgy, hogy a RAV4 kb. 4 havi fizetésed.

Előzmény: Törölt nick (344230)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344247

"vészfékezőről van szó ugye."

 

Nem, az X1 eseteben nem.

 

" Egy statikus akadály előtt"

 

A statikus akadaly az nem mozgo gyalogos.

Előzmény: szilvatövis (344245)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344246

tökmindegy mi a neve... akár hívhatják kettős mércének is.

 

 

Előzmény: Törölt nick (344243)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344245

Az X3-ba telepített a felvétel szerint meg is tud állni az akadály előtt, csak nagyon gyenge kapacitású. Maximum 35 km/h volt a határ ahol még működött. Ez valós közlekedési körülmények között alkalmatlan bármire is. A konkurencia ennyivel volt jobb, azok a normál sebességtartományban is működőképesek voltak.

 

Nem automatikus vészjelzőről, hanem vészfékezőről van szó ugye.

https://www.youtube.com/watch?v=yzAQcbkeBKk

 

A következő felvétel szerint sem téged igazol, a BMW vészfékezője sem sípolásról szól. Egy statikus akadály előtt, ahol van ideje elgondolkodni rajta, hogy mi a fene az ott az út közepén működik a rendszer. Csak sajnos ez sem valós közlekedési helyzet, ritkán ácsorognak gyalogosok az út közepén.

https://www.youtube.com/watch?v=yqtkXMem1PM

Előzmény: Törölt nick (344236)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344244

azt kell mondjam, hogy itt csakis az össz-termelésen belüli részarány számít...  

 

 

... a természetrombolás gyorsuló ütemét csakis az átállás gyorsuló ütemével ellensúlyozhatjuk. A természetátalakításhoz kapcsolódó károk minimum
50%-át az utolsó 25 év során okoztuk. Ha a gazdasági szerkezetváltás nem igazodik ehhez az ütemhez, akkor nagyon nagy bajok lesznek, igen hamar.

Előzmény: szilvatövis (344240)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344243

Na, akkor most mondd meg hirtelen hogy mi a neve a BMW rendszerenek.

Előzmény: Auralianus (344241)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344242

nem véletlenül mondtam, hogy nem kevés pénzébe lehetett az oroszoknak, hogy megkenjék az érintett politikusokat...

 

... ilyen szempontból mondjuk hálásak lehetnek a magyarországi adófizetők, mert nem az Ők, hanem a német adófizetők állják egy soha
meg nem térülő energetikai projekt költségeit.

Előzmény: szilvatövis (344238)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344241

Nem mondtam, hogy nem...  

 

... viszont végre elértünk arra a pontra, amikor még TE IS azt mondod, hogy egy rendszert a használati utasítás alapján kell megítélni, nem a neve alapján :Đ

Előzmény: Törölt nick (344236)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344240

Hsonló a helyzet a nukleáris energiával is. Kína... a nukisok végvára... is behódolni látszik az olcsó és sokkal jobban skálázható megújulóknak, nincs kilátás arra sem, hogy a korábbi, valóban hangzatos nukleáris terveiket megvalósítsák....

 

https://cleantechnica.com/2019/02/21/wind-solar-in-china-generating-2x-nuclear-today-will-be-4x-by-2030/

Előzmény: szilvatövis (344238)
_cipo_ Creative Commons License 2019.02.25 -3 0 344239

 ...elérkezett az a várt korszak, amikor a megújulók közvetlenül számolva is olcsóbban termelnek, mint az összes többi. Innentől kezdve a gazdasági szereplők ebbe az irányba fordulnak, a számukra jövedelmezőbb megoldás felé.

Pontosan.

Innét már öntörvényű a folyamat.

Előzmény: szilvatövis (344235)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344238
Előzmény: szilvatövis (344235)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344237

Olyankor nem hangjelzes van hanem hibajelzes. Nagy hoesesben is feladja a rendszer, irtam a multkor mit ossze hisztizett az en autom is amikor hoesesben mentunk.

Előzmény: Törölt nick (344234)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344236

El kell olvasni a hasznalati utasitast. Az X1ben levo rendszer ennyit tud. Amugy ennyit tud az en RAV-4esemben levo rendszer is, bar nekem gyalogost meg sose ismert fel.

Előzmény: Auralianus (344233)
szilvatövis Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344235

Ez egy jó cikk.

Nem hangzatos, fiskális célkitűzéseket közvetít, hanem jelzi, hogy elérkezett az a várt korszak, amikor a megújulók közvetlenül számolva is olcsóbban termelnek, mint az összes többi. Innentől kezdve a gazdasági szereplők ebbe az irányba fordulnak, a számukra jövedelmezőbb megoldás felé.

Ez még akkor is igaz, még akkor is gazdasági törvényszerűség, hogy ha rendszerszinten ez esetleg:

- Zavarokat okoz.

- Drágább a jelenleginél.

- Teljes átalakítást igényel.

Előzmény: Auralianus (344228)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 -1 0 344234

Amikor a falevelet a szél rátapasztja a kamerára, akkor gyorsan ki kell kapcsolni a hangjelzés alatt.

De az is lehet, hogy azt felismeri, az ember meg nem képes rá.

 

Készül a következő, hagy lehúzós projekt.

Előzmény: Törölt nick (344232)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.25 -2 0 344233

helyesbítsünk: azt csinálta amire gyártották...  ha azt csinálta volna amit "tudnia kell" akkor nem az utolsó helyen végez ;)

Előzmény: Törölt nick (344231)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344232

Kamera.

Előzmény: Törölt nick (344217)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344231

Azt csinalta amit tudnia kell. Hangjelzessel figyelmeztet, adott esetben kicsit rafekez.

Előzmény: szilvatövis (344215)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344230

Nem, azert jarok Toyotaval mert az olcso.

Előzmény: Kisfiatal (344229)
Kisfiatal Creative Commons License 2019.02.25 0 0 344229

Shadow nagyon jól tudja, h paraxtvakítás az egész márka, ezért jár Toyotával :)

Előzmény: GPS (344216)
Auralianus Creative Commons License 2019.02.25 -1 0 344228

kiváncsi vagyok mi lesz ennek a vége, mert hangzatos kijelentésekkel már tele a padlás

https://www.desmogblog.com/2019/02/22/inevitable-death-natural-gas-bridge-fuel-renewables

Auralianus Creative Commons License 2019.02.25 -1 0 344227

Szerintem meg mindig megvan adott infrstruktúra tűrőképességének felső határa.... mindig... 800K és 1200K között pl ötven százalékos az eltérés....

Előzmény: _Berci (344225)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2019.02.24 0 0 344226

A korszak egy 30 éves háborúval kezdődött a 17. és azzal is zárult a 20. században.

Ez volt a totális háborúk kora amikor a társadalom összes erőforrását a háborúnak rendeli alá és cél az ellenség teljes megsemmisítése. Most visszatértünk a lovagkorba, kis létszámú a kor minden technológiáját használó elitek intézik a háborúkat.

(legalábbis reméljük ez a helyzet?)

Előzmény: Pomber Béla (344202)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!