A korszak egy 30 éves háborúval kezdődött a 17. és azzal is zárult a 20. században.
Ez volt a totális háborúk kora amikor a társadalom összes erőforrását a háborúnak rendeli alá és cél az ellenség teljes megsemmisítése. Most visszatértünk a lovagkorba, kis létszámú a kor minden technológiáját használó elitek intézik a háborúkat.
Na de pont azt vontad 2segbe, hogy ilyen nagysagrend lehetseges (marmint egy helyen gyartani 4-5-6000 autot naponta). Ehhez nyilvan kell szallitasi logisztika is ... de meg nem hallottam arrol, hogy Wolfsburg bedugult volna ... ha pedig ott 50-60 ev alatt ezt elertek, akkor a teljesen uj körülmenyek között (ipari forradalom 4, esetleg Gigafactory x) miert ne sikerülhetne ... mondjuk 5-6 ev alatt?
Inkább az lehet szerintem, hogy felismeri a szituációt. Kijelölt gyalogátkelőhelyen kívül napi egy gyalogos még megengedett. :-)
Hát persze. Különben is, a statisztikába az a rengeteg gyalogos is beleszámít, akit viszont nem ütött el a városban. Az smafú? Ugye, hogy így már nem olyan rossz a szitu?
Egyáltalán hogy van pofájuk együtt tesztelgetni mindenféle proli-autóval? Pláne ázsiaival. Már ez egymagában felháborító, perelni kéne presztízs-rombolásért.
Mert ugye, ha már más nem marad a presztízsen kívül.....
Azért a BMW-nak is van még hova fejlődnie automatikus vészfékezés témakörben. Sikerült az utolsó helyen végeznie egy gyalogos vészhelyzet teszten, nulla ponttal. Ezt akarják kötelezővé tenni...
The largest car-making manufacturing plant in the world—70 million square feet large—resides in Wolsburg, Germany, pounding out 3,800 Volkswagen vehicles per day. That comes out to about 815,000 vehicles a year, at least in 2015. The factory halls alone take up a surface area of nearly 1 square mile, enough to accommodate the Principality of Monaco. Churning out four Golf lines, the Touran, and Tiguan, the Volkwagen plant—which first started manufacturing vehicles in 1945—handles everything from toolmaking to plastic production to housing one of the world's largest paint shops.
izé... nagyon torz képed (képetek?) van a gazdaság szerkezetéről...
... valós értéket ugyanis a piac(okhoz való hozzáférés) képvisel, nem a termékek maguk.
Attól, hogy a szabad kereskedelem jegyében az államok manapság nem korlátozzák érdemben a piacaikhoz való hozzáférést... ez még igaz marad ám. (lásd a nacipiszkítás mértékét a hír hallatán,
hogy vámokat vezet be az USA és Kína... a Brexit kapcsán is kb. ez a fő problémája mindenkinek)
Az EU az USA vagy Kína kormányaival egyetlencég sem tud mit kezdeni. És ez így is van rendjén.
Onnan indultunk, hogy a gyártástechnológiai know-how a bérgyártóknál fog összpontosulni
Én erre azt mondtam, hogy kétlem, mert:
... ha egy telephelyen akarod megoldani a gyártást (összes alkatrész + termék), akkor kinyírod az egészet a logisztika infrastruktúraigényével, ami tőled függetlenül rendelkezésre kell álljon. (ez gyakorlatilag a gátja a Tesla 1,2 millió autó/év/telephely elméletnek, lásd Berci)
... emellett ugye jogilag sem lenne egyszerű több cég termékeit gyártani egyetlen soron, vagy akár egy telephelyen is.
... a központosítás egy pont után sebezhetőséget / függőségi viszonyt is jelent, amibe a cégek nem fognak belemenni.
Következö van. A nagyvilag eves GDP termelese jelenleg ~100 000 milliard $.
Ha aszondod, hogy pl. 7 db ceg produkalja a vilag GDP-jenek a (legyen) ketharmadat (az ~70 000 milliard $), akkor egy ilyen "megaszervezet" eves forgalma ~10000 milliard $ lenne. Nos, a legnagyobbak (pl. Walmart) ennek a töredeket tudjak felmutatni. Vagyis adott tempoban nem belathato, hogy mikor ernek el a ~10 000 milliard $/ev termelest (ami a jelenlegi US GDP fele ... a magyarenak meg az ~50-60-szorosa. Ugyhogy beletelik az meg nehany evtizedbe ... ha egyaltalan.