Nem olyan vészes? Azzal tempóval a turbó benyás autóm a kb 50 literes tankjának kiszárítása nélkül megy 700+ km-t, 2 perc megtankolni és mindössze 11 mázsa vs 17-21 mázsa.
Nem is ez az érdekes, hanem a kommentekben olvasni, hogy jön a villany Dacia. A 160 km hatótávúról azt csipogják, hogy Romániában már támogatással már 10 ezer € körüli áron megvehető lesz hamarosan.
Majd... valamikor.... a távoli jövőben... egyszer... az EV-k olcsóbbak lesznek mint a belsőégésűek.
"Aztán van olyan beszélgetés, amelyben az egyik résztvevő győzelemre akarja vinni a nézőpontját. Ez is a dominanciahierarchikus társalgás egyik változata. Az ilyen beszélgetés közben, ami gyakran ideológiai témájú, a beszélő
1) leszólja vagy nevetségessé teszi a másképp gondolkodók nézőpontját;
2) válogatott bizonyítékokat fog felhasználni; és végül
3) lenyűgözi a hallgatókat (többségük már magáévá tett az ideológiáját) az állításai érvényességével.
A cél: elnyerni a támogatásukat egy átfogó, egységes, leegyszerűsített világnézethez. Ily módon a beszélgetés célja bebizonyítani, hogy a nem gondolkodás a helyes. Aki így beszél, az azt hiszi, hogy akkor lesz igaza, ha megnyeri a vitát, és ez szükségszerűen igazolja a dominanciahierarchia feltételrendszerét, amivel a legjobban azonosul."
(Jordan B. Peterson: 12 szabály az élethez. Budapest, 2018, 282-83.)
A Tesla az elmúlt fél évben több mint 3 ezer dollárt keresett autónként, a VW csoport 1000 dollár alatt keres a járművein, amibe kamionok, buszok is vannak.