Keresés

Részletes keresés

BahnScorper Creative Commons License 2019.07.18 0 0 163

Egy héttel ezelőtt harmadjára is láthattam a zenekart... megint csak egy csehországi fesztiválon, mint az előző két alkalommal. Most is a Masters Of Rock-on, mint 12 éve... és az akkor látottakhoz-hallottakhoz képest is csak még jobban tudott tetszeni, pedig már az első alkalommal is jó hatással voltak rám, hét éve a másodikon meg pláne.

 

Az Uriah Heep szerintem simán helyet kaphatna a leginkább alulértékelt zenekarok között... ezzel a gitár-hammond kombinációval legalább olyan színvonalon alkotnak, mint ahogy azt a Deep Purple is tette, ehhez képest öt évtized és 25 (!!!) lemez ellenére mindig valahol a másodvonalban maradtak... jó öreg Mick Box azért nem ezt érdemli.

 

Ráadásul a két előbb említett hangszer nagyon szépen szólalt meg, és körítésként jó a ritmusszekció is. Gilbrook-ról már legutóbb is megállapítottam, hogy egy igazi energiabomba, akinél csoda, hogy egyben maradnak a dobok... az új basszer pedig szintén jól hozza a dolgát. (Legutóbb még szegény Boldert láttam azon a poszton, aki jó egy évvel később ment el...)

 

Itt azonban vendégszereplés is volt: a legelső három lemez basszere, Paul Newton és a pont a koncert napján születésnapos John Lawton is megjelent, hogy a Stealin' és a Gypsy általuk legyen játszva, de a többiek mellé a Lady In Black-be is becsatlakoztak. Panasz rájuk sem lehetett... ahogy a nagyon jól összerakott fényekre sem.

 

Mezőkövesdre most nem tudok elmenni a hétvégén, mert csak kint a fesztiválon hallottam arról, hogy ott is lesznek... ennek ellenére úgy érzem, érdemes lesz rájuk még figyelmet szentelni, ha lesznek még koncertjeik. És remélem, hogy lesznek, hiába közelít a fő tagok átlagéletkora itt is a 70-hez...

Versus Maximus Creative Commons License 2015.06.12 0 0 162

Carmen.S Creative Commons License 2015.01.05 0 0 161

Egy koncert esetleg...?

Versus Maximus Creative Commons License 2014.02.27 0 0 160

Méltatlanul rég nem használt topik... :-)
Pörgessük fel... 
:-)


http://heep-freedom.hu/

https://www.facebook.com/heepfreedom

kayleigh Creative Commons License 2013.05.27 0 0 159
Ki tudja, milyen felállasban jön a Heep Alsóőrsre? Jowitt, Lawton??
cserépszavazó Creative Commons License 2013.01.17 0 0 158

kundri Creative Commons License 2012.04.27 0 0 156
Nyugalmas Creative Commons License 2011.11.28 0 0 155

Keresem régi, remasteres ESSENTIAL RECORDS-os kiadásban a következő Uriah Heep CD-ket:

 

- Very 'eavy, very 'umble

 

- Salisbury

 

- Demons and wizards

 

- The magician's birthday

 

- Live 1973

 

Akinek van eladó példánya a fentiek közül, kérem írjon a következő mailcímre:

 

nyugalmas@citromail.hu

Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.24 0 0 154

Nemrég kaptam kézhez egy SHM-es eredeti Caravan: In the land of... remasteres, bonusos CD-t, amelyet volt szerencsém összehasonlítani az ugyanilyen EU-s remasteres, bonusos változattal. Lehet, hogy igazad van a Heep SHM-ek kapcsán, mert az SHM-es Caravanon nincs külön japán remaster, tehát ugyanúgy szól, mint az ugyanilyen EU-s remaster, és a booklet is ugyanaz mindkettőnél. Eddig nem találkoztam még olyan japán SHM-mel, amin ne lett volna + japán újrakeverés. Az SHM-es Caravan japán kiadás, de nem japán remaster.

 

A K2-es japán CD-k viszont biztos, hogy japánok által újrakevert CD-k, hiszen a K2 az egy speciális remasterelési forma. Úgy tudom, létezik K2-es japán Uriah Heep CD. Ez valószínű másként szól, mint az SHM, de lehet, hogy itt meg nincs annyi bonus szám és nincs vastag booklet.

Előzmény: altos (150)
Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.22 0 0 153

Az jól is szól, én ezt cseréltem le a Sanctuary-sra, amit meg is bántam.

Előzmény: altos (152)
altos Creative Commons License 2011.09.22 0 0 152

A Magican nekem 1997-es Castle verzóban van meg, azt amúgy sem tudnám összehasonlítani.

Előzmény: Nyugalmas (151)
Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.22 0 0 151

A Sanctuary-s Firefly az pont jól szól, nekem megvan eredetiben. Az SHM-est sajnos nem hallottam, és FLAC-ba sem találtam meg a neten az SHM-es Heepek közül egyet sem. A Magician's birthdayt lenne érdemes összehasonlítani, tehát a Sanctuary-st az SHM-mel.

Előzmény: altos (150)
altos Creative Commons License 2011.09.22 0 0 150

Nincs sajnos meg, de a japán füzetet olvastam szkennelt változatban, és ott nincs semmi ilyen utalás.

 

4 japán név van csak feltüntetve:

 

 

 

Artwork Research: Junichi Yamada

Artwork Coordinator: .....(had ne irjam ki, de két pali)

Product Manager:

 

A méret miatt feltölteni nem tudom.

 

Egyébként flac is társul hozzá, tudom az nem biztos hogy mérvadó, de én nem érzem jobbnak a korábbinál....

Előzmény: Nyugalmas (147)
Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.22 0 0 149

És azt is hallani a japán RHINO-s SHM-es Yes CD-knél, hogy a szélek is, tehát a magas és mély hangok is jobban ki vannak emelve, mint az USA-EU-s RHINOS- CD-knél.

Előzmény: Nyugalmas (147)
Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.22 0 0 148
Előzmény: Nyugalmas (145)
Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.22 0 0 147

Ezek szerint neked megvan az SHM-es Firefly? AKkor össze tudod hasonlítani a Sanctuary-ssal, ha az is megvan.

 

Az SHM-es Yes CD-k bookletje is teljesen megegyezik az USA-EU-s RHINO-s Yes CD-k bookletjével. A japán füzetben viszont angolul is fel van tűntetve a remasterizáló neve, és hallani is, hogy a japán változat sokkal szebben és nagyobb felbontásban szól.

Előzmény: altos (146)
altos Creative Commons License 2011.09.22 0 0 146

Közben megnéztem a Firefly bookletjét, aszerint ez teljesen megegyezik a 2004-es Sanctuary kiadással, legalábbis abból amit hajlandóak ráírrni angolul. A japán szöveget nem tudom sajnos elovasni.

Előzmény: Nyugalmas (145)
Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.22 0 0 145

Ami K2-es és SHM-es japán CD, azok általában újrakevertek. Ami meg sima japán CD, tehát nem K2-es és nem SHM-es, de 20 vagy 24 bites, általában azok is újrakevertek. A módszerüket viszont nem ismerem.

Előzmény: Nyugalmas (144)
Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.22 0 0 144

Van náluk a speciális K2 remasterizálás, amit a JVC fejlesztett ki, ezek 20, újabban pedig 24 bites hanganyagok nagy felbontással. Azt nem tudom, hogy keverik újra a zenéket, de azt hallom, hogy nagyon komoly felbontású hangképeket képesek kihozni, régi vagy új EU-s CD-n kifejezetten vacakul szólt hanganyagokból, pl. ELP első 5 lemeze. Ezek még a régi 1999-es 20 bites K2-es változatban is úgy szólnak, hogy lebontják a házat. Az EU-s CD kiadások ezekhez a japán ELP CD-khez képest nagyon laposak és nem szép felbontásúak.

Előzmény: altos (143)
altos Creative Commons License 2011.09.22 0 0 143

Valóban általában jobban szólnak a japán CD-k, de azt azért nem hinném hogy minden kiadást újrakevernének, egyszerűen nem lenne kapacitásuk rá és valószínüleg anyagilag sem érné meg. Tartok tőle, hogy a legtöbbször csak valami egyszerű digitális trükköt alkalmaznak...

Előzmény: Nyugalmas (141)
Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.22 0 0 142

Lemaradt: A japán RHINO-s SHM-es Yes Cd-k füzetében benne is van, hogy ezeket Isao Kikuchi keverte újra.

 

Heepek közül nekem megvolt az első remasteres The magician' s birthday CD, az Essential Records-os kiadás. Sajnos ezt lecseréltem a Sanctuary-s The magician's birthday-re, ami dobozhangú az Essentialoshoz képest, tehát ezzel nagyon nem vagyok elégedett. A többi Sansctuarys Heep CD viszonylag jól szól, bár azt mondom így is, hogy a legelső remasteres Essentialos Heep CD-k szerintem arányosabban és szebben szólnak, mint a Sanctuary-s CD-k. Az SHM meg valószínű ezek felett van hangzásban, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy szólnak az SHM-esek.

Előzmény: Nyugalmas (141)
Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.22 0 0 141

A bonus számokat illetően úgy tudom, hogy valóban megegyezik a Sanctuary-s kiadással, de valószínű sokkal jobban szól a japán változat, tehát a japánok ezt is külön újrakeverték, mint minden mást. Például a legutóbbi SHM-es japán Yes CD-k azonosak a RHINO-s kiadású Yes anyagokkal bonus számok és booklet kapcsán, de lényegesen jobban szólnak az SHM-es Yesek, mint az USA-EU-s Rhinos-s Yesek, tehát hallani, hogy a japán RHINO-s SHM-es változat az újra van keverve. SHM-es Heep CD-t sajnos még nem hallottam, de feltételezem, hogy a Heep lemezeket is újrakeverték a japánok. Olyant még nem hallottam japán CD-ben, amit ne kevertek volna újra, tehát ugyanolyan hangzással, mint az EU-s CD, japán CD-t nem adnak ki.

Előzmény: altos (140)
altos Creative Commons License 2011.09.22 0 0 140

Ahogy nézem a mostani SHM-CD kiadás megegyezik a 2004-es Sanctuary remastereddel, azaz csak a lemez anyaga a különbség.

Előzmény: Nyugalmas (105)
altos Creative Commons License 2011.09.22 0 0 139

A koncertre készülvén elkeztem újrahallgatni a Uriah Heep albumokat. Az én benyomásom, hogy gyakorlatilag mindegyik korszaknak markáns, jó basszusgitárosai voltak így ilyen szempontból nem volt éles váltás se Thain érkezése, se távozása a bandából, mindig is a Heep hangzásához hozzátartozott a hangsúlyos, szinezős basszus. Ettől azárt még nem mentek át szólisztikus szerepbe (persze kinek hol van a határ...), de hát ez nem is jazzrock, ami ezt elviselte volna. Abban viszont teljesen igazad van hogy ez jól kiegészítette a komplett hangzást.

Előzmény: shaddam (131)
altos Creative Commons License 2011.09.22 0 0 138

Lawtonnal a Uriah Heep elment egy könnyedebb irányva (Lawton előélete ismeretében semmiképpen nem miatta...), de ez azért messze nem diszkó volt, csak AOR, amit szerintem szintén nagyon jól csináltak. Hogy mennyire volt ez Hensley ötlete nem tudom, de az tény hogy távozása után sem változtattak az irányvonalon egy jó ideig...

Előzmény: Törölt nick (137)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.21 0 0 137

Igen, persze, nem szó szerint kell érteni, de azért volt a zenekarnak pár "tapsikolós" száma a Lawton korszakban (pl. Sympathy, meg ott a Feelings is), olyan, mint a Kiss-féle Dynasty album.

 

Viszont pont Hensley írta a kedvenc dalaim zömét, egyik nap hallgattam a Magician's birthday-t, és két dal zavar rajta nagyon, a Spider woman és a Sweet Lorraine, a többi viszont nagyon jó, és ezeket meg Hensley írta.

Előzmény: altos (136)
altos Creative Commons License 2011.09.21 0 0 136

Milyen diszkómániája volt Hensley-nek? Én nem emlékszem ilyen jellegű munkájára....

Előzmény: Törölt nick (133)
Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.16 0 0 135

A Sweet freedom csúcspontja szerintem pont a Pilgrim, és egyben ez a Heep egyik legjobb száma is.

Előzmény: Törölt nick (133)
Nyugalmas Creative Commons License 2011.09.16 0 0 134

Shaddammal egyetértve, én is azt mondom (ahogy korábban írtam már), hogy bizony a Heepben meghatározó a basszusjáték, de hallgasd csak meg a Very heavy... lemezt, már ott is kimagasló a baszusjáték, pl. a Wake up set... c. számban, pedig itt még nem Thain játszott velük. A Heepben mindig nagyon jó basszusgitárosok voltak, és az sem véletlen, hogy Wetton és Byron távozása után, a basszusgitárt szintén nem csupán alapozóhangszerként kezelő, virtuóz basszusgitárost választottak, Trevor Bodlert. A Heep zenéje nem lett volna ennyire ütős ilyen basszusgitárosok nélkül.

Előzmény: altos (130)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.16 0 0 133

A Vasfüggöny mögött, ill a KGST országokban nem érvényesült a nyugati szerzői jog, szóval mindent lehetett.

 

Ja, fontos, a Love machine nekem sem tetszik, semmilyen ilyen szövegű, zenéjű dalt nem szeretek, legyen szó bármilyen zenekarról.

Minek kellett ilyen dalt írniuk...amikor olyat is lehet, mint a csodaszép Rain, Tales vagy a nem túl kedvelt, lehúzott Sweet freedom-ról a Pilgrim.

 

Az énekesekről még én is írnék keveset: Lawton jó volt, de a vele készült albumok Hensley diszkómániája miatt nem annyira (ezek megvannak bakeliten); Sloman-t annyira nem ismerem, a Conquest-et egtyszer bírtam meghallgatni.  Goalby se rossz, és Bernie Shaw se, de ez utóbbi nekem helyenként túl modoros.

Előzmény: altos (128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!