Simson s51 motorkerékpárom van. brisk n15yc gyettyával és hidegen szép fehér szikrálya van viszont melegen kicsi lila lessz. Mitől van ez? Mellesleg melegen alig indul be
Az autóban NGK BKR6E típusú gyertya van gyárilag, de rábeszéltek egy Denso gyertyára! Az lenne a kérdésem, hogy jobb e vagy rosszabb a Denso? Elvileg a két gyertya ugyanzat tudja!?
Gyújtógyertyákról szabadon. Nekem a tapasztalatom az, hogy a gyári előírttól eltérni nem nagyon szabad. Főleg hőértékben és főleg a kétütemű léghűtéseseknél. Nekem volt sok járgányom, néhány példa: JAWA 350 mkp. csak PAL vagy NGK gyertyával, és az akkori hőérték szerint legalább 240 vagy 260-as kellett. Az UAZ csak PAL vagy a megboldogult Bakony gyújtógyertya 175-ös hőértékű gyertyával volt hajlandó hibátlan lenni. LADA, Magneti Marelli. BMW Champion, vagy NGK, gyári hőérték szerinti. A híres-nevezetes Bosch gyertya nálam a fasorban sincs. Semmilyen járművemben nem állta meg a helyét. Volt néhány fajta Wolksvagen-em, mindegyik az NGK-t szerette a legjobban, típustól, kortól függetlenül. A BERU-val próbálkoztam, nem volt az sem rossz. Lassan húsz éve birtoklok egy AUDI C2-est (http://de.academic.ru/pictures/dewiki/65/Audi_100_c2_v_sst.jpg) 1,6-os benzinest és annál is a Champion és az NGK jött be. Ezt az autót elgázosítottam, és az okosok azt mondták hogy az NGK BP6E V-line változatot tegyem bele. Igazuk van, gázzal ez a gyertya tökéletesen működik. Más típusokat is fel lehet sorolni, de véleményem szerint a hőérték az, amire komolyan oda kell figyelni. (most a menetméretre hadd ne térjek ki, az evidencia) Az összes többi tulajdonság csak hab a tortán. Több pólusú gyertyát közúti járműbe én személy szerint nem javasolok, a gyújtásrendszer nem erre lett fejlesztve. Amelyikbe bele lehet tenni, azokba az elő is van írva, a fokozott üzembiztonság érdekében. Azoknak a gyújtásrendszere is arra van fejlesztve. Én ehhez a témához ennyit tudok röviden hozzátenni, lehet nem mindenki ért vele egyet, én a tapasztalataimat mondtam el. Még egy megjegyzés, a gázos autónál a gyújtásrendszert fokozottan figyelni kell. Ott mindig hibátlannak kell lenni az egésznek.
Tisztelt Fórumozók! Nekem van egy 50ccm-es segédmotorkerékpárom, ami nemrégiben szerelőnél volt. A szerelő egyből kiszúrta hogy a gyújtógyertya hőértéke (is) rossz! Mivel a szerelő régen szerelt motort és nem ért annyira az új gyújtógyertyákhoz ezért nem tudott tanácsot adni! 145 Hőértékű gyertyát javasolt nekem és CHAMPION gyártmányút! A gyertya menethossza 12,7. Én részemről a BOSCH gyújtógyertyákat sem zárom ki! Ebben szeretném segítségeteket kérni, hogy az adott (BOSCH, CHAMPION) gyártók hányas számmal jelölik a 145 hőértéket?(Mostani számozásukkal) Üdv BENCE!
ELSŐ SZÁM: Hőérték magasabb szám - magasabb hőérték
SZÁM UTÁN ÁLLÓ BETŰ: E: Menethossz 19mm H: Menethossz 12,7mm EH: nem végig menetes, teljes hossz 19mm, menethossz 12, 7mm
UTOLSÓ BETŰ: Konstrukciós jellemzők C: ferde testelektróda G: nikkel középelektróda (versenygyertya) GV: arany-palládium középelektróda + speciális konstrukció S: rézmagos középelektróda VX: platina középeletróda + speciális testelektróda IX: iridium A, B, D, E, Z: speciális konstrukció
UTOLSÓ SZÁM: speciális elektródahézag (nincs jelzés - általános)
ez alapján nem sok a különbség. mondjuk a 'C' betüt nem tudom mi, előrehúzott szigetelőcsúcsa van és rézmagos középelektródája,de a menet és a hőérték megegyezik. nemtom bele merjem e rakni,mert a régieket ki kell dobjam,mert az egyik henger idönként kihagy.
Szia LanciasEmber!Nagy,vagy.Köszi a címet.Egyébként tök egyetértek veled az átváltással kapcsolatban.Szerintem mindig csak olyat,amilyet a könyv ajánl..A márka sem mindegy.
Írhatnál bővebben is a tapasztalataidról.Nekem is van pár.Egyébként szerinted ,tulajdonképpen miért kell a gyertyákat kicserélni, mi megy bennük tönkre?Erről mi a véleményed?
Szia LanciasEmber!Nagy,vagy.Köszi a címet.Egyébként tök egyetértek veled az átváltással kapcsolatban.Szerintem mindig csak olyat,amilyet a könyv ajánl.A márka sem mindegy.
Írhatnál bővebben is a tapasztalataidról.Nekem is van pár.Egyébként szerinted ,tulajdonképpen miért kell a gyertyákat kicserélni,mi megy bennük tönkre?Erről mi a véleményed?
A Bosch-t nem írom, mert csak reklám bullshit van a gyertya-lapjukon. (és túlárazott a bosssss)
(az ngk és brisk lapon van kocsitípus szerinti keresö is)
A kereszt-(márka és höérték átszámoló)táblázatokkal óvatosan. Tök másképp viselkedhet ugyanabban az autóban két azonos höértékünek eladott (de nem feltétlen azonosan számozott!) gyertya. Hiába a höérték egyezési ajánlás. ...Tapasztalatból állítom. (Eltérések: Pl. ami NGKban 6os, az Briskben 14es lehet de a höérték egyezik stb.)
...Azt a tévedést pedig nem is láttam, hogy: " Nincs akkora jelentősége, mint az olajnak..." ...Legalább akkora van. Ez is tapasztalat. (már egy kisautón is!)
ZEMA,Szkátó!Köszi a hozzászólást.Tudom milyen gyertya való a kocsimba ,de ettől függetlenül érdekelne egy ilyen táblázat ahol pont ezek a dolgok le vannak írva.Valahol a neten biztosan megtalálható,csak azt nem tudom hol.Ez itt a kérdés /számomra/
Mégegyszer kösz mindenkinek a hozzászólást!Azért még további infora,vevő vagyok.......Sziasztok!
Ahány gyertya gyárto annyi féle jelölés...Természetesen tipuson belül egységes( NGK,NipponDenso,Bosch....)
Minden egyes gyertyához adnak a nagykerek katalogust a viszonteladoknak,szervizeknek...és ezeknek az eljén levan irva melyik jel mi....most igy fejböl nem tom mi mi....
Ilyeneket ad meg: HÖÉRTÉK (ez a leirt példádnál az NGKnál az 5 ös szám),AZ ELEKTRODA ANYAGA(pl.Platina..), AZ ELEKTRODA ALAKJA, A TEST ELEKTRODA ANYAGA, A MENET TIPUSA(hosszu v. rövid menet), a Gyertya VASTAGSÁGA, AZ ELEKTRODA HÉZAG,felül a CSATLAKOZÁS FAJTÁJA,ZAVARSZÜRÖS E gyertya( ez az R betü),..stb.
Tul sok infot nem ad a laikusnak, de a szerelöknek sem....ugyis a tipusváltásnál az katalogusban irtat használjuk, vagy van átválto katalogus is.
Például NGK-ból ZGR5AGP Championból N9YCC kell a kocsimba.
Mindkettő rövidmenetes, nagy valószínűséggel azonos hőértékű.
Én nem látok se azonos betűt se azonos számot a két jelölésben, szóval nincs miről beszélnünk...
www.ngk.com-on kikeresed, hogy milyen gyertya való a kocsidba, belerakod és örülni vala. Nincs akkora jelentősége, mint az olajnak...
Tudja valaki,hogy mit jelentenek a gyertyákon ezek a jelzések /betűk-számok/?
például:NGK ZFR5J-11
DENSO 16CR-L11
Van erről valahol valamilyen táblázat,vagy egyéb info?