Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 8737

Ha átugrott, annak oka van, azt meg kell keresni. !! De legalább a szíjat mindenképpen cserélném.

Előzmény: Gyuri Toth (8735)
Gyuri Toth Creative Commons License 2021.12.12 0 0 8736

Ja es talan szerintem az auto nem is huz ugy nem ugrik ugy.

Gyuri Toth Creative Commons License 2021.12.12 0 0 8735

Igen egy fogat ugrott. A teljes vezermuben 26000 km van,az hogy lehet hogy eddig nem jott elo. Igen a szog -0.6 es utana 0.0 alitotak (elmeletileg). Akkor vajon erdemes lenne a teljes vezermuvet le cserelni. Koszi a valaszokert,gondolom az mar kiderult,hogy nem valami nagy szaki vagyok.

409 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 8734

Gyanítom, hogy nem oldódott meg.  !!

 

Nehezen tudom elképzelni, hogy egy 8szelepes PD-nek átugorjon a vezérlése egyéb hiba nélkül*. Viszont nem ritkán megesik, hogy a szinkronszög "kimászik" a +/-6°-os tűrésből, aminek motorleállás a következménye, mert ez van megírva a ECU-ban. Ez egy önvédelem a motornak, mert ezt vezérlés hibának értékeli. Ha 1 fogat ugrik át, már az több jóval a 6°-nál**, 2 fog esetében pedig sérül a motor.

Olyankor szokott ez előfordulni amikor a vezérlés cserénél csak a rögzítőszerszámokra hagyatkoznak és utána nem ellenőrzik/állítják be a veztengelyt 0° környékére. Ha most annyi történt, hogy előre fordították a tengelyt és így működik, akkor belül van a határértéken, de a magas fogyasztás arra utal, hogy erősen pozitív irányba van a tengely. (-1°--2° környéke a legalacsonyabb fogyasztás)

 

* szétesett vízpumpa vagy szíjfeszítő görgő

 

** ez esetben többé nem indul be. Olyankor van a hol megy, hol nem, amikor a 6°környékén "billeg" a szinkronszög. Ez minden esetben negatív irány, mert pozitív irányba (előre) a dolog természeténél fogva nem tud változni.

Előzmény: Gyuri Toth (8733)
Gyuri Toth Creative Commons License 2021.12.12 0 0 8733

 Szep napot. Meg oldodott a problemam az autoval , a vezermuszij volt att ugrodva. Most mar jon megy csak elegge meg not a fogyasztasa 9,5-10 l vegyes hasznalatban.

409 Creative Commons License 2021.12.08 0 0 8732

"van amikor a fotengely jeladot adja ki,van amikor a butykos tengelyet."

 

Többre mennénk a konkrét hibakóddal.

Ha a két tengelyjel kapcsolatban korrelációt emleget, akkor a szinkronszögüket kellene megnézni amikor jár a motor.

Előzmény: Gyuri Toth (8731)
Gyuri Toth Creative Commons License 2021.12.08 0 0 8731

Sziasztok. Egy kisebb nagyobb problemanak a megoldasara kernelek beneteket,hatha mar valaki jart igy. Van egy 2007 2.0 bmm,touranom az auto nem indul mar tobb diagnosztikat csinaltak neki,van amikor a fotengely jeladot adja ki,van amikor a butykos tengelyet. De az auto csak nem indul, ha nehezen beindul akkor meg nincs gaz pedal,de kb egy perc altt meg is all. Azelott az auto minden napos hasznalatban volt semmi elojele nem volt. Bocs ,hogy hoszura sikerult.

409 Creative Commons License 2021.12.04 0 0 8730

 

 Ennyiből ezt nem lehet megmondani. Az átvezető az a kormányvezérlő része. Az a kérdés a mostani kormányvezérlőd, (ha van egyáltalán) tudja-e a multikormányt.  Aztán meg kell nézni, hogy a CAN átjáróban aktiválható-e a multikormány. Ha nem, azt is cserélni kell. Megeshet, hogy a karosszériavezérlőből is másik kell.

Előzmény: Simonandras94 (8729)
Simonandras94 Creative Commons License 2021.12.03 0 0 8729

Üdv mindenkinek! Egy olyan ötletem támadt hogy multi volánt szerelnék a touranba, a kérdésem az hogy ezt egy gombokkal rendelkező kormanykerékkel és egy multivolan kompatibilis átvezető spirállal kivitelezhető? Vagy egyéb szoftveres mókolások is szükségesek? 2004 es 1.9PDTDI az áldozat! 😃

409 Creative Commons License 2021.11.02 0 0 8728

Azokkal a Continental befecskendezőkkel voltak bajok, de ennyire azért távolról sem. Ott valami okozat van, aminek a vége a befecskendezők halála.

Mi baja lett a piezzóknak? Egy hengerben döglött meg sorban ennyi, vagy össze-vissza?

Előzmény: Robroy252 (8726)
laca151 Creative Commons License 2021.11.02 0 0 8727

14e km? Az még garanciális kéne legyen, nem? Vagy már idősebb az autó?

Ha ilyen sűrűn elromlik, az biztos nem egészséges. Lehet az okot kellene megkeresni és feltárni, amitől tönkremegy. Én már több 1.6 cr-be tettem 100e km fölött, és soha ilyen gond nem volt velük. Egyikben kellett egyszer vmi szenzort cserélni a részecskeszűrőnél, azon kívül csak a kötelező szervizek.

Előzmény: Robroy252 (8726)
Robroy252 Creative Commons License 2021.10.30 0 0 8726

Sziasztok! Ha valaki tud segítsen legyen kedves. Autó 1.6 cr TDI 14000km! Most cseréltem a 3.befecskendezőt(6000;8000;14000).Mindegyiknek a teteje romlik el(Piezo).Nem olcsó dolog,most bontott üzemképes motorból vettem meg mind a négyet.Valaki járt már így,ez típushiba lenne? Szerintetek betegség mind a 4 et vagy csak 1 et cseréljék? Köszi

Teo papa Creative Commons License 2021.10.30 0 0 8725

Halihó .. a fészbúkon van Touranos csoport (2015-), ott is már szó került erről a jelenségről. Nem túl biztató eredményekkel :(

 

Teo >

Előzmény: F--Laci (8723)
laca151 Creative Commons License 2021.10.28 0 0 8724

Lehet érdemes lenne egy másik márkaszervizt is megkérdezni, biztos ami biztos. Ha ott is ugyanezt mondják, akkor lehet tényleg így van. Mindenesetre kérnék egy írásos nyilatkozatot is tőlük erről.

Előzmény: F--Laci (8723)
F--Laci Creative Commons License 2021.10.24 0 0 8723

Sziasztok!

1.5 TSI ACT (2020. 11.) Touran motorteréből alacsony sebességnél nyitott ablaknál egy halk fémes súrlódó-csattogó hang hallatszik (lehet, hogy nagy sebességnél is van, csak elnyomja a szélzaj). Márkaszervízben azt mondták, hogy a VW hivatalos álláspontja szerint ez a környezetvédelmi előírások miatt alkalmazott laza illesztések miatt természetes, így van jól, különben is csak meleg időben hallani - meg a szerelő is hallja a saját kocsijából (persze ez engem egy cseppet sem vigasztal). Nem tudom, hogy hidegben lehet-e hallani, mer akkor felhúzott ablakkal közlekedem. Néha egy-egy fekvőrendőrön áthaladva olyan csörgést produkált, hogy a szívem fájdult bele. Pedig óvatosan mentem keresztül rajta. Tudja valaki, hogy mi lehet ez? Én a kettőstömegűre tippelnék, de semmi biztosat nem tudok. És ez tényleg normális? Szerintem ami súrlódik-csattog, az idő előtt elkopik vagy szétesik. Egyébként mint "zaj" nem túl veszélyes, de nem örülnék neki, ha valami tényleg széthullana benne.

 

Köszi minden választ

laca151 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 8722

Ha megkéred a márkaszervizt, és ki is fizeted, meg kell csinálják. Amúgy ott gyàri szűrőt is tudsz venni. Szervizkönyv még van? Nekem má 19ben azt mondták, elektronikus. Viszont márkaszervizben a szerviztörténetbe tuti bekerül.

Előzmény: norbinator (8721)
norbinator Creative Commons License 2021.10.24 0 0 8721

Sziasztok!

 

Szeretnék félidős olajcserét csinálni a 2020-as évjáratú 1.5 TSI (DPCA) motorral szerelt touran-on.

 

Nem találtam sehol gyári olajszűrőt, van esetleg valaki, aki tudott ilyet venni valahol? Ha igen, hol? (part number is jól jönne, mert csak ezért nem akarom lecsavarni a szűrőt, hogy megnézzem, de úgy talán könnyebb találni)

A másik kérdésem, hogy a márkaszerviz végez olajcserét köztes időpontban, ha külön kérem és kifizetem? És ez esetleg bekerülhet a szervizkönybe is? Akkor elgondolkodnék rajta, hogy esetleg a márkaszervizzel megcsináltatom. Ha esetleg valaki már csináltatott ilyet, akkor az ár is érdekelne.

 

Köszönöm

 

K.István 82 Creative Commons License 2021.08.23 0 0 8720

Hali.

Na megoldódott a probléma, vettem egy bontott viszont jól működő ventillátort és eddig jól működik.

Ja de kettő is van már itthon, rosszak.

A kiváncsiság hajtott és a 4ből 3 működik. Tudom nem szabad de akksitöltővel. 🙄🙄🙄

Előzmény: K.István 82 (8719)
K.István 82 Creative Commons License 2021.08.15 0 0 8719

Bocsi már az sem. Vennem kell egy másikat. Ja meg hibafeltárás

 

Előzmény: 409 (8718)
409 Creative Commons License 2021.08.14 0 0 8718

Nem könnyű ám így segíteni.

Ha akad olyan aki tudna, az sem tud, miután még mindig nem tudni melyik venti megy/nem megy a kettő közül.  ???

Nem ártana tudni, hogy mikori az az autó és milyen klíma van benne.  ??

 

A ventilátorok két esetben működnek. Ha a motorvezérlő kivezérli őket* egy analóg feszültségszinttel, vagy ha elromlott a nagyobbik ventilátorban a ventilátorvezérlő.

Valószínűleg a két ventilátor egyszerre működik. Ez esetben, ha az egyik nem megy, az elromlott.

 

* a légkondi is a motorvezérlőn keresztül működteti a ventiket, de ott CAN-BUS-on kommunikálnak a vezérlők.

 

Ergo, ezt így on-line nagyon nehéz kitalálni, nem ártana legalább a hibatárolóba belenézni. Meglehet, hogy ott a válasz.

Előzmény: K.István 82 (8717)
K.István 82 Creative Commons License 2021.08.14 0 0 8717

Bocsi.

A hűtőventillátor de már csak abból is az egyik. 😓

Előzmény: laca151 (8716)
laca151 Creative Commons License 2021.07.12 0 0 8716

Melyik ventillátor? Hűtő? Utastéri?

 

Előzmény: K.István 82 (8715)
K.István 82 Creative Commons License 2021.07.10 0 0 8715

Sziasztok.

Kérnék egy kis segitséget? Meg tudja mondani valaki megközelítőleg, hogy gyújtáson miért megy a ventillátorok az1. 9  pd bkc touranomban? 

K.István 82 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 8714

Szia. Nem publikus az emailod. 

 

Előzmény: Kalman24 (8712)
Balázs80_ Creative Commons License 2021.04.11 0 0 8713

Pontosan ugyanez volt a gondom 1.8 Turbo, benzines Sharan-nal, minden tünet egyezik. A termosztát hibás volt, kicserélték (kb 2-3 órás menet volt a motor eleje eltűnt majd -hálistennek- újraépült, s többet nem volt probléma ezzel.

Előzmény: farkas68 (8693)
Kalman24 Creative Commons License 2021.04.03 0 0 8712

Sziasztok!

 

Ha valakit érdekel 4 db új 16-os nyári gumi gyári acélfelnivel dísztárcsával írjon privátban.

 

Üdv:

 

Kálmán

Rigotech Chiptuning (X) 2021.02.28 0 0 8711

Sziasztok!

 

 

 

Új cikkünk: 1.9 PDTDI tuning, chiptuning, teljesítménymérés, tippek és trükkök – mitől jó, és hogyan lehet elszúrni?

 

 

Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkal segítsen, stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban! 

 


Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. 
Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt. 

 


Részlet az új Rigotech cikkből:

"

Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni. 

Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT. 

 

Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem. 

 

  





 

 

AJÁNLATOT A SAJÁTODRA, IDE KATTINTVA tudsz kérni, chiptuningra, motoroptimalizálásra, teljesítménymérésre, hibás tuning javítására, bevizsgálására, gyári visszaállításra. Nézd meg korábbi motoroptimalizálással kapcsolatos írásainkat is.

 

Előre is köszönöm, ha hozzáadsz a Facebookon, ott napi szinten mennek az új mérések, tesztek, érdekességek. 

 

 

   Üdvözlettel: 

 

 

   Tóth Richárd
   Rigotech Chiptuning

   tulajdonos ügyvezető

 

 

  ÁRAJÁNLAT és INFÓCSOMAG az autódra ITT! 
  Csatlakozz! - mérések, sztorik, akciók: Facebook
  Iratkozz fel! 600+ chiptuning videó: YouTube

  Teljesítménymérés

  Rigotech Chiptuning szakcikkek

  Chiptuning árak

  Tuningbox árak

 

 

#ppro #rigotech #chiptuning #motoroptimalizálás #teljesítménymérés #dyno #autochip #tuning #performance #tuningcars #premiumcartuning #performancechip #engineperformance #remap #eco #power #cartuning #powertuning #chip #ecuremap #optimalizalas #budapest #dynoproject #fékpad #vw #volkswagen

Rigotech Chiptuning (X) 2021.02.27 0 0 8710

Sziasztok!

 

 

 

Új cikkünk: VW Aido Seat Skoda 1.6 TDI chiptuning  trükkök 2007-2016 – mitől jó, és hogyan lehet elszúrni?

 

 

Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkal segítsen, stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban! 

 


Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. 
Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt. 

 


Részlet az új Rigotech cikkből:

"

Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni. 

Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT. 

 

Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem. 

 

  



 

 

AJÁNLATOT A SAJÁTODRA, IDE KATTINTVA tudsz kérni, chiptuningra, motoroptimalizálásra, teljesítménymérésre, hibás tuning javítására, bevizsgálására, gyári visszaállításra. Nézd meg korábbi motoroptimalizálással kapcsolatos írásainkat is.

 

Előre is köszönöm, ha hozzáadsz a Facebookon, ott napi szinten mennek az új mérések, tesztek, érdekességek. 

 

 

   Üdvözlettel: 

 

 

   Tóth Richárd
   Rigotech Chiptuning

   tulajdonos ügyvezető

 

 

  ÁRAJÁNLAT és INFÓCSOMAG az autódra ITT! 
  Csatlakozz! - mérések, sztorik, akciók: Facebook
  Iratkozz fel! 600+ chiptuning videó: YouTube

  Teljesítménymérés

  Rigotech Chiptuning szakcikkek

  Chiptuning árak

  Tuningbox árak

 

 

#ppro #rigotech #chiptuning #motoroptimalizálás #teljesítménymérés #dyno #autochip #tuning #performance #tuningcars #premiumcartuning #performancechip #engineperformance #remap #eco #power #cartuning #powertuning #chip #ecuremap #optimalizalas #budapest #dynoproject #fékpad #vw #volkswagen

laca151 Creative Commons License 2021.02.14 0 0 8709

Jobban belegondolva, biztos van vmi vezérlés, hiszen ezek már visszajelzik, ha kiég az izzó. Valószínű azért is tudsz feszültséget mérni, az az ellenőrző fesz. Ha az izzó kiég, szakad az áramkör, és tudja hogy jelezni kell. Innentől, hogy van feszültség, a vezetékek problémája 99%-ban kizárható. Vagy a vezérléssel lesz vmi gond, vagy esetleg még a kapcsolót nézd meg, nincs-e ott vmi kontakthiba.

Előzmény: H3x (8708)
H3x Creative Commons License 2021.02.13 0 0 8708

Kicsengettem az összes biztosítékot, mindegyik jó. :(

Előzmény: laca151 (8707)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!