Miután azt csak Te tudod, hogy milyen turbóról, csövekről és "ami ajánlott" alkatrészekről beszélsz, plusz a szerviz rezsidíját is Te ismered, így erre nem lehet válaszolni.
14 éves 2.0 tdi 103 kw, dsg váltós, bkd motorkódos az autóm. Szerelőm szerint turbót kellene cserélni.
Minőségi, lehetséges szerint, gyári alkatrészeket használunk. Természetesen nem csak magát a turbót cseréli, hanem mindent, ami ajánlott, csöveket, új olajszuro, olaj...stb. Hangsúlyozom, nem gagyi, hanem minőségi alkatrészek, minőségi olaj stb.
Mindezt egybevetve a kalkulált 450.000ft-os végösszeg reális e??
Köszönöm szépen, ha bárki leirja építő véleményét!
Azt az "o" gyürüt megnézem. Amit irtam.... ne hivjuk akkor nyomástartó szelepnek, hivjuk visszacsapo szelepnek. Ami csak egy iranyba enged át. Több tipusnal talalkoztam mar vele, van ahol külön cserelhetö (nemrég cseréltem egy toyotaban) van ahol a szüröhazban vagy sok esetben a sima feltekerös olajszüröben van.
Mi értelme lenne egy nyomástartó szelepnek? Leáll a motor, megszűnik az olajnyomás, nincs milyen nyomást tartani.
Érdemes lenne ellenőrizni, hogy az olajszűrőház leeresztő nyílását rendesen tömíti-e a szűrőtartón lévő kicsi O-gyűrű*. Ha ott lefolyik az olaj a szűrőházból akkor lassan épül fel a nyomás. Amúgy egy buta megoldás a láncfeszítője, semmi sem tartja a helyzetében az olajnyomáson kívül. ://
* valami oknál fogva azt általában nem adják az új olajszűrőhöz.
Sziasztok! 2004es tourannal kapcsolatban kérdeznék. 1.6fsi motor. Motorhibásan lett vásárolva, Hengerfej lett rendbetéve, uj szelepek, himbák, tőkék, komplett uj vezérlés mindennel, uj olajszivattyú. Összerakás után kb 1000km-el (lehet nincs is annyi) jeletkezett hogy reggeli inditás után, vagy ha jó pár órás állás utáni inditáskor pár másodpercig zörög a lánc (sztem) Órával azt még nem néztem hogy ilyenkor mit mutat az olajnyomás, de gondolom amikor teljesen felépül, akkor hallgat el a zörgés. Van e ezekben valami nyomástartó szelep az olajrendszerben? Vagy mi szokott lenni ilyenkor a probléma? Köszönöm
Sziasztok! Adott egy 2004es,1.9es touran. 3 különböző szerelőnél voltam,mindig ott hagytam egy-egy hétre. Olyat produkál,hogy a napi első elinditás nehézkes. Ráadom a gyújtást,indítom és semmi. Várok kicsit,itt már tekeri de hosszasan. Folyamatosan ráz közben az autó,majd nagy nehezen beindul. De ha nem megyek sehova utána,és nem is járatom,csak helyben mondjuk leállítom,meg elindítom 10ből 10szer pöcre indul már utána. Csak az elso a nagy kinlódás. Van valakinek ötlete,amire mondjuk a szerelők se jöttek rá vagy esetleg valakinek volt ilyen gondja? Köszönöm.
Az ADATA szerint nincs fizikai biztosítéka, ahogy pl. a helyzetjelzőknek sem. Ezeknek a komfortmodulban van elektronikus biztosítása, abba kellene belenézni diag készülékkel.
Újdonsült Touran tulajként keresnék segítséget. Januárban veszem át a kereskedésben a 2016-os gyártású 1.2TSI autómat, és szeretnék már úgy beleülni, hogy tudom, melyik bizgentyű mire való.
A neten nem sikerült találnom használati útmutatót, csak az mk1-eshez. Az angol és a német VW oldalon van olyan menüpont, ahol az alvázszám megadásával le lehetne tölteni az útmutatót, de - bár felismeri érvényes alvázszámként - azzal a hibaüzenettel tér vissza a kereső, hogy az útmutató nem áll rendelkezésre. A magyar oldalon hiányzik ez a menüpont!
Azt szeretném megkérdezni, van-e valakinek letöltve használati útmutatója a típushoz, amit esetleg hajlandó lenne velem megosztani.
Az a kérdés, volt ebben az autóban eredetileg és kiszedték, vagy sosem volt?
Második kérdés, milyet akarsz beletenni? Újat, vagy bontottat?
Harmadik az autó PR kódja. 2005-ben az 1.9 PD-ben az 1K0815007BG cikkszú volt, kivéve ha a PR kódok között szerepel a 9M5, mert akkor 1K0815071P. Ennek helyettesítője a 1K0815071AD
Nagy valószínűséggel ez utóbbiak valamelyike lehetett benne, ha volt benne.
1K0815007BG-vel csereszabatos a BQ és a BT végű.
De ezek a cikkszámok csak a kazántestet és a vezérlőt jelentik, minden rajta lévő sallang külön-külön cikkszámon szerepel.
Ha csak kiszedték, akkor az üzapumpája és a csövezése benne maradt-e?
A dízelekben volt csak. A harmadik szériáig webasto 5kW-os. A negyedik szériánál már vmi más megoldás volt. A többi kérdésedre sajnos nem tudom a választ.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy lehetne kideríteni Touranban gyárilag milyen kiegészítő fűtés volt? Ennélkül kaptam és pótolnám. Azonos cikkszám esetén a két utolsó betű mit befolyásol? Ha cikkszám egyezik de betűk nem be lehet neki adni elfogadja esetleg? Vagy hasonlókat bármelyiket fel lel lehet neki tanítani? köszönöm az infót!
A "számítógép" azt írja ki amire be van állítva. Alapból ennek a motornak 30ekm a longlife csereperiódusa, de ez csak normál körülmények közötti használatra érvényes. !!!
Ergo az a kérdés milyenek az üzemi viszonyok. (rövid távok, sok hidegüzem, városi tötymörgés, vontatás,...stb csökkentik ezt) Ezek fexibilis rendszerűek, ha az olaj elhasználódik akkor jelzi a beállítottnál hamarabb is. Természetesen ez ehhez alkalmas olaj esetén érvényes.
Nem longlife olajjal 15ekm a csereperiódus.
Gyanítom, hogy a Toyota 10ekm-es cseréje is felesleges, de csak Te tudod milyen motor, milyen olajjal, milyen üzemi körülmények mellett.
Én az 1.6crtdi-t 30ezrenként kellett vigyem, bírta.
Eszi az olajat? Illetve mennyire eszi?
Ha olajcsere után eleinte nem eszi (vagy csak kevésbé), aztán egy idő után (pl. 15-20e km) elkezdi jobban, az azt mutatja, hogy addigra elfárad az olaj, akkor érdemes annyira lecsökkenteni a periódust. Ha nem eszi, vagy nem változik az olajfogyasztás 25e km-ig, akkor kibír annyit. Nyilván úgy, hogy az előírt minőségű longlife olajat rakod bele.
Sziasztok! 2017-es évjáratú 1.8 TSI Tourant vettünk. Az tűnt fel, hogy a korábbi szervizelések listáján 25.000km-ként volt olajcserén az autón, valamint a fedélzeti számítógép is azt jelzi, hogy ennyinként kell vinni.
Nekem ez nagyon hosszúnak tűnik, toyotásként 10.000-ként járok olajcserére. Mennyire hatékony egy motorolaj 15-20.000km után?
Miután nem találtam semmit (a csatlakozóból szép kis gégecsőben jönnek ki a kábelek, befutnak egy vastagabb kötegbe, aztán eltűnnek), elkezdtem gondolkodni :) a múltkori mérésem pont azt igazolta, hogy a kábelekkel sincs baj, mert mind a 4 pinen megfelelő jel volt lehúzott állapotban. Ráadásul újabb (és sokkal rosszabb: p0016, p2293) hibák jöttek elő, ahogy kiálltam az udvarról, úgyhogy sajnos komolyabb szerviz lesz a vége (csak fura, hogy ilyen hülye kis hibával jelentkezett be).
Ezen gondolkodtam en is, csak jo lett volna valami doksi, hogy hol kene keresni a masik veget (meg az ECU helyet se tudom). De lehet, hogy nekiesek, aztan meglatjuk :)